Στην τελική ευθεία μπαίνουν οι ομάδες όσον αφορά την προετοιμασία τους εν όψει του Αυστραλιανού Grand Prix, στις 26 Μαρτίου. Σήμερα, ξεκίνησε το δεύτερο και τελευταίο 4ήμερο τεστ, και πάλι στο Circuit de Barcelona-Catalunya, εκεί όπου τα μονοθέσια έχουν νέα εξαρτήματα.

Ο ταχύτερος της σημερινής ημέρας ήταν ο Felipe Massa, που οδήγησε για λογαριασμό της Williams. Η βρετανική ομάδα έχασε την τελευταία ημέρα από το πρώτο τεστ, συνεπώς ο Βραζιλιάνος είχε πολλή δουλειά σήμερα, γι’ αυτό και ολοκλήρωσε 168 γύρους, σταματώντας τα χρονόμετρα στο 1:19.726, με την πολύ μαλακή γόμα.

Η δυναμική της Red Bull αρχίζει να φαίνεται, με τον Daniel Ricciardo να είναι 174 χιλιοστά του δευτερολέπτου κάτω από τον Massa. Βέβαια, ο Αυστραλός φορούσε την υπέρ-μαλακή γόμα, ενώ σήμερα η Red Bull Racing πήρε δεδομένα από 89 γύρους, κάτι που μεταφράζεται σε 414 χιλιόμετρα.

Ελάχιστα πίσω από τον οδηγό της Red Bull, ο Sebastian Vettel. Ο Γερμανός έγραψε τον ίδιο αριθμό περασμάτων με τον Massa, συνεχίζοντας τις εντυπωσιακές εμφανίσεις της Ferrari. Ο τετράκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής δούλεψε με τα μαλακά και τα μεσαία ελαστικά σήμερα, σε μια ακόμα πολύ καλή ημέρα για την ιταλική ομάδα.

Η Mercedes εξακολουθεί να χρησιμοποιεί και τους δύο οδηγούς της την ίδια ημέρα, με τον Lewis Hamilton να οδηγεί το πρωί και τον Valtteri Bottas το απόγευμα. Ο Βρετανός έγραψε 49 γύρους το πρωί, καθώς παρουσιάστηκε ζημιά στο πάτωμα, συνεπώς έχασε χρόνο. Το απόγευμα, ο Bottas πρόσθεσε άλλους 86 γύρους, δίνοντας έτσι δεδομένα 135 γύρων ή 628 χιλιομέτρων στη Mercedes.

Ο έκτος καλύτερος χρόνος ανήκει στον Esteban Ocon. Ο Γάλλος ολοκλήρωσε 142 γύρους, με τον χρόνο του να είναι 1,6 δευτερόλεπτα πίσω από τον Massa. Η Renault ακολούθησε το παράδειγμα της Mercedes, έτσι έσπασε την ημέρα στα δύο. Το πρωί οδήγησε ο Jolyon Palmer, κάνοντας μόλις 15 γύρους, λόγω ελέγχων στον κινητήρα, ενώ ο Nico Hulkenberg ολοκλήρωσε άλλους 58 γύρους.

Δύο δευτερόλεπτα μακριά από την κορυφή ο Kevin Magnussen, με τον Δανό να γράφει 81 περάσματα. Ελάχιστα πίσω του βρέθηκε ο Daniil Kvyat, με 83 γύρους, χωρίς προβλήματα για την Toro Rosso. Άλλη μια μέρα με δυσκολίες για τη McLaren, και πάλι λόγω προβλημάτων με τον κινητήρα. Ο Stoffel Vandoorne έγραψε 80 γύρους, όμως οι μηχανικοί του άλλαξαν κινητήρα, δίχως να χάνουν πολύ χρόνο.

Ο Pascal Wehrlein ανέκαμψε από τον τραυματισμό του στην πλάτη, αναλαμβάνοντας δράση το πρωί για τη Sauber, που παραμένει η πιο αργή ομάδα του grid. Το απόγευμα ήταν η σειρά του Marcus Ericsson, με τον Σουηδό να κάνει 53 γύρους.

  • F1fan

    Day 5 :-)
    -Πολυ δυνατη η Williams,οχι μονο με την supersoft,αλλα κι με την soft!Ο Massa που κανονικα θα βρισκοταν σε καμια παραλια να ξεκουραζεται,εκανε 168 γυρους σημερα(πριν διαλυσει το μονοθεσιο ο Stroll…)!H Williams θα αποτελει μια ομαδα για Top 5 με την μεχρι τωρα εικονα
    -Η Ferrari φαινεται αρκετα καλη!Ο Hamilton μαλιστα την κατεταξε ως το πρωτο φαβορι!
    -Mercedes ηρεμα,δεν εχουν δειξει κατι ”ουαου” μεχρι τωρα
    -H RBR κατι δειχνει σιγα σιγα…
    -Renault,Force India,Haas φαινονται να ειναι οι ”midfiled”
    -McLaren 5/5 αλλαγες κινητηρων…
    -SΤR τπτ ιδιαιτερο

    https://www.youtube.com/watch?v=8J8FsH-ZPsM

    • Nerazzuro21

      Επίσης πολλά προβλήματα αξιοπιστίας για τον κινητήρα της Renault, ο οποίος έχει εμφανίσει προβλήματα και στις 5 ημέρες των δοκιμών.

    • F1fan

      Renault & Honda σαν να μην περασε μια μερα…

  • Akis-F1 FAN

    Respect στον Μασσα που έβγαλε 168 γύρους με αυτά τα μονοθέσια και σ΄αυτήν την ηλικία !! Πολύ καλά σήμερα η Williams αν και κάτι μου λέει ότι πίεσαν αρκετά περισσότερο από τους άλλους για χρόνους. Η RBR αρχίζει να δείχνει δόντια σιγά σιγά αλλά με τίποτα δεν έκανε το μπαμ που πολλοί περίμεναν ότι θα κάνει στο 2ο τεστ. Η Ferrari συνεχίζει την εξαιρετική δουλειά….πάρα πολλοί γύροι, 0 προβλήματα, καλοί χρόνοι, πολύ καλά stints και όχι χαζόλογα ( μ΄αρέσει πολύ το Low profile που κρατάνε παρόλο που δείνουν πολύ δυνατοί ). Η Merc δεν εντυπωσιάζει τόσο…ο Χαμ είπε ότι το μονοθέσιο δεν συμπεριφερόταν καλά το πρωί. Η Honda φήμες λένε ότι έχει βάλει διπλοβάρδιες στο εργοστάσιο γιατί σπάνε τα μοτέρ πιο γρήγορα απ΄ότι τα φτιάχνουν ;-P

    • F1fan

      Λες μετα απο μια 10ετια(!!!!!!!) να φτασει η Ferrari ως φαβορι στον πρωτο αγωνα?

    • Akis-F1 FAN

      Για φαβορί δεν ξέρω, λίγο δύσκολο, αλλά έχω την εντύπωση ότι θα κοντράρει στα ίσα την Merc !! Τουλάχιστον αυτό ελπίζω με την μέχρι τώρα εικόνα της ;-P

    • Nerazzuro21

      Ο Hamilton πάντως είπε ότι η Ferrari είναι το φαβορί για φέτος. Για να δούμε αν οι Ιταλοί κάνουν την έκπληξη εκεί που όλοι περιμένουν την RBR.

    • thymios tsilimparis

      Μααρι, αν και δεν αποκλειω απλώς να παίζουν παιχνίδια. Το ευχάριστο είναι οτι οι Ιταλοί δείχνουν σοβαροί και συγκεντρωμένοι. Απλά εμείς έχοντας φάει την κρυάδα πολλά χρόνια τώρα, δυσκολευόμαστε να είμαστε αισιόδοξοι!

    • Grekko

      Κρατάω μικρό καλάθι, η Ferrari πολλές φορές φαίνεται δυνατή στα τεστ αλλά μετά …

    • Emmanouil Laios

      …και πέρσυ ακριβώς τα ίδια έλεγε στις δοκιμές. Ψάξε να βρεις τις δηλώσεις του στις περσυνές δοκιμές.
      ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΑ ΙΔΙΑ!!!

    • Akis-F1 FAN

      O Ham λογικά απλά προσπαθεί να θολώσει τα νερά…αν και σίγουρα θα την υπολογίζουν ως σοβαρό αντίπαλο οι γερμανοί.

  • Nerazzuro21

    Απόσπασμα από το Autosport των δηλώσεων του Eric Boullier μετά τα νέα σημερινά προβλήματα της Honda:

    Although Boullier said McLaren board members had made their feelings clear behind closed doors at Woking, he insisted no thought was being given to cutting short the relationship.

    “No. We have a contract in place,” said Boullier.

    “We don’t even obviously think about it, because there is a contract between us, a long-term contract, and we want to build on it even if it is not ideal times.”

    Είναι η πρώτη φορά(ας με διορθώσει κάποιος αν κάνω λάθος) που ο αγωνιστικός διευθυντής της McLaren αφήνει να εννοηθεί ότι η McLaren δεν διακόπτει τη συνεργασία με τη Honda λόγω του δεκαετούς συμβολαίου και όχι επειδή πιστεύει σε αυτή την συνεργασία.
    Αρκετά δυσοίωνα τα πράγματα για το μέλλον της συγκεκριμένης συνεργασίας.

    Η μόνη θετική είδηση της ημέρας για τη Macca είναι οι φήμες περί συζητήσεων με τη Petrobras για μια χορηγική συμφωνία.

    • F1fan

      Απο το κακο στο χειροτερο η Macca…Αμα συνεχισει ετσι η κατατσταση,βλεπω τον Button να τρεχει μεσουσης της σεζον…

    • George Liverpool

      Ο ted kravitz σε ενα απο τα notebook της προηγουμενης εβδομαδας οπου μιλησε με boullier,πηρε την ιδια απαντηση περιπου…

  • thymios tsilimparis

    Τα βασικά στοιχεία (κατά τη γνώμη μου) από την 5η μέρα
    – η αγαπημένη μου Ferrari δείχνει εξαιρετικά σταθερή. Δεν έχει σκαμπανεβάσματα, δεν κυνηγαει εντυπωσιακούς χρόνους με πιο μαλακές γόμες και δείχνουν να έχουν φτιάξει ένα ανταγωνιστικό επιτέλους πακέτο. Οι 168 γύροι είναι περίπου 780 χλμ στη Βαρκελώνη. Πάνω από 2 αγωνιστικά 3ήμερα δλδ. Εξαιρετικά
    – η Μερκ αντιμετώπισε πρόβλημα, που από μονο του είναι είδηση. Παίζουν σίγουρα κρυφτούλι, δεν ενδιαφέρονται να δείχξουν πολλά. Προσωπικά πιστεύω οτι είναι και πάλι μπροστα.
    – η RBR παίζει κι αυτή κρυφτούλι και θα είναι πολύ ανταγωνιστική.
    – η Γουίλλιαμς τα πήγε περίφημα σήμερα, εξαιρετική μέρα για τον “πρωην σαποσυρμένο” όπως αυτοαποκαλέστηκε ο Μασσα!
    – η απελευθέρωση της εξέλιξης των κινητήρων και οι τεχνικές αλλαγές έχουν πιθανότατα αυξήσει τον ανταγωνισμό στην κορυφή
    – η Μακ-Χοντα κακιστη

  • F1fan

    Mercedes 3225.915km

    Ferrari 2955.925km

    Sauber 2090.095km

    Haas 1969.065km

    Force India 1955.1km

    Red Bull 1782.865km

    Williams 1773.555km

    Renault 1699.075km

    McLaren 1335.985km

    Toro Rosso 1238.23km

    • thymios tsilimparis

      Ωραία πληροφορία
      Ανα κινητήρα

      Ferrari (3) 7015.085
      Mercedes (3) 6954.57
      Renault (3) 4720.17
      Honda (1) 1335.985

    • F1fan

      Η Ferrari καλη συγκομιδη,αν κι τα Mercedes powered εχασαν χιλιομετρα,σαν συνολο,λογω Stroll…Vettel & Massa σημερα εκαναν περισοτερα χιλιομετρα απο την Honda σε 5 μερες…

  • F1fan

    ”Either the Honda is being run in a low mode, or it’s dreadfully
    underpowered – Vandoorne 25km/h slower than quickest through speed trap” Andrew Benson

  • Neos

    κλαιει ολο το ιντερνετ με το χαλι της χοντα
    https://www.youtube.com/watch?v=JZWzWp5yPkk

  • Christos Protopapas

    Asked about Mercedes’ status as favourites, Hamilton said: “No, Ferrari must be the favourites.

    “We can’t take our eyes off them because they have been doing such a great job at the moment.

    • Emmanouil Laios

      Αντιγραφή των περσινών λεγόμενων ακριβώς…

    • Christos Protopapas

      kamia sxesh ….ακομα και οι δημοσιογραφοι που ηταν στην πιστα περισυ ..ποτε δεν εχρησαν φαβορι την φεραρι …λεγανε ότι η μερσεντές παταει εκπληκτικα …φετος όμως λενε ότι το πατημα της φεραρι είναι εκπληκτικο….πιστευω ότι η καταγγελια της φεραρι για τις ανρτησεις της μερσεντές εχει παιξει μεγαλο ρολο

    • Emmanouil Laios

      τα λεγόμενα του Χαμιλτον είναι αντιγραφή απο τα περσινά του, στις συνεντεύξεις που έδινε στις δοκιμές! Το βλέπουμε οτι πατάει καλά και στρίβει καλά και φρενάρει καλά και είναι γρήγορη! Ο κλαρινογαμπρός λέει τα ίδια κάθε χρόνο, αυτό δεν το κατάλαβες?

      Ορίστε και τα περσινά του λεγόμενα στο Autosport στις δοκιμές:

      Ferrari has “seriously picked up its game” ahead of the 2016 Formula 1 season and will provide a genuine threat to Mercedes, says Lewis Hamilton.

      The Scuderia emerged as Mercedes’ closest challenger in 2015 and demonstrated strong pace in pre-season testing, topping the times on five of the eight days.

      Complete 2016 F1 testing stats and round-up

      “Honestly we are going to have a real battle,” Hamilton told reporters at Mercedes’ pre-season launch in Stuttgart.

      “Ferrari has seriously picked up its game. That’s my opinion.

      “It’s still difficult to know. The car is good but Ferrari was strong towards the end of last year and they have made a significant improvement from last year to this year.

      “They did some incredible times at the last test in some of their long runs and I believe they didn’t bring an upgrade to any of the test days, so I imagine they will bring a good package to the first race.

      “You are going to see a good fight, which is what I want and we want in the sport. I’m excited about that.”

      Nico Rosberg said last week he does not know if Mercedes will be ahead when the season starts in Melbourne and echoed those thoughts on Friday.

      “We don’t know the fuel levels, but we can estimate and it’s looking extremely close,” he said. “We need to be careful.”

      Mercedes motorsport chief Toto Wolff would not be drawn on where he believes the team is in the pecking order but said people should be wary of drawing conclusions from testing.

      “We achieved all the mileage targets we had hoped for and performance-wise where we should be among the top teams,” he said.

      “Ferrari looked equally good and there were some interesting laps in their long-run simulation and also on the single laps that give us an indication their car is very fast as well.

      “But it’s like the famous saying, on Sunday when the flag drops the bullshit stops.

      “By then we will know whether we are good enough for another championship and good enough for race victories or not.”

  • Emmanouil Laios

    Το γέλιο για την HONDA…
    https://www.youtube.com/watch?v=jBPN1zYm-K8

  • Giannisk

    Η μόνη μου πηγή ενημέρωσης για σήμερα είναι το ΑΒ (χάρη στην εξαιρετική κάλυψη της Γενεύης). Βλέπω μία επανάληψη του προηγούμενου 4ήμερου με διαφορά στην Williams που έγραψε καλούς χρόνους και πολλά χλμ με τα έμπειρα χέρια του Massa. Η Renault συνεχίζει σε ρηχά νερά και αν δεν κάνει κάποιο μπαμ θα δυσκολέψει πολύ την RBR της οποίας το πάτωμα μάλλον είναι εξαίρετικό. Όσο για την Macca και σε συνέχεια του φίλου πιο πάνω, τα συμβόλαια είναι για να σπάνε (δεν θυμάμαι ποιος το είπε) και αν είναι ο μοναδικός λόγος που διατηρείται η συνεργασία τότε ετοιμαστείτε για αλλαγές που δεν ξέρω αν επιτρέπονται μεσούσης της χρονιάς. Προσωπικά κατατάσσω, μέχρι στιγμής, τις ομαδες όπως ήταν πέρσι στην βαθμολογία και δεν χρίζω φαβορί την Ferrari λόγω της παραδοσιακής της αστάθειας στην απόδοση.

  • stadi

    Όταν τα έλεγα για τους Ιάπωνες κάποιοι με κατηγορούσαν για εμπάθεια. Κάτι πρέπει να κάνουμε για προμηθευτή κινητήρα του χρόνου.ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΕΣ ΑΠΛΆ.

    • georgekaras

      2 λυσεις υπαρχουν αν θελουν .Οι αλλαζουν οι κανονες σε V8-V10 λεμε τωρα ωστε να αλλαξουν οι ισορροπιες ή μοτερ Μακλαρεν νομιζω ηρθε η ωρα να κανει το βημα παραπανω.Ποσο πιο χαλια μπορει να γινει η κατασταση?Οι λυσεις για μοτερ αλλων εταιριων ειναι απλα μεσοβεζικες για μενα αν θελουν πρωταθλημα καποια στιγμη στην Μακλαρεν

  • paparoach

    Επιασε τοπο η πωληση του bottas στη μερκ. Πιθανον να εχουν κνητηρες με ιδια specs πλεον. Αρα σκεφτειτε ποσο κατω παει ο χρονος της merc. Εμενα αυτο με “φοβιζει” πιο πολυ..

    • Michael

      καμια κατασκευαστρια πλην της Renault δεν δινει σε πελατη ιδιο spec με την δικια της ομαδα. Οσο για την Renault αν του χρονου γινει πιο ανταγωνιστικη μπορει να μην δινει και αυτην το ιδιο.

    • paparoach

      Θα συμφωνουσα μαζι σου, αν δεν ειχε γινει το deal μεταξυ μερκ και γουιλιαμς φετος με τον μποτας.Ειχε γινει κουβεντα και για τους κινητηρες μεσα στο deal αυτο. Ισως, οχι μονο στο οικονομικο επειπεδο.μην ξεχνας οτι μια δυνατη williams θα κοβει βαθμους απο τους διωκτες του πρωτου..

    • Michael

      Και η Williams αντίπαλος είναι και με πολλά πρωταθλήματα στην πλάτη… Αυτήν η θεωρία με το να κόβει βαθμούς και τα σχετικά δεν είναι ρεαλιστική. Το Deal που έκαναν ήταν για μειωμένη τιμή, η φιλοσοφία της Merc δεν θα επέτρεπε πότε να δώσει σε αντίπαλο της τα ίδια PU και ειδικά σε έναν τόσο έμπειρο που ξέρει να τα εκμεταλλευτεί. Πέρα από αυτό δεν νομίζω ότι αυτό που βλέπουμε έχει σχέση με την πραγματικοτητα, οι χρόνοι που μπορούν να κάνουν Merc,ferrari και RBR είναι πολύ πιο κάτω από αυτό που δείχνουν και το λογικό είναι ποτέ να μην κρίνουμε από τους χρόνους που πετυχαίνει μια ομάδα στα δοκιμαστικά, είναι τόσες πολλές οι παράμετροι που δεν ξέρουμε που ότι και να πούμε είναι απλά μια εικασία…

  • Yiannis P

    Για να δούμε φέτος η Ferrari, τα δοκιμαστικά φαίνονται αρκετά ενθαρρυντικά, βέβαια κάθε χρόνο τέτοια εποχή τα ίδια λέμε και μετά τρώμε την φρίκη. Το κακό όμως είναι ότι εξαρτάται περισσότερο από το πως θα είναι φέτος η Merc, γιατί αν έχει βελτιωθεί και άλλο σε σχέση με πέρυσι, μας βλέπω να μας παίρνει πάλι ο ύπνος στους αγώνες…