CVT

Από την αρχή της καριέρας τους, τα κιβώτια συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης (a.k.a. CVT) αντιμετωπίστηκαν με “στραβό μάτι” από την petrolhead κοινότητα. Ο ήχος που θυμίζει τρόλεϊ σε οργασμό, η περίεργη αίσθηση που σου αφήνουν όταν τα οδηγείς και η ελάχιστη έως μηδενική εμπλοκή του οδηγού στην όλη διαδικασία έχουν βάλει τα “μονοκόμματα” σε λίστα ανεπιθύμητων. Είναι, όμως, τόσο τραγικά τα πράγματα;

To Engineering Explained μας δείχνει την άλλη όψη του νομίσματος. Αυτή που προσπαθεί να μας εξηγήσει τον λόγο για τον οποίο η μετάδοση που εξέλιξε η DAF για τα φορτηγά της κι έκανε καριέρα σε Micra και Prius, έφτασε να χρησιμοποιείται από την “διαγαλαξιακή” Regera. Πριν πολλά χρόνια, βέβαια, η Williams είχε “φορέσει” ένα τέτοιο κιβώτιο στην FW15. Μάλιστα, είχε αποδειχθεί κατά πολύ ταχύτερο από τα -τότε νεογνά- ημιαυτόματα. Το πόσο δεν το μάθαμε ποτέ, καθώς η FIA έσπευσε να απαγορεύσει τόσο αυτή όσο και σωρεία άλλων τεχνολογιών.