chevrolet-bolt-ev-concept-2015

Μπορεί να μην έχουμε ακόμα, οι περισσότεροι τουλάχιστον από εμάς, εμπειρία από ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τις μπαταρίες τους, αλλά μπορούμε να έχουμε μια ιδέα από τις μπαταρίες των κινητών μας τηλεφώνων. Όταν αγοράζουμε ένα καινούριο κινητό τηλέφωνο στην αρχή η μπαταρία κρατάει περισσότερο και μετά από κάποιο χρονικό διάστημα, αναλόγως με τη χρήση, αυτή αρχίζει να πέφτει. Από αυτό το πρόβλημα δε θα μπορούσαν να γλιτώσουν και οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Έχουμε δει κατά το παρελθόν τη Nissan με το Leaf να ψάχνει λύσεις για την πτώση της απόδοσης των μπαταριών, ειδικά όταν η χρήση του γινόταν σε θερμές περιοχές, με αυτή να βρίσκεται στις χαμηλότερες τιμές αντικατάστασης των μπαταριών και ευνοϊκών προγραμμάτων leasing για τις μπαταρίες. Επίσης και η Tesla έχει αντιμετωπίσει τέτοιου είδους προβλήματα με ένα “ψαγμένο” ιδιοκτήτη ενός Model S να μετράει ότι η πτώση στη χωρητικότητα μετά από 58.000 χλμ ήταν 12% ενώ σε φυσιολογικά νούμερα θα έπρεπε να ήταν στο 6% μετά από περίπου 80.000 χλμ.

_J8A3489.cr2

Όλοι οι κατασκευαστές ενημερώνουν τους ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μέσα από τα τεχνικά εγχειρίδια, για την φυσιολογική πτώση της χωρητικότητας των μπαταριών μετά από κάποια χιλιόμετρα και χρόνια χρήσης. Πόση μπορεί να είναι αυτή η πτώση όμως σε ένα Chevrolet Bolt με αυτονομία 383 χλμ; Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, και συγκεκριμένα στη σελίδα 322 του εγχειριδίου του αυτοκινήτου, η χωρητικότητα της μπαταρίας μπορεί να μειωθεί από 10 έως και 40% ανάλογα πάντα με τη χρήση, μέσα στα επόμενα 8 χρόνια (ή 160.000 χλμ), όση είναι και η χρονική διάρκεια της εγγύησης του αυτοκινήτου.

%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%b3%ce%bc%ce%b9%cf%8c%cf%84%cf%85%cf%80%ce%bf-%ce%bf%ce%b8%cf%8c%ce%bd%ce%b7%cf%82-59

Αυτό σημαίνει πως αν αγοράσεις σήμερα ένα Bolt, η αυτονομία του αυτοκινήτου μετά από 8 χρόνια, από τα 383 χλμ μπορεί να έχει πέσει στα 230 χλμ. Εντάξει θα μου πεις αυτό εξαρτάται και από την χρήση του αυτοκινήτου και κάτι ανάλογο συμβαίνει και με την απόδοση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, αλλά άλλο απόδοση ενός κινητήρα και άλλο αυτονομία. Επίσης το νούμερο 40% δεν μου ακούγεται και πολύ καλό και δεν ξέρω αν αυτό θα αρέσει και στους ενδιαφερόμενους πελάτες του Bolt. Σίγουρα μετά από οχτώ χρόνια το κόστος αντικατάστασης των μπαταριών θα είναι αρκετά χαμηλότερο σε σχέση με σήμερα αλλά όπως είπαμε είναι μία “καινούργια” τεχνολογία και για να προσελκύσεις πελάτες πρέπει να τους αποδείξεις ότι τα αυτοκίνητα τους θα είναι χρηστικά και το κυριότερο οικονομικά και θα μπορέσουν να κάνουν απόσβεση τα χρήματα τους από τα καύσιμα μετά από μερικά χρόνια και δε θα τα δώσουν σε μπαταρίες.

Με την ευκαιρία δες και μια διαφήμιση του Opel Ampera-e, όπως δηλαδή θα πωλείται στην Ευρώπη το Bolt.

  • georgekaras

    γελανε και οι πετρες με τα τηλεκατευθυνομενα τους

  • ειναι κατι που το ειχαμε απορια απο τις πρωτες μερες που διαβασαμε για ηλεκτιρκα……..και να που με το περασμα του χρονυ ερχοντε οι πρωτες απαντησεις σιγα σιγα…..
    παντως ηταν αναμενομενο αυτο……αλλα οπως και να χει..αυτο το -40% ακουγεται ασχημο !

    • georgekaras

      τους βλεπω με power bank να τρεχουν στο δρομο

    • Mika

      Γρηγορα, τη μπαλαντεζα!!!!!
      :p

    • απλα παιρνει φορτιστη αυτοκινητου….και το φορτιζεις !!!
      inception φορτιση σε λεω !!!!! :-P :-P

  • Anonymous

    Οι μπαταρίες ειναι γενικα πολυ ευαίσθητες. Θελουν συγκεκριμενο τροπο φορτισης και μεχρι ενα συγκεκριμενο ποσοστο για να διατηρηθουν.
    Ειναι πολυ δυσκολο να ενημερωσει η εταιρια ολους τους πελατες για την σωστή τους χρηση.
    Αν κρίνουμε απο τις μπαταριες των laptop (δεν ξερω για εσας, αλλα με την χρηση που κανω εγω δεν εχει αντεξει καμια πανω απο 2 χρονια !!!) θελουν πολυ δουλεια ακομα για να φτασουν σε ενα καλο επιπεδο.

  • gv

    ε αυτο ειναι και το βασικοτερο μειονεκτημα τους βασικα γιατι η αυτονομια εχει εκτοξευτει..
    ενω με κυψελες υδρογονου πχ δε θα εχεις τετοια προβληματα..

  • LJ

    Συνεχιστε μερικοι να πιστευετε στην απατη των ηλεκτρικων αυτοκινητων. Στην πραξη ειναι η μεγαλυτερη βλακεια στην αυτοκινηση. Το μονο καλο ειναι οτι δινει δουλεια σε πολυ κοσμο αλλα δεν ξερω για ποσο ακομα γτ οσο καλο μαρκετινγκ και να κανουν γυρω απο τα ηλεκτρικα, ο κοσμος αργα ή γρηγορα θα τους γυρισει την πλατη.

  • Anestis Genk

    Ας πάει ο ΕΦΚ της μπετζίνας στα 300 ευρώ και θα βάζουμε μπετζίνα και στο κινητό

  • SAMURAI-66

    Το βασικο μειονεκτημα και φυσιολογικο οπως καθε τι στην φυση ικανο ισως για να στρεψει το επιδοξο αγοραστη στο να γυρισει το βλεμμα του σε αυτα του υδρογονου.
    Πρεπει να βρουν τροπο επιλυσης κατι οχι ευκολο για να εχουν μελλον αλλιως δυκολα τα πραγματα.

  • giorgos

    40% ειναι ψιλοτραγικο νουμερο δηλαδη τα παλιοτερα μοντελα που εχουν κατι αυτονομιες 150 χιλιομετρα (θεωρητικα) μετα απο 8 χρονια θα σκεφτεσαι να πας στο περιπτερο για τσιγαρα