norway


Η Νορβηγία, όπως και το σύνολο των σκανδιναβικών χωρών, είναι ένα κράτος που επιδεικνύει μεγάλη οικολογική συνείδηση. Η Νορβηγική κυβέρνηση άλλωστε, έχει θέσει ως στόχο τη σταδιακή κατάργηση των πωλήσεων οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης (βενζίνης, πετρελαίου, φυσικού αερίου και υγραερίου) μέχρι το 2025. Ένα από τα κίνητρα που δίνει η κυβέρνηση της χώρας για να το πετύχει αυτό, είναι η φοροαπαλλαγή των ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό έχει βοηθήσει την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Νορβηγίας να είναι η κορυφαία στον κόσμο, αναλογικά πάντα με τον πληθυσμό.

norway-charging-station

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν σήμερα ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 19%, μεγαλύτερο από οποιαδήποτε άλλη χώρα στον κόσμο, με τα plug-in υβριδικά να κατέχουν το 28,8% των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων. Αν και υπήρξε μια αναφορά για πιθανή άρση της απαλλαγής από το Φ.Π.Α. 25% που ισχύει μέχρι και σήμερα για τα ηλεκτρικά οχήματα, τελικά η κυβέρνηση της σκανδιναβικής χώρας αποφάσισε να αφήσει το καθεστώς των φοροαπαλλαγών ως έχει, μέχρι το 2020. Ο λόγος που η κυβέρνηση ήθελε να μειώσει κάποιες από της φοροαπαλλαγές ήταν, γιατί θεωρούσαν μερικοί, ότι αυτό το καθεστώς ευνοεί τους πλούσιους της χώρας να αγοράζουν τα ακριβά Tesla. Ο Υπουργός για το κλίμα και το περιβάλλον, Vidar Helgesen, ο οποίος έχει στην κατοχή του ένα Volkswagen e-Golf, τόνισε πως ναι μεν η Νορβηγία είναι η καλύτερη αγορά της Tesla, παρόλα αυτά μόνο το 14% του στόλου των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν, είναι της Αμερικάνικης εταιρίας.

Θα πρέπει να συνεχίσουμε αυτή την πολιτική γιατί λειτουργεί, το είδος των κινήτρων και το χρονικό διάστημα που θα μπορούν να δίνονται αυτά, μπορεί να συζητηθεί.

models_white_wall_2x

Σίγουρα η Νορβηγία έχει θέσει ένα πολύ φιλόδοξο σχέδιο για να απαλλαγεί από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και πιστεύω πως είναι η μόνη ικανή χώρα που μπορεί να το πραγματοποιήσει. Σε μια χώρα που το 99% των αναγκών της σε ενέργεια καλύπτεται από τα υδροηλεκτρικά εργοστάσια και στοχεύει επίσης στον τριπλασιασμό της διαθεσιμότητας της σε αιολική ενέργεια μέχρι το 2020, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι περισσότερο από οπουδήποτε αλλού “καθαρό”. Ας μη ξεχνάμε όμως και πως το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων του κράτους προέρχονται από τις εξαγωγές πετρελαίου προς τρίτες χώρες, έτσι ο μαύρος χρυσός βοηθάει στην ηλεκτρική-καθαρή ανάπτυξη της χώρας.

  • Smartass

    Απύθμενη υποκρισία. Τα βαρέα χωματουργικά μηχανήματα, τα οχήματα οδοποιίας, τα μηχανήματα για την εκμετάλλευση των δασών, τα οχήματα μεταφοράς προϊόντων, τα πλοία, τα αεροπλάνα (πολεμικά – πολιτικά) κλπ θα είναι ηλεκτρικά;
    H διάσωση του πλανήτη απαιτεί συλλογικές δράσεις παγκοσμίου επιπέδου.
    Το πετρέλαιο που πουλά σε τρίτες χώρες, όταν αυτές το χρησιμοποιούν μαζί με τα παράγωγά του
    οι ρύποι που πάνε;;
    Εκτός αν φτιάξουν όπως στον σήριαλ Under the dome θόλο και κλειστούν μέσα!!

  • θα μεινει ως εχει μεχρι το 2020….εγω θα πω αντε και να παρει παραταση αλλα 5 χρονια ??
    καποτε θα ειναι τοσα…που απλα θα συμφερει να μην υπαρχει φοροαπαλλαγη….και αντιθετα να αρχισουν να τους αρμεγουν !!!!
    λογικο !!!!

    τωρα οσο για τα πετρελαια που πουλανε σε αλλους…μου θυμιζει το σκηνικο απο χολυγουντιανη ταινια με βαρωνο ναρκωτικων……στο σπιτι μας δεν ξερουμε τι σημανει πρεζα……αλλα ναναι καλα τα βληματα που τα αγοραζουν απο εμας !!!! :-D