Κατατακτήριες GP Αυστραλίας 2017: Pole για Hamilton, υπό την πίεση της Ferrari

Σχετικά άρθρα

Κατατακτήριες

Το απόλυτο φαβορί για την πρώτη φετινή pole position δεν ήταν άλλο από τον Lewis Hamilton. Πράγματι, ο οδηγός της Mercedes είναι αυτός που θα ξεκινήσει τον αυριανό αγώνα από την πρώτη θέση (για έκτη φορά στη Μελβούρνη), αλλά δε θα έχει δίπλα του τον team-mate του, καθώς η Ferrari είναι εδώ και ο Sebastian Vettel πήρε τη δεύτερη θέση, ενώ θα μπορούσε να είναι ακόμα πιο γρήγορος, αλλά ρεαλιστικά όχι ικανός για την pole.

Ο Valtteri Bottas θα εκκινήσει από την τρίτη θέση, με τον Kimi Raikkonen να παίρνει την τέταρτη θέση του grid. Ακολούθησαν οι Max Verstappen, Romain Grosjean, Felipe Massa, Carlos Sainz, Daniil Kvyat και ο Daniel Ricciardo που συμπληρώνει την πρώτη δεκάδα, με τον Αυστραλό να έχει ατύχημα στο τελευταίο μέρος των κατατακτήριων. Ας δούμε τι έγινε σε αυτές:

Q1

Παρόμοιος ο καιρός με το FP3, πράγμα που σημαίνει ότι ο ήλιος ανέβαζε τις θερμοκρασίες στους 29°C στον αέρα και τους 34°C στην άσφαλτο, ωστόσο υπήρχε πιθανότητα 30% για βροχή κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων, με τα σύννεφα να έρχονται στην πίστα. Αρκετά ήταν τα αυτοκίνητα που βγήκαν από τα pits μόλις ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για το 18λεπτο, ανάμεσα στα οποία ήταν και οι δύο Ferrari, που δεν έχασαν καθόλου χρόνο.

Οι θέσεις άλλαζαν διαρκώς χέρια, όμως ο Vettel πέρασε πρώτος, με 1:25.7, όσο οι Mercedes έβαιναν για τις δικές τους προσπάθειες. Ο Raikkonen θέλησε να απαντήσει, ωστόσο έκανε λάθος στο τελευταίο κομμάτι και δεν τα κατάφερε. Η Mercedes έδειξε από νωρίς τη δύναμή της, με τον Bottas να σταματάει τα χρονόμετρα σε 1:24.5, 1,2 δευτερόλεπτα ταχύτερα από τον Vettel. Ο Hamilton ήταν ελάχιστα πιο αργός από τον team-mate του, όμως οι δύο Mercedes φορούσαν την υπέρ-μαλακή γόμα, όταν η Ferrari είχε την πολύ μαλακή.

Ο Vettel βελτίωσε σε 1:25.2, αλλά παρέμεινε στην τρίτη θέση. Στο 10λεπτο για τη λήξη, ο Vandoorne πήρε εντολή να επιστρέψει στα pits, χωρίς μάλιστα ο Βέλγος να σημειώσει χρόνο. Ο Hamilton πάτησε γκάζι κι έγραψε το 1:24.1, όσο ο Perez είχε ανέβει μέχρι την τέταρτη θέση, μπροστά και από τον Ricciardo, με τη Red Bull να αντιμετωπίζει δυσκολίες με την RB13.

Ο Massa βρέθηκε στην έκτη θέση, μπροστά από τον Hulkenberg, αλλά και τον Verstappen που ήταν ανίκανος για κάτι καλύτερο από την 8η θέση. Ο Stroll βγήκε στην πίστα με 7 λεπτά να μένουν για το τέλος, αλλά ο Καναδός τοποθετήθηκε στην 18η θέση. Ήταν προφανές ότι θα δοκίμαζε ξανά, όπως άλλωστε και ο Raikkonen, αφού ο Φινλανδός είχε πέσει στην 10η θέση.

Ο «Iceman» έβαλε την υπέρ-μαλακή γόμα, σημειώνοντας το 1:24.4, για τη δεύτερη θέση, ανάμεσα στις δύο Mercedes, δίχως να είναι ικανοποιημένος από τη συμπεριφορά της SF70H. Ο Stroll προσπαθούσε να βελτιώσει, αλλά ήταν απελπιστικά αργός, με τα λάθη να τον συνοδεύουν. Πολύ αργός και ο Palmer, όσο βλέπαμε τον Vandoorne να ξεκινά έναν γρήγορο γύρο στο τέλος, με την ελπίδα ότι θα περάσει στο Q2.

Αρκετές οι μάχες για την πρόκριση, με τους Giovinazzi, Magnussen, Vandoorne, Stroll και Palmer να αποκλείονται από τη συνέχεια.

Q2

Ο ουρανός είχε βαρύνει αρκετά, γεγονός που έριξε τη θερμοκρασία οδοστρώματος στους 32°C. Όλοι οι οδηγοί βγήκαν με την υπέρ-μαλακή γόμα και ο Bottas πέρασε στην πρώτη θέση, με 1:23.2, ό,τι ταχύτερο έχουμε δει στο Albert Park. Ο Hamilton ήταν ελάχιστα πιο αργός για μία ακόμα φορά, ωστόσο ο Βρετανός είχε χρησιμοποιημένα ελαστικά, θέλοντας να ξεκινήσει με αυτά τον αγώνα.

Ο Raikkonen ήταν ένα δέκατο πιο αργός από τον Βρετανό και ο Vettel άλλο ένα πιο πίσω από τον team-mate του. Ο Ricciardo πήρε την τρίτη θέση, μισό δευτερόλεπτο μακριά από τον Vettel, την ώρα που ο Verstappen δεν μπορούσε να ανταγωνιστεί τον Αυστραλό, τουλάχιστον για την ώρα. Ο Massa έφτασε μέχρι την έβδομη θέση, μπροστά από τις δύο Toro Rosso, δείχνοντας ότι η FW40 έχει τη δυναμική που περιμέναμε.

Ο Perez έκλεινε την πρώτη 10άδα, ενώ υπήρξε η αναφορά από τον Alonso, για έλλειψη δύναμης του κινητήρα. Ο Ισπανός επέστρεψε στα pits, όπως και πολλά μονοθέσια, αλλά η πίστα δεν άδειαζε, αφού οι Vettel και Verstappen βγήκαν για να βελτιώσουν τους χρόνους τους. Ο Γερμανός πήγαινε για κάτι καλό, αλλά έχασε χρόνο στο τέλος, με αποτέλεσμα να παραμείνει στην τέταρτη θέση.

Από την έκτη θέση και κάτω, όλοι οι οδηγοί βγήκαν για την τελευταία τους προσπάθεια στα τελευταία δευτερόλεπτα, αλλά και μετά τη λήξη του χρονομέτρου, με την προϋπόθεση να έχουν ξεκινήσει τον γύρο τους πριν από τον μηδενισμό του χρονομέτρου. Ο Hulkenberg έδινε μάχη με τις Toro Rosso για να περάσει, ενώ και ο Alonso έδινε ό,τι είχε.

Κανένας από τους δύο δεν τα κατάφερε, ούτε και ο Perez που έμεινε με στην 11η θέση. Μαζί με τον Μεξικανό αποκλείστηκαν οι Hulkenberg, Alonso, Ocon και Ericsson.

Q3

Ο Bottas ήταν αυτός που έκανε την αρχή, με τον Vettel να είναι κολλημένος πίσω του και τους Hamilton και Raikkonen να ακολουθούν. Η θερμοκρασία στο οδόστρωμα είχε πέσει στους 31°C και ο Raikkonen ανέφερε ότι ήδη υπήρχαν σταγόνες στην πίστα. Mercedes, Ferrari και Red Bull ήταν τα έξι μονοθέσια που γυρνούσαν, με τους υπόλοιπους να μένουν στα pits.

Ο Vettel ανέβηκε πρώτος με 1:22.7, αλλά ο Hamilton ήταν ταχύτερος κατά 3 δέκατα. Ο Bottas δεν κατάφερε να βρεθεί μπροστά από τον Γερμανό για μόλις 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου, τη στιγμή που ο Raikkonen απείχε σχεδόν 7 δέκατα από τον συμπατριώτη του. Ο Ricciardo πίεζε για κάτι καλό, αλλά ο Αυστραλός έχασε τον έλεγχο της RB13 στη στροφή 14 και το αποτέλεσμα ήταν να καταλήξει στα προστατευτικά ελαστικά, τραυματίζοντας θανάσιμα το μονοθέσιό του.

Η κόκκινη σημαία βγήκε αμέσως, με το χρονόμετρο φυσικά να σταματά, αντίθετα με ό,τι συμβαίνει στα ελεύθερα δοκιμαστικά. Η πράσινη σημαία εμφανίστηκε 8 λεπτά αργότερα, αλλά κανένας δε βγήκε αμέσως έξω. Ο πρώτος οδηγός που άφησε τα pits ήταν ο Grosjean, καθώς δεν είχε σημειώσει χρόνο μέχρι εκείνη τη στιγμή.

Με τρία λεπτά να απομένουν, οι δύο Mercedes μπήκαν ξανά στο παιχνίδι, με τη Ferrari να κάνει το ίδιο ελάχιστα αργότερα. Και τα 9 μονοθέσια γυρνούσαν στην πίστα τα τελευταία δύο λεπτά, με τον Hamilton να δείχνει εξαιρετική ταχύτητα, όπως και ο Bottas, που σημείωσε το ταχύτερο όλων πέρασμα το μεσαίο κομμάτι. Ο Φινλανδός έγραψε το 1:22.4, αλλά ήρθε ο Hamilton για το 1:22.1, δείχνοντας ποιος από τους δύο είναι το αφεντικό.

Ο Vettel προσπαθούσε να βελτιώσει και τελικά πήρε τη δεύτερη θέση από τον Bottas, όντας ελάχιστα πιο γρήγορος. Ο Raikkonen παρέμεινε στην τέταρτη θέση, με τον Verstappen να παίρνει την έκτη θέση, μπροστά από τον Grosjean που ήταν εξαιρετικός σήμερα.

Ο αυριανός αγώνας θα ξεκινήσει στις 08:00 ώρα Ελλάδας (με τη νέα ώρα).

Αποτελέσματα

Θέση No Οδηγός Ομάδα Q1 Q2 Q3 Γύροι
1 44 Lewis Hamilton Mercedes 1:24.191 1:23.251 1:22.188 14
2 5 Sebastian Vettel Ferrari 1:25.210 1:23.401 1:22.456 17
3 77 Valtteri Bottas Mercedes 1:24.514 1:23.215 1:22.481 13
4 7 Kimi Raikkonen Ferrari 1:24.352 1:23.376 1:23.033 19
5 33 Max Verstappen Red Bull 1:24.482 1:24.092 1:23.485 18
6 8 Romain Grosjean Haas 1:25.419 1:24.718 1:24.074 17
7 19 Felipe Massa Williams 1:25.099 1:24.597 1:24.443 16
8 55 Carlos Sainz Toro Rosso 1:25.542 1:24.997 1:24.487 16
9 26 Daniil Kvyat Toro Rosso 1:25.970 1:24.864 1:24.512 16
10 3 Daniel Ricciardo Red Bull 1:25.383 1:23.989 10
11 11 Sergio Perez Force India 1:25.064 1:25.081 13
12 27 Nico Hulkenberg Renault 1:24.975 1:25.091 12
13 14 Fernando Alonso McLaren 1:25.872 1:25.425 15
14 31 Esteban Ocon Force India 1:26.009 1:25.568 16
15 9 Marcus Ericsson Sauber 1:26.236 1:26.465 15
16 36 Antonio Giovinazzi Sauber 1:26.419 8
17 20 Kevin Magnussen Haas 1:26.847 7
18 2 Stoffel Vandoorne McLaren 1:26.858 6
19 18 Lance Stroll Williams 1:27.143 7
20 30 Jolyon Palmer Renault 1:28.244 7

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Στην Alpine o David Sanchez

Η Alpine ανακοίνωσε σήμερα πως ο David Sanchez έγινε ο νέος εκτελεστικός τεχνικός διευθυντής της ομάδας, σηματοδοτώντας την επιστροφή του Γάλλου μηχανικού στο Enstone. Η...