mazda-rt24-p-1


Παρουσιάστηκε στα πλαίσια του σαλονιού του Los Angeles το Mazda RT24-P, το αγωνιστικό πρωτότυπο της Mazda για τους αγώνες αντοχής της International Motor Sports Association που γίνονται στις ΗΠΑ. Το πρωτάθλημα που διοργανώνουν παρόλο που με τα ευρωπαϊκά δεδομένα θα το λέγαμε εθνικό, είναι πάρα πολύ ανταγωνιστικό με πάρα πολλές συμμετοχές σημαντικών κατασκευαστών. Η Mazda θα συμμετάσχει στην κορυφαία κλάση Prototype και το βάπτισμα του πυρός θα γίνει στον 24ώρο αγώνα της Daytona τον ερχόμενο Ιανουάριο, που θα είναι πρώτος από τους 12 αγώνες ενός μεγάλου πρωταθλήματος.

Η εμφάνιση του πρωτότυπου μοιάζει με τα περισσότερα πρωτότυπα της εποχής μας, αλλά κυρίως στην μάσκα έχει το χαρακτηριστικό σχεδιασμό των Mazda των τελευταίων χρόνων. Πρόκειται βεβαίως για το KODO design, την σχεδιαστική γλώσσα της Mazda που θέλει να δώσει σε όλα τα οχήματά της μια δυναμική ταυτότητα. Κατά την γνώμη μου το καταφέρνει διατηρώντας και την ιαπωνική της ταυτότητα. Δουλεύοντας με την Multimatic, καναδική εταιρεία παροχής τεχνολογίας που έχει βάλει και το χεράκι της στις κορυφαίες Aston Martin, κατάφεραν να παντρέψουν το KODO design με την αεροδυναμική λειτουργικότητα. Το σασί βασίζεται στο νέο Riley Mk. 30 και δεδομένης της κυριαρχίας της Riley στου αγώνες αντοχής της Βορείου Αμερικής, το εγχείρημα ξεκινά με τους καλύτερους οιωνούς. Κίνηση παίρνει από έναν κινητήρα παραγωγής και μάλιστα σχετικά παλιό, τον δίλιτρο MZR, που είχε από την εποχή της Ford και σε αυτή την εφαρμογή φτάνει τους 600 ίππους με την χρήση στροβιλοσυμπιεστή. Η εμπλοκή της Mazda στους αγώνες των ΗΠΑ είναι πολύ σοβαρή εδώ και δεκαετίες και με το νέο της εγχείρημα δείχνει πως θέλει να περάσει το μήνυμα στο κοινό πως Mazda σημαίνει σπορ οδήγηση και επιτυχίες και να κάνει το KODO design αναγνωρίσιμο από τους πάντες, κινούμενη στα χνάρια των ευρωπαίων κατασκευαστών.

Το όνομα του πρωτότυπου έχει μια αρκετά ενδιαφέρουσα ιστορία από πίσω και δεν είναι απλά ένας εταιρικός κωδικός. Το Mazda RT24-P σημαίνει Mazda Road tο 24 Prototype. Το Road to 24 είναι το πρόγραμμα ανάπτυξης οδηγών της Mazda. Το 24 αναφέρεται στον 24ωρο αγώνα της Daytona, αλλά και στην χωρητικότητα και αριθμό κυλίνδρων του κινητήρα. Η Mazda κατέχει το 55% των μικρών πρωταθλημάτων, όπως το MX5 Cup, απ’όπου ξεκινούν τους αγώνες οι Αμερικάνοι και με το Road to 24 δίνονται υποτροφίες για συμμετοχές σε μεγαλύτερες κατηγορίες. Αντίστοιχα για τους αγώνες μονοθεσίων υπάρχει το Mazda Road to Indy με φορμουλάκια που έχουν παλινδρομικούς αλλά και περιστροφικούς κινητήρες. Τα τελευταία 10 χρόνια η Mazda έχει προσφέρει 14,9 εκατομμύρια δολάρια σε υποτροφίες συνολικά 53 οδηγών.

Μπορεί λοιπόν το WEC να έχει την αίγλη του Le Mans και των μεγάλων κατασκευαστών αλλά και το αμερικάνικο πρωτάθλημα αγώνων αντοχής αναμένεται πολύ χορταστικό από άποψη θεάματος και ανταγωνισμού.

Δελτίο Τύπου

The new Mazda RT24-P race car was unveiled today at the Los Angeles Auto Show, ushering a new era in the prominent history of Mazda Motorsports’ flagship endeavors in North America. The new car will compete under Daytona Prototype international (DPi) rules in the Prototype class, the top level of the IMSA WeatherTech SportsCar Championship. After significant on-track testing, it will make its racing debut at the 2017 Rolex 24 at Daytona in late January.

KODO Design

Mazda is known globally for the engineering and design excellence of its vehicles, and the new Prototype is no exception. The bodywork of the race car was developed by Mazda designers utilizing the KODO—Soul of Motion design philosophy. KODO represents the instant that energy becomes motion, such as the muscular beauty as an animal pounces or a human leaps into action. The KODO design cues on the Mazda RT24-P include the sleek body contours and the five-point Mazda grille.

“KODO design is at the heart of any vehicle that carries a Mazda badge, and that is very evident in the design of the 2017 Prototype,” said Ken Saward, senior manager of Design at Mazda Design Americas, which falls under the Mazda North American Operations umbrella. “We considered the two main parameters of designing a successful race car for this series: aerodynamic performance and the new-for-2017 technical regulations. Working with Multimatic’s aerodynamicist and engineers, we discovered that applying the KODO design philosophy to the surfaces and the silhouette of the car enabled us to create a dynamic, purposeful-looking design and a very aerodynamically efficient one.”

Managing the two-car Mazda Prototype factory race team is Florida-based SpeedSource Race Engineering. The team will race the new Riley Mk. 30 chassis, developed by Riley Technologies in relationship with Multimatic. Riley Technologies is a prominent chassis design and development company with 99 race wins and nine Prototype season championships in North American endurance racing since 2004. Canadian-based Multimatic has worked with Mazda since 2014 in the Prototype category, and has developed and built some of the world’s premier on-road supercars and successful sports cars for the race track. The Mazda team will be the first to test the Riley Mk. 30 chassis later this month.

The Mazda RT24-P will be powered by the Mazda MZ-2.0T engine which raced during the 2016 IMSA season. The approximately 600-horsepower engine, developed and raced with Advanced Engine Research (AER), is a 2.0-liter, inline four-cylinder turbocharged engine.

“This is a huge moment for Mazda Motorsports and the entire Mazda family,” said John Doonan, director of Mazda Motorsports North America. “To have a car which features Mazda design language at the top level of our motorsports program is meaningful for us as a brand. We believe we have the right team, the right drivers and the right chassis to win races and championships.

“Mazda has good, long-standing relationships with Riley and Multimatic, and is happy to be the first to test their new chassis. We look forward to seeing it make its racing debut at Daytona with Mazda bodywork and the Mazda MZ-2.0T engine. The strategic vision of IMSA to give auto manufacturers this opportunity to integrate our branding —to better engage our passionate fans— is unique and we’re proud to be the first to unveil what is possible.”

What’s in a Name?

The Mazda RT24-P name echoes the Mazda Road to 24, a driver development program that provides scholarships to help championship-winning drivers progress from grassroots into the upper categories of professional sports car racing. The “24” also represents the two-liter, four-cylinder race engine. The “P” signifies Prototype.

Mazda currently holds a more-than-55-percent market share in grassroots racing, and the Mazda Road to 24 helps provide championship-winning drivers an opportunity to earn scholarships to compete in pro categories such as the Battery Tender Global Mazda MX-5 Cup presented by BF Goodrich Tires. Mazda’s similar scholarship system in open-wheel racing is known as the Mazda Road to Indy. By the start of the 2017 season, Mazda will have provided $14.9 million in driver development scholarships to 53 drivers since 2007.

  • MAZDA RX-7 FD3S

    Δεν ειναι τυχαιο… το team design της mazda εχει αποδειξει οτι διαθετει μεγαλα @@
    http://up.autotitre.com/dc6de5ab94.jpg

    • georgekaras

      PROVATA

  • mixalhs7

    Άντε και στην LMP2 του WEC!

  • edurakias

    Oi zantes tis einai apla polemos!!!Ela mori mazda dose pono!!!!

  • GioKak

    Λαθών, παρανοήσεων, παραλείψεων, επιπολαιότητας (όπως θέλετε πείτε το!)…συνέχεια!

    “Κίνηση παίρνει από έναν κινητήρα παραγωγής και μάλιστα σχετικά παλιό,
    τον δίλιτρο MZR, που είχε από την εποχή της Ford και σε αυτή την
    εφαρμογή φτάνει τους 600 ίππους με την χρήση στροβιλοσυμπιεστή.”

    Στην πραγματικότητα, το Mazda RT24-P κινείται από έναν 2λιτρο 4κύλινδρο με την ονομασία MZ-2.0T, με ελαφρώς αυξημένη απόδοση από αυτόν που κινούσε την προηγούμενη χρονιά τα Νο. 55 και Νο. 70 Mazda P2 Prototypes, στο ίδιο πρωτάθλημα!

    Ο MZ-2.0T χτίζεται σε παρόμοια βάση με αυτή του MZR-R, του 2006…και είναι συνεργασία της Mazda και της AER (Advanced Engine Research Ltd), με έδρα το Essex της Αγγλίας [http://aerltd.com/].
    Η συγκεκριμένη συνεργασία συνεχίζεται ακόμη και σήμερα!

    Επίσης, ο κινητήρας δεν έχει καμία σχέση με τον παλιό 2λιτρο MZR, που χρησιμοποιούσαν τα Mazda 6, Ford Mondeo, Ford Focus και άλλα πολλά!
    MZR είναι η γενιά της σειράς κινητήρων που παρήγαγε η Mazda έως το 2011, όταν και αντικαταστάθηκαν από τη γενιά Skyactiv, και η οποία περιελάμβανε κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου…όπως, ω τι σύμπτωση, και η γενιά Skyactiv!
    Στη γενιά MZR ανήκουν οι σειρές Z, L και R κινητήρων της Mazda και η μόνη σχέση που έχουν με τη Ford είναι πως η Αμερικανική εταιρεία τους χρησιμοποιούσε στα αυτοκίνητά της, όπως και η Volvo!

    Από τα παραπάνω, και από ελάχιστο search στο web, συμπεραίνουμε πως ο MZ-2.0T πρακτικά δεν έχει απολύτως καμία σχέση με τον MZR 2.0L στο Mazda 6 του κυρ-Αναστάση αλλά ούτε και με τον 2.0L Duratec στο Mondeo του κυρ-Βασίλη…όπως υπονοείτε κ. Γενικετζίδη!

    * Ζητώ, προκαταβολικά, συγγνώμη για το ύφος αλλά εσείς αρθρογραφείτε, εσείς θα πρέπει να προσέχετε ΠΟΛΥ περισσότερο σε αυτά που γράφετε!

    ** Για του λόγου μου το αληθές, διαβάζω στο Racecar Engineering : “AER technical director Oliver Allan recalls, ‘The initial brief was to convert the MZR to a race engine, but we saw some issues with that, the biggest being to get a dry sump into the engine in an economical manner. The compromise that we reached was to have a new design of engine, but one heavily based on the MZR. There are no common parts and, while the cams could be said to be of a similar design, they do not carry across.'”
    Για τον MZR-R (LMP2), με ημερομηνία άρθρου 24 Μαϊου 2008.

    *** Και η ηλικία του MZ-2.0T (λιγότερο από 1 έτος στους αγώνες!) φαίνεται από το δελτίο τύπου της Mazda στις 8 Ιανουαρίου 2016 : “The two-car Mazda Prototype race team will be powered by the new gasoline-fueled MZ-2.0T engine this season in the IMSA WeatherTech SportsCar Championship.”

    http://www.racecar-engineering.com/articles/technology/mazda-mzr-r-lmp2/

    http://insidemazda.mazdausa.com/press-release/mazda-prototypes-race-new-mz-2-0t-engine/

    • Mika

      Πολυ απλα, το λεει και το δελτιο τυπου, οτι προκειται για τον MZ-2.0T
      :-)

    • GioKak

      Το άρθρο, όμως, δεν το λέει!!!

      Κι όχι μόνο δεν το λέει, αλλά υπονοεί πως έχει και σχέση με τους “πολιτικούς” κινητήρες της Mazda, της…προηγούμενης γενιάς!!!

      * Ας μην υπάρχουν άρθρα τότε, ας δημοσιοποιούνται μόνο τα δελτία τύπου…ως έχουν!

    • Mika

      Εγω δεν διαφωνω μαζι σου..
      Συνεχιζεις ομως να εισαι καπως………..
      Ποτε δεν βοηθαει αυτο για να διορθωνονται λαθη.

    • GioKak

      Δεν είμαι κάπως…αντιγράφω από άρθρο του οποίου το link θα βρεις στο τέλος του σχόλιού μου : “Το κυριότερο με διαφορά για μας, όμως, είναι το γεγονός το Autoblog.gr ήταν, είναι, και θα είναι όσα χρόνια και αν περάσουν, ένα και μόνο πράγμα: οι αναγνώστες του!”

      Από το ίδιο άρθρο : “Εχθρός του καλού είναι το καλύτερο, και τα καλύτερα έρχονται.”

      Οι ίδιοι οι αρθρογράφοι, λοιπόν, θέλουν να γίνουν καλύτεροι…μας το υπόσχονται! Χωρίς κριτική και χωρίς να δέχεσαι παρατηρήσεις, δεν γίνεσαι καλύτερος!
      Τελευταία, δυστυχώς, παρατηρώ πολλά λάθη (όπως και άλλοι αναγνώστες) κι όπου τα βρίσκω, τα υποδεικνύω (κάποιες φορές με ιδιαίτερη έμφαση) για να τους βηθήσω προς την σωστή κατεύθυνση!

      Όταν είσαι “το μεγαλύτερο site ενημέρωσης αυτοκινήτου στην Ελλάδα” (από το ίδιο άρθρο!) θα πρέπει να κάνεις τα λιγότερα δυνατά λάθη και να παρέχεις την καλύτερη και εγκυρότερη ενημέρωση!

      * https://www.autoblog.gr/2016/08/04/oxto-xronia-autoblog/

    • Mika

      Για την τελευταια (ιδιως) παραγραφο συμφωνω κι επαυξανω.

    • GioKak

      Άρα, θα συμφωνείς μαζί μου πως το συγκεκριμένο άρθρο δεν είναι 100% έγκυρο!

    • Anestis Genk

      Οι κανονισμοί Daytona Prototype τουλάχιστον μέχρι φέτος ήταν με κινητήρες(το μπλοκ) παραγωγής νομίζω, άλλαξε αυτό;

    • GioKak
    • Anestis Genk

      Ναι το έχω δει αυτό, αλλά θυμόμουν από κάπου ότι είναι παραγωγής τα μοτέρ(μπλοκ πάντα)
      και τώρα βρίσκω αυτό https://en.wikipedia.org/wiki/Daytona_Prototype#Engine

    • GioKak

      Αυτό που βρήκες αναφέρεται στο 2007…απαντήσεις θα βρεις διαβάζοντας για την ένωση 2 πρωταθλημάτων εδώ : https://en.wikipedia.org/wiki/WeatherTech_SportsCar_Championship#History και γνωρίζοντας πως τα αυτοκίνητα της Prototype είναι σαν αυτά της LMP2 : https://en.wikipedia.org/wiki/Le_Mans_Prototype#LMP2……. από όσα καταλαβαίνω!

      Εδώ θα βρεις τι θα ισχύει από την επόμενη σεζόν, ’17-’18 : http://www.imsa.com/qa-2017-daytona-prototype-international-dpi-concept

    • Anestis Genk

      Μέχρι το 2016 είναι αυτό που σε έδειξα.
      http://competitors.imsa.com/sites/default/files/2016_imsa_technical_regulations_dp_20151218_blackline.pdf
      “All engines must have a clearly visible OEM casting number and serial number which must be retained”

      Από το 2017 χωρίς να είμαι σίγουρος ακόμα αλλά νομίζω πως στα μοτέρ η μόνη αλλαγή είναι η προσθήκη της LMP2 που έχει Gibson V8 μοτέρ. Τα υπόλοιπα μοτέρ είναι ομολογκαρισμένα κατασκευαστών. Δλδ αυτό που αντιλαμβάνομαι είναι πως τα ομολογκαρισμένα βασίζονται σε μπλοκ παραγωγής.

    • GioKak

      Έχω την εντύπωση πως stock block ήταν όταν έτρεχε με τους diesel κινητήρες της (μέχρι τη season ’14-’15)…διαφορετικά, τη νέα και την περασμένη χρονιά θα έτρεχε “παράνομα”!

      https://mazdamotorsports.com/webapp/wcs/stores/servlet/DisplayRacerStoryView?source=story&uniqueId=566&storeId=10001&catalogId=10001&langId=-1

    • Anestis Genk

      Τι εννοείς παράνομα;

    • GioKak

      Εννοώ, πως, αν για τη φετινή και την επόμενη χρονιά η κατηγορία Prototypes επιβάλλεται να έχει stock block κι αυτή έτρεχε με non stock block τότε έτρεχε εκτός κανονισμών!

      Σωστά?

    • Anestis Genk

      Α ε δεν νομίζω, με stock block θα έτρεχε

  • SAMURAI-66

    Τιμητικο που αν και μικρη σε μεγεθος και με περιορισμενα οικονομικα στοιχεια δεν αποποιειται το αγωνιστικο της μανδυα στο μετρο του δυνατου και δινει το παρων η mazda.
    Παντα με τον δικο της τροπο και οπως αυτη γνωριζει και αξιζει συγχαρητηρια που βρισκεται εκει παντα!!
    …………https://youtu.be/fBCS7CLfv8s

  • Renesis1

    Πολύ όμορφο και σε ωραίο χρώμα. Καλορίζικο και καλότυχο να είναι!

  • shaoqing14

    Κουκλι το νεο αγωνιστικο των ιαπωνων,αντε και με το πρωταθλημα.

  • Mika

    Eντυπωσιακο και ομορφο. Αισθηση κανει η απουσια οποιουδηποτε υβριδισμου στο μονοθεσιο…
    H Mazda το κανει the old way!!