Η Lamborghini είναι κάτι παραπάνω από μια μάρκα αυτοκινήτων όπως σίγουρα έχουν πει και άλλοι πριν από εμένα. Και μια εταιρεία σαν και αυτή συχνά ταράζει τα νερά της αυτοκίνησης και ιδιαίτερα της petrolhead κοινότητας. Τα τελευταία δε χρόνια χάρη στα χρήματα, την οργάνωση και την τεχνογνωσία της VW η Lambo έχει αρχίσει να απειλεί τους αντιπάλους της και στις πίστες που στο παρελθόν δεν ήταν και το φόρτε της. Αν και δεν έχει το παλμαρέ της Porsche ή της Ferrari, πρόσφατα προκάλεσε σάλο με την ανακοίνωσή της πως το “μικρό” μοντέλο της, η Huracan, συνέθλιψε το ρεκόρ γύρου στο Nurburgring της ναυαρχίδας από το Zuffenhausen, της 918 Hybrid! Μάλιστα η διαφορά με γερμανικό hypercar ήταν 5 δευτερόλεπτα, χρόνος όχι πολύ μεγάλος δεδομένου του μήκους της πίστας, αλλά αρκετός ώστε να υπάρχει αναμφίβολα νικητής. Η Huracan βέβαια ήταν η ειδική έκδοση Performante που παρουσιάστηκε στο σαλόνι της Γενεύης αυτές τις μέρες, αλλά ακόμη κι έτσι έχει πολύ μικρότερη ισχύ και βεβαίως τιμή σε σχέση με την Porsche 918.

Αμέσως μετά την ανακοίνωση του ρεκόρ πολλοί, μην πιστεύοντας πως κάτι τέτοιο είναι εφικτό άρχισαν να αμφισβητούν την εγκυρότητα του βίντεο και του χρόνου της μικρής Lambo. Τέλος σε αυτή την παραφιλολογία προσπάθησε να βάλει ο Maurizio Reggiani, διευθυντής R&D της ιταλικής εταιρείας. Στο περιθώριο του σαλονιού της Γενεύης διευκρίνισε με τρία σημεία την εγκυρότητα του βίντεο και κατ’επέκταση του χρόνου-ρεκόρ.

1- Τα ελαστικά που χρησιμοποιήθηκαν ήταν τα Pirelli Trofeo R, που είναι ελαστικά για trackday, δηλαδή σχεδόν αγωνιστική γόμα με κάποια αραιή χάραξη για να είναι νόμιμο σε κυκλοφορία (road legal). Ο κύριος Reggiani πάντως τόνισε πως είναι τα ίδια ελαστικά που μπορεί να αγοράσει ο οποιοσδήποτε και όχι κάποια ιδιαίτερη κατασκευή μόνο για την επίτευξη του ρεκόρ.

2- Οι ταχύτητες που δείχνει το video είναι από τα δεδομένα του GPS και αυτό λόγω ανακρίβειας κάποιων μέτρων μπορεί να δώσει περίεργα αποτελέσματα σε μεταβαλλόμενες ταχύτητες.

3- Η τελική ταχύτητα δεν λέει και πολλά αφού έχει σημασία πόσο γρήγορα φτάνεις σε αυτή. Χαρακτηριστικά τόνισε πως η Aventador SV έχει υψηλότερη τελική στην ίδια πίστα αλλά η Performante φτάνει την τελική της πολύ γρηγορότερα και διατηρεί μεγαλύτερη ταχύτητα στις στροφές.

Τέλος έδωσε στην δημοσιότητα την τηλεμετρία του επίμαχου γύρου και ο καθένας μπορεί να δει, έστω χοντρικά την ταχύτητα σε κάθε σημείο της πίστας.

Πάντως ο Glickenhaus όπως βλέπεις και στο βίντεο που ακολουθεί συνεχίζει να αμφισβητεί πως ένα αυτοκίνητο με ελαστικά δρόμου μπορεί να έχει αυτές τις επιδόσεις, τονίζοντας επίσης πως το frame ratio του επίμαχου βίντεο δεν του φαίνεται φυσιολογικό και μην ξεχνάς πως πρόκειται για σκηνοθέτη, δηλαδή άνθρωπο που γνωρίζει καλά τα μυστικά της κάμερας.

Προσωπικά θεωρώ πως το ζήτημα μπορεί εύκολα να ξεκαθαριστεί ενδοεταιρικά, με την Porsche να επιβεβαιώνει (ή όχι) το επίτευγμα της Lamborghini Huracan Performante. Από την άλλη πλευρά είναι ξεκάθαρο πως το Nurburgring είναι εργαλείο του marketing αντίστοιχο της μέγιστης ιπποδύναμης, πράγματα που είναι σχετικά αδιάφορα για κάποιον που απλά θέλει να χαρεί την οδήγηση, μια ποιότητα που δεν μπορεί να εκφραστεί με αριθμούς.