f1-ferrari-test

Με τον κόσμο να δηλώνει και να δείχνει όλο και πιο απογοητευμένος από την πορεία της Formula 1, οι υπεύθυνοι θεώρησαν ότι είναι καιρός για μια μεγάλη αλλαγή. Τα μονοθέσια του 2017 θα διαθέτουν πιο επιθετική σχεδίαση, με πιο φαρδιά ελαστικά και περισσότερη κάθετη δύναμη, ενώ παράλληλα οι μηχανικοί θα έχουν την ευκαιρία να εξελίσσουν όπως επιθυμούν τους κινητήρες τους, καθώς δε θα υπάρχει το τραγικό σύστημα των μαρκών.

Αυτό δημιουργεί τις προϋποθέσεις για πολύ ταχύτερα αυτοκίνητα. Οι αρχικοί υπολογισμοί έκαναν λόγο για 5-6 δευτερόλεπτα ταχύτερα μονοθέσια σε σχέση με φέτος, κάτι που τελικά αποδεικνύεται υπερβολικά αισιόδοξος στόχος. Όπως εξηγεί και ο Τεχνικός Διευθυντής της Williams, Pat Symonds, ο άγνωστος παράγοντας των ελαστικών, αλλά και οι μικρές απαιτήσεις κάποιων πιστών σε κάθετη δύναμη σημαίνουν πως οι διαφορές στους χρόνους θα είναι κατά κύριο λόγο μικρότερες και τα μονοθέσια δε θα είναι όπως πριν από 10 χρόνια.

Οι οδηγοί έχουν οδηγήσει μονοθέσια όπως αυτά και δεν είναι τίποτα που δεν είχαμε το 2004/2005. Για παράδειγμα, μια τυπική στροφή 200 χλμ/ώρα θα είναι τώρα 30-35 χλμ/ώρα πιο γρήγορη. Αυτό προσθέτει G. Θα είναι λίγο πιο σωματικό, αλλά τίποτα το ακραίο. Η απόδοση φτάνει όλο και πιο κοντά στα επίπεδα που είχαμε στα μέσα της δεκαετίας του 2000, αλλά όχι πραγματικά εκεί. Θυμάστε τον στόχο των 5 δευτερολέπτων; Δεν είμαι σίγουρος ότι θα το καταφέρουμε αυτό.

Τα ελαστικά μάς είναι άγνωστα και δεν ξέρουμε πού είμαστε. Αλλά με κάποιες λογικές υποθέσεις για τα ελαστικά, πιστεύω ότι θα δούμε περισσότερο κέρδος των 4 δευτερολέπτων. Σε πίστες όπως η Βαρκελώνη, όπου αυτό το είδος των μονοθεσίων είναι αρκετά αποδοτικό, θα είναι περισσότερο από αυτό. Όμως, σε πίστες όπως η Monza, όπου δεν έχει πολλή κάθετη δύναμη και με περισσότερη αντίσταση από τα φαρδύτερα ελαστικά, δε νομίζω ότι θα έχουμε μεγάλες διαφορές στους χρόνους.

pat-symonds

Ο Βρετανός λέει πως οι τεχνικοί δεν είχαν πολύ χρόνο στη διάθεσή τους για τα νέα μονοθέσια, καθώς το 2009 εργάστηκαν πολύ περισσότερο στις μεγάλες εκείνες αλλαγές. Επιπλέον, υποστηρίζει πως οι 4 κινητήρες στο grid θα είναι πιο κοντά μεταξύ τους, όταν τα πράγματα στην αεροδυναμική θα είναι λίγο διαφορετικά, όπως προστάζει κάθε μεγάλη αλλαγή, αλλά χωρίς να υπάρχει μια νέα Brawn GP.

Βάλαμε τα νέα ελαστικά στην αεροδυναμική σήραγγα στα τέλη του Φεβρουαρίου, επομένως ήταν ένα αρκετά σύντομο χρονικό διάστημα σε σχέση με τα μονοθέσια του 2009. Νομίζω πως δουλέψαμε πολύ περισσότερο στα μονοθέσια του 2009. Αυτό κάνει τα πράγματα λίγο διαφορετικά σε σχέση με τότε. Επίσης, σημαίνει ότι, αν κάποιος κάνει μια σημαντική ανακάλυψη, θα είναι δύσκολο να καλύψεις τη διαφορά.

Το κλασικό παράδειγμα είναι το power unit.Οι ομάδα μηχανικών του power unit λέει ότι θα υπάρξει φυσική σύγκλιση το 2017, και νομίζω ότι έχουν δίκιο. Το 2017 δε θα υπάρχουν μεγάλες διαφορές στους κινητήρες. Το ίδιο ισχύει και για το σασί. Θα υπάρχει αυτή η σύγκλιση, αλλά πιθανώς δε θα είναι όπως με τους κινητήρες, έτσι, όταν αλλάζεις τον κανονισμό, είναι πιθανό τα πράγματα να απομακρυνθούν.