[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

suzuki-jimny-750-1

Έχοντας προσαρμοστεί στις επιταγές της εποχής, έχουμε μάθει να αποζητούμε την ανανέωση και να ζούμε την βελτίωση σε όλο το φάσμα της αγοράς. Από PC και smartphones, μέχρι αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες το χρονικό παράθυρο που ορίζεται ως “γενιά” έχει κλείσει.

Φυσικά, το αυτοκίνητο δεν είναι tablet -προς το παρόν- και δεν ανανεώνεται κάθε εξάμηνο ή χρόνο, όμως δεν μπορεί να εφησυχάζει από MK σε MK (όχι Mortal Kombat) όπως συνέβαινε παλαιότερα. Το facelift έρχεται κατά μέσο όρο όταν συμπληρωθεί το 4ο έτος παραγωγής και δεν αρκείται σε αλλαγμένους προφυλακτήρες και φτιασιδώματα, αλλά περιλαμβάνει αλλαγές μοτέρ ή/και σημαντική μεταβολή στο look (βλέπε Ford Fiesta και Opel Insignia).

Παρόλα αυτά, υπάρχει μια συνομοταξία “παρανόμων” που αδιαφορούν για τις εμπορικές νόρμες και περιμένουν υπερήφανα αγοραστές στις βιτρίνες των αντιπροσωπειών. Θα καταπιαστούμε με μοντέλα που μπορείς (αφού τελειώσεις την ανάγνωση της λίστας, μη γράφω τζάμπα) να επισκεφθείς το site της εταιρίας και να βρεις ποιο σου ταιριάζει. Επομένως, προσωπικότητες όπως τα Lada Niva και Ssangyong Rexton που βγαίνουν ακόμα από εργοστάσιο (το πρώτο είναι καλτ, το δεύτερο ένας Θεός ξέρει γιατί) αλλά δεν έρχονται Ελλάδα, δυστυχώς μένουν έξω.

[/nextpage]

[nextpage title=”Lotus Elise” ]

Lotus Elise (1996/2001)

Lotus_Elise_250_Special_Edition_02

Μπορεί να σου κάνει εντύπωση, όμως το μοντέλο που είναι συνώνυμο με τα ιδεώδη της Lotus βρίσκεται κοντά στα 20 χρόνια μαζί μας.

Τυπικά, το 2001 ανανεώθηκε σε όλους τους τομείς. Η εμφάνιση έγινε πιο αιχμηρή και επιθετική, ο 1.8 Κ- Series της Rover έκανε χώρο για τα μοτέρ της Toyota, με αποτέλεσμα να βρουν γαλήνη οι ιδιοκτήτες από τα συνεργεία, ενώ έχουν παρουσιαστεί αναρίθμητες ειδικές εκδόσεις.

lotus-elise-111s-1999-11

Κάτω από το μινιόν κι εντυπωσιακό περιτύλιγμα, ωστόσο, βρίσκεται το ίδιο αυτοκίνητο που παίρναμε στο Gran Turismo και μας λαχτάριζε με την αμεσότητα και την ταχύτητα που εκτελούσε τις εντολές (ιδιαίτερα τις λάθος)

[/nextpage]

[nextpage title=”Fiat Punto” ]

Fiat Punto (2005)

Test Drive Fiat Punto - 041

Πίσω στο 2005, την περίοδο των τσουπωτών αγελάδων και της ανεμελιάς, η Fiat παρουσίασε τον αντικαταστάτη του Punto και φόρτωσε στις πλάτες του ένα “μικρό” φορτίο: να σώσει τον όμιλο από την χρεωκοπία. Βλέπεις, το project Stilo έφυγε άκλαφτο εμπορικά (δικαίως) και άφησε τον ιταλικό κολοσσό να χαζεύει στο κενό.το

Το Grande Punto – όπως ονομάστηκε- πέτυχε, η Fiat στάθηκε ξανά στα πόδια της και 2 χρόνια μετά παρουσίασε το Bravo, το οποίο συγκίνησε πολλούς λιγότερους υποψήφιους αγοραστές από το αναμενόμενο (αδίκως, πάντα κατ’ εμέ). Το αναφέρω αυτό για να τονίσω την αλλαγή ρότας. Από εκεί που η εταιρία χαροπάλευε, βρέθηκε να επενδύει χρήματα σε ένα μοντέλο, να μην τα παίρνει καν πίσω και να συνεχίζει σε καλή κατάσταση. Τόσο grande επιτυχία το ιταλικό σουπερμίνι.

Ως φαίνεται, ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει, για αυτό και 11 χρόνια μετά μπορείς να παραγγείλεις καινούριο αυτοκίνητο με το 1.200αρι μοτέρ των 69 ίππων, που έχει ρίζες στο Uno και τις αρχές των 90’s. Στο μεσοδιάστημα (2009) προβολείς, προφυλακτήρες και εσωτερικό ανανεώθηκαν, η ονομασία έγινε “Punto Evo” (ιεροσυλία), κατόπιν ξαναάλλαξαν (2012), το “Εvo” έφυγε και έμεινε το παλιό, καλό και αγαπημένο Punto.

[/nextpage]

[nextpage title=”Discovery” ]

Land Rover Discovery (2004)

land-rover-discovery-dino-750

To oλοκαίνουριο Discovery έχει ήδη παρουσιαστεί και θα μας επισκεφθεί μέσα στο 2017. Μέχρι τότε, υπάρχει το Discovery 4.

Κάτω από την αλλαγμένη πρόσοψη, τις νέες ζάντες και τους βελτιωμένους  TDV6 κινητήρες, υπάρχει το πνεύμα και το σώμα του Discovery που παρουσιάστηκε τη χρονιά που πήραμε το Euro.

2007_land_rover_discovery_3_tdv6_hse_-_flickr_-_the_car_spy

Land Rover Defender (1983, αλλά και 1948 να πούμε λάθος δεν είναι)

defender

Σύμφωνοι, η παραγωγή του τερματίστηκε αλλά μπορείς να το παραγγείλεις από την αντιπροσωπεία, οπότε έχει μείνει αρκετό στοκ για να μετράει. Τα λόγια λίγα και καλά.

Ο “αιώνιος” (σχεδόν κυριολεκτικά) αντίπαλος της G-Class και ένα από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα στην Ιστορία. Δικό σου, με τις ζελατίνες πάνω για 36.000 ευρώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Suzuki Jimny” ]

Suzuki Jimny (1998)

jimny

To αειθαλές “κατσίκι” μας κάνει παρέα από την χρονιά που πήγε ο Ολυμπιακός στους “8” του ΤσουΛου. Ίδιο και σχετικά απαράλλαχτο. Ένα αλλαγμένο τιμόνι κι ένας προφυλακτήρας εδώ, ένας αεραγωγός στο καπό και μια γρίλια εκεί και τέλος.

Η σύγχρονη -γιατί όχι- εκδοχή του Lada Niva. Σε ένα συγκριτικό παλιότερα, είχε κερδίσει κατά κράτος ένα Pajero σε off road δοκιμασίες, πηγαίνοντας εκεί που το -επίσης τρίπορτο- Mitsubishi απλά δεν χώραγε. 1.3 80 ίππων – 3.5 V6 200 ίππων, άσο από ημίχρονο.

[/nextpage]

[nextpage title=”G-Class” ]

Μercedes G Class

mercedes-benz-300-gd-otto-016-1

Ξεκίνησε την καριέρα του ως νοσοκομειακό, όχημα διαβιβάσεων, μεταφοράς προσωπικού και ψωμιού. Με μία λέξη: “καναδέζα”.

Εξελίχτηκε σε τοτέμ του πουλμουρισμού, εξοπλίστηκε με κομπρεσοράτους και διτούρμπινους V8 που ανήκουν σε supercars, απέκτησε μέχρι και έκδοση με 6 τροχούς. Η ουσία, όμως, παραμένει μία. Όταν ακούς “ΓκεΒάγκεν” (δεν πιστεύω να τη λέει κανείς “Τζι Κλας”) σου έρχονται θύμησες από φραπέδες με άλιωτη ζάχαρη και “γκοτζίλες”.

Για να μην έχουμε μπερδέματα, η GL Class είναι ένα τεράστιο και άχαρο SUV που δημιουργήθηκε το 2006 για τους Αμερικανούς (φάση Atlas) και όσους Ευρωπαίους έχουν την παραίσθηση πως όσο μεγαλύτερο χώρο πιάνει στο οδόστρωμα το αμάξι σου, τόσο και μεγαλύτερο είναι το παράστημά σου.

[/nextpage]