Τον Δεκέμβριο του 2013 η Ιαπωνική εταιρία παρουσίασε το Mazda2 Range Extender, το οποίο φορούσε έναν λιλιπούτειο περιστροφικό βενζινοκινητήρα χωρητικότητας μόλις 0,33-λίτρων απόδοσης 26 ίππων, που λειτουργούσε με σταθερές στροφές 2.000 σ.α.λ. Αυτός τροφοδοτούσε με ρεύμα τον 75 kW (102 ίππων) ηλεκτροκινητήρα του plug-in υβριδικού Mazda2, αυξάνοντας την αυτονομία του αυτοκινήτου στα 400 χλμ.

Σήμερα, όμως, μαθαίνουμε ότι η Mazda αναζωογονεί την βασική ιδέα του παραπάνω concept, πατεντάροντας τις τελευταίες τροποποιήσεις στο αμερικάνικο γραφείο ευρεσιτεχνίας. Το πρώτο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας είναι αρκετά απλό και περιγράφει ένα range-extended ηλεκτροκινητήρα, παρόμοιο με αυτό του i3 της BMW. Έτσι, στο μπροστινό μέρος βρίσκεται ένας ηλεκτρικός κινητήρας που κινεί τους μπροστινούς τροχούς, ενώ στο πίσω μέρος υπάρχει ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης, που τροφοδοτεί μια ηλεκτρική γεννήτρια. Στο κέντρο υπάρχει μια μπαταρία ιόντων λιθίου, για την αποθήκευση και την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας.

Η δεύτερη πατέντα αφορά ένα σύστημα start-και-stop του κινητήρα, ειδικό για περιστροφικούς κινητήρες. Το σύστημα έχει σχεδιαστεί ώστε να σβήνει τον κινητήρα όταν δεν χρειάζεται, όπως συμβαίνει και με τους συμβατικούς κινητήρες εμβόλων. Επίσης, σταματά τον ρότορα σε τέτοια θέση που κλείνει το στόμιο της εισαγωγής για να διασφαλιστεί ότι δεν θα επιτρέψει τις εκπομπές καυσαερίων ή καυσίμου να βγουν από το στόμιο εισαγωγής. Αυτό είναι απαραίτητο, καθώς όπως γνωρίζεις οι wankel κινητήρες δεν διαθέτουν βαλβίδες, με τον αέρα και τα καυσαέρια να κυκλοφορούν μέσω των θυρών που “ανοίγει” και “κλείνει” ο ίδιος ο ρότορας. Η πατέντα περιγράφει επίσης τη δυνατότητα της ανάφλεξης του μπουζί, μετά την διακοπή παροχής καύσιμου, ώστε να εξαλειφθούν τυχόν εναπομείναντες εκπομπές καυσίμων.

Το σύστημα αυτό αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά την οικονομία καυσίμου του περιστροφικού κινητήρα, μειώνοντας σημαντικά και τις εκπομπές, δηλαδή τις δύο σημαντικές αδυναμίες των wankel. To ότι η Mazda κατέθεσε τις συγκεκριμένες πατέντες σημαίνει ότι ψάχνει τον τρόπο να φέρει το σύστημα στην αγορά, χωρίς ωστόσο κάτι τέτοιο να θεωρείται δεδομένο.