Ο πρόεδρος της ένωσης των οδηγών της F1, Alexander Wurz, σε πρόσφατη συνέντευξη του ανέφερε ότι η ολοένα αυξανόμενη ασφάλεια που παρέχουν τα μονοθέσια της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, θα μπορεί να επιτρέψει αυτά να γίνουν ακόμα ταχύτερα, και να αυξήσει τον ενθουσιασμό των θεατών. Πιο συγκεκριμένα δήλωσε:

Αν είμαι οραματιστής για την F1, θα ήθελα να κάνω τα αυτοκίνητα ακόμα πιο ασφαλή, αλλά μετά θα ήθελα να τα κάνω ακόμα πιο γρήγορα. Αλλά μιλάω για πολύ πιο γρήγορα, επειδή μπορούμε να κάνουμε τα μονοθέσια να τρέχουν 450 χλμ/ώρα και να έχουν πολύ περισσότερη κάθετη δύναμη. Μπορούμε στη συνέχεια, όταν τα αυτοκίνητα είναι πιο ασφαλή, να τα βάλουμε στις πιο ακραίες πίστες, στις πίστες πόλης.

Ο Wurz ήθελε από την ερχόμενη χρονιά να μπει η Halo προστασία στο cockpit των μονοθεσίων, αλλά αυτή μετατέθηκε για το 2018. Συνεχίζοντας, μίλησε για τις περιοχές ασφαλείας εκτός πίστας, τονίζοντας:

Η μόνη βασική πτυχή είναι ότι ο οπαδός σπίτι θα πρέπει να καθίσει και να σκεφτεί: Δεν θα μπορούσα ποτέ να το κάνω αυτό. Μόνο οι πιο θαρραλέοι, ταλαντούχοι οδηγοί μπορούν να το κάνουν αυτό. Τότε δεν με νοιάζει τίποτα για τα υπόλοιπα. Γιατί τότε μόνο ο οπαδός είναι ενθουσιασμένος. Και έχουμε φύγει πολύ μακριά από τον ενθουσιασμό.

Η γνώμη μου είναι να κάνουμε τα αυτοκίνητα πιο ασφαλή και να πάμε πολύ επιθετικά με τα υπόλοιπα, γιατί τότε θα μπορούμε, γιατί η ανθρώπινη ζωή θα είναι λιγότερο πιθανό να κινδυνεύει. Θα είναι πάντα επικίνδυνο όταν οδηγείς σε αυτές τις ταχύτητες, όπως είδαμε, αλλά εργαζόμαστε εναντίον του παράγοντα πιθανότητα.

Αυτό είναι το πιο μακροπρόθεσμο όραμά μου – το οποίο δεν λειτουργεί με μερικούς ανθρώπους που έχουν βραχυπρόθεσμο όραμα, που είναι επίσης γύρω μας. Δεν είμαι σίγουρος αν έχω δίκιο, αλλά γι ‘αυτό θα πρέπει να αποφασίσουμε σαν σύνολο.

  • georgekaras

    ε οκ οχι και τοσο πολλα τα 450

  • oταν θελεις να εισαι η κορωνιδα του μηχανοκινητου….οφειλεις να εισαι το λιγοτερο 2 επιπεδα πανω απολους τους αλλους !!!
    και μιας και επιασε το θεμα ταχυτητα…..ναι !!!! θα ηθελα να ειναι οπως το λεει εκει στα 450!!! οταν σε πιστες σαν την ΜΟΝΖΑ πιαναν ταχυτητες 380?….ολοι το σκαγαμε το χαμογελακι !!!!
    αλλα τις προηγουμενες χρονιες…εβλεπες τα MOTO GP να εχουν πλεον μεγαλυτερες τελικες…….

    υ.γ για την ασφαλεια….δεν ξερω αν συμφωνω απολυτα η οχι…..αλλα συμφωνω σε αυτο που λεει..οτι πρεπει να καθεσαι στον καναπε και να λες….αυτο δεν ειναι για μενα !!!
    πλεον η F1 δεν φοβιζει τον θεατη…..σε αντιθεση πχ με το WRC που αμα δεις ενα onboard…..λες οκ…αστο !!!!! ;-)

    • Mika

      Για τα onboard πλανα απο WRC ισχυει στο ακεραιο!!!
      Ιδιως οταν μεσολαβουν τυφλα περασματα απο δεντρα και πηδηματακια μαζι…

    • Christos Dimou

      Ο λόγος που δεν φοβιζει τον θεατή, η Φ1 είναι η μη εναλλαγή εικόνων. Όποιος έχει δει onboard στο Μονακο και δεν έχει χεστει επάνω του τότε δεν φτιαχνεται με τίποτα. Ας βάλουν φυσικού μεγέθους αντικείμενα κατα μήκος της πίστας ώστε να έχει ο θεατής άμεση εκτίμηση της ταχύτητας και τα ξαναλέμε..

    • εχεις ενα δικιο !!! απλα θελω να πω…ξερεις οτι και να πας με 200+ και να φυγεις στην αμμοπαγιδα..και μετα στα ελαστικα….ειναι πολυ διαφορετικο απο το να τρεχεις διπλα στον γκρεμο…στα βραχια…στα δεντρα….στα σπιτια !!! θελει πιο πολλα κακαλα !! τουλαχιστον ετσι το βλεπω……
      οπως βεβαια…….δες πχ πως ειναι το ΜΟΤΟ GP…..και μετα δες πως ειναι το ΤΤ !!!

  • Akis-F1 FAN

    Καλά το 450 είναι υπερβολή…..νομίζω ότι αν πχ κατέβαιναν οι χρόνοι 2 sec κάτω απ’ ότι ήταν το 2004 και πιάναν κοντά 400 σε πίστες όπως Monza και Μεξικό θα ήταν ένα πολύ καλό επίπεδο και θα “ψαρώναμε” και εμείς οι τηλεθεατές από την ταχύτητα….αν και προσωπικά θα προτιμούσα να υπάρχει περισσότερος ανταγωνισμός και ας ήταν τα μονοθέσια σχετικά “αργά”.

    • αυτην τη στιγμη πιστευω πρωτα πρεπει να δουμε την ανταγωνιστικοτητα!!!! να εχουμε μαχες μεχρι τον τελευτιο γυρο για την νικη!!!!
      οταν θα το καλυψουμε αυτο το κενο….τοτε ναι ας δουμε και τις τελικες !!! :-D

    • Soko

      μια χαρα ειναι τι 450 να πούμε απλα μαχες θέλουμε να δουμε τίποτα αλλο εμενα και να μην κατεβασουν τους χροους δεν με νοιάζει και πολυ και οχι Halo μια χαρα ασφαλείς ειναι τα μονοθεσία

    • Akis-F1 FAN

      Αυτό ακριβώς ! Καλύτερα να υπάρχει ανταγωνισμός από το να είναι τρελά γρήγορα και να πηγαίνουν τρενάκι. Βέβαια επειδή το πρώτο είναι δύσκολο να το πετύχουν πάνε στη δεύτερη λύση που είναι πιο απλή για να ευχαριστήσουν το κοινό.

    • Akis-F1 FAN

      Αυτό ακριβώς ! Καλύτερα να υπάρχει ανταγωνισμός από το να είναι τρελά γρήγορα και να πηγαίνουν τρενάκι. Βέβαια επειδή το πρώτο είναι δύσκολο να το πετύχουν πάνε στη δεύτερη λύση που είναι πιο απλή για να ευχαριστήσουν το κοινό.

  • Mika

    Τα 450 χλμ λιγη σημασια εχουν στις ευθειες της Μοντσας η της Μαλαισιας, πχ, οσο η απολυτη ταχυτητα σε στροφες που εναλλασονται, πχ Σιλβερστοουν, εκει που ο εγκεφαλος παει απο τη μια μερια στην αλλη και το κεφαλι παει να ξεκολλησει…..
    Αλλα η F1 oφειλει να γινει πιο γρηγορη και αυτο να το αντιλαμβανεται ο τηλεθεατης μεσα απο τις καμερες, οχι μονο κοιτωντας τη τηλεμετρια…Δυσκολο εγχειρημα,χωρις αμφιβολια..

  • Daddy

    Με το μαλακό Άλεξ!Μας τελειώνουν τα φανελάκια κι εσύ ιδρώνεις εύκολα.:p:p:p

  • Christos Dimou

    Για να κινείται ένα μονοθέσιο με 450 χιλιόμετρα την ώρα θα πρέπει να μπορεί στιγμιαία να φρενάρει με παραπάνω απο 6g. Αυτό που προτείνει ο Wurz θα οδηγήσει σε οδηγούς με ηλικίες που δεν θα ξεπερνούν τα 25 χρόνια και αγώνες που στο όριο θα διαρκούν το πολύ 2 με 3 λεπτά.

  • sotirisb

    Σε ολους στα σχολια φαινονται υπερβολικα τα 450. Αυτο ακριβως ειναι που θελει και ο Wurz!

  • Antonis

    Αν είναι να γίνει η αλλαγή σε κάθετη δύναμη & τελικές ταχύτητες, να γίνει από του χρόνου. Σα βαν βλέπω ήδη το Φερστάπεν να σκάει με 200 χλμ./ώρα στον Φέτελ & να γίνεται του Μαρανέλο το κάγκελο!