To Dieselgate ίσως είναι η κορυφή του παγόβουνου σε ότι έχει να κάνει με τις εκπομπές ρύπων των πετρελαιοκίνητων οχημάτων, με υψηλόβαθμα στελέχη της BMW και της Mercedes, κατά την έκθεση της Γενεύης να δηλώνουν πως οι diesel κινητήρες έχουν μέλλον στην Ευρώπη, αλλά τα πράγματα στις ΗΠΑ είναι εντελώς διαφορετικά.


Ο Ian Robertson, επικεφαλής πωλήσεων και μάρκετινγκ της BMW δήλωσε:

Στις ΗΠΑ οι κινητήρες diesel πάντα ήταν μειοψηφία. Ενδιαφέρων προκαλεί το γεγονός πως πολλοί άνθρωποι που αγόρασαν ένα αυτοκίνητο με κινητήρα πετρελαίου στις ΗΠΑ, ήταν Ευρωπαίοι που πλέον ζουν στην Αμερική. Δεν βλέπω όμως την αγορά των diesel επιβατικών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ να έχει πολύ μέλλον μπροστά της.

Συμπλήρωσε πως η BMW θα συνεχίσει να κατασκευάζει κινητήρες πετρελαίου στο άμεσο μέλλον, ενώ σταδιακά, όσο τα όρια εκπομπών θα γίνονται αυστηρότερα, θα τους αντικαταστήσει από plug-in υβριδικά συστήματα με κινητήρες βενζίνης,

Ο Dieter Zetsche, επικεφαλής της Mercedes-Benz δήλωσε πάνω-κάτω και αυτός τα ίδια:

Η πρόοδος που έχει επιτευχθεί στους κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι εκπληκτική. Στην Ευρώπη οι διαφορές μεταξύ ενός σύγχρονου diesel και ενός κινητήρα βενζίνης είναι πολύ περιορισμένες. Προφανώς, στις ΗΠΑ, αν μιλάμε για τα επιβατικά αυτοκίνητα και για τα ελαφρά φορτηγά, το ντίζελ δεν έπαιξε ποτέ σημαντικό ρόλο από πλευράς πωλήσεων, κάτι που πιθανότατα δεν θα αλλάξει στο μέλλον. Στην Ευρώπη από την άλλη, το κοινό αγοράζει αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου, κάτι που δεν θεωρώ πως θα αλλάξει στο άμεσο μέλλον.

  • xxx

    Πειτε τα στον στρακαστρουκουσελη που εκλεισε και τα σχολια πλεον να γραφει χαλαρος οτι μπουρδα του κατεβαινει.

    • what????????

    • Mika

      Mαλλον τον Τακη Τρακουσελη εννοει (??)

    • επειδή δεν γνωρίζω τι έγινε/γίνεται σε άλλα site, ας κρατήσουμε την κουβέντα εντός πλαισίων. δεν μας αφορούν οι απόψεις και οι πολιτικές που ακολουθούν άλλοι συνάδελφοί. Ο καθένας κρίνεται εκ των επιλογών του

    • Mika

      Μαζι σου σ αυτο!!
      Απλα σου διευκρινησα,μαλλον, τι εννοει.
      Ουτε εγω ξερω σε τι αναφερεται παντως!
      :p :p

    • George Liverpool

      Απλα ο συγκεκριμενος δημοσιογραφος,δημοσιευει κατα καιρους αρθρα(επιμονα ειναι η αληθεια) κατα των diesel.

  • gv

    στην ευρωπη(που μας καλυπτει) το diesel εχει μελλον!
    στην αμερικη(που μας σκιζει) το diesel δεν εχει μελλον!

    α και για το νεφος στις μεγαλουπολεις μαλλον φταινε τα πλοια!

    • manowar

      Μην γραφεις οτι σου ερθει ενω στεκει στο πουθενα.Στην αμερικη δεν σκισανε κανενα αυτυτοκινητο της bmw η οποια αποδείχτηκε εμπρακτα οτι αυτο που δηλωνε ρυπαινε και δηλωνει πολυ χαμηλους ρυπους..για vw θα μιλας μαλλον

    • gv

      παλι εσυ ο αστειος?
      η vw που κριθηκε ενοχη στην Αμερική τι επιπτωσεις ειδες να εχει στην ευρωπη?
      ενταξει η bmw δε κατηγορηθηκε για κατι,μη κανεις σαν παιδακι που του πηραν το παιχνιδι,αλλα το καθεστως ατιμωρησιας των γερμανων ολοι το βλεπουμε εκτος απο σενα..
      μηπως η μαλακια τυφλωνει τελικα?

    • manowar

      Οχι αλλα οταν εισαι βουτυρατος αμαλαγος καναπες και εσαι δυνατος μονο στα βαρια δαχτυλα επιδη το σωμα ειναι σοφτεξ και δεν υπακουει βλεπεις με μεγαλυτερη οξυδερκεια την εικονικη πραγματικοτητα ξερω και γω? τι να σ πω

    • mother1russia

      Η BMW εξακολουθει να πουλαει Diesel στην Αμερικη, μην λεμε οτι να ναι και τους παιρνει ολους η μπαλα. Επισης ολο και κατι θα βρουν και θα μειωσουν ακομα περισσοτερο τους ρυπους στα Diesel, μακαρι κιολας γιατι ειναι φτηνοι αθανατοι κινητηρες και τερατα

  • και εγω που νομιζα οτι τα ορια τα βαζεται εσεις οι δυο κανω λαθος ;;

  • GiannisTs

    Κανείς δεν είπε οτι δεν υπάρχει (ακόμα) μέλλον στους ντιζελοκινητήρες. Το θέμα αυτό αγγίζει τους κατασκευαστές στα μικρου κυβισμού μοντέλα καθώς (εδω που τα λέμε) φεύγουν πιο εύκολα στις πωλήσεις. Λοιπόν, θα σας μεταφέρω μια παράγραφο απο το βιβλίο του κ. Δημόπουλου που ονομάζεται “Μηχανές Diesel” και είναι του 1987 (ναι, μπορεί να είναι παλιά αλλά οι διαφορές είναι αναλλοίωτες ακόμη).

    Μιλάει για την σύγκριση που κάνει για τους βενζινοκινητήρες (και ποια ισχύουν σήμερα):

    +Καλύτερος βαθμός αποδόσεως-Μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου
    +Μεγαλύτερη ασφάλεια πυρκαγιάς
    +Μικρότερη μόλυνση της ατμόσφαιρας
    +Μεγαλύτερη ροπή στις λίγες στροφές
    +Μεγάλη αξιοπιστία στην λειτουργία
    +Μικρότερος επηρεασμός απο την υγρασία
    +Μεγαλύτερη αυτονομία καυσίμου
    +Λιγότερο κόστος συντήρησης (service)

    -Μικρότερη σχέση ισχύος/κυβισμού (πλήρης κύκλος καύσης=Ιπποδύναμη)
    -Μικρότερη σχέση βάρους/ισχύος (λιγότερη ανταπόκριση ιπποδύναμης στο βάρος της ως πετρελαιομηχανή)
    -Μικρότερος αριθμός στροφών
    -Μεγαλύτερο κόστος κατασκευής
    -Μικρότερη ταχύτητα και επιτάγχυνση
    -Οσμή πετρελαίου
    -Θόρυβος-κραδασμοί μηχανής

    (για τα δυο τελευταία δεν γνωρίζω ιδαίτερα, όποιος έχει αμάξι με ντιζελ ας με διορθώσει).

    Τα συμπεράσματα δικά σας…

    • DJ_D

      “πλήρης κύκλος καύσης=Ιπποδύναμη”, τι εννοεί ο ποιητής;

    • GiannisTs

      Ο πλήρης κύκλος καύσης είναι στην ουσία οι δυο ή τέσσερις χρόνοι (ανάλογα με την λειτουργία του οποιουδήποτε κινητήρα) που χρειάζεται για να ολοκληρωθεί και για να παραχθεί η λεγόμενη ιπποδύναμη.

    • DJ_D

      Ε , και οι δύο κινητήρες βενζίνη/πετρέλαιο, πλήρη κύκλο κάνουν τότε.

  • manowar

    Ρεαλισμος.ετσι ειναι οπως τα ειπε.οι ευρωπαιοι χεστηκαν για την μαζουτ εφοσον τα νιουτομετρα τα καταλαβαινεις στον λωκο οταν πατας γκαζι με φθηνο καυσιμο ποιος χεστηκε μεχρι να πουλανε θα κατασκευαζουν το περιεργο θα ηταν το αντιθετο αν και δεν την βγαζουν την 10ετια πιστευω τα ντιζελ μεχρι το 2027 θα εχουν εξαφανιστει

  • Christos Dimou

    Όπερ μεθερμηνευομενον.

    Στην Ευρώπη θα συνεχίσει η εταιρεία να πουλά Diesel ενώ στης ΗΠΑ δεν θα ασχοληθει ιδιαίτερα με την προώθηση τους.

  • ε ναι με τα κορόιδα τους ευρωπαίοι, ασ’τους να φάνε nox ρε, σιγά μη νοιαστούμε για τους νότιους, τους πρώην σοβιετικούς και όλους αυτούς τους τριτοκοσμικούς ρεεεεεε. Φάτε nox να μας αδειάσετε τη γωνιά ρε γιουροπήανζ με τα ευρώ σας και τα υδροδιαλυτά σας λάδια κορόιδα.
    “Και που λέτε βγάζουμε μία ανακοίνωση όπου τους λέμε ότι τα ντήζελ έχουν μέλλον στην ευρώπη και αυτοί ξέρετε τί έκαναν; ΤΟ έχαψαν!!! ΑΧΧΑΧΧΑΧΑΧΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΧΑ”
    (απόσπασμα από συνεδρίαση ΔΣ BMW Β.Αμερικής)

    • mother1russia

      Εσυ εισαι αλλου για αλλου , μηπως οι αμερικανοι εχουν φτηνοτερη βενζινη λεω μηπως??? Επισης εχει και Ιαπωνες που πουλανε Diesel , σχεδον ολα τα “αγροτικα” κι αυτοι μας κανουν επιθεση σωστα??

  • crazyfrog

    εμενα σαν γιατρο δε θα με πεισει ποτε κανενας να κυκλοφορω με μια ηλεκτρομαγνητικη βομπα πισω η κατω απο τον κωλο μου οσο θωρακισμενη και αν (υποτιθεται) πως ειναι.
    οταν σε καμποσα χρονια θα βγουν μελετες(ανεξαρτητες και οχι των εταιριων) για το ποσο επικινδυνα ειναι τα ηλεκτρικα αυτοκινητα η οχι για καρκινογενεση τοτε τα ξαναλεμε.
    μεχρι τοτε ζητω το diesel και η εθιστικη ροπη του με μισο κοστος απο τη βενζινη.

    για το νεφος που καποιος αναφερε ειδαμε και την αθηνα ποσο καθαρη ηταν την εποχη της απαγορευσης των diesel.

    • Herc

      Εχεις ξεχασει τα κινητα τηλεφωνα.Τα δεκαδες δικτυα wi-fi που παιρνανε απο το δωματιο σου- κρεβατοκαμαρα-κουζινα-μπανιο σου.Τις δεκαδες ηλεκτρικες-ηλεκτρονικες συσκευες, φουρνοι μικροκυματων ασυρματα τηλεφωνα.Αυτα τα τρως στην μαπα ολη την ωρα στο σπιτι-δουλεια-καφετερια-δρομο.Οπως τωρα που γραφεις αυτες τις γραμες στην 24αρα οθονη του pc σου.Τα υβριδικα αυτοκινητακια τυπου Prius εινα οτι πιο αθωο.

    • crazyfrog

      νομιζεις οτι ειναι πιο αθωο.αρκει να συγκρινεις την ισχυ της καθε μηχανης(απο 400 ιπποι και πανω απ’οτι βλεπω τα περισσοτερα ηλεκτρικα) και θα δεις τι ειναι πιο αθωο.τη λεξη βομπα δεν τη χρησιμοποιησα κατα λαθος.ολα αυτα που αναφερεις παραπανω αρκει μια αποσταση απο λιγα εκατοστα για να μηδενιστει ο κινδυνος.
      (και στο κατω κατω ποιος σου ειπε οτι εγω στο router εχω ανοιχτο το wifi συνεχως η οτι δε χρησιμοποιω καλωδια και οχι ασυρματες συσκευες)

    • DJ_D

      Την ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία μεταξύ 430 και 750 THz πως την αντιμετωπίζεις;

    • mother1russia

      Πολυ σωστος, καινουρια ειναι τα ηλεκτρικα και δεν εχουν γινει ερευνες ακομα.
      Θα πεσουν πολλοι απο τα συννεφα με ερευνες που θα τα βγαζουν καρκινογονα και χειροτερα για μολυνση του περιβαλλοντος σε λιγα χρονια.

      Εξαλου για να παραχθει ρευμα καποιο εργοστασιο θα το παρει απο λιγνιτη η πυρηνικο αντιδραστηρα. Μην μας λενε λοιπον για “καθαρη” ενεργεια

  • Παναγιώτης Κλεάνθης

    Το Diesel θα καταργηθει μια μερα ετσι πιστευω και κυριως ολικως,ναι εχει οικονομια και βγαζει παραπανω χιλιομετρα αλλα εχει αποδειχθει οτι υπαρχουν και βενζινοκινητηρες που πλησιασαν το εκατομμυριο,σε μια ζημια ομως δεν θα μπορεσεις να την καλυψεις ανετα θα προτιμησεις να ρυπανεις το περιβαλλον προς ωφελος σου και με ασεβεια για το αν θα δηλητηριαζεις τον κοσμο,να μου πει καποιος αν του καιγοταν το φιλτρο dbf θα εβαζε αλλο?αν του χαλαγε η common rail θα ειχε λεφτα να την αντικαταστησει?αν ηθελε 500 ευρω για το καθε μπεκ θα το αλλαζε ?η τρομπα πετρελαιου που αγγιζει τα 2000 θα την αλλαζε με νεα?αν πιασει μυκητα η δεξαμενη θα την καθαρισει?η βενζινη αν παθει ζημια η τρομπα της εχει 150 ευρω και ο καταλυτης 200 ευρω και σε περιπτωση που το μπεκ χαλασει 200 το ενα.Δεν ειναι καθαρο καυσιμο για εμενα προσωπικα το πετρελαιο,και αν η βενζινη ηταν κατω απο το ευρω δεν θα πλησιαζε κανει στην αγορα diesel μα ηδη εχουν κερδισει εδαφος η βενζινοκινητηρες εως 1400 κιβυκα και με τουρμπο.

  • Giannisk

    Η ερμηνεία των δηλώσεων ειναι τόσο απλή. Στις ΗΠΑ που δεν καταλαβαίνουν και δεν τους νομίζεις τι σήμα φοράς στο καπό οι diesel είναι τελειωμένοι. Στην Ευρώπη που μας φροντίζει η μαμά Γερμανία θα συνεχίσουμε να βγάζουμε ότι σαβούρα μπορούμε. Το diesel, πέρα από το co2, σε όλους της δείκτες είναι σαφώς χειρότερο από την βενζίνη.

    • crazyfrog

      ειναι χειροτερο αν συγκρινεις τις πραγματικες καταναλωσεις στις ιδιες ιπποδυναμεις?εγω νομιζω για μια καταναλωση (πραγματικη) diesel στα 8-9 λιτρα η αντιστοιχη βενζινη ειναι 14 και λιγο λεω.(πχ 2 αυτοκινητα 200 ιππων-ενα πετρελαιου ενα βενζινης)
      μη το βλεπεις ανα λιτρο καυσιμου.1 λιτρο diesel ισοδυναμει σχεδον με 2 βενζινης.(σε πραγματικες συνθηκες οχι ισα ισα να ακουμπας το γκαζι.)

      στο combass που ειχα η μεση καταναλωση ηταν σταθερα 7,5-8 λιτρα στα 100.(2000cc 140 ιπποι 1600 κιλα περιπου).στην 316 που εχω τωρα ειναι 9-10 λιτρα στα 100 (1600 cc 122 ιπποι και σαφως λιγοτερα κιλα)

    • Giannisk

      Εγώ που έχω 1,6lt με 110ps βενζίνη, 14 λίτρα πιάνω στα 200χλμ/ώρα. Και είναι και σχετικά παλιό. Στα καυσαέρια όμως το diesel είναι πολύ χειρότερο.