14vette_7speed


Σχεδόν 8 δεκαετίες πριν η Chrysler, λάνσαρε το hydra-matic, το πιο διάσημο αυτόματο κιβώτιο, που άλλαξε για πάντα το τρόπο μετάδοσης της ισχύος, κυρίως στην άλλη μεριά του Ατλαντικού βέβαια. Έκτοτε οι “Γαλάτες” που επιλέγουν την διάταξη με τα 3 πεντάλ μειώνονται συνεχώς. Σίγουρα θα σκεφτείς για τα πλεονεκτήματα που προσφέρει ένα αυτόματο κιβώτιο σε οδηγούς με περιορισμένες δυνατότητες, αλλά και το πως πλέον τα αυτόματα είναι καλά ακόμη και για τους απαιτητικότερους οδηγούς.

Αυτό όμως ίσως που δεν γνωρίζεις είναι πως τα αυτόματα, ειδικά τελευταία είναι πολύ ευκολότερο να κατασκευαστούν και είναι και φτηνότερα. Επίσης κάτι ακόμα πάρα πολύ σημαντικό είναι πως η διαδικασία πιστοποίησης ενός χειροκίνητου κιβωτίου είναι πονοκέφαλος για τους κατασκευαστές, σε σχέση με ένα αυτόματο. Ειδικά μάλιστα όταν η πλατφόρμα έχει σχεδιαστεί για αυτόματο κιβώτιο, η μετατροπή σε χειροκίνητο είναι μαύρη τρύπα στους ισολογισμούς. Η Lamborghini από την άλλη ισχυρίζεται ότι με τόση ροπή θα ήταν αδύνατον να χειριστείς τον συμπλέκτη, αν και προσωπικά είμαι σκεπτικός σε τέτοιες δηλώσεις.

Ευτυχώς υπάρχουν ακόμη κατασκευαστές σπορ αυτοκινήτων που δίνουν την δυνατότητα να επιλέξεις χειροκίνητο κιβώτιο και αρκετοί είναι αυτοί που το αναζητούν, ως μια διέξοδο από την αυτόματη καθημερινότητα. Για του λόγου το αληθές τα στοιχεία δείχνουν πως οι αγοραστές της Corvette Z06 είναι αρκετά εξοικειωμένοι με την χρήση του χειροκίνητου. Από στοιχεία που δίνει το εθνικό μουσείο Corvette, πωλήθηκαν 9.249 χειροκίνητες Corvette, 5.093 απλές και 4.156 Z06, έναντι 31.440 αυτόματων, 21.320 απλών και 10.119 Z06, σύνολο 40.689 Corvette κάθε έκδοσης. Όπως βλέπεις στην σκληροπυρηνική έκδοση Z06 οι μισές σχεδόν πωλήσεις είναι με χειροκίνητο.

Και σε άλλους κατασκευαστές σπορ αυτοκινήτων βλέπουμε μια επάνοδο της ζήτησης των χειροκίνητων. H Chevrolet με οκτατάχυτο Hydra-Matic 8L90 πάντως προσφέρει ένα ταχύτατο αυτόματο κιβώτιο που και οι πιο φανατικοί του χειροκίνητου δύσκολα θα αγνοήσουν.