Βλέποντας ότι οι άνθρωποι της Honda είναι ανίκανοι για τρίτη συνεχόμενη χρονιά να κατασκευάσουν ένα δυνατό και αξιόπιστο power unit, η McLaren έχει αρχίσει ήδη να κοιτάζει τις εναλλακτικές για το 2018, χτυπώντας τη πόρτα της Mercedes, προκειμένου να λύσει επιτέλους το σημαντικό πρόβλημα που έχει με τον κινητήρα της.

Η Honda φυσικά και τα βλέπει όλα αυτά, γι’ αυτό και η δουλειά των επί κεφαλής αυτή τη στιγμή δεν είναι άλλη από το να διαψεύδουν. Η ιαπωνική εταιρεία έχει ξοδέψει πολλά χρήματα για το κορυφαίο μηχανοκίνητο άθλημα, και ο επί κεφαλής της Honda F1, Yusuke Hasegawa, ξεκαθαρίζει σήμερα πως η δέσμευσή τους με τη McLaren, αλλά και τη Formula 1 δεν έχει αλλάξει ούτε στο ελάχιστο, θέλοντας να μας πείσει πως η συνεργασία των δύο εταιρειών δε βρίσκεται σε κρίση.

Φυσικά και η κατάσταση δεν είναι αυτή αυτή που ελπίζαμε όταν επιστρέφαμε στη Formula 1, αλλά είμαστε είμαστε 100% δεσμευμένοι στο άθλημα και στη σχέση μας με τη McLaren. Πιστεύουμε σε αυτή τη συνεργασία, όπως και η McLaren, και, προκειμένου να πάμε μπροστά, είναι σημαντικό να δουλέψουμε ως ομάδα και να ξεπεράσουμε μαζί την κατάσταση.

Η προτεραιότητά μας είναι να παραμένουμε ειλικρινείς και ανοιχτοί στην επικοινωνία, και να συνεχίσουμε την ενίσχυση των σχέσεων μεταξύ της Honda και της McLaren, παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε. Δεν είναι ένα βραχυπρόθεσμο project για ‘μάς.

Εκτός από αυτό, ο Ιάπωνας τονίζει πως ήδη κατά τη διάρκεια των δοκιμών το power unit βελτιώθηκε στο δεύτερο τεστ, ενώ πιστεύει πως οι αλλαγές στις χαρτογραφήσεις θα μπορέσουν να βελτιώσουν τη συμπεριφορά του κινητήρα εν όψει του Αυστραλιανού Grand Prix. Όταν, όμως, ο Fernando Alonso μιλά για υστέρηση 30 χλμ/ώρα στις ευθείες, τότε η ανάγκη για αύξηση της δύναμης είναι παραπάνω από επιτακτική.

Τα προβλήματα που είχαμε στη Βαρκελώνη περιόρισαν τον χρόνο μας στην πίστα και αύξησαν την πίεση στην προετοιμασία μας. Ωστόσο, μπορέσαμε να πάρουμε πάρα πολλά δεδομένα, όπως και η McLaren. Επιπλέον, δεν ασχολούμαστε με πολλά διαφορετικά προβλήματα, παρά το πώς φαίνεται προς τα έξω. Ήδη στη Βαρκελώνη, μπορέσαμε να φέρουμε κάποιες λύσεις και αποδείξαμε την αποτελεσματικότητά τους στο δεύτερο τεστ.

Για την απόδοση, υπάρχει χώρος για βελτίωση με τις χαρτογραφήσεις πριν από τη Μελβούρνη, ώστε να έχουμε καλύτερη οδηγησιμότητα. Και την ίδια ώρα, θα συνεχίσουμε να δουλεύουμε στην ανάπτυξη περισσότερης δύναμης από το power unit.

  • georgekaras

    Λες και στηριζει ο Μαρινακης τον Μπεντο ακουστηκε

  • Mika

    Κλασσικα εικονογραφημενα, δηλωσεις που επρεπε να γινουν μετα τη διαρροη για επαφες Mclaren-Mercedes για κινητηρες…
    Το θεμα ειναι κατα ποσο οι Ιαπωνες ειναι δεκτικοι απο τη μερια τους να κανουν τα παντα ωστε να βελτιωθουν, οταν ολη η δουλεια εξελιξης γινεται μονο στην Ιαπωνια κι οταν δεν θελουν εξωτερικη βοηθεια η consulting απο αλλους, που εχουν τονους εμπειριας σε μοτερ F1 και τροπους λειτουργιας μιας ομαδας…

  • Akis-F1 FAN

    Εντωμεταξύ η McLaren στον λογαριασμό της στο twitter ανέβασε αυτήν τη φώτο πριν 1 ώρα…κάτι μου λέει ότι τα Τζαπώνια θα εκνευριστούν λίγο ;-P
    https://uploads.disquscdn.com/images/978b402f7aa403f29770a1bbe66ac5c27b9d221dfc310dd3bfb7905df0fb4bb0.png

    • Ahilleas Tsikelis

      Ακριβως!Η χοντα ειναι τελειωμενη ιστορια ΕΚΤΟΣ αν μεχρι την Βαρκελωνη γινει το απιθανο που δν εκαναν εναν χειμωνα

    • Akis-F1 FAN

      Να αλλάξουν προμηθευτή κινητήρων μέσα στη χρονιά είνα πολύ δύσκολο έως απίθανο όσο χάλια και αν είναι η Χόντα….το 2018 βέβαια είναι άλλη ιστορία.

    • Hercooligan

      Και το απίθανο ξέρεις ποιο θα είναι εεε; Να πάρουν κινητήρα Mercedes και να βάλουν το σήμα της Honda… μόνο έτσι θα τρέξει το μονοθέσιο.

    • Ahilleas Tsikelis

      αχχαχαχα τραγικο

    • LJ

      Plaka kaneis?!?!?! Anebasan tetoio pragma?

    • Akis-F1 FAN

      Ναι !! Και γω το είδα φβ και λέω καμιά τρολλιά θα είναι και μπαίνω στο twitter της McLaren και όντως το ανέβασαν…

    • sotirisb

      Πολυ χοντρο!!!!

    • Akis-F1 FAN

      Τα έχουν πάρει και το δείχνουν με κάθε ευκαιρία…

    • Hercooligan

      Η φώτο που ανέβασαν στο twitter μετά τις δηλώσεις του Hasegawa τα λέει όλα… και μάλλον βρήκαν τον τρόπο η προμήθεια των κινητήρων της Mercedes να γίνει φέτος!
      Βατερλό και ντροπή για τη Honda. Κρίμα που δεν τα κατάφεραν στη F1.

    • Akis-F1 FAN

      Μου φαίνεται απίθανο να αλλαξουν προμήθευτη μέσα στη χρονιά…

    • Christos-

      Όταν πέφτει χρήμα όλα είναι δυνατά.
      Αυτό όμως σε εμένα μοιάζει με παιχνιδάκια της ομάδας μπας και πιεστούν στην Honda.

    • Anestis Genk

      Εγώ πάντως λέω πως δεν κάνουν καλά, εκτείθονται αλλά σαν αγγλούρια δεν καταλαβαίνουν πως αυτογελοιοποιούνται. Και η RBR γκρινιάζει για την Renault. Τι να κάνουμε ο Benz είναι ο πιο δυνατός, άρα τι; να πάρουν όλοι Benz;

    • Akis-F1 FAN

      Λογικά πιστεύουν ότι έτσι ασκούν πίεση στη Honda….εδώ που τα λέμε με την απόδοση που έχουν γελοιοποιούνται έτσι και αλλιώς οπότε αυτό δεν τους νοιάζει καν.

    • Anestis Genk

      Εντάξει και η Lotus έπαιρνε πρωταθλήματα κάποτε και μετά έπεσε σε ανυποληψία. Δεν σημαίνει πως το όνομα και τα λεφτά φέρνουν αυτόματα τις επιτυχίες στην F1 και αυτό θα έπρεπε να το ξέρουν όλοι. Χρειάζεται δουλειά και ιδέες.
      Δλδ και οι κοκακόλες πήραν 4 σερί και μετά δεν μπορούσαν πια να τα διεκδικούν.

    • Akis-F1 FAN

      Σωστό αυτό…ούτε το όνομα ούτε η ιστορία κερδίζει τίτλους και η McLaren θα πρέπει να κάνει κάτι extra special για να μην καταλήξει και αυτή σαν τη williams…

  • Nerazzuro21

    Η πίεση από τη McLaren προς τη Honda φαίνεται είναι αφόρητη. H φετινή χρονιά είναι make it or break it για την ομάδα McLaren-Honda. Είτε οι Ιάπωνες θα δείξουν θεαματική βελτίωση στο πρώτο μισό της σεζόν και θα συνεχιστεί η συνεργασία, είτε θα οδηγηθούμε σε διαζύγιο. Δεν μπορώ να φανταστώ τη συγκεκριμένη συνεργασία να συνεχίζεται και το 2018 αν η McLaren παλεύει με τη Sauber για την προτελευταία θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών.

  • Mika
  • George Liverpool

    Τα λογια αυτα θυμιζουν τσιπρεικη διαλεκτο,οτι ταχα μου τα capital controls θα φυγουν απο το μαρτιο του 16,μετα το καλοκαιρι του 16, κοκ.Τωρα μπορει να μπουν επιπλεον περιορισμοι.Κατι τετοιο μου θυμιζει και η κατασταση εδω.Ξεχαστε αλλαγη κινητηρα μεσα στη χρονια.Απο την ομαδα λενε πως απο τεχνικης πλευρας ειναι ακατορθωτο.Οψομεθα…

  • cosacher

    Για κινητηρα ferrari ουτε που περνα απ το μυαλο τους. Μα τι λεω τωρα… Πιο αντιφερραρι ομαδα δεν υπαρχει.

    • Mika

      Γιατι το λες αυτο? Ρωτας τη Ferrari αν θα τους εδινε, ποτε?

    • Nerazzuro21

      Θα τους έδινε. Τους περσινούς κινητήρες. Αυτή την απάντηση είχαν δώσει οι Ιταλοί και στην RBR όταν τους είχε χτυπήσει την πόρτα το 2014. Ακόμα και στην STR τους περσινούς είχαν δώσει. Ευχαριστώ δεν θα πάρω. Ακόμα και από καθαρά πλευράς απόδοσης να το δούμε, παραβλέποντας το παρελθόν, πέρυσι ακόμα και ο κινητήρας της Honda ήταν καλύτερος από το 2015 spec του κινητήρα της Ferrari που χρησιμοποιούσε η STR στο δεύτερο μισό του 2016.

    • Mika

      Τετοια κινηση ειναι δωρο αδωρο και δουλεμα, οποτε pass…

    • Mika

      Μια και το εφερε η κουβεντα, καπου διαβασα, σαν τρελλο σεναριο να τρεξει η Χοντα με τον περσινο κινητηρα στους πρωτους αγωνες, μεχρι να βρει τι φταιει και να βελτιωσει τον φετινο της…Πως το βλεπεις???
      Με τη λογικη, να τερματισουν και να παρουν ισως καποιους βαθμους,απο το να ρισκαρουν εγκαταλειψη και επιπλεον ταπεινωση….

    • Nerazzuro21

      Το είχα σκεφτεί και εγώ μετά τις πρώτες ημέρες δοκιμών. Έχουν μειώσει τη δύναμη του φετινού κινητήρα, λόγω προβλημάτων αξιοπιστίας, τόσο πολύ που αυτή τη στιγμή υπολείπεται σε δύναμη του περσινού. Οπότε κάτι τέτοιο θα μπορούσε να βοηθήσει στους πρώτες αγώνες. Επειδή, όμως, έκαναν ριζικές αλλαγές στον κινητήρα δεν ξέρω κατά πόσο είναι εφικτό χωρίς να χρειάζονται σημαντικές τροποποιήσεις στο σασί. Αν είναι εφικτό θα έπρεπε να το επιχειρήσουν.

    • Mika

      Ουσιαστικα το θεμα ειναι να μην μενουν στον αγωνα, γιατι η εικονα αυτη ειναι ακομα πιο ασχημη σε πιθανους επενδυτες!!!!

  • Renesis1
    • Mika

      Poor Nando!!!
      :p

    • Spider

      Εγώ πάλι δεν λυπάμαι κανένα. Όλα εδώ πληρώνονται. Μας τα έκανε τσαρούχια ότι ήταν η καλύτερη λύση να φύγει από την Ferrari και ότι δικαιώθηκε για την επιλογή του. Έτσι δεν έλεγε πέρυσι????
      Άρπα την τώρα!!!!!!!!!!!!

    • Mika

      E καλα, το poor μη το παιρνεις τοις μετρητοις!!!!
      :p :p

  • LJ

    “Ήδη στη Βαρκελώνη, μπορέσαμε να φέρουμε κάποιες λύσεις και αποδείξαμε την αποτελεσματικότητά τους στο δεύτερο τεστ” gia poia apotelesmatikotita milaei?

    • rantaplan

      Eκεί που δεν έβγαζαν συνεχόμενους γύρους στο πρώτο 4ήμερο, στο δεύτερο έκαναν 11 – 12…. PPPP

    • Nerazzuro21

      Τώρα τους αδικείς. Τη δεύτερη εβδομάδα δοκιμών το μονοθέσιο έκανε 9 γύρους παραπάνω σε σχέση με την πρώτη εβδομάδα. :P

    • LJ

      Συγνώμη τους μείωσα με τα λόγια μου, εχεις δίκιο :Ρ

  • Γιώργος Εμπέρ

    Παιδια επειδη ειμαι λιγο ασχετος με το αθλημα. Η Ηonda δεν φτιαχνει απο τα ποιο αξιοπιστα μοτερ? Γιατι να μην μπορει να φτιαξει ενα αξιοπιστο μοτερ για Formula 1?

    • PrunΟ)))

      Αλλο η παραγωγη και αλλο η F1
      Και αλλο η honda του τοτε στη f1 και αλλο το σημερα

    • Ahilleas Tsikelis

      Ποια αξιοπιστα μοτερ φτιαχνει????Αγορασα χοντα στην Κυπρο 1500 103 αλογα,καιει 13-14+ μεσα στην πολη χωρις καθολου να το παταω και ειναι αμαξι 1000κιλα.Αν μπουν 4 ατομα μεσα ή ανοιξεις κλιματισμο νιωθεις οτι ρυμουλκεις νταλικα….Η αξιοπιστια και καλα προεκυψε απο τα σασι πουπουλα που δν ζοριζαν κινητηρες.
      Για να παει καταρχας πρεπει να στροφαρεις πανω απο 4κ…..απλα αροπο μοτερ για αυτο καιει και τοσο….απορω τι αρεσει σε μερικους.

  • Sotos

    Δηλαδή, κύριοι της Honda μας απειλείται;;;
    Σίγά τα ωά! Δε μασάμε! Το ποτήρι ξεχείλισε και δεν υπάρχει γυρισμός…

  • Γιάννης

    Πολύ απλά, οι Ιάπωνες διαμήνυσαν ότι εάν η McLaren θέλει να σπάσει το συμβόλαιο θα πρέπει και να πληρώσει τις προβλεπόμενες ποινικές ρήτρες. Και από τη στιγμή που το συμβόλαιο έχει 7 χρόνια ακόμα, μάλλον οι ρήτρες θα είναι πολύ μεγάλες… Οπότε το μόνο που έχει να κάνει η McLaren είναι αυτό που ήδη κάνει: να πιέζει επικοινωνιακά (και μόνον) τη Honda να βελτιώσει τους κινητήρες της, γιατί και να έσπαγε το συμβόλαιο, άλλος κινητήρας σε σασί που είναι σχεδιασμένο για τον Honda δεν… Οπότε, έτσι ή αλλιώς, φέτος θα πάει με τη Honda.
    Αν ο Brawn έχει λίγο μυαλό στο κεφάλι του και δεν τον ενδιαφέρουν μόνο οι χορηγοί, θα ζητήσει την ενεργοποίηση του προγράμματος παραγωγής κινητήρων F1 από την ομάδα, έτσι ώστε σε 7 χρόνια που λήγει το συμβόλαιο, η McLaren να έχει την απαραίτητη τεχνογνωσία να φτιάχνει τους δικούς της ανταγωνιστικούς κινητήρες και να μην την πατήσει όπως την πάτησε η RBR…

  • ωχ