softwheel-enduro


O Daniel Barel είναι ένας Ισραηλινός  επιχειρηματίας που έχει δημιουργήσει την Softwheel, μια εταιρία που έχει βγάλει στην αγορά ειδικούς τροχούς που διαθέτουν ένα πρωτοποριακό σύστημα ανάρτησης στο εσωτερικό τους.

Μέχρι σήμερα, τέτοιοι τροχοί ήταν διαθέσιμοι για ποδήλατα και για αναπηρικά αμαξίδια, αλλά πλέον η εταιρία έχει προσαρμόσει την τεχνολογία της και για χρήση στα αυτοκίνητα. Ο Barel δηλώνει πως έχει έρθει σε επαφές με αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά αρνήθηκε να τις κατονομάσει. Η τεχνολογία των αναρτήσεων που προσφέρει η Softwheel, απορροφούν την ενέργεια μέσα στον τροχό, μειώνοντας τις δονήσεις.

softwheel-in-action

Στα ποδήλατα και στα αναπηρικά αμαξίδια, ο τροχός διαθέτει τρία αμορτισέρ, αλλά για τα αυτοκίνητα η εταιρία τοποθετεί 5 αμορτισέρ.  Η εταιρία δηλώνει πως ο πρωτοποριακός τροχός της προσφέρει χαμηλότερο αναρτώμενο βάρος και λειτουργεί σαν κανονικός τροχός σε ομαλό έδαφος. Ωστόσο, όταν το όχημα κινείται σε ανώμαλο έδαφος, τα αμορτισέρ, απορροφούν τις ανωμαλίες. Επίσης είναι 20% πιο αποτελεσματικός στην μεταφορά της δύναμης στον δρόμο, σε σχέση με μια τυπική ανάρτηση, ενώ είναι 10% πιο αποτελεσματικός από ένα σύστημα ανάρτησης χωρίς κανένα είδους ελατήρια ή αμορτισέρ.

  • SAMURAI-66

    Τεχνολογια με προοπτικες που τοσο σε επιβατικα οσο στα 4Χ4 θα κανει θαυματα σε επιπεδο ανεσης και ισως οδικης συμπεριφορας του οχηματος,αξιζει ιδιαιτερης προσοχης και περιμενουμε την εφαρμογη της.

  • Anestis Genk

    Τα αρχαία άρματα είχαν εύκαμπτους τροχούς για να λειτουργούν ως ανάρτηση και γι’αυτό όταν τα πάρκαραν, τα κρεμούσαν, για να μην πάρουν μόνιμη παραμόρφωση.

  • Ahilleas Tsikelis

    Δν θα περπατησει κατι τετοιο.Τα αυτοκίνητα σημερα είναι 1,5 τονος+ πλευρικες φορτισεις όπως και φορτισεις κατά το φρεναρισμα θα διαλυσουν τα αμορτισέρ τοσο στα σημεια εδρασης αλλα ιδιως στο καλαμι.Ναι θα είναι ενισχυμενα….λιγο αν αρπαξουν αντε γεια.

    • Τάσος

      Κοίταξε… αν τοποθετηθεί κάτι τέτοιο σε αυτοκίνητο τότε δεν θα χρειάζεται τις κλασσικές αναρτήσεις. Αυτομάτως έχουμε κατά πολύ λιγότερο βάρος από την εξάλειψη αναρτήσεων και υποπλαισίων. Έπειτα αν οι κινητήριοι τροχοί είναι οι πίσω εξαλείφεται πλήρως η ανάγκη για μπιλιοφόρους, οπότε έχουμε κέρδος και στην μείωση τριβών. Όσο για πλευρικές δυνάμεις τότε αυτές μπορούν να αντισταθμιστούν με την τοποθέτηση τους υπό γωνία. Εν πάση περιπτώση γι’ αυτό και γίνονται οι δοκιμές.