Την Έκθεση της Γενεύης επέλεξε η Suzuki, προκειμένου να παρουσιάσει την τέταρτη γενιά του Swift, έχοντας νέο σχεδιασμό, νέες τεχνολογίες, αλλά και νέους κινητήρες, καθώς προσφέρεται με δύο κινητήρες, τον τρικύλινδρο Boosterjet 1,0-λίτρου τεχνολογίας turbo απόδοσης 112 ίππων με 170 Nm ροπής που συνδυάζεται με 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και τον 1.2 Dualjet ατμοσφαιρικό 4κύλινδρο κινητήρα απόδοσης 90 ίππων με 120 N·m ροπής που συνδυάζεται είτε με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, είτε με ένα CVT.

Επιπλέον, θα υπάρχει και η ήπια-υβριδική έκδοση των δύο κινητήρων, η SHVS. Χρησιμοποιεί μια ενσωματωμένη ηλεκτρογεννήτρια (ISG), που λειτουργεί τόσο ως δυναμό, όσο και ως ηλεκτροκινητήρας, και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 12 Volt υψηλής ενεργειακής απόδοσης. Βοηθά τον κινητήρα σε περιπτώσεις που συνήθως απαιτείται υψηλή κατανάλωση καυσίμου, όπως για παράδειγμα η εκκίνηση από στάση ή η επιτάχυνση, οπότε το SHVS πετυχαίνει τη μείωση της κατανάλωσης παρέχοντας υποβοήθηση μέσω της ηλεκτρικής ενέργειας που έχει παραχθεί μέσω της πέδησης και έχει αποθηκευτεί στη μπαταρία. Επειδή το σύστημα ISG χρησιμοποιεί ιμάντα, αντί για την παραδοσιακή μίζα, για την επανεκκίνηση του κινητήρα μετά από ένα αυτόματο σταμάτημα, προσφέρει πιο ήσυχη και ομαλή επανεκκίνηση. Το SHVS είναι διαθέσιμο τόσο με τον 1.0 Boosterjet όσο και με τον 1.2 Dualjet κινητήρα.

Το μοντέλο ζυγίζει μόλις 840 κιλά, χάρη στη νέα πλατφόρμα Heartect. Θα προσφέρεται σε έξι εκδόσεις εξοπλισμού, ενώ εξοπλίζεται με σύστημα μετριασμού σύγκρουσης, αυτόματο σύστημα πέδησης, έξι αερόσακους, ABS, ESP, σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, αυτόματη μεγάλη σκάλα φωτιστικών σωμάτων και ενεργό cruise control.

Ο σχεδιασμός του νέου μοντέλου είναι αρκετά έντονος, με διακριτές γωνίες, μεγάλη εμπρός μάσκα και προφυλακτήρα με μεγάλους αεραγωγούς στο σημείο των προβολέων ομίχλης και μακρόστενα φωτιστικά σώματα. Οι χειρολαβές των πίσω θυρών είναι “κρυμμένες” στις πίσω κολόνες, η οροφή μοιάζει να αιωρείται χάρη στις μαύρες κολόνες, με τα πίσω φωτιστικά σώματα να εξέχουν ελαφρώς από το αμάξωμα, ενώ υπάρχει και μια διακριτική αεροτομή. Ακόμα, στο εσωτερικό, υπάρχει μια εντελώς νέα κεντρική κονσόλα με τον σχεδιασμό να παραπέμπει σε αυτή του Baleno, με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας να υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto.

Το νέο Swift έχει κατά 10 χιλιοστά μικρότερο μήκος από το σημερινό, ενώ ταυτόχρονα το μεταξόνιό του είναι κατά 20 χιλιοστά αυξημένο, δημιουργώντας έτσι περισσότερη αίσθηση ελευθερίας στο εσωτερικό, προσφέροντας παράλληλα 265 λίτρα χώρου αποσκευών, δηλαδή 54 περισσότερα από το υπάρχον Swift. Το νέο μοντέλο είναι επίσης κατά 15 χιλιοστά πιο χαμηλό και κατά 40 χιλιοστά φαρδύτερο, κάτι που τονίζει τη χαμηλή και φαρδιά σιλουέτα του. Οι πωλήσεις του νέου Swift, που ζυγίζει 120 κιλά λιγότερο, στην Ευρώπη θα ξεκινήσουν τον Απρίλιο.

  • SAMURAI-66

    Συνεχεια πρωτης και δευτερης γενιας ομως οι γραμμες του μπρος-πισω μου φαινονται πιο συντηρητικες….περιμενω το σπορ μηπως αλλαξει καπως η εικονα του.

  • VaggD

    Αν κράτηση τις τιμές στα ίδια επίπεδα θα κάνει περίπατο απο την στιγμή που όλος ο ανταγωνισμός έχει αρχική τα 11-12κ.

    • Geopan

      Σιγά μην κρατήσει τις ίδιες τιμές… Υποθέτω πως εννοείς αυτές που παίζουν τώρα, στο τελείωμα του μοντέλου.
      Εγώ πιστεύω πως το 1,2 θα ξεκινήσει χαλαρά από τα 13.000 και θα φτάνουμε τα 16.000 στο “καλό και φορτωμένο 1.0”

    • VaggD

      Αντέ να φτάσει τα 13κ η πλούσια έκδοση, στην Αγγλία είναι ελάχιστα πιο ακριβό από το προηγούμενο. Δεν το περνει για παραπάνω εξάλλου στην κατηγορία του όλα εκεί παίζουν picanto, i10, Twingo κτλπ.

    • Geopan

      VaggD, το υπάρχον μοντέλο όταν παρουσιάστηκε επωλείτο ~13,000 στην απλή 5θυρη βενζίνη. Επίσης το Swift είναι στην κατηγορία του i20, Clio, Yaris, κλπ, ασχέτως με το αν ο χώρος αποσκευών του είναι απαράδεκτα μικρός για την κατηγορία.

    • VaggD

      Δεν το θυμόμουν αυτό,είχα στο μυαλό ότι με 12 – 13κ το περνεις σχεδόν full extra όπως το fiesta. Αν δεν έχει αρχική κάτω από τα 10 όπως Αγγλία τσάμπα τ βγάζουν… Όταν στα 13 αρχίζει το ibiza,rio, fiesta, yaris. Ήλπιζα ότι η suzuki θα κινηθεί έξυπνα και δεν θα πάει να ανταγωνιστεί τους μεγάλους στα είσαι και ότι θα προσφέρει αυτοκίνητα που είναι ιδιαίτερα όπως το ignis.

    • Geopan

      Συμφωνώ μαζί σου, αλλά ΟΛΕΣ οι εταιρίες έχουν μια έπαρση όταν παρουσιάζουν καινούργια μοντέλα και νομίζουν ότι έχουν πιάσει τον Πάπα από τα … φρύδια. Στην πορεία βέβαια τρώνε τη σφαλιάρα τους και συνέρχονται. Αναρωτιέμαι πόσο θα βγεi το καινούργιο Yaris που θα είναι και 1.500 κ.ε.

    • VaggD

      Τουλάχιστον οι υπόλοιπες εταιρείες δικαιολογούνται και λίγο. Αν στην Αγγλία έχει αρχική λίγο κάτω από τα 10κ και εδώ φτάνει τα 12-13κ τότε ευθύνεται ο εισαγωγέας. Συνήθως οι τιμές είναι Ελλάδας και Αγγλίας είναι κοντά… Επίσης μην ξεχνάμε ότι το baleno έχει αρχική 11600.

  • Anestis Genk

    Μα καλά ο boosterjet στο Baleno έχει 110 άλογα και εδώ 102;

    Μπράβο για τα 840 κιλά, η μάχη θα κριθεί στην τιμή!

    • ντικ

      112 είναι το σωστό, τόσα άλογα αποδίδει στο baleno και τόσα γράφει και στο άρθρο.

  • xtra

    γενικα καλο..μπροστα φαιρνει και λιγο σε..jaguar
    Πισω , πολυ μετριο σαν το spacestar
    Στο πλαι , οταν τα εκανε αυτα τα κολπα η citroen με το “κοψιμο” της τριτης κολόνας (ds3) , οι υπολοιποι ακομα κολλούσαν αυτοκολλητα στην μεσαια κολονα.

    Μεσα παντως , εμφανως βελτιωμενο

  • Koss

    Εμφανισιακά οι δύο προηγούμενες γενιές μου άρεσαν περισσότερο… Μέσα δείχνει καλύτερο, έχει καλά μοτέρ και σίγουρα θα πουλήσει αρκετά.

  • panos

    μια απο τα ιδια, το λες κ φωτοτυπια του προηγουμενου..

    • Geopan

      Ναι, αλλά όταν πέρασε από το μηχάνημα τσάκισε η σελίδα και βγήκε στραβή η φωτοτυπία…

  • val.bouk

    διαχρονικά όμορφο μοντέλο το σουιφτ ειδικά τώρα που απ ότι φαίνεται ανέβηκε και επίπεδο στο εσωτερικό

  • a_f_a

    καλό εξωτερικά άθλιο εσωτερικά με τους αεραγωγούς να μοιαζουν με κοιμισμένα μάτι και απο κατω την οθόνη να μοιαζει με στομα ανοιχτο στον οδοντογιατρό.

  • Mika

    Εν αναμονη του Swift Sport…

  • Φωτόνιον

    Θα συμφωνήσω ότι όλα θα παιχτούν στην τιμολόγηση.
    Η λογική λέει ότι η βασική έκδοση με τον 90άρι θα κοστίζει κάτω απ τα 11.5 του Ignis, οπότε όπως είπε κι ο VaggD θα κάνει περίπατο. ΕΑΝ φυσικά ισχύσει κάτι τέτοιο. Και φυσικά χίλια μπράβο για τα 840 κιλά. Εάν το Ignis κάνει 10 δεύτερα για 0-100 με τον dualjet το swift με τον τουρμπάτο θα ντροπιάσει κόσμο με τριπλάσεις τιμές.
    Εμφανισιακά μου άρεσε πολύ περισσότερο το προηγούμενο (και το προ-προηγούμενο :-) ), αλλά εάν η τιμή είναι καλή κανείς δεν θα το κοιτάξει. Επίσης εάν η κατανάλωση είναι σαν του Ignis (και δεν έχει λόγο να μην είναι, τουλάχιστον με τον ατμοσφαιρικό) μιλάμε για ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο.

    • VaggD

      Από την στιγμή που το ignis έχει αρχική 11500κ(είναι suv που είναι της μόδας) θεωρώ λίγο δύσκολο το Swift να είναι ποιο ακριβώ. Θέλω να πιστεύω ότι το baleno(αρχική 11600κ)είναι ο ανταγωνιστής των ibiza, rio, fiesta. Η κατανάλωση είναι όντως εντυπωσιακή! Είχα διαβάσει ότι το baleno με τον 1.0 boosterjet παίζει στα 5.5λτ μέση κατανάλωση χωρίς πολύ προσοχή!

    • Φωτόνιον

      Κι εγώ πιστεύω ότι είναι απόλυτα λογικό να τιμολογηθεί πιο κάτω απ το Ignis, τουλάχιστον στην έκδοση με τον dualjet. Εάν ξεκινάει ένα χιλιάρικο κάτω απ το Ignis ή ακόμα παρακάτω θα ξεπουλήσει πιστεύω. Άλλωστε 90 άλογα σε 840 κιλά θα το κάνουν πυραυλάκι, πόσο μάλλον τα 112. Να δούμε…

    • VaggD

      800-900κιλά με 112 άλογα θα έχει ίδια κατανάλωση με Diesel. Στα 11600 είναι το baleno και 11500 το ignis. Δεν αποκλείεται να έχει αρχική 12-13κ αλλά πως θα ανταγωνιστή τα υπόλοιπα… Με έχει φάει η απορία!