chevrolet-bolt-ev-concept-2015

Μπορεί να μην έχουμε ακόμα, οι περισσότεροι τουλάχιστον από εμάς, εμπειρία από ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τις μπαταρίες τους, αλλά μπορούμε να έχουμε μια ιδέα από τις μπαταρίες των κινητών μας τηλεφώνων. Όταν αγοράζουμε ένα καινούριο κινητό τηλέφωνο στην αρχή η μπαταρία κρατάει περισσότερο και μετά από κάποιο χρονικό διάστημα, αναλόγως με τη χρήση, αυτή αρχίζει να πέφτει. Από αυτό το πρόβλημα δε θα μπορούσαν να γλιτώσουν και οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Έχουμε δει κατά το παρελθόν τη Nissan με το Leaf να ψάχνει λύσεις για την πτώση της απόδοσης των μπαταριών, ειδικά όταν η χρήση του γινόταν σε θερμές περιοχές, με αυτή να βρίσκεται στις χαμηλότερες τιμές αντικατάστασης των μπαταριών και ευνοϊκών προγραμμάτων leasing για τις μπαταρίες. Επίσης και η Tesla έχει αντιμετωπίσει τέτοιου είδους προβλήματα με ένα “ψαγμένο” ιδιοκτήτη ενός Model S να μετράει ότι η πτώση στη χωρητικότητα μετά από 58.000 χλμ ήταν 12% ενώ σε φυσιολογικά νούμερα θα έπρεπε να ήταν στο 6% μετά από περίπου 80.000 χλμ.

_J8A3489.cr2

Όλοι οι κατασκευαστές ενημερώνουν τους ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μέσα από τα τεχνικά εγχειρίδια, για την φυσιολογική πτώση της χωρητικότητας των μπαταριών μετά από κάποια χιλιόμετρα και χρόνια χρήσης. Πόση μπορεί να είναι αυτή η πτώση όμως σε ένα Chevrolet Bolt με αυτονομία 383 χλμ; Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, και συγκεκριμένα στη σελίδα 322 του εγχειριδίου του αυτοκινήτου, η χωρητικότητα της μπαταρίας μπορεί να μειωθεί από 10 έως και 40% ανάλογα πάντα με τη χρήση, μέσα στα επόμενα 8 χρόνια (ή 160.000 χλμ), όση είναι και η χρονική διάρκεια της εγγύησης του αυτοκινήτου.

%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%b3%ce%bc%ce%b9%cf%8c%cf%84%cf%85%cf%80%ce%bf-%ce%bf%ce%b8%cf%8c%ce%bd%ce%b7%cf%82-59

Αυτό σημαίνει πως αν αγοράσεις σήμερα ένα Bolt, η αυτονομία του αυτοκινήτου μετά από 8 χρόνια, από τα 383 χλμ μπορεί να έχει πέσει στα 230 χλμ. Εντάξει θα μου πεις αυτό εξαρτάται και από την χρήση του αυτοκινήτου και κάτι ανάλογο συμβαίνει και με την απόδοση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, αλλά άλλο απόδοση ενός κινητήρα και άλλο αυτονομία. Επίσης το νούμερο 40% δεν μου ακούγεται και πολύ καλό και δεν ξέρω αν αυτό θα αρέσει και στους ενδιαφερόμενους πελάτες του Bolt. Σίγουρα μετά από οχτώ χρόνια το κόστος αντικατάστασης των μπαταριών θα είναι αρκετά χαμηλότερο σε σχέση με σήμερα αλλά όπως είπαμε είναι μία “καινούργια” τεχνολογία και για να προσελκύσεις πελάτες πρέπει να τους αποδείξεις ότι τα αυτοκίνητα τους θα είναι χρηστικά και το κυριότερο οικονομικά και θα μπορέσουν να κάνουν απόσβεση τα χρήματα τους από τα καύσιμα μετά από μερικά χρόνια και δε θα τα δώσουν σε μπαταρίες.

Με την ευκαιρία δες και μια διαφήμιση του Opel Ampera-e, όπως δηλαδή θα πωλείται στην Ευρώπη το Bolt.