Rupert-Stadler1

Η αποκάλυψη του σκανδάλου χειραγώγησης της VW μέχρι σήμερα έχει κοστίσει τη δουλειά του CEO της Volkswagen, Martin Winterkorn, αλλά και των επικεφαλής των τμημάτων έρευνας και ανάπτυξης του VW Group. Ωστόσο μέχρι σήμερα, το όνομα του CEO της Audi, Rupert Stadler, δεν είχε εμπλακεί στην υπόθεση, αλλά οι ερευνητές του δικηγορικού γραφείου Jones Day που έχει αναλάβει την εσωτερική έρευνα για λογαριασμό της VW, έχει ζητήσει από τον Stadler να τους ενημερώσει σχετικά με τι γνώριζε για το παράνομο λογισμικό.

Αυτό αναφέρει με δημοσίευμά του το γερμανικό Spiegel, ενώ έκθεση της Handelsblatt υποστηρίζει πως η Audi ήταν εκείνη που βρισκόταν πίσω από το παράνομο λογισμικό, μιας και πριν από 17 χρόνια, το 1999, οι μηχανικοί της είχαν αναπτύξει μεθόδους για να παρακάμπτουν τους ολοένα και αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών ρύπων. Το 2005, η VW απέρριψε τις ιδέες της Audi, πιθανώς επειδή η πρακτική κρίθηκε ως παράνομη τότε, όπως τονίζει η Sueddeutsche Zeitung. Αρκετά χρόνια αργότερα, η λύση τελικά της Audi πέρασε στη παραγωγή, και πλέον βρίσκεται σε περισσότερα από 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως, επειδή αρκετοί πρώην μηχανικοί της Audi, πλέον εργαζόταν για λογαριασμό της VW, σύμφωνα με την Bild.

Winterkorn stadler

Και οι μπελάδες για τη Volkswagen δεν έχουν τέλος, καθώς επενδυτές κατέθεσαν αγωγές αξιώνοντας συνολικά 8,2 δισ. ευρώ για ζημίες που υπέστησαν σε σχέση με το σκάνδαλο των παραποιημένων εκπομπών ρύπων της αυτοκινητοβιομηχανίας, σύμφωνα με το Reuters.Αυτή τη στιγμή εκκρεμούν περίπου 1.400 αγωγές όπως ανακοίνωσε το περιφερειακό δικαστήριο του Μπραουνσβάιγκ, η περιφέρεια που διαχειρίζεται τα νομικά ζητήματα της περιοχής όπου η Volkswagen εδρεύει. Οι επενδυτές ισχυρίζονται ότι υπέστησαν ζημίες διότι η αυτοκινητοβιομηχανία καθυστέρησε να αποκαλύψει την υπόθεση. Η ίδια η Volkswagen έχει απορρίψει τους ισχυρισμούς αυτούς.

Οι επενδυτές έσπευσαν να καταθέσουν αγωγές στη Γερμανία, όπου οι μετοχές της VW έχασαν περισσότερο από το ένα τρίτο της αξίας τους κατά τις δύο πρώτες ημέρες διαπραγμάτευσης τους μετά τις 18 Σεπτεμβρίου του 2015, όταν αποκαλύφθηκε το σκάνδαλο από τις αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές. Η Δευτέρα ήταν η πρώτη εργάσιμη ημέρα μετά την επέτειο του σκανδάλου και οι επενδυτές φοβούνταν ότι θα έπρεπε να κινηθούν νομικά μέσα σε 12 μήνες από τότε που η εταιρία παραδέχθηκε ότι περίπου 11 εκατ. πετρελαιοκίνητα οχήματά της έφεραν το επίμαχο λογισμικό που επέτρεπε να παραποιούνται οι δοκιμές για τις εκπομπές ρύπων.

Το ποσό είναι χαμηλότερο από τα 10,7 δισεκ. ευρώ που αναμένονταν βάσει των δηλώσεων των δικηγόρων την περασμένη εβδομάδα. Ωστόσο είναι πιθανόν να υποβληθούν και άλλες αγωγές καθώς δεν είναι σαφές πότε λήγει η σχετική προθεσμία. Η Volkswagen έχει κατ’ επανάληψη πει ότι ενημέρωσε εγκαίρως τις αγορές βάσει των διαθέσιμων πληροφοριών.

Τον Ιούνιο, η γερμανική εταιρεία συμφώνησε να καταβάλει το ποσό των 15 δισ. δολαρίων στις ΗΠΑ, αποζημιώνοντας τόσο τους ιδιοκτήτες των οχημάτων, όσο και το αμερικανικό δημόσιο. Στην Ευρώπη βρίσκονται τα 8,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα, στα οποία η VW έχει συμφωνήσει είτε να τοποθετήσει απλά νέο λογισμικό (2.0 TDI και 1.2 TDI), είτε να τοποθετήσει και έναν σωλήνα εκτροπής αέρα στην εισαγωγή του κινητήρα (1.6 TDI). Ωστόσο, παρότι η VW ήθελε οι εργασίες επιδιόρθωσης να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2016, αυτό φαντάζει πλέον δύσκολο, μιας και μέχρι σήμερα έχουν επιδιορθωθεί μόλις το 10% των επηρεαζόμενων αυτοκινήτων.

Αυτό δήλωσε ο Manfred Bort, ο υπεύθυνος της VW για τις ανακλήσεις που σχετίζονται με το dieselgate στην Ευρώπη. Η KBA, η αρμόδια αρχή της Γερμανίας, έχει εγκρίνει τις λύσεις της VW για περίπου 5,1 εκατ. αυτοκίνητα, με την VW να εξακολουθεί να αναπτύσσει και να δοκιμάζει παραλλαγές του λογισμικού, προκειμένου τα αυτοκίνητα να μην χάσουν ιπποδύναμη, να μην καταναλώνουν περισσότερο καύσιμο, αλλά και να εκπέμπουν ρύπους εντός των ορίων, προκειμένου η KBA να δώσει την έγκριση. Πλέον η VW προσδοκά η ολοκλήρωση των εργασιών επιδιόρθωσης να γίνει μέχρι το φθινόπωρο του 2017.

  • SAMURAI-66

    Και η σαπουνοπερα της δυναστειας συνεχιζεται με νεα επεισοδια.Ολοι γνωριζαν και ειχαν βαλει το χερακι στην απατη αλλα σιωπουν….ομιλος παρανομιας.
    Να ρωτησουν και της καθαριστριες μηπως κατι επιασε το αυτι τους!!
    ………..https://youtu.be/lc75k1g_kHo

  • Anestis Genk

    Πλάκα θα είχε αν οι εθνικές αρχές απαγόρευαν την κυκλοφορία αυτών των οχημάτων μέχρι να φτιαχτούν

  • Anestis Genk

    Πλάκα θα είχε αν οι εθνικές αρχές απαγόρευαν την κυκλοφορία αυτών των οχημάτων μέχρι να φτιαχτούν