traffic nigh lights

Ανανέωση: Μόνο στα παλιά ΙΧ μεγάλου κυβισμού αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας

Με τους ανθρώπους του Υπουργείου Οικονομικών να αναζητούν τρόπους να αυξήσουν και άλλο τα έσοδα, προκειμένου να μπουν χρήματα στα κρατικά ταμεία και μία από τις πλέον σίγουρες πηγές είναι τα τέλη κυκλοφορίας.

Έτσι, όπως όλα δείχνουν, και για το 2017 θα υπάρξουν αλλαγές στο κόστος των τελών κυκλοφορίας προκειμένου να αυξηθεί η εισπραξιμότητα. Ήδη η ειδική επιτροπή για τον καθορισμό των τελών κυκλοφορίας που θα πληρώσουν φέτος οι φορολογούμενοι για το 2017 επεξεργάζεται τις προτάσεις για τις φετινές αλλαγές.

Μάλιστα, οι πληροφορίες αναφέρουν πως ένας από τους βασικούς στόχους που έχει τεθεί είναι να μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας στα οχήματα μεγάλου κυβισμού και ηλικίας που έχουν τεθεί σε ακινησία, προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα στους ιδιοκτήτες τους να τα επαναφέρουν στους δρόμους και το ΥΠΟΙΚ να εισπράξει χρήματα από ΙΧ που έως σήμερα μένουν ακινητοποιημένα.

Τα σενάρια για τα τέλη κυκλοφορίας του 2017

  • Μείωση των τελών κυκλοφορίας έως και 10% για τα οχήματα ηλικίας άνω των 5 ετών και μεγάλου κυβισμού, προκειμένου οι ιδιοκτήτες να τα επαναφέρουν στους δρόμους.
  • Μείωση του ορίου απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας για τα οχήματα που πρωτοκυκλοφόρησαν από τον Νοέμβριο και μετά, με το ατελές όριο εκπεμπόμενων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα να πέφτει από τα 90 γρ/χλμ στα 85 γρ/χλμ.
  • Περισσότερα τέλη κυκλοφορίας αναμένεται να πληρώσουν όσοι έχουν πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο, αφού εξετάζεται να μπει προσαύξηση μέχρι και 10% για περιβαλλοντικούς λόγους, μέτρο που εφαρμόζεται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως στη Γερμανία.
  • Αύξηση των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα μικρομεσαίου κυβισμού που πρωτοκυκλοφόρησαν από το 2007 έως και το 2010 λόγω του υπολογισμού τους με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους και όχι τον κυβισμό. Στην περίπτωση αυτή, οι αυξήσεις θα χτυπήσουν κυρίως τα οχήματα ηλικίας 6-10 ετών και μικρομεσαίου κυβισμού (έως 1.800 κυβικά).

Υπάρχει και δεύτερο σενάριο να υπολογίζονται με βάση τους ρύπους τα τέλη για οχήματα που πρωτοκυκλοφόρησαν από το 2003 και μετά. Στην περίπτωση που επιλεγεί το δεύτερο σενάριο, οι αυξήσεις στα τέλη θα χτυπήσουν οχήματα μικρομεσαίου κυβισμού ηλικίας 6 έως 13 ετών. Ουσιαστικά, όποιος έχει αυτοκίνητο με ημερομηνία κυκλοφορίας προγενέστερη του 2007 θα πληρώνει τέλη με βάση τον κυβισμό, ενώ ο ιδιοκτήτης ΙΧ με ημερομηνία κυκλοφορίας μεταγενέστερη του 2007 θα πληρώνει με βάση τις εκπομπές αερίων ρύπων. Το χέρι στην τσέπη αναμένεται να βάλουν όσοι αγόρασαν ΙΧ από τον Ιανουάριο του 2007 και ύστερα και μέχρι τον Νοέμβριο του 2010. Για παράδειγμα, για ένα 1.400άρι του 2007 πέρυσι τα τέλη κυκλοφορίας ήταν 255 ευρώ. Με τον νέο υπολογισμό θα φτάσουν τα 300 ευρώ. Αντίστοιχα, για ένα 1.800 του 2007 τα τέλη από 380 ευρώ που ήταν πέρυσι θα εκτιναχθούν στα 500 ευρώ. Συγκεκριμένα:

  • Για τα Ι.Χ. με κυβισμό από 1.072 έως 1.357 κυβικά εκατοστά, γλιτώνουν έως 53 ευρώ οι οδηγοί με οχήματα που εκπέμπουν γύρω στα 90 γραμμάρια ρύπων (είναι εξαιρετικά σπάνια, αν όχι ανύπαρκτα, καθώς όλα αυτά τα οχήματα ανήκουν στην κατηγορία Euro4). Επιβαρύνονται οι οδηγοί τα οχήματα των οποίων εκπέμπουν πάνω από 120 γραμμάρια ρύπους. Οι επιβαρύνσεις ξεκινούν από τα 10 ευρώ και ξεπερνούν ακόμη και τα 150 ευρώ για τα πιο ρυπογόνα οχήματα.
  • Για τα Ι.Χ. με κινητήρες από 1.358 έως 1.548 κ.εκ., επιβαρύνονται οι έχοντες όχημα που εκπέμπει πάνω από 140 γραμμάρια. Από τα 160 γραμμάρια και πάνω οι επιβαρύνσεις ξεπερνούν τα 140 ευρώ.
  • Από τα 1.549 έως τα 1.738 κ.εκ. το σημείο καμπής είναι τα 152 γραμμάρια. Πάνω από αυτό το όριο υπάρχουν επιβαρύνσεις.
  • Από τα 1.739 έως τα 1.928 κ.εκ. προκύπτουν ελαφρύνσεις ακόμη και για τα οχήματα που εκπέμπουν έως 160 γραμμάρια ρύπους. Από αυτό το όριο και πάνω υπάρχουν επιβαρύνσεις.
  • Στα οχήματα με κυβισμό από 1.929 έως 2.357 κ.εκ., οι ελαφρύνσεις είναι σημαντικές ακόμη και για αυτοκίνητα που εκπέμπουν πάνω από 200 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Το σημείο καμπής ορίζεται στα 227 γραμμάρια, όριο αρκετά αυξημένο.

Από το υπουργείο Οικονομικών θέλουν τα συνολικά έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας να ξεπεράσουν φέτος τον στόχο του Προϋπολογισμού, που είναι 1,088 δισ. ευρώ.

  • paparoach

    10 διαφορετικα σεναρια εχουμε διαβασει για τα τελη….ελεος πια.θα μπει δεκεμβρης και δεν θα εχουν βγαλει αποφαση

  • BillyEliot

    αυτό το πράγμα με τα τέλη κάθε χρόνο με ξεπερνάει.πολύ γελοίο και άθλιο.άλλαξα αμάξι φέτος με τ σκέψη να γλυτώσω κάποια λεφτά και τελικά παίζει να πληρώσω περισσότερα.α στα διαλα μαλάκες!

    • Xarhs

      Εγω σου λεω δε θα αλλαξει τιποτ. Καθε χρονο ετσι λενε και στο τελος παλι πληρωνουν αυτοι που δεν πρεπει.

    • DimiE92

      Μα καθε χρονο αλλαζουν :P

    • Xarhs

      Τι αλλαζει; 10 πανω δεκα κατω; Μονο κατι ψιλοαυξησεις για να γεμισουν οι τρυπες. Θα αλλαξουν οταν η Μερσεντες η υβριδικη και το ηλεκτρικο i3 που εχει 50 χιλιαρικα φουλ εκδοση, πληρωσουν παραπανω απο το 10 ετιας διλιτρο των 25 χιλιαδων. Τοτε θα εχουν αλλαξει. Τα τελη πρεπει να πανε βασει κοστους αγορας τελος. Κι αν μπορεσουν να βαλουν στη συναρτηση και τους ρυπους.

    • DimiE92

      Ειτε 10 ειτε 50 ειτε 100 το οτι αλλαζουν καθε χρονο ειναι γεγονος, ανεξαρτητα απο το ποσο αλλαζουν. Οσο για την αξια αγορας εκει υπαρχει ο φορος πολυτελειας. Αυτος ο φορος ειναι που πρεπει να υπολογιζεται βαση αξιας και οχι τα τελη κυκλοφοριας. Η λογικη των ρυπων για τα τελη καλη ειναι, αρκει να μην αλλαζει καθε χρονο!

    • enigma

      Δεν θα το έλεγα το 10 πάνω 10 κάτω. Παλιά οι κάτοχοι υβριδικών δεν πλήρωναν και τώρα πληρώνουν. Αντίστοιχα οι κάτοχοι μικρών αμαξιών κοκ

      Χώρια ότι υπήρξε εποχή που πλήρωνα παραπάνω τέλη με το 1,4 μου από το 1,8 του αδερφού μου. 2004 το δικό μου, 2008 του αδερφού μου. ibiza το δικό μου, c200 του αδερφού μου….

    • sergio360

      Μιλαμε για τελη ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ.Ας πανε με το χιλιομετρο η να μπουν στην βενζινη.Δεν ειναι τελος κτησης,οπως θελουν να το κανουν.

  • Mika

    Tελη τελη τελη, καλπικε ντουνια!!!
    :p :p

    Mυλος, λεμε!!!

  • Xarhs

    Ζωα οι ανθρωποι πραγματκα. Απο τη μυγα ξυγκι προσπαθουν να βγαλουν καθε χρονο.

  • Nikolas Karampelas

    Κάθε χρόνο και πιο γδάρσιμο, βρωμιάριδες, το αμάξι είναι ανάγκη.

  • Rizo

    Λοιπόν, αν ισχύουν αυτά που διαβάζω απο εδω και απο εκεί, τότε ο μόνος ευνοημένος απο τα νέα τέλη θα είμαι εγω! Golf gti 2009 170gr ρύποι. 420€.
    Αλλά δεν πειράζει.. αφου δεν αντιδρά κανένας με τα νούμερα που έχουμε μπλέξει…. θα μου τα πάρουν κι εμένα απο αλλού!

  • rafael

    @autoblog.gr ποσο ευκολο δυσκολο ειναι να φτιαξουμε ενα app η ιστοσελιδα να βαζουμε το κυβισμο μαρκα κλπ κλπ κλπ και να μας βγαζει ποσο πληρωνουμε????? εγω ας πουμε δεν καταλαβα τι γραφει παραπανω και δεν ξερω ποσο πληρωνουμε

    • Stavros_Tsi

      Με αυτούς που μπλέξαμε θα έπρεπε κάθε χρόνο να φτιάχνουμε καινούριο app. αδερφέ
      Δε συμφέρει… :P

    • rafael

      axaxaxaxxaax δεν εχεις και αδικο!!!!! γενικα να φτιαχτει ενα αρθρο με ολες τις αλλαγες…γενικου περιεχομενου. επειης πως κανω εισαγωγη απο ευρωπαικη ενωση κλπ κλπ κλπ εχω α3 cabrio 1998cc (ουτε 2000cc δεν ειναι χαχαχαχαχχαχα) ποσο πληρωνω κλπ κλπ κλπ

  • Κυριακος

    Αφήστε τα στην ησυχία τους πια. Κάθε χρόνο τα πειράζετε. Τέλη κυκλοφορίας βάση ρύπων και τιμής αγοράς

  • hellboy

    τοσα χρονια ολοι πατανε τον ελληνα…..
    τοσα χρονια μειωνουν μισθους συνταξεις…
    αλλα τοσα χρονια κανεις δεν μιλαει….και τα ιδια ατομα βγαζουμε….και τις ιδιες φιλοδοξιες εχουν και πολεμανε μεταξυ τους για τα ψηφαλακια….. και το ιδιο παιχνιδι παιζουν..
    αντι να λυσουν σοβαρα το προβλημα ολοι μαζι εξ αρχης…
    περνουν ψαλιδια κοβουν.. και οπου θελουν εισπραξη… προσθετουν.. οσο τους σκαει…
    κυριοι δυστιχως ο ελληνας τα θελει και τα παθενει απο ολους τους
    για εμενα λογικα ειναι +10 ευρο.καλα ειναι.. αν σκεφτει κανεις οτι ο μισθος μου δεκεμβρη θα ειναι στα 210 ευρο…. και θα πρεπει να δωσω τα 145.. στο κρατος…….. και τα ρεστα βετζινη για την καλοπληρωμενη μου δουλεια…. και θα κανω και γερο κομποδεμα να βαλω κατω απο στρωματα και καρεκλες.. ετσι…

  • ZafMio

    Θέλουν να “βοηθήσουν” κάποια μερίδα ανθρώπων να επαναφέρουν σε κυκλοφορία τα οχήματά τους. Αλλά με το υπόλοιπο σχέδιο, άλλοι τόσοι και παραπάνω, θα τα αφοπλίσουν… Πφφφφ… Η απόλυτη τρέλα, κατ’ εμέ….

  • gronholm89

    Ευχομαι ολοψυχα τον Δεκεμβρη οχι μονο να μην ειστε κυβερνηση, αλλα να πατε στο δι@ολο και να μην ξαναγυρισετε!

  • PROCT_OR

    Επιτελους θα δω μειωση!!!!!!!! yeaaaaaaaaa

  • Aisixtir

    ΨΟΦΟΣ

  • πρωτη φορα αριστερα…και γουσταρωωω !!!!!!!!
    και κλασικα κανενας μας δεν το εριξε στον συριζα !!!! :-P
    https://uploads.disquscdn.com/images/024bc00d1fa2cf9ee521d87530df4a61b4914a73ade50c81a57686639d5ae0a5.jpg .

    • Τάσος

      Πλάκα κάνεις; Τον Μάιο μου χάρισαν ποδήλατο και το χρησιμοποιώ πλέον κάθε μέρα μετά από 22 χρόνια!!! Και για ακόμα περισσότερη πλάκα, η φάση μου είναι ακριβώς όπως και επάνω… και όχι δεν υποστηρίζω κάποιο κόμμα με αυτό που είπα.

    • αναλογα που μενεις………αμα μενεις σε flat περιοχη το ποδηλατο ειναι οκ….αν εχεις με ανηφορες….αστο !!!! :-D

    • Τάσος

      Σε γενικές γραμμές η περιοχή που μένω δεν έχει μεγαλες ανηφόρες. Άσε που το έχω καταευχαριστηθεί… και ασκούμαι και βόλτες πάω όπου θέλω με μηδενικό κόστος… τα ψώνια στο σούπερ είναι πλέον παιχνιδάκι!!

    • τα ψωνια στο σουπερ γινοντε παντως πιο ευκολα με μηχανακι !!!! το ξερω απο πρωτο χερι !!!!

  • πραγματικα αν παει το θεμα τελη …με βαση τους ρυπους…κυριως λυπαμε κατι κατοχους RX8/corsa OPC/astra GTC !!!!!!

    • Renesis1

      Άστα να πάνε, εγώ τη γλύτωσα για πολύ λίγο (Ιούλιος 2006), αλλιώς από 135€ εκτοξευση στα 1000+…..

    • πως το υπολογιζεις αυτο ρε συ ??? γιατι εχω δυο φιλους με 1600Τ opel….και θελουν να δουν ποσα θα πληρωσουν !!

    • Renesis1

      Συγκεκριμένα για το RX8 ξέρω το συγκεκριμένο ποσό από forum και από άλλους παθόντες. Γενικότερα για οποιοδήποτε όχημα πρέπει να ξέρεις με ακρίβεια τις εκπομπές ρύπων. Για τον υπολογισμό και τα κριτήρια, ρίξε μια ματιά εδώ π.χ. http://www.enikonomia.gr/auto/40173,Ta-Telh-Kykloforias-2016-me-vash-ton-kyvismo-kai-tis-ekpompes-CO2.html

  • Peter balander

    Ο πιο ευνοϊμένος είμαι εγω. Εχω αμαξι με βουλγαρικες πινακιδες. :P

    • ευνοιμενος εισαι οσο ”εκμεταλλευεσαι” το γεγονος οτι δεν το κανουμε αυτο ολοι οι υπολοιποι !!!
      δες για παραδειγμα τι συναιβει με τα αυτοκινητα μηδενικων τελων…..οσο το ποσοστο τους ηταν μικρο στην αγορα….δεν ασχολιοταν κανεις….πλεον ειναι τοσα που αξιζει να τα φορολογησεις !!!

      εκτος βεβαια λογο ονοματος,…εισαι απο βουλγαρια….οποτε λογικο να μην σε ενδιαφερει το τι συμβαινει εδω !!! :-D

    • mother1russia

      Να πας να ζησεις στην βουλγαρια τοτε

    • Peter balander

      Στην Βουλγαρια ζω φιλε. :)

    • mother1russia

      Ε τοτε δεν σε αφορα τι κανουμε εμεις εδω περα

    • Peter balander

      Δεν με αφορα; Σωπα ρε φιλε, σε εβαλε κανεις αστυνομο στον κοσμο; Οτι να ναι….

      Και Ελλαδα μενω και Βουλγαρια. Τωρα, ξυδακι εαν δεν σ’αρεσει

    • mother1russia

      Το αρθρο ειναι για τα τελη κυκλοφοριας στην Ελλαδα και πεταγεσαι να μας πεις τι, οτι στην Βουλγαρια δεν πληρωνετε ή οτι εσυ εισαι λαμογιο και την γλυτωσες με βουλγαρικες πινακιδες και εμεις ειμαστε τα κοροιδα??

  • mother1russia

    Παλιο 1800αρι με γκαζια ολοι οι petrolhead :P

    • DimiE92

      Ε μολις το παρεις θα το φορολογησουν σαν παλιο και αρα ρηπογονο οχημα. Δεν υπαρχει περιπτωση να γλυτωσει κανεις!!! Ολοι θα την πατησουν αργα οι γρηγορα.

  • Παναγιώτης Κλεάνθης

    Αυτα δεν ειναι τελη αυτο ειναι το τελος!

  • ad276

    Το εχω ξανα αναφερει εδω.τελη κυκλοφοριας με την ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ του καθε κινητηρα (αναλογικα και κλιμακωτα εννοειται).Το μονο δικαιο.Εχεις AYGO πληρωνεις λιγα.εχεις MASERATI πληρωνεις πολλα.Και μια εκπτωση στη χρονολογια του αυτοκινητου και τελος.Απλα ευκολα και ομορφα.Αυτο με τους ρυπους ειναι το πιο ηλιθιο συστημα που εχει εφαρμοστει.Δηλαδη αν πληρωσω το χ ποσο δεν ρυπαινω το περιβαλλον? Και αυτη η κατασταση να πινουν το αιμα των πολιτων που εχουν ενα αυτοκινητο να πηγαινουν στην δουλεια τους εχει καταντησει γελοιο!!!!!!!!!!!

    • sergio360

      Πιο πολυ χρησιμοποιεις εσυ τον δρομο,παρα αυτος με την Maserati,οποτε το λογικο θα ηταν να πληρωνεις εσυ πιο πολλα.Μιλαμε για τελη ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ και οχι καποιον φορο κτησης.Αυτους τους πληρωνουμε κατα πολυ περισσοτερο στην κτηση,στα τεκμηρια,στον φορο πολυτελειας,στις βενζινες και τα σερβις.

    • ad276

      Σωστα,αλλα ποτε δεν πληρωναμε τελη συμφωνα με το ποσο κυκλοφορουμε στους δρομους, παρα μονο οτι βολευε αυτους που μας κυβερνουσαν!!!!!!!!
      Και νομιζω οτι δεν θα δουμε αυτη τη λογικη ποτε.

  • Sensei Konstantinos
  • thodoris91

    Είναι μεγάλοι μ@λ@κες! Θα καταθέσουν πινακίδες πλέον και τα 1400-1800αρια, ενώ και τα >διλιτρα που έχουν καταθέσει δεν πρόκειται να τις πάρουν πίσω