Το πρωτάθλημα με τα ηλεκτρικά μονοθέσια, Formula E, διανύει την τρίτη του σεζόν (2ο16-2017) και η Spark Racing Technology, που ανήκει στο πρώην αφεντικό της Renault Formula 1, Frédéric Vasseur και κατασκευάζει όλα τα μονοθέσια του πρωταθλήματος παρουσίασε το concept που βλέπεις για το διάδοχο μονοθέσιο. Σύμφωνα με τις πληροφορίες η Spark συνεργάζεται με την Dallara ώστε αυτό να είναι έτοιμο να αγωνισθεί στην 5η σεζόν της Formula E, δηλαδή την σεζόν που θα ξεκινήσει το φθινόπωρο του 2018.

Ο σχεδιασμός του είναι αρκετά αναθεωρημένος σε σχέση με το παρόν μονοθέσιο και η ουσιαστικότερη αλλαγή που έχει ανακοινωθεί είναι η αύξηση της χωρητικότητας της μπαταρίας που κατασκευάζεται από την McLaren Applied Technologies και θα είναι 54 kWh, από 28 kWh που ήταν έως τώρα. Αυτή η αλλαγή είναι σημαντική, διότι δεν θα είναι αναγκαία η διακοπή του αγώνα για την αλλαγή των μονοθεσίων με άλλα φορτισμένα, που γίνεται έως τώρα. Η αύξηση στην διαθέσιμη ενέργεια θα αυξήσει επίσης κατά 10% το βάρος του μονοθεσίου. Βέβαια έγινε προσπάθεια να μειωθεί το βάρος από άλλα μέρη του μονοθεσίου καθώς επίσης να βελτιωθεί και η αεροδυναμική. Οι τροχοί είναι υπεύθυνοι για την μεγάλη αεροδυναμική αντίσταση των μονοθεσίων αλλά πλέον με αυτούς καλουμένους, δεν νομίζω πως θεωρείται open wheeler.

Μια ενδιαφέρουσα προσθήκη επίσης είναι η ύπαρξη πλήρους καλύπτρας ή ανεμοθράυστη σαν κι αυτόν που είχε προτείνει η Red Bull για την Formula 1. Η χρήση της καλύπτρας μπορεί να μην έχει μοναδική αναφορά στην ασφάλεια αλλά και στις επιδόσεις αφού όπως και τα καλύμματα στους τροχούς, μειώνει σημαντικά την αεροδυναμική αντίσταση, που καταναλώνει αρκετή ενέργεια στις υψηλές ταχύτητες και η έρευνα για την εξοικονόμηση ενέργειας είναι ένας από τους στρατηγικούς στόχους της Formula E.

Αν και υπάρχει αρκετά μεγάλη κριτική ενάντια στην Formula E, για την μικρή της ισχύ, την μικρή χωρητικότητα της μπαταρίας, για το ότι είναι μονόμαρκα, για την απουσία του πορωτικού ήχου ενός ΜΕΚ, για το αμφιλεγόμενο σύστημα με τις ψήφους στα social media που δίνουν επιπλέον ισχύ στους δημοφιλείς οδηγούς, είναι σαφές πως από την μεριά των μεγάλων εταιριών και της FIA γίνονται βήματα για την εξέλιξη και αναβάθμιση του πρωταθλήματος. Το μέλλον θα δείξει αν θα καταφέρει να κερδίσει τις καρδιές του κοινού. Προσωπικά βρίσκω πιο ενδιαφέρουσα την ιδέα του Roborace, του αγώνα των αυτόνομων μονοθεσίων που θα λαμβάνει χώρα στο περιθώριο των αγώνων Formula E.

  • Mika

    Πολυ ενδιαφερον σε συγκριση με τα τωρινα! Μοιαζει βγαλμενο απο ταινειες τυπου Speedracer…

  • thibet

    επικό θα το ελεγα. στην σωστή κατευθυνση. τα μονοθέσια πρεπει να είναι τα απολυτα τετράτροχα, και όχι βαρετά μεγάλα καρτ.

  • δεν ξερω τι λετε…..αλλα αυτο που ειδα…….το θελω χθες σεαγωνες !!!!!!!!
    ακομα και οι καλυπτρα που ξενερωνει πολλους……..εδω του παει γαντι !!!!!

  • Grekko

    Στην f1 γιατί δεν έχουμε τέτοια σχεδίαση;

  • rantaplan

    Όταν το είδα μου θύμησε πολύ τα Red Bull Concept στο Gran Tourismo.