lpg

Παράγοντες του κλάδου, όπως αναφέρει το Έθνος, προχώρησαν σε καταγγελίες λαθρεμπορείας και νοθείας, επειδή όπως υποστηρίζουν, επιτήδειοι πειράζουν τις αντλίες και πωλούν επικίνδυνο νοθευμένο υγραέριο κίνησης, με 200.000 οδηγούς Ι.Χ να πέφτουν θύματα απάτης με την αγορά υγραερίου κίνησης.

Οι τρόποι που γίνεται η κομπίνα είναι δύο: Ο πρώτος είναι όταν οι επιτήδειοι αντί για υγραέριο κίνησης βάζουν στα αυτοκίνητα υγραέριο θέρμανσης. Το πρώτο στοιχίζει κοντά στο 0,65 ευρώ το λίτρο ενώ το δεύτερο 0,50 με αποτέλεσμα να κερδίζουν τη διαφορά.

Ο δεύτερος τρόπος είναι με παρέμβαση στην αντλία όπου μπαίνει μειωμένη ποσότητα, κατά μέσο όρο 10%. Το γεγονός, μάλιστα, ότι οι πρατηριούχοι δεν υποχρεούνται να έχουν σύστημα εισροών – εκροών διογκώνει το πρόβλημα. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, κυκλοφορούν στο εμπόριο ακόμη και έτοιμες αντλίες με τον μηχανισμό κλοπής.

Σύμφωνα με τους ειδικούς εγκατάστασης συστημάτων υγραερίου, οι ζημιές που μπορούν να προκληθούν από το νοθευμένο LPG έχουν ακριβώς τις ίδιες επιπτώσεις με τη νοθευμένη βενζίνη, δηλαδή:

  • Αισθητήρες “λ”, (κόστος αντικατάστασης 150 ευρώ έκαστος).
  • Καταλύτης (κόστος αντικατάστασης 800 ευρώ).
  • Σύστημα τροφοδοσίας (κόστος επισκευής 1.000 ευρώ).
  • Λογισμικό “εγκεφάλου” κινητήρα (κόστος επισκευής τουλάχιστον 300 ευρώ).