16c818_018-0-0

Η Mercedes-Benz κατασκευάζει αυτοκίνητα στην Κίνα από το 2005 για να καλύψει τις ανάγκες της τοπικής αγοράς. Δέκα χρόνια μετά, το 2015, τα 2/3 των αυτοκινήτων της φίρμας που πωλούνται στη Κινεζική αγορά κατασκευάζονται εκεί. Οι Κινέζοι προτιμούν τα sedan αν και υπάρχει μια αλλαγή στη προτίμηση των καταναλωτών από την κατηγορία E στην κατηγορία C. Επίσης το ενδιαφέρον για τα SUV αυξάνεται συνεχώς. Η Mercedes είδε αύξηση στις πωλήσεις της στην Κινεζική αγορά κατά 28% φέτος και μία από τις αιτίες που βοήθησαν σε αυτό είναι η παραγωγή αυτοκινήτων σε τοπικό επίπεδο. Ο επικεφαλής του τμήματος Marketing της Mercedes, Hubertus Troska, δήλωσε:

Είμαι πεπεισμένος ότι οι πωλήσεις στην κινεζική αγορά θα παρουσιάσουν αύξηση και το επόμενο έτος. Οι πωλήσεις στην κατηγορία C ήταν πρωτοφανείς και δεν προλάβαινε η παραγωγή να καλύψει τη ζήτηση της GLC. Με την έλευση της νέας Ε-Class το 2017 θα έχουμε περαιτέρω αύξηση.

Αν και τον περασμένο μήνα η κυβέρνηση εισήγαγε ένα νέο φόρο 10% στα πολυτελή αυτοκίνητα που κοστίζουν περισσότερο από 1,3 εκατομμύρια γουάν (176.000 ευρώ), αυτό δε φαίνεται να φοβίζει τη Mercedes. Σύμφωνα με τον κύριο Troska, οι πελάτες της εταιρίας είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν μεγάλα ποσά για κάποια κορυφαία μοντέλα της Mercedes, όπως για παράδειγμα τη Maybach S-Class όπου πωλούνται 500 αυτοκίνητα το μήνα.

01-mercedes-maybach-1180x686

Η Mercedes όμως δεν επαναπαύεται, καθώς βλέπει τις προσπάθειες της Κινεζικής Κυβέρνησης να θεσπίσει νόμους για τη μείωση των ρύπων. Η Κυβέρνηση μελετάει την υιοθέτηση ενός συστήματος για να προωθήσει τα οχήματα με χαμηλούς ρύπους, παρόμοιο με αυτό της πολιτείας της Καλιφόρνια στις ΗΠΑ. Έτσι, η Γερμανική εταιρία ψάχνει λύσεις για την καλύτερη προώθηση των μελλοντικών της ηλεκτρικών οχημάτων στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου. Για να καταφέρει να διατηρήσει τη δυναμική της παρουσία στη αγορά της Κίνας σκέφτεται το ενδεχόμενο να κατασκευάζει εκεί ηλεκτρικά αυτοκίνητα και μπαταρίες. Η Mercedes θέλει μέχρι το 2025 να έχει περισσότερα από 10 ηλεκτρικά μοντέλα στην γκάμα της με την αρχή να γίνεται με το SUV που είδαμε στην έκθεση του Παρισιού φέτος. Το SUV της υπό-brand εταιρίας της Mercedes, EQ, βασίζεται στην πλατφόρμα της C-Class που ήδη κατασκευάζεται στην Κίνα και οι τοπικές αρχές ενθαρρύνουν την αύξηση της παραγωγής στη χώρα. Ο Troska είπε:

Το να χτίσουμε ένα εργοστάσιο για την παραγωγή μπαταριών στη Κίνα είναι ανάμεσα στις επιλογές μας, αλλά καμία απόφαση δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί.

Το στρατηγικό μας σχέδιο είναι να προωθήσουμε τα ηλεκτρικά οχήματα, θα συνεχίσουμε να επενδύουμε και στα ηλεκτρικά και στα υβριδικά. Η έλλειψη υποδομών που υπάρχει σήμερα για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα θα καλυφθεί προς το παρών από τα υβριδικά.

der-mercedes-eq-hier-bei-einer

Ο κύριος Troska αρνήθηκε όμως να απαντήσει για το αν έχει οριστεί μια ημερομηνία για την έναρξη της παραγωγής του ηλεκτρικού SUV, της EQ στην Κίνα.

  • Anestis Genk

    Οι πλούσιοι θα πληρώσουν όσο φόρο και να έχει. Μάλιστα ο φόρος που τα κάνει πιο ακριβά τους κάνει να νοιώθουν πιο exclusive. Αν ήταν φτηνά θα τα έπαιρναν και οι τύποι του μπίθουλα και μετά πως θα ξεχώριζε ο πλούσιας;

    Το πρόβλημα σε αυτές τις περιπτώσεις το έχουν όσοι είναι στο λίμπο. Γι’αυτό λέω να διαχωριστούν τα πολυτελή από τα σπορ.
    Τα πολυτελή να μην είναι σπορ και τα σπορ να μην είναι πολυτελή.