Ιδιαίτερα σημαντική η έκθεση της Γενεύης για την Σουηδική εταιρία, καθώς εκεί θα φέρει τις δύο πρώτες Regera που πούλησε στους πρώτους τυχερούς. Η Regera θα βγει σε περιορισμένη παραγωγή 80 μονάδων, αρκετές εκ των οποίων έχουν ήδη πωληθεί και είναι τόσο απίστευτη που θα σε κάνει να παραμιλάς.


Παρουσιάστηκε το 2015 σαν concept, με το αυτοκίνητο να έχει σε σχέση με το πρωτότυπο, πάνω από 3.000 σημεία που έχουν αλλαχτεί, με κύριο στόχο τη μείωση του βάρους. Έτσι, η Regera παραγωγής ζυγίζει με όλα τα υγρά (καύσιμο, ψυκτικά και λιπαντικά) 1.590 κιλά, ενώ εντελώς στεγνό μόλις 1.470 κιλά. Διαθέτει ενεργή αεροδυναμική, με τον κινητήρα να ψύχεται μέσω 10 ψυγείων. Επίσης και το ύψος της ανάρτησης ρυθμίζεται υδραυλικά, με τις πόρτες, το καπό και το κάλυμμα του κινητήρα να ανοίγουν και αυτά υδραυλικά.

Μηχανικά χρησιμοποιεί τον γνωστό, 5-λιτρο turbo V8 κινητήρα της εταιρίας με turbo δύο σταδίων, απόδοσης 1.100 ίππων στις 7.800 σ.α.λ. και μαζί με 3 ηλεκτροκινητήρες της YASA, η συνολική απόδοση φτάνει τα 1.500 άλογα και τα 2.000 Nm ροπή. Οι ηλεκτροκινητήρες τροφοδοτούνται από ένα υδρόψυκτο, 4.5 kWh, 800 Volt pack μπαταριών, που σύμφωνα με την Koenigsegg, είναι το πιο “power-dense” pack μπαταριών στον κόσμο, και το πρώτο αυτοκίνητο που διαθέτει μπαταρίες 800V. Οι μπαταρίες βρίσκονται στο κεντρικό τούνελ του αυτοκινήτου ώστε να είναι ασφαλής σε περίπτωση ατυχήματος. Το monocoque carbon σασί έχει αφαιρούμενη οροφή, οποία μπορεί να αποθηκευτεί στον χώρο αποσκευών.

Η μπαταρία της Regera, χρησιμοποιεί τεχνολογία από τη Formula 1, με τα κελιά της να είναι χειροποίητα, που όχι μόνο παρέχουν βελτιωμένη απόδοση και ικανότητα επαναφόρτισης, αλλά είναι 25 κιλά ελαφρύτερη σε σύγκριση με την μπαταρία στο πρωτότυπο όχημα, ζυγίζοντας μόλις 90 κιλά. Η μπαταρία και το Power Distribution Unit, έχουν εξελιχθεί σε συνεργασία με τον Mate Rimac και την ομάδα του και το όλο σύστημα, με 703 άλογα (525kW) και 900 Nm ροπής, είναι το ισχυρότερο ηλεκτρικό setup στην ιστορία της αυτοκίνησης. Επίσης, είναι έξυπνο. Για παράδειγμα, προσφέρει ένα mode στο οποίο εξαντλεί την μπαταρία ώστε όταν ξεκινήσει η φόρτιση αφού έχεις φτάσει στον τελικό προορισμό σου, να ξεκινήσει από το 0.

Ο ένας ηλεκτροκινητήρας, είναι τοποθετημένος στον στροφαλοφόρο άξονα, προσφέροντας torque-fill, ανάκτηση ενέργειας και λειτουργώντας ως μίζα. Οι άλλοι δύο, βρίσκονται στους πίσω τροχούς, τους οποίους και κινούν. Το σύστημα που χρησιμοποιείται είναι σειριακό και όχι παράλληλο. Η Koenigsegg Regera δεν έχει κιβώτιο ταχυτήτων με την έννοια που έχουμε συνηθίσει, αλλά το Direct Drive, όπως το ονομάζει, με την τεχνολογία να είναι σε αναμονή έγκρισης πατέντας. Έχει μία τελική σχέση μετάδοσης που είναι 2,85:1 και έναν υδραυλικό συμπλέκτη που είναι τοποθετημένος ανάμεσα σε αυτήν και τον κινητήρα. Σε ταχύτητες μικρότερες των 50 χλμ/ώρα η Regera λειτουργεί αμιγώς ηλεκτρικά. Ο συμπλέκτης δεν είναι μηχανικός, οπότε δεν μπορεί να παρέχει “ώση” σε πολύ χαμηλές ταχύτητες. Μετά από τα 50 και αφού ο συμπλέκτης “κλειδώσει” μπαίνει στο παιχνίδι ο κινητήρας. Οι ηλεκτροκινητήρες λειτουργούν μαζί με τον κινητήρα, παρέχοντας torque fill και torque vectoring.

Όπως καταλαβαίνεις οι επιδόσεις είναι εξωπραγματικές, με την αναλογία κιλών ανά ίππο να είναι πρακτικά μικρότερη από 1. Η εταιρία ανακοινώνει ότι για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 2,8 δευτ., για τα 0-200 χλμ/ώρα 6,6 δευτ., ενώ για τα 0-300 χλμ/ώρα μόλις 10,9 δευτ. Η Koenigsegg εκτιμά ότι για το 0-400 χλμ/ώρα το αυτοκίνητο θα χρειαστεί περίπου 20 δευτ., με το πιο τρομακτικό νούμερο, κατά προσωπική εκτίμηση, να είναι τα μόλις 3,9 δευτ. που χρειάζεται για να επιταχύνει από τα 150 μέχρι τα 250 χλμ/ώρα.

Στο περίπτερο της Koenigsegg θα υπάρχει άλλη μια ειδική έκδοση της Agera RS, η Gryphon, η οποία κάνει το παγκόσμιο ντεμπούτο της και είναι παραγγελία του συλλέκτη Manny Khoshbin. Το όνομα της (Γρύπας που προέρχεται από την ελληνική μυθολογία) το παίρνει από το μυθικό πλάσμα, που το σώμα και τα πίσω πόδια του ήταν από λιοντάρι και το κεφάλι, τα φτερά και τα μπροστά νύχια από αετό. Το πλάσμα αυτό απεικονίζει τη δύναμη και την ταχύτητα, και είναι το σύμβολο που χρησιμοποιείται στην σημαία της επαρχίας του Skane, όπου βρίσκεται το εργοστάσιο της Koenigsegg.

Η Agera RS Gryphon διαθέτει γυμνό carbon, με τις λεπτομέρειες να είναι από φύλλα χρυσού 24 καρατίων. Στο εσωτερικό υπάρχει συνδυασμός Alcantara, γυαλισμένου carbon και μαύρο ανοδιωμένου αλουμινίου, ενώ και εδώ υπάρχουν λεπτομέρειες χρυσού. Μηχανικά διαθέτει τον αναβαθμισμένο κινητήρα 1.360 ίππων και 1.371 Nm ροπή, ενώ ζυγίζει μόλις 1380 κιλά, με όλα τα υγρά και τα καύσιμα, καθώς στεγνό έχει βάρος μόλις 1.285 κιλά.

  • Μάνος Μαμαλάκης

    ΠΩΩΩΩΩΩ!!!!!
    Όλα είναι φοβερά! Πιάσε μια Regera kai μια Αgera RS Gryphon.

  • Mika

    Ολες ειναι τρελλα…

  • gv

    έπος..
    συνδιάζει κάπως τη δύναμη της chiron με το flair της pagani..
    βέβαια τα pagani είναι ίσως ακόμη πιο εκλεπτυσμένα,κάτι σαν έργα τέχνης,ειδικά στο εσωτερικό..

  • Sciroccakias

    Το κουδούνι χτύπησε, το μάθημα αρχίζει

  • freedoom1013

    Άσε μας ρε Christian….
    Μας έχεις κουφάνει όλους…

  • Pantsi01

    ειναι τρελος ειναι τρελος ο φαλακροοοος…

    • Grekko

      Με πρόλαβες, είναι το σχόλιο που ταιριάζει 100%