aesc

Η Nissan είναι μια από τις πρώτες εταιρείες που έδωσε στην παραγωγή αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Προκειμένου να ρίξει τις τιμές των πρώτων υλών, δημιούργησε μια κοινοπραξία με την Γιαπωνέζικη εταιρεία ηλεκτρονικών NEC. Η κοινοπραξία αυτή έγινε από το 2010, λίγο πριν το Leaf πέσει στην αγορά και ονομάστηκε Automotive Energy Supply Corporation (AESC) και μέχρι στιγμής αποτελεί τη μοναδική του είδους, καθώς καμία άλλη εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων, όπως η Tesla που προμηθεύεται μπαταρίες από την Panasonic, ούτε η GM που προμηθεύεται από την LG, προχώρησαν σε αγορά των προμηθευτών τους. Κάθε άλλο θα έλεγε κανείς, εφόσον ειδικά στην περίπτωση της Tesla με την Panasonic, η δεύτερη είναι μέτοχος της Tesla και όχι το αντίστροφο.

nissan-leaf

Φήμες ήδη από το 2014 λένε ότι η Nissan ψάχνει κάποια άλλη εταιρεία για να τροφοδοτήσει τουλάχιστον κάποιες εκδόσεις από το Leaf 2ης γενιάς, και πιθανότατα αναφέρουν πως ψάχνει για τη Nοτιοκορεάτικη LG, με το νέο Leaf να έρχεται στις αγορές το 2018.

Μάλιστα, πληροφορίες του Γιαπωνέζικου επιχειρηματικού τύπου, Nikkei, αναφέρουν ότι η Nissan ψάχνει να πουλήσει στην Panasonic ή σε κάποια άλλη εταιρεία ηλεκτρονικών, το 51% των μετοχών που έχει στην AES.

Η Panasonic από την πλευρά της είναι μια από τους 3 μεγαλύτερους προμηθευτές μπαταριών ιόντων-λιθίου για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής της να πηγαίνει στην Tesla. Οι δύο άλλες είναι η AESC με την LG, όπου προμηθεύουν πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως τις Audi, Cadillac, Chevrolet, Ford, Hyundai, Renault, Smart, Volkswagen, Volvo και άλλες.

Tesla Model 3

Είναι όμως απίθανο να δούμε την AESC, που είναι μια γιαπωνέζικη εταιρεία, να αγοράζεται από την LG, μια νοτιοκορεάτικη. Έτσι, μάλλον στον τομέα θα συνεχίσει να βασιλεύει η Panasonic, παραμένοντας και ο πιθανότερος αγοραστής της κοινοπραξίας AESC.

chevrolet-volt

Οι λόγοι που μπορεί να οδήγησαν σε αυτό τον δρόμο την Nissan είναι πολλοί, με πιθανότερο το γεγονός ότι οι πωλήσεις του Leaf, παρότι μετρούν ήδη 250.000 ανά τον κόσμο και όντας το πρώτο σε πωλήσεις plug-in, να είναι κάτω του προσδοκόμενου. Επίσης, είναι σημαντικό πως έχει πλέον να αντιμετωπίσει δύο βασικούς παίχτες στο παιχνίδι, την GM με το Chevrolet Volt EV και την Tesla με το επερχόμενο Model 3, που θα είναι οικονομικά πολύ προσιτό και φαίνεται να μπαίνει στην παραγωγή μέχρι το τέλος του 2017. Έτσι η Nissan από την πλευρά της αναζητά φθηνότερες πρώτες ύλες -μπαταρίες εν τω προκειμένω- προκειμένου να μπορέσει να γίνει πιο ανταγωνιστική, πιστεύοντας πως αυτό μπορεί να το βρει στο ‘’πλευρό’’ της LG Chem, όπως έχει κάνει ήδη η GM. Περιμένουμε λοιπόν να ξεκινήσει ένα πολύ ‘’σκληρό’’ παιχνίδι.