Οι SkyActiv κινητήρες της Mazda είναι γνωστοί σε όλους, κυρίως λόγω των χαμηλών καταναλώσεων που επιτυγχάνουν, ενώ προσφέρονται είτε ως diesel είτε ως βενζίνη σε ατμοσφαιρικές και υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Nikkei, η εταιρία από την Ιαπωνία έχει στα σκαριά έναν νέο SkyActiv-G κινητήρα που θα μας παρουσιάσει το 2018. Ποια είναι η μεγάλη καινοτομία του; Η κατανάλωση που ισχυρίζεται ότι θα επιτυγχάνει, η οποία θα είναι μειωμένη κατά 30% σε σύγκριση με τους υπάρχοντες SkyActiv κινητήρες.

Η Mazda μας έχει συνηθίσει να πηγαίνει κόντρα στο ρεύμα και να εργάζεται σε λύσεις ενάντια σε όλες τις πιθανότητες. Όταν όλοι για να επιτύχουν μειώσεις αυτής της τάξης προχωρούν σε συνδυασμό ηλεκτροκίνησης και κλασσικών κινητήρων εσωτερικής καύσης, η Mazda ισχυρίζεται πως μπορεί να το καταφέρει χωρίς τη χρήση “υβριδισμού”.

Και οι εκπλήξεις δε σταματούν εδώ. Η δεύτερη γενιά του SkyActiv-G κινητήρα (αξίζει να αναφέρουμε πως πρόκειται για βενζινοκινητήρα για όσους δεν γνωρίζουν) θα χρησιμοποιεί σύστημα ανάφλεξης Homogenous Charge Compression Ignition (HCCI). Τι σημαίνει αυτό; Ότι η καύση θα γίνεται μέσω της συμπίεσης, δηλαδή χωρίς τη χρήση μπουζί, δηλαδή όπως οι κινητήρες diesel! Το σύστημα υπόσχεται και μειωμένους ρύπους, πέραν την μειωμένης κατανάλωσης.

Για αρχή θα τοποθετηθεί στο νέο Mazda3 που θα παρουσιαστεί μέσα στο 2018 και αργότερα αναμένεται να εξοπλίσει και τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρίας. Στο ίδιο δημοσίευμα αναφέρεται πως η κατανάλωση που θα επιτυγχάνεται θα είναι 3,3 λίτρα/100 χλμ γεγονός που αν ισχύει θα τοποθετήσει το Mazda3 εύκολα και με διαφορά στην κορυφή της κατηγορίας.