Alpina_logo

Πριν από 50 και 1 χρόνια η Alpina ήταν μια εταιρία κατασκευής γραφομηχανών. Ο ιδρυτής της όμως, Burkard Bovensiepen, είχε μεγάλη αγάπη στα αυτοκίνητα. Είχε στην κατοχή του ένα Fiat 124 του οποίου ήθελε να βελτιώσει την απόδοση. “Πείραξε” λοιπόν τα διπλά καρμπυρατέρ της Webber που φορούσε το αυτοκίνητο, όμως μετά από λίγο καιρό ο κινητήρας του Fiat παρέδωσε πνεύμα.

Αποφάσισε λοιπόν να πάει σε έναν πιο δυνατό κινητήρα και επέλεξε μία BMW 1500. Από τότε και μετά η σχέση της Alpina με την BMW ανήκει στην ιστορία. Η συνεργασία τους είναι τόσο στενή πλέον, που τμήματα των αυτοκινήτων της Alpina κατασκευάζονται κατευθείαν στις γραμμές παραγωγής της BMW και έπειτα οδηγούνται στο εργοστάσιό της για την τελική συναρμολόγηση.

Τη ηνία της εταιρίας έχουν αναλάβει οι δύο γιοι του Burkard, Andreas και Florian Bovensiepen. Σήμερα η Alpina παράγει ετησίως σχεδόν 1.700 αυτοκίνητα για την Ευρωπαϊκή την Αμερικανική αλλά και την Ιαπωνική αγορά. Όπως είναι λογικό γίνονται κινήσεις επέκτασης και προς νέες αγορές όπως αυτή της Κίνας.

alpina-interview-152_0

Ο ιδιοκτήτης της εταιρίας Andreas Bovensiepen πιστεύει ότι ένας ετήσιος όγκος παραγωγής της τάξης των 2.000 με 2.500 οχημάτων, είναι ρεαλιστικός και πρέπει να επιτευχθεί για να καλυφθούν έξοδα ανάπτυξης και παραγωγής. Απαραίτητο όμως είναι να ληφθεί υπόψη, η μοναδικότητα και η σπανιότητα που προσφέρουν τα αυτοκίνητα της Alpina.

Ο κύριος Bovensiepen αναφέρθηκε σε αυτό λέγοντας χαρακτηριστικά:

Τα αυτοκίνητά μας είναι δύο φορές πιο σπάνια από της Rolls Royce, αν αναλογιστούμε ότι φτιάχνουμε μόλις τα μισά από αυτούς. Έχουμε πολλούς πελάτες του έρχονται στο Goodwood ή στην έκθεση της Φρανκφούρτης και του Τόκιο και γνωρίζουμε τα ονόματά τους. Αυτή η προσωπική επαφή με τους πελάτες μας είναι κάτι που τους ευχαριστεί

Η Alpina είναι μια εταιρία που πολύ συχνά εφαρμόζει και βελτιστοποιεί τις νέες τεχνολογίες στα αυτοκίνητά της όπως για παράδειγμα η υπερτροφοδότηση. Σε ερώτηση που έγινε στον Andreas Bovensiepen για τους υβριδικούς κινητήρες απάντησε:

Νομίζω ότι θα κατασκευάσουμε και ότι είναι μία πολύ ενδιαφέρουσα τεχνική. Είναι καλό να είσαι πρωτοπόρος σε μία αγορά, όμως αν βιαστείς και οι πελάτες δεν είναι έτοιμοι για ένα τέτοιο προϊόν, τότε απλά θα έχεις σπαταλήσει πολλά χρήματα στην ανάπτυξή του. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει αρκετή ζήτηση για υβριδικά σύνολα πετρελαίου, ειδικά στην Ευρώπη, από το πελατολόγιο μας.

Ο Bovensiepen θεωρεί ότι τα υβριδικά είναι μία λύση που δεν ταιριάζει στο προφίλ της εταιρίας του. Οι ιδιοκτήτες των Alpina χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους, κυρίως για ταξίδια και για διαδρομές εκτός πόλης, σε περιβάλλοντα δηλαδή που δεν ταιριάζουν στα υβριδικά.

Προς το παρόν για εμάς το οι κινητήρες diesel είναι η καλύτερη επιλογή, αλλά και για τους πελάτες μας που θέλουν να ταξιδεύουν οικονομικά αλλά να έχουν και ένα αυτοκίνητο με σπορ χαρακτήρα. Συνεπώς για τα επόμενα πέντε χρόνια οι κινητήρες diesel θα είναι σημαντικοί για εμάς

Ένα άλλο θέμα που πρέπει να αντιμετωπίσει η Alpina αν ασχοληθεί με υβριδικούς κινητήρες είναι διάταξή τους. H BMW ως τώρα αναπτύσσει υβριδικά συστήματα σε κινητήρες τρικύλινδρους και τετρακύλινδρους. Τέτοιοι κινητήρες σύμφωνα με τον Bovensiepen δεν ταιριάζουν στο κοινό της Alpina.

Οι πελάτες μας εξακολουθούν να χρειάζονται τουλάχιστον 6 κυλίνδρους και θα ήταν ιδιαίτερα κοστοβόρο να αναπτύξουμε εξ’ αρχής μια δικιά μας πρόταση

alpina-interview-159_0

Εδώ λοιπόν τίθεται το ερώτημα για το πώς η Alpina θα καταφέρει να βρίσκεται εντός των ορίων εκπομπής ρύπων που θα ορίσει στο μέλλον η Ευρωπαϊκή νομοθεσία. Η απάντηση βρίσκεται στην ειδική μεταχείριση που έχουν μικρές εταιρίες όπως αυτή, με συνολική ετήσια παραγωγή στην Ευρώπη, μικρότερη από 1.000 αυτοκίνητα. Ενώ οι μεγάλες εταιρίες θα πρέπει να συμμορφωθούν στο όριο των 95 γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο που θα εφαρμοστεί ως το 2020, οι μικρότερες δεν είναι υποχρεωμένες.

Παρ’ όλα αυτά, η Alpina το 2006 έκανε μια επένδυση της τάξης των 12 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή ενός προηγμένου κέντρου έρευνας και ανάπτυξης, στις εγκαταστάσεις του οποίου βρίσκεται κι ένα δυναμόμετρο καυσαερίων. Τη συγκεκριμένη συσκευή, τη χρησιμοποιεί μέχρι και η BMW για να διασφαλίσει ότι τα μοντέλα της βρίσκονται εντός των ορίων εκπομπής ρύπων που θεσπίζει η ευρωπαϊκή νομοθεσία. Για την ίδια την Alpina, είναι ένα εργαλείο ζωτικής σημασίας που της επιτρέπει να αντιδρά άμεσα στις συνεχής αλλαγές της νομοθεσίας και να κατασκευάζει νέα προϊόντα.

Στο ενδεχόμενο κατασκευής ενός εξ’ ολοκλήρου Alpina αυτοκινήτου ο κύριος Bοvensiepen είπε

Ποτέ μη λες ποτέ. Κάτι τέτοιο έχει προκύψει ξανά στο παρελθόν

Τα τέλη της δεκαετίας του ’70 η BMW ρώτησε την Alpina αν θα ήθελε να συνεχίσει το project της M1 και στις αρχές της δεκαετίας του ‘90 ο οίκος Giugiaro ρώτησε αν ήθελαν να κατασκευάσουν το πρωτότυπο Nazca M12 που θα φορούσε έναν V12 κινητήρα 6 λίτρων. Κανένα όμως τα δύο δεν πραγματοποιήθηκε, με τον Bovensiepen να είναι ρεαλιστής όσον αφορά τα μελλοντικά project. Αυτή τη στιγμή οι απαιτήσεις για παθητική ασφάλεια αλλά και για ποιότητα κατασκευής από τους πελάτες κάνουν πολύ δύσκολη την υλοποίηση ενός αυτοκινήτου εξ’ ολοκλήρου.

Η Alpina είναι μια υγιής εταιρία με τις πωλήσεις της να πηγαίνουν καλά. Δεν δείχνει να βιάζεται να ασχοληθεί  με την ανάπτυξη υβριδικών κινητήρων όμως δείχνει να διαθέτει όλα τα εργαλεία που της επιτρέπουν να αναπτύξει και να  κατασκευάσει ανά πάσα στιγμή ότι χρειάζεται. Είναι επίσης μια εταιρία που ακούει τους πελάτες της και τους προσφέρει αυτό που χρειάζονται.