Nissan-ProPilot-well-this-system-works-that-will-soon-debut-on-the-Qashqai


Η Nissan διαθέτει στην ιαπωνική αγορά ένα απλουστευμένο σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης, το οποίο προς το παρόν μπορεί να διατηρήσει το αυτοκίνητο μέσα σε μια λωρίδα και να κρατηθεί σε συγκεκριμένη απόσταση από ένα προπορευόμενο όχημα, σε ταχύτητες από 30 μέχρι 130 χλμ/ω χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να πατήσει το πεντάλ του φρένου ή του γκαζιού. Μέχρι στιγμής, διατίθεται στο Nissan Serena, ένα μινιβαν της ιαπωνικής φίρμας. Βέβαια, η Nissan σκοπεύει να διαθέσει το σύστημα και στις υπόλοιπες αγορές, αρχής γενομένης από την Ευρώπη, με το Qashqai, που θα δούμε μέσα στο 2017. Στην συνέχεια, πρόκειται να επεκταθεί στην ‘’δύστροπη’’ αγορά των ΗΠΑ, αλλά και της Κίνας.

nissan-serena-propilot-5

Βέβαια, η Nissan, δεν πρόκειται να μείνει στάσιμη στην εξέλιξη του συστήματος, και έτσι έχει βάλει στον σχεδιασμό της, την αναβάθμισή του, ούτως ώστε μέχρι το 2018 να μπορεί να διαχειριστεί την κίνηση σε περισσότερες από μίας λωρίδες, και μέχρι το 2010 μια κατάσταση σε έναν σύνθετο κόμβο ή κάποια άλλη διασταύρωση.

2016-nissan-leaf-propilot-autonomous-g7-1

Τέλος, σε αντίθεση με το AutoPilot της Tesla, το ProPilot της Nissan, έχει σαν προϋπόθεση τα χέρια του οδηγού να βρίσκονται πάνω στο τιμόνι, ώστε σε περίπτωση δυσλειτουργίας του συστήματος, ο οδηγός να αναλάβει τον έλεγχο της κατάστασης. Βέβαια, δεν γνωρίζουμε κατά πόσο αυτή είναι μια ‘’προϋπόθεση’’ που ελέγχεται μέσω κάποιου αισθητήρα, ή είναι απλώς μια ‘’δήλωση αποποίησης’’ ευθύνης της εταιρείας, σε περίπτωση που συμβεί κάποιο ατύχημα (όπως με την Tesla) κι ενώ ο οδηγός δεν θα έχει τα χέρια του στο τιμόνι. Το τελευταίο είναι κάτι απλό, αλλά σίγουρα δεν μπορεί να αποτρέψει κάποιον από το να το κάνει.