Ξεχασμένο πρωτότυπο: Fiat Abarth 2000 Scorpione

Σχετικά άρθρα

1969-fiat-abarth-2000-scorpione-concept

AbarthAbarth έχει αναγεννηθεί και περνάει τη δεύτερη νιότη της, είναι γνωστό. Στην πρώτη της, βέβαια, πρόλαβε να αφήσει το στίγμα της στην αυτοκίνηση τόσο μέσα από τους αγώνες, όσο και από αυτοκίνητα που δεν είδαν ποτέ το φως στην άκρη της γραμμής παραγωγής.

Το πιο χαρακτηριστικό δείγμα είναι το 2000 Scorpione, που -όπως μας κάνει λιανά το όνομά του- σχεδιάστηκε για να αποτελέσει τη μετενσάρκωση των ιδεών της εταιρίας. Βασισμένο στο Abarth 2000 Sport Spider, έλαβε της περιποίησης του Pininfarina και το αποτέλεσμα σε αφήνει άναυδο ακόμα και μισό αιώνα αργότερα.

1969-fiat-abarth-2000-scorpione-concept-7

Πρώτη και καλύτερη η “καλύπτρα”, που επιτρέπει οπτικό πεδίο 180 μοιρών και σε κάνει να τη “βλέπεις” λίγο Τop Gun (όχι το Ibiza ε). Εξίσου πολεμικό συσχετισμό μας επιτρέπει και η εξάτμιση, η οποία είναι λες και πάρθηκε από σκραπ Leopard. Τα φώτα εμπρός αποτελούνται από 6 προβολείς στο κέντρο, προκειμένου να επιτραπεί ο σφηνοειδής σχεδιασμός και να μην επηρεαστούν οι αεραγωγοί των φρένων.

1969-fiat-abarth-2000-scorpione-concept-1

Πίσω από το cockpit δεσπόζει το τεράστιο γυάλινο κάλυμμα του κινητήρα, καθώς και οι θεόρατοι αεραγωγοί, οι οποίοι σε κάνουν να πιστεύεις ότι από κάτω βρίσκεται τουλάχιστον ένας κτηνώδης V8. Η πραγματικότητα διαφέρει κατά τους μισούς κυλίνδρους, μιας και την κίνηση έχει αναλάβει ο 2λιτρος τετρακύλινδρος της Fiat. Με τη στοργή και τη φροντίδα του Carlo Abarth, η απόδοση έφτασε στα 22ο άλογα από τα 170.

1969-fiat-abarth-2000-scorpione-concept-6

Αν σκέφτεσαι “σιγά τα άτια” να σου θυμίσω πως μιλάμε για το 1969, συν ότι το αυτοκίνητο στεγνό ζυγίζει 670 κιλά. Χρόνος για το σπριντ του 0-100 δεν ανακοινώθηκε επίσημα, ούτε τελική. Μηχανικοί της εταιρίας, ωστόσο, υποστήριζαν πως ήταν ικανό για 5,4” στα 0-100 χλμ/ώρα και 281 χλμ/ώρα.

1969-fiat-abarth-2000-scorpione-concept-3

Το σημαντικό είναι πως ήταν και εξακολουθεί να είναι πλήρως λειτουργικό, όπως αποδεικνύει και το βίντεο. Σήμερα το βρίσκεις στην Ιαπωνία, στην λίμνη Γιαμανάκα (προσοχή στο σαρδάμ), όπου βρίσκεται η τοπική Gallery Abarth. Το μουσείο αυτό άνοιξε με το ζόρι ο Σίρο Κοζάκα, ο οποίος πήρε το “ok” για την αγορά του πρωτοτύπου από τη Fiat, μόνο όταν υπέγραψε συμφωνητικό που προϋπέθετε ότι το αυτοκίνητο θα βρίσκεται στο ανάλογο μουσείο.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Να τι συμβαίνει σε έναν κινητήρα εάν του βάλεις πολύ παραπάνω λάδι

Όλοι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης απαιτούν λάδι για να λειτουργούν, αλλά τι γίνεται εάν βάλεις παραπάνω λάδι από αυτό που ορίζει ο κατασκευαστής; Μερικά...