Advertisement

1Aνα(παντητες)κλήσεις παντού

Αν παρακολουθείς τα νέα της αυτοκίνησης θα έχεις παρατηρήσει πως τελευταία η Maserati έχει επανέλθει δυναμικά στο προσκήνιο. Για τους λάθους λόγους. Μέσα σε 1 χρόνο έχουν ανακοινωθεί 10 ανακλήσεις, με τις 3 να πραγματοποιούνται σε διάστημα ενάμιση μηνός το 2017 και να πλήττουν την εικόνα της Levante. Όταν το μοντέλο που έχεις βασίσει την επιβίωσή σου τραβάει τέτοιο κουπί, καταλαβαίνεις ότι αρμενίζεις κάπως στραβά. Και το βασικότερο, ότι ο γιαλός θα συνεχίσει να απομακρύνεται.

Ιδιαίτερα όταν αναλογιστείς πως οι μέχρι τώρα στυλοβάτες (Ghibli, GranTurismo και Quattroporte) είδαν παραπάνω από τη μισή παραγωγή τους να ανακαλείται στα συνεργεία. Η γκάμα των προβλημάτων δεν αφήνει κανέναν παραπονεμένο: ακούσια επιτάχυνση και προβληματική πίσω ανάρτηση (Ghibli & Quattroporte), κίνδυνος πυρκαγιάς (GranTurismo / GranCabrio & Levante), σφάλμα στην κάμερα οπισθοπορείας και εσχάτως πρόβλημα στην μετάδοση που μπορεί να επιλέξει αναρχοαυτόνομα τη νεκρά σε χαμηλές ταχύτητες (και τα 2 «προνόμια» της Levante).

Advertisement

2O νόμος της (διπλής) τουρμπίνας

Τέρατα αξιοπιστίας δεν υπήρξαν ποτέ οι Maserati. Από ό,τι φαίνεται, ούτε πρόκειται να γίνουν. Το λυπηρό είναι πως δεν μιλάμε καν για το μεγαλύτερο πρόβλημα της φίρμας από τη Μόντενα.

Οι αξέχαστες στιγμές που μας έχουν χαρίσει τα κομμένα κολάρα και οι ραγισμένες τουρμπίνες των Biturbo και 224, συναγωνίζονται την σκουριά του αμαξώματος και το καταρρέον εσωτερικό για την πρωτιά στις αναμνήσεις. Παρόλα αυτά, το νήμα κόβει πρώτη η χροιά του 2λιτρου διτούρμπινου V6 και τα γούστα που έβγαζαν σε ένα «σωστό» δρομολόγιο. Πώς το λένε οι Alfisti; Είχαν χαρακτήρα.

H Shamal ανέβαζε το concept στο επίπεδο του dream car. Άλλες δυο τουρμπίνες, αυτή τη φορά για κάθε πλευρά ενός V8 3,2 λίτρων. Η ποιότητα συνέχιζε να είναι Α/Α (αδικαιολογήτως απούσα), όμως δεν σε πολυένοιαζε όταν αντίκριζες τις αιχμηρές γωνίες που είχε φιλοτεχνήσει ο Marcelo Gandini.

To ίδιο ισχύει και για τις δυο Ιταλίδες στις οποίες άνοιξε την αυλαία η Shamal. Ghibli και Quattroporte είναι από τις πιο αξιομνημόνευτες παρουσίες των 90’s (άλλο που τις ξέχασα), ειδικά με το «κόψιμο» στο πίσω φτερό που χαρακτήρισε την ιταλική μπερλίνα. Η πολυτέλεια, τα εξαίρετα δυναμικά χαρακτηριστικά και η ξεχωριστή αύρα του ιταλικού Νότου διατηρούσαν την «Τρίαινα» σε περίοπτη θέση στις καρδιές της οδηγολάγνας κοινότητας.

Τελευταίο αυτοκίνητο που ενέπνευσε τέτοιου είδους συναισθήματα ήταν η 3200GT. Οι γοητευτικές καμπύλες που σχημάτισε το χέρι του Giorgetto Giugiaro αποσκοπούσαν στην εκθρόνιση του Pininfarina και των Ferrari του από την πασαρέλα της αυτοκίνησης. Με την αμέριστη αρωγή του Captain Boomerang στο πίσω μέρος, τα κατάφερε. Και δεν αρκέστηκε στα καλλιστεία. Οι 370 ίπποι και το tunability που εξασφάλιζε ο biturbo 3,2 V8 κινητήρας, το πάτημα-Μaserati στον δρόμο και το υπερπολυτελές εσωτερικό την έφεραν στην κορυφή της κατηγορίας των GTs. Αν ήταν εύκολη η διατήρηση της κορυφής, ωστόσο, θα ήμασταν ακόμα Πρωταθλητές Ευρώπης στο ποδόσφαιρο.

Advertisement

3Η τρίαινα που έγινε πιρούνι

Οι δημιουργίες των Ιταλών –πλην Ferrari- ανέκαθεν τα έβρισκαν σκούρα στις ΗΠΑ. Για ποιο λόγο να αποτελέσει εξαίρεση η «μικρή» της Μόντενα; Προκειμένου να τονωθούν οι πωλήσεις αποφασίστηκε η ριζική ανανέωση του 2001, περίοπτη θέση στην οποία κατείχε η καρδιά της «μεγάλης αδερφής». Ο 4,2 V8 εξελίχθηκε από τη Ferrari και τοποθετήθηκε πρώτα στην 4200GT (μετέπειτα Coupe), για να ακολουθήσουν η F430 / F430 Scuderia, Quattroporte, 458 Italia / Speciale και California. Στον τομέα του μοτέρ, λοιπόν, όλα ανθηρά.

Σε αυτόν της σχεδίασης, από την άλλη, διετελέσθη έγκλημα. Τα ομορφότερα πίσω φανάρια της εποχής θεωρήθηκε πως ξένιζαν τους Αμερικανούς, για αυτό κι έδωσαν τη θέση τους σε ένα σετ που έμοιαζε παρμένο από Rover 414. Η αρχή της κατηφόρας είχε ξεκινήσει.

Η Quattroporte του 2004 ήρθε να διαδεχθεί την 3200 GT, η οποία είχε πάρει τη σκυτάλη από την Ghibli, στον ρόλο του «σωτήρα». Τον πρώτο χρόνο πούλησε 1.546 κομμάτια, έκανε το peak της τη διετία 2005-2006 (όταν και κράτησε μόνη της τη Maserati) με 5.000+ μονάδες/έτος για να φθίνει έντονα και να σταθεροποιηθεί περίπου στις 1.400 μέχρι την αντικατάστασή της το 2012. Δεν τη λες αποτυχημένη, ειδικά όταν καταφέρνει τέτοιες πωλήσεις με πίσω φανάρια από Daewoo Nubira.

Advertisement

4O ταλαντούχος (;) κύριος Marchionne

Ήταν ολοφάνερο, όμως, ότι κάτι έλειπε από τις «τριαινοφορούσες». Όσο status και να εξασφάλιζε η powered by Ferrari αύρα, το σκίρτημα της καρδιάς δεν υπήρχε πουθενά στο θέμα της σχεδίασης. Αυτό ήρθε να αλλάξει η GranTurismo, ανοίγοντας την πύλη για μια νέα εποχή.

Η διάδοχος της Coupe αποδείχθηκε ένας ικανότατος δρομέας αποστάσεων με συναίσθημα, αφήνοντας χώρο και για πιο kinky καταστάσεις. Η MC Stradale θύμισε πολύ την Ghibli Cup, στο πιο όμορφο και πολύ πιο μελωδικό. Η χρηματοπιστωτική αιμορραγία σταμάτησε, ο χαρακτήρας είχε επανέλθει και η Maserati ετοιμαζόταν για το επόμενο βήμα. Κάπου εδώ ανέλαβε ο CEO των ονείρων μας. Ο Conor McGregor της διοίκησης επιχειρήσεων. Το κρυφό ίνδαλμα του Steve Jobs.

Για τον Sergio Marchionne οι λέξεις κάνουν βαθιά υπόκλιση και χάσκουν ενώπιον του μεγαλείου του. Σε παλαιότερη συνέντευξη στη Wall Street Journal είχε υποστηρίξει πως έφταιγαν οι κομμουνιστές και τα συνδικάτα της Ιταλίας για την τραγική ποιότητα των αυτοκινήτων της γείτονος στα 80’s-90’s, καθώς σαμποτάριζαν τη γραμμή παραγωγής. Για παράδειγμα, έριχναν κέρματα στις πόρτες των Ferrari για να κάνουν βαβούρα και να τρίζουν, ώστε να τρελαίνουν το κεφάλαιο και τους καπιταλιστικούς σατράπηδες που τις αγόραζαν (δεν κάνω πλάκα, τα έχει πει).

Αυτή η λαμπερή προσωπικότητα, λοιπόν, έβαλε στόχο να κάνει τη Maserati ανταγωνιστή των Γερμανών στα πολυτελή σεντάν. Για να το πετύχει, παρουσίασε τη νέα Quattroporte και μετενσάρκωσε την Ghibli σε 4θυρη μορφή. Πριν γίνουν όλα αυτά, είχε δηλώσει πως το ντιζάιν της GranTurismo είναι όμορφο αλλά όχι διαχρονικό, οπότε οι νέες μπερλίνες θα έπρεπε να διαφέρουν αισθητά μεταξύ τους αποφεύγοντας τον δρόμο που ακολουθούν οι “άλλοι”. Ρίξε μια ματιά στην GranTurismo από πάνω.

Αυτή είναι η Quattroporte

Και αυτή η Ghibli

Όπως αντιλαμβάνεσαι, τα νερά ήταν θολά αρκετά πριν το τσουνάμι ανακλήσεων. Το τοπίο ήρθε να ξεκαθαρίσει η Levante. Μια «off-road Ferrari» που θα συνουσίαζε και θα ράπιζε την Cayenne και τους ομοίους της (προσαρμοσμένα λόγια του Sergio). Πίστεψε τόσο πολύ στο εγχείρημα, ώστε παρουσίασε την Stelvio. Μια ελαφρύτερη, φθηνότερη, ελαφρώς μικρότερη και πολύ πιο διαφημισμένη εκδοχή του πολυτελούς SUV. Οι εργαζόμενοι της Maserati μιμήθηκαν τον φετινό Μπουρούση, μένοντας αγάλματα στον ερχομό του ενδοεταιρικού «κανίβαλου».

Advertisement

5Στον PAGο

Το 1998 η Ford δημιούργησε ένα πολυτελές υπο-brand, υπό τη σκέπη του οποίου βρήκαν θαλπωρή 6 εταιρίες. Aston Martin, Jaguar, Land Rover, Volvo, Lincoln και Mercury σχημάτιζαν το Premier Automotive Group, δανειζόμενες μηχανικά μέρη η μία από την άλλη και καταλήγοντας να τρώγονται μεταξύ τους. Xαροπάλεψαν, αλλά τελικά γλύτωσαν τα χειρότερα. Εξαίρεση η Mercury που έκλεισε το 2011, 3 χρόνια μετά τη διάλυση του PAG.

Αναλογικά, τα πράγματα είναι χειρότερα για την FCA. H Ferrari είδε το παγόβουνο να ‘ρχεται και αυτονομήθηκε, η Lancia αποτελεί παρελθόν, η Chrysler κρατιέται στην επιφάνεια χάρις στις πωλήσεις των Jeep και των Dodge, η Alfa Romeo κάνει προσπάθεια να σταθεί στα πόδια της.

Η Maserati βρίσκεται στην πιο δύσκολη θέση. Χωρίς διακριτό ρόλο, όπως και η Lancia μέχρι που «χαιρέτησε», με μια γκάμα που κάνει την προσευχή της να «πιάσει» η Levante, αλλά ταυτόχρονα βλέπει την αντίστοιχη της Alfa Romeo να προμοτάρεται ασύστολα. Κάτι σαν την Seat στο VAG, δηλαδή. Ο Marchionne λέει και ξε-λέει για τις επαφές με τη VW, η αλήθεια όμως είναι ότι μια-δυο συμβουλές των Γερμανών για τη διαχείριση γκρουπ δεν θα πήγαιναν χαμένες. Κάτι που ίσως να συμβεί με την ιστορική «τρίαινα», αφήνοντάς μας με τη θύμηση και τα βίντεο περασμένων μεγαλείων. Μια προβολή του δράματος της Lancia, σε remake.

  • εκεί που πήγε και η ντετομάσο

  • Anestis Genk

    Ο κόσμος τσίμπησε πως τα γερμανικά είναι superior, όχι ότι δεν έχουν καλά εργαλεία, αλλά το μάρκετινγκ ήταν που έκανε τα γερμανικά αυτό που είναι και όχι τόσο το γερμανικό engineering. Οπότε αφού το πετυχημένο παράδειγμα στην κενωνία μας είναι το κύρος και το μπούγιο, η συντηρητική καρικατούρα περί τευτονισμού υπερίσχυσε και από κάποιο σημείο και μετά έγινε χιονοστιβάδα. Όπως με τα ΤΟΥΟΤΑ, δεν είναι τα αμάξια που ήταν κάποτε, αλλά κρατάνε λόγω του μύθου που δημιούργησαν. Οπότε όλοι εκτός από την Peugeot Societe Anonyme (προς τιμήν τους) είναι wannabe Γερμανοί.

    Έτσι για να απαντήσω στον κύριο Ντότσικα, η Maserati που κάποτε έβλεπε αφ’υψηλού Ferrari Mercedes Jaguar κτλ, τώρα πάει να γίνει μια BMW με λιγότερο συντηρητικό αμάξωμα.
    Οι ανακλήσεις σιγά το πράγμα, αφού όλα τα parts φασόν είναι και κανείς που έχει Maserati δεν φοβάται μην τον αφήσει το αμάξι, στην τελική για αξεσουάρ το έχει.

  • mixalhs7

    Η ανεπάρκεια του γκρουπο να διαχειριστεί σωστά τα brands που έχει στην κατοχή του δεν είναι κάτι καινούργιο.

    Αυτό έχει ως συνέπεια η maserati ενώ είναι ένα γνωστό όνομα στην Ευρώπη να μην είναι γνωστή στην Ασιατική και Αμερικανική αγορά για να πάρει ένα καλό μερίδιο αγοράς σε αυτές τις σημαντικές αγορές. Το αντίθετο συμβαίνει παράδειγμα με τον άμεσο ανταγωνιστή της Maserati την Jaguar που δείχνει να τα πηγαίνει πολλή καλύτερα στο νέο της ξεκίνημα!

    Προβλήματα και ανακλήσεις σε νέα και πολύπλοκα αυτοκίνητα πάντα θα υπάρχουν αλλά το μεγαλύτερο πρόβλημα του γκρουπο είναι πως πλην της fiat ferrari οι άλλες μάρκες είναι ουσιαστικά μια νέα πρόταση στην παγκόσμια αγορά και για να καθιερωθούν χρειάζονται χρόνο χρήμα και σταθερή παρουσία σε όλες τις αγορές!

    • manowar

      Σωστος αλλη μια φορα

  • Γιώργος Βαρδου

    μην έχει την ίδια κατάληξη με την lancia φοβαμαι

  • MPAMPIS

    πρώτη φορα διαβάζω τόσο άκυρο θέμα στο sait σας !έχετε δει τις πωλήσεις της maserati usa ευρώπη κίνα ? ανακλήσεις όλες οι εταιρίες έχουν !αυτό δεν σημαίνει ότι θα κλείσει….

    • ποιος είπε ότι θα κλείσει η εταιρία;;;
      απλά -πέρα από κάθε αμφισβήτηση- δεν έχουν γίνει τα βήματα απολύτως σωστά, ώστε να ορθοποδήσει και να ανταγωνιστεί επάξια την Porsche!
      that’s all…

    • mixalhs7

      Για να φτάσεις την Πορσε των 230+χιλ πωλήσεων πρέπει πρώτα να προσπεράσεις την Jaguar των 150χιλ πωλήσεων και όταν κάνεις μόνο 7χιλ πωλησεις σημαίνει πως έχεις πολύ δρόμο ακόμα!!

    • το ταβάνι επίσημα έχει οριστεί στις 75.000 μέχρι 2019!
      πλέον είναι νομίζω κοντά στις 40.000.

    • mixalhs7

      Σύμφωνα με τον πίνακα στο λινκ είναι 7220 για το 2016 με ολα τα μοντελα! http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/maserati/

    • Mika

      Eυρωπη ειναι αυτα, και 12534 Αμερικη..Και παλι, αρκετα μακρυα απο επιθυμητα αποτελεσματα.

    • ???

      Καποιο λαθος κανεις οι πωλησεις ηταν για το 2016 με 42100 και 30% περισσοτερα απο το 2015 τα καθαρα κερδη της το ΄16 σε σχεση με το ΄15 σχεδον 200% πανω χαρακτηριστικό ειναι οτι το ΄98 πουλησε 518 και ολα αυτα με το levante που λογικα θα ειναι πρωτο σε πωλησεις να μπαινει στις ΗΠΑ μολις το Σεπτεμβριο. Μακραν το πιο ακυρο αρθρο.

    • mixalhs7

      Η μονη πηγη που βρηκα την εχω παραθέσει σε σχολιο πιο πανω!
      Αν η πηγη ειναι λαθος παω πασο!!
      Αλλα και 40χιλ να κανει οπως λες, σε σχεση με τον ανταγωνισμο ειναι λιγα και ισως (μεταξυ αλλων) να φταιει το γεγονος των ανακλήσεων (οχι μεμονομενα αλλα σε συνδυασμό και με αλλους παραγοντες).
      Αν του χρονου οι πωλησεις δεν ειναι αυτες που πρεπει δηλ ανω των 75χιλ ή εχουν υποχωρήσει προς τα κατω απ’τα φετινα επιπεδα, τοτε το αθρο εχει βαση!

    • MPAMPIS

      το άρθρο έχει βάση όσο έχουν τα νούμερα που γραφεις εσύ

    • ???

      Βασικα ειναι υπερβολικα πολλα για Maserati γιατι ποτε δεν ηταν εταιρια που θα πουλαγε μαζικα οπως εγραψα πριν το 1998 ειχε παραγωγη μονο 518 αυτο απο μονο του λεει κατι. Οταν γραφεις οτι οι 42100(για το ΄16) πωλησεις ειναι λιγες και οτι ισως φταινε οι ανακλυσεις πως εξηγεις πως 2015(προ ανακλησεων) ειχε περιπου 32000 δηλαδη περιπου 30% αυξηση σε μια χρονια, τα καθαρα κερδη απο τα 109εκ του ΄15 ειχε 339εκ το ΄16 δηλαδη πανω απο 200% αυξηση δυσκολα βρισκεις τετοιες τασεις αυξησης και ολα αυτα χωρις να εχει μπει η Levante απο την αρχη της χρονιας αλλα απο το Σεπτεμβριο στις ΗΠΑ και το Μαιο σε καποιες χωρες της Ευρωπης. Οσο για τις 75000 ειναι για το 2019 οταν θα εχουν παρουσιαστει τα νεα μοντελα. Τα καθαρα κερδη της Jaguar ειναι μειωμενα και λιγο πανω απο τα μισα της Maserati. Το αρθρο εχει ακυρωθει απο τα γεγονοτα των τελευταιων 3-4 ετων.

    • mixalhs7

      Να σου δώσω μια άλλη οπτική γωνία του ζητήματος?
      Η Μαζερατι της εποχής FCA πρέπει να πουλάει ανα χρονιά πάνω απο 75χιλ οχήματα για τον απλούστατο λόγο πως μόνο τότε θα ειναι βιώσιμη επιχείρηση!
      Και σκεψου πως οχι μονο πρεπει να τις πιασει τις 75χιλ αλλα να σταθεροποιηθεί στις 75χιλ με την προοπτική να τις αυξανει καθε χρονο ωστε να αυξάνει προοδευτικά τα εσοδα της για να παραμεινει ανταγωνιστικη.
      Κι αυτό δεν το λέω εγώ αλλά όσοι διαχειριζονται τις τύχες της!
      Το ίδιο ισχύει πχ και για την Αλφα που έχουν θέσει το στόχο των 400χιλ πωλήσεων.

      Άρα όταν πριν 20 χρόνια πουλούσες 500 μονάδες και σήμερα 40χιλ είναι μεν ενα μεγάλο βήμα αλλα δεν είναι αρκετό για να παραμείνεις βιώσιμος.
      Υπ αυτή την έννοια λέω πως οι 42χιλ πωλήσεις δεν είναι αρκετές.
      Για ολα τα υπόλοιπα του χρόνου θα έχουμε μια πιο ξεκάθαρη εικόνα!! :)

    • ???

      Το θεμα ειναι πως λατρευουμε να μισουμε τον Μαρκιονε. Αρχικα πιστευες πως πουλαει μονο 7000 και ελεγες πως ετσι το πραγμα δεν παει, τελικα διαπιστωνεις πως ειναι πανω απο 42000. Το εγραψα και σε αλλο σχολιο μου παρακατω δεν παιζει ρολο μονο ο αριθμος των πωλησεων αλλα αν η επιχειρηση(η οποια επιχειρηση απο περιπτερο μεχρι την Apple) ειναι κερδοφορα. Αν για παραδειγμα η Alfa πουλαει 600χιλ αλλα ειναι ελλειματικη θα εχει προβλημα αν πουλαει 100χιλ και ειναι πλεονασματικη ειναι καλο. Αλλο πραγμα ο στοχος και αλλο η βιωσιμοτητα π.χ ο στοχος της Toyota ηταν να ειναι πρωτη και τωρα ειναι δευτερη δλδ δεν πετυχε τον στοχο της, πιστευεις πως παει για κλεισιμο η οτι δεν ειναι βιωσιμη? Εχει μεγαλη πλακα βλεποντας σχολια που μπερδευουν τζιρο, κερδος και στοχο, o βασικος στοχος ειναι η κερδοφορια και πανω απο 8χιλ ευρω κερδος ανα μοναδα το παει οχι απλα καλα αλλα τελεια και με τον ρυθμο των τελευταιων χρονων αυτο θα αυξηθει. Η Jaguar που ανεφερες για παραδειγμα ειχε μειωση εσοδων και αυτο ειναι καπως επικινδυνο.

    • mixalhs7

      Μην διαστρεβλωνουμε ξεκάθαρες κουβέντες.
      Ειδα εναν πινακα που ελεγε για 7220 πωλησεις το 2016 και παρεθεσα το λινκ.
      Ειναι λαθος το λινκ? Κανενα προβλημα απο μεριας μου!
      Ειναι 40χιλ που λεει ο gazzokiller ή 42χιλ που λες εσυ?

      Αν και δεν εχετε παραθεσει κανεναν πινακα απο καποια πηγη που να επιβεβαιώνει τα γραφόμενα σας, παλι κανενα προβλημα απο μεριας μου. Δεχομαι αυτο που λετε ειτε ισχύει ειτε οχι το 42χιλ μιας και κατα την αποψη μου, η ουσια παραμενει η ιδια.
      Δεν σπευδω ουτε να ξεγραψω την εταιρια ουτε να την αποθεωσω.
      Το γεγονος ειναι ενα και αδιαμφισβήτητο.
      Εχει πολυ δρομο να καλυψει ακομα για να φτασει εκει που της αξιζει και σιγουρα προβληματα οπως αυτα που αναφερει το αθρο δεν βοηθάνε καθόλου.

    • ???

      Αυτος ο πινακας ηταν μονο για Ευρωπη οι 42100 ειναι για ολο τον κοσμο και δεν διαστρεβλωνω κατι, ανεφερα πραγματα που ειπες. Επισης τα προβληματα που αναφερει το αρθρο πραγματι δεν βοηθουν αλλα και αλλοι εχουν σοβαροτερα προβληματα και δεν εχουν θεμα με τις πωλησεις τους π.χ. ισως το μεγαλυτερο σκανδαλο στις ιστορια της αυτοκινητοβιομηχανιας dieselgate, ποιες οι επιπτωσεις? το VW GROUP στην κορυφη του κοσμου, νομιζω πως η νεα γενια E-class εκανε ανακληση οχι απλα για κινδυνο πυρκαγιας αλλα υπηρχαν 51 περιπτωσεις που αρπαξαν αλλα δεν πιστευω πως θα επηρεαστουν οι πωλησεις της. Τα νουμερα αν σε ενδιαφερουν τα βρηκα wikipedia που μπορει σε ακαδημαϊκες εργασιες να μην θεωρειται αποδεκτη πηγη αλλα κατι τετοια δεν υπαρχει προβλημα εφοσον ειναι ενημερωμενει και δεν εχει μεινει σε στοιχεια του 2010 η πιο παλια. Αυτο που μου μενει βλεποντας γενικοτερα σχολια, οχι μονο εδω, ειναι οτι υπαρχουν οπαδοι που συνηθως ατεκμηριωτα προσπαθουν να περασουν την αποψη τους ας πουμε οι haters του vw group που τα βλεπουν ολα αχρηστα και λαδιερες και οι haters του Μαρκιονε που αν πει οτι το 24ωρο εχει 24 ωρες θα πουν οχι εχει 25 η 23 τετοιο οπαδιλικη, που δυστυχως μεχρι και οι δημοσιογραφοι συμετεχουν, δεν το γουσταρω

    • mixalhs7

      Στις μερες μας δυσκολα θα βρουμε μοντελο/μαρκα χωρις καποιο θεμα ανακλησης ειτε σοβαρο ειτε οχι.

      Υπαρχει ομως μια σημαντικη διαφορα αναμεσα σε καποια brands του γκρουπο και τους αντιστοιχους ανταγωνιστες τους.

      Τα brands του γκρουπο προσπαθουν να πεισουν για να καταξιωθούν στην αγορα (ασχετα αν ειναι ένδοξα ονοματα του παρελθόντος στην Ευρωπη).
      Οι ανταγωνιστες τους απ την αλλη ειναι φτασμένα ονόματα στην αγορα αρα τα οποια προβλήματα παρουσιάζουν δεν εχουν το ιδιο αντίκτυπο στις πωλήσεις.

      Δεν γινεται λοιπον να εξισώνεις τα προβληματα ενος φτασμενου με οικονομικη ευρωστια με αυτα ενος που προσπαθει να πεισει και εχει οικονομικα προβληματα.
      That’s all :))

    • ???

      Bασικα συμφωνω σε αυτο που λες ειδικα Alfa και Maserati τα τελευταια 30-35 χρονια ειχαν πεσει απιστευτα με την πρωτη να ειναι ουσιαστικα πιο ομορφα και σπορτιφ Fiat και την δευτερη να γινεται σχεδον βιοτεχνια. Για τον αντικτυπο των ανακλυσεων θα συμφωνουσα απολυτα μαζι αν δεν εβλεπα την αυξηση πωλησεων και καθαρων κερδων μεσα στην περιοδο των ανακλυσεων, γιατι οπως αναφερει το αρθρο εχουν γινει 10 ανακλυσεις διαφορων μοντελων μεσα στο ΄16 χρονια κατα την οποια εκανε ρεκορ στην ιστορια της και 30% αυξηση πωλησεων σε μια χρονια και πανω απο 200% στα καθαρα κερδη. Ισως το target group αυτης της κατηγοριας δεν πολυεπηρεαζεται απο κατι τετοια

    • MPAMPIS

      οι 150000 Jaguar από που προκύπτουν ??

    • mixalhs7
    • MPAMPIS
    • mixalhs7

      Τι να σου πω, η ιδια η εταιρεια στο σαιτ της λεει πως πουλησε κοντα στις 150χιλ οχηματα περσυ συν 430χιλ της land rover!

    • MPAMPIS

      και η πορσε 70000 ευρωπη κ 53000 αμερικη εχει !

    • mixalhs7

      237.778 για το 2016 σε ολο το κοσμο (σε περιπτωση που σου διαφευγει μιλαμε για τις πωλησεις της μαζερατι σε ολο το κοσμο)
      https://www.autoblog.gr/2017/03/22/9111-eurw-bonus-stous-ergazomenous-ths-porsche/

    • MPAMPIS

      αδερφε θα μας τρελανεις

    • Mika

      Sait???
      So chic!!!

  • MPAMPIS

    τελικά πάει για κλείσιμο σύμφωνα με τους συντάκτες σας ! πλακα κάνετε? http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/maserati/

  • MPAMPIS

    ειδικα στην αμερικη !χαχχχα http://carsalesbase.com/us-car-sales-data/maserati/

  • Mika

    H Maserati πρεπει να ανεβασει το παιχνιδι της, αν θελει να μεινει ενεργο μελος στις ακριβες κατηγοριες, και να μη γινει ενα niche παιχνιδι, για καποιον που θελει κατι διαφορετικο..Σιγουρα οι συχνες ανακλησεις δεν βοηθανε καθολου στο χτισιμο μιας καλης εικονας…
    Το θεμα για μενα, ειναι οι Ιταλοι να παψουν να ασχολουνται με το τι κανει ο (γερμανικος κυριως) ανταγωνισμος και να πιστεψουν/τονισουν τις δικες τους δυναμεις..Χρονια κραταει αυτη η κολωνια,αλλα ειδικα στις προσφατες παρουσιασεις νεων ιταλικων μοντελων, εχω την αισθηση πως δεν κοιταζουν να πεισουν τον κοσμο για το δικο τους προιον,αλλα κυριως πως ειναι καλυτερο απο το γερμανικο ανταγωνισμο.. Το εχουμε δει σε παρουσιασεις των νεων Μaserati, αλλα και των προσφατων Giulia και Stelvio. Ποτε δεν εχω παρατηρησει κατι αντιθετο..Ουτε καν απο γιαπωνεζικη εταιρια…
    Μεγαλο ρολο σ αυτο παιζει κι ο φλυαρος και πομπωδης χαρακτηρας του Μαρκιονε, που οπως σωστα αναφερει το αρθρο, σε καθε νεο μοντελο, στοχοποιει ευθεως τις αντιστοιχες γερμανικες προτασεις, υποστηριζοντας πως θα τις διαλυσει,νικησει,υπερκερασει, κλπ..Κι οταν για τους οποιους λογους δεν ερχονται τα αποτελεσματα, ανοιγει το βιβλιο με τις 1000000 δικαιολογιες, τι πηγε στραβα, κλπ..
    Τα κερματα που πεταγαν μεσα στις πορτες ειναι ομολογω απο τις πιο ευφανταστες…
    Αυτο που θελω να πω ειναι, ασε τον κοσμο να κρινει..Παρουσιασε εσυ ενα καλο προιον, μαθε να το προβαλεις αναλογα, βασισμενο στις δικες του αρετες, οχι σ αυτες που υποθετεις εσυ πως περναει τους Γερμανους, κι αν εχεις κανει σωστη και καλη δουλεια, ο κοσμος θα σε ανταμειψει…Δεν φτανει μονο ενα pretty face, οπως εχει αποδειχτει αμετρητες φορες…

    • mixalhs7

      Νομιζω αυτη η νοοτροπια υπήρχε και πριν τον Μαρκιονε.
      Για την ιστορια τα παλια χρονια στα εργοστασια (κυριως του Ιταλικου νοτου) υπηρχαν προβληματα με τους συνδικαλιστες και τις απεργιες τους αλλα και απ’τους αγροτες που δουλευαν part time στα εργοστασια της Φιατ, οπου βασικα κανεις δεν δουλευε σωστα (ή καθολου) με αποτελεσμα να μην γινεται η σωστη συναρμολογηση που θα πληρούσε τα ποιοτικα στανταρτς της εταιρειας με τα γνωστα αποτελεσματα!

  • NIKOS HomoAkatastatus

    To ΣΗΜΕΡΙΝΟ FCA Group του ΠΟΥΛΟΒΕΡΑΚΙΑ,έχει αποδείξει, πως τις πολύ διαφορετικές μάρκες που έχει,τις αναβάθμισε με πολλά νέα μοντέλα που έκαναν πάταγο και με ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΠΩΛΗΣΕΩΝ.
    Κάτι που οι Γερμανοί δεν μπόρεσαν να κάνουν και οδηγήθηκε σε καταστροφή το Chrysler Group όταν το είχαν στα χέρια τους….
    Όλα αυτά τα πέτυχε,εν καιρώ οικονομικού ορυμαγδού,σε Αμερική και Ευρώπη….

    Ο πουλοβεράκιας,παρέλαβε ένα ημιδιελυμένο group, από τους σάπιους αριστερούς που κυβερνούν ολόκληρες δεκαετίες την Ιταλία.
    Όπως ακριβώς εξαερώθηκε η δική μας Βιομηχανία από την εποχή του βρωμοπασόκ,
    έτσι έπαθαν και οι Ιταλοί,απλά σε μικρότερο βαθμό, λόγω μεγέθους Χώρας .
    Το πρωταρχικό του μέλημα ,ήταν να καρατομήσει τα προδοτικά συνδικαλόμουτρα,καθώς και τις κουστουμάτες αρχιλούγκρες Προέδρους, που τους κάλυπταν.
    Επίσης μεταφέρε την φορολογική έδρα,ΕΚΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ σοβιετορήμαδου Ιταλίας.

    ΤΟΝ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΝ για την ”LANCIA”, μέχρι και οι σάπιοι ψηφοφόροι στην Ιταλία.
    Παραβλέπουν το γεγονός όμως,πως εταιρείες σαν την Lancia, μπορεί να την συντηρήσει ΜΟΝΟ Η ΜΕΣΑΙΑ ΤΑΞΗ, μιας και σε αυτό το κοινό εκπέμπει.
    Η ΜΕΣΑΙΑ ΤΑΞΗ όμως αγαπητοί μου, ειδικά στην Ευρώπη,ΕΞΑΕΡΩΘΗΚΕ από τα αριστερά καθίκια ΠΡΟΔΟΤΕΣ Πολιτικούς, που κυβερνούν την Ιταλία.
    Στα χρόνια μας,ελάχιστος χώρος υπάρχει εκεί, για ALFA ROMEO-FIAT.
    Η μεσαία τάξη που γούσταρε την σοβιετοποίηση της, ας πρόσεχε τι ψήφιζε.
    Καλή Βενεζουέλα,δελτίο στην ουρά και σφαγείο με τα όρκς.

  • Alex

    Αγαπητέ αρθογραφε, θα ήθελα να σε ενημερώσω ότι η Maserati βρίσκεται στην καλύτερη φάση της ζωής της μέχρι τώρα, και ότι είναι η δεύτερη πιο προσοδοφόρος εταιρία στο γκρούπο μετά την ferrari. You nailed it!

  • sergio360

    Οτι να ναι….

  • thymios tsilimparis

    Εξαιρετικό άρθρο παίδες!
    Δυστυχώς η Μαζεράτι αποτελεί ένα ακόμη παράδειγμα κακής διαχείρισης, όσον αφορά τις φίρμες του Γκρουπο. ΟΚ μπορεί να μη γίνεται αλλιώς: Η Μαζεράτι είναι την ίδια στιγμή το ίδιο πολυτελής και το ίδιο σπορ όσο (όφειλε να) είναι η Λάντσια, το ίδιο σπορ και ιστορική όσο (όφειλε να) είναι η Αλφα και (οφείλει να) είναι το ίδιο σπορ με τη Φερράρι. Λίγο απ όλους με άλλα λόγια…Πολύ δύσκολή η εξίσωση
    Αλλά το θέμα παραμένει: έχεις μια υπέροχη φίρμα που το όνομά της και μόνο προκαλεί έρωτα, έχεις μπολικο υλικο από Αλφα και Φερράρι και ΄’εχεις αποφασίσει να την τοποθετήσεις πάνω απ την Αλφα και πιο GT απ την Φερράρι. Δεκτόν. Καν το σωστά! Τόσο δύκολο είναι πια;
    Τα 2 σεντάν όντως μοιάζουν αδικαιολόγητα πολύ μεταξύ τους και οι ανακλήσεις δίνουν και παίρνουν.
    Η προσωπική μου άποψη είναι οτι Λάντσια, Αλφα και ΜΑζεράτι μπορούν να συνθέσουν το πριμιουμ τμήμα του γκρουπ. Αν δε μπορούν, ας πουληθου΄ν σε τρίτους (όπως στη νπερίπτωση της Βολβο), που θα επενδύσουν πραγματικά.

  • a_f_a

    το λεώ και το ξαναλέω… στο τέλος θα μεινουν, ή θα πρέπει να μέινουν, τα 2 Φ

    Φιατ κ Φερράρι

    όλες τις άλλες μάρκες τις έχουν βιάσει ανελέητα.

  • stemi

    Πολλά άτοπα στοιχεία και σχόλια σε αυτό το άρθρο. Δυστυχώς δεν μπορώ να μιλήσω με αριθμούς από το … κρεβάτι του νοσοκομείου. Η Maserati είχε 5500 πωλήσεις το 2010 και 42000 πέρυσι. Φέτος μην εκπλαγείτε με 60000. Η Κίνα έγινε η μεγαλύτερη αγορά της παρά τους μεγάλους δασμους λόγω μη τοπικής παραγωγής. Οι ΗΠΑ είναι η 2η μεγαλύτερη αγορά με πωλήσεις κοντά στις 1000 ανά μήνα. Η jaguar όπως λετε παρακάτω δεν είναι τόσο πετυχιμενη, ιδιαίτερα η berlina της. Μόλις μπορέσω θα βάλω αριθμούς….

    • περαστικα……μια ερωτηση..αυτες οι 42.000 πωλησεις την κανουν βιωσιμη ?? κερδοφορα?? η παλι μπαινει μεσα ??

    • ???

      Απολυτα βιωσιμη και κερδοφορα συγκεκρικμενα 339εκ το΄16 σε σχεση με τα 109 το ΄15. Φυσικα οι απολυτοι αριθμοί σε πωλησεις και κερδη δε λενε τπτ απο μονα τους το σημαντικο ειναι η ταση δλδ ο ρυθμος ανοδου η καθοδου και οι ρυθμοι αυτοι στη Maserati πανε καλα +30% πωλησεις +200% καθαρα κερδη. Φανταζομαι καταλαβαινεις οτι δεν φτανεις ψηλα απο το πατο σε μια μερα και η πορεια που φαινεται να εχει ειναι τουλαχιστον εντυπωσιακη.

    • ασφαλως και απο καπου πρεπει να ξεκινησεις..απλα η ερωτηση για τον λογο οτι τα νουμερα απο μονα τους δεν λετε ποτε ολην την αληθεια….

    • ???

      Νομιζα οτι το εξηγησα αλλα μαλλον δεν ημουν σαφης Π.χ μια εταιρεια εχει δομη (εργοστασια, προσωπικο, γενικοτερα εξοδα) τετοια ωστε για να ειναι κερδοφορα πρεπει να πουλαει τουλαχιστον 3 εκ αυτοκινητα αν πουλησει 2 εκ απλα ειναι στο χειλος της χρεωκοπιας. Μια αλλη εχει δομη που χρειαζεται να πουλαει 500 χιλιαδες και κανει 800 χιλιαδες πωλησεις τοτε ειναι κερδοφορα παροτι δλδ οι 800 χιλ ειναι πολυ λιγοτερες απο τα 2εκ της προηγουμενης η οποια σχεδον χρεωκοπει. Αυτο εγραψα σε σχεση με τις ”λιγες” 42000 πωλησεις της Maserati που γι’ αυτην ειναι ρεκορ ιστοριας οπως και ο ρυθμος αυξησης καθαρων κερδων και πωλησεων της. Ελπιζω να καταλαβα την ερωτηση σου.

    • γιαυτο ρωτησα παλι !! γιατι δεν εχει αναφερθει καπου στα σχολια ποσα ΄΄κομματια” πρεπει να πουλαει !! το να πας απο τα 7500 στα 42000 ναι ειναι μια μεγαλη αυξηση αλλα αμα πρεπει πχ να πουλας 70.000 παλι δεν εισαι βιωσιμος….
      αλλα μενω στο σχολιο σου..απο τη στιγμη που λες πως ειναι βιωσιμη !! αυτο μου φτανει !

    • ???

      Τι να σου πω δεν ξερω αν θα ειναι βιωσιμη δεν ειμαι λογιστης στο fca ουτε μου αρεσουν τα πουλοβερ αλλα οι ρυθμοι αυξησης που εχει και τα καθαρα κερδη ειναι εντυπωσιακα. Βασικα δεν θα εγραφα αλλα οταν ειδα το αρθρο να αναφερερεται σε ολα τα αρνητικα χωρις να κανει λογο για τις οκονομικες επιδοσεις των τελευταιων ετων μου φανηκε σαν βιαστικο πρωταπριλιατικο.

    • mixalhs7

      Εγω εγραψα για Jaguar η οποια εκανε 150χιλ πωλησεις το 2016. Οι αριθμοι ειναι ξεκαθαροι. Το τι θα γινει σε ενα δυο χρονια και για την Μαζερατι και την Τζαγκουαρ δεν το ξερουμε θα ειμαστε ομως εδω να το δουμε!

    • MPAMPIS

      φιλε μου μην γράφεις ανακριβειες..

  • Renesis1
  • MPAMPIS

    σύμφωνα με κάποιους εδώ μέσα η maserati πάει για κλείσιμο ! είναι οι ίδιοι που ένα χρόνο πριν έλεγαν ότι η giulia είναι μακέτα…..

    • δεν νομιζω να ειμαι κανεις οτι παει για κλεισιμο η Maserati…το ειπε και πιο πανω ο @gazokiller:disqus …..

  • ThePetrolhead

    Θα μπορουσα να ελεγα πολλα και να κανω αναλυσεις, θα αρκεστω ομως σε 3 λεξεις:

    Luca Cordero di Montezemolo

  • ThePetrolhead

    Θα μπορουσα να ελεγα πολλα και να κανω αναλυσεις, θα αρκεστω ομως σε 3 λεξεις:

    Luca Cordero di Montezemolo

  • Christos F4

    το αρθρο ειναι μπερδεμενο, ανακατευει διαφορες εννοιες.

    καταρχην τι σχεση εχει η αναφορα στη σειρα biturbo??? ισα ισα που ηταν απο τις μεγαλυτερες καινοτομιες στην αυτοκινηση και εστρωσε το δρομο για ολους τους διπλοτουρμπινους κινητηρες απο το 90 και μετα. οκ επασχαν απο προβληματα, αλλα δεν ηταν λογικο μεσα σε αυτο το “πειραμα” να υπαρξουν αποτυχιες??? η ghibli ii και η quattroporte 2.0 που ηταν οι εξελιξεις των biturbo ηταν εντυπωσιακα αυτοκινητα, και η 3200 ακομα περισσοτερο

    επισης, θα συμφωνησω με πολλους απο εδω που λενε για τις πωλησεις. μεχρι στιγμης οι πωλησεις πανε πριμα. η quattroporte με το 40χρονο ονομα-ιστορια που κουβαλαει και η ghibli που ειναι ενα μεγαλο οικογενειακο (και αυτο κουβαλαει ενδοξο ονομα του παρελθοντος) ειναι δυο μοντελα που προσελκυσαν αγοραστικο κοινο. εκτος του οτι ειναι καινοτομα, ολο το γκρουπο πονταρει στις αναβιωσεις ονοματων (giulia, tipo, giulietta, “alfetta”, 500, 124 κλπ) για αυτο το λογο

    αλλα αν θελετε να μιλησουμε για ανακλησεις, σιγουρα ειναι ασχημο για τη λεβαντε να εχει φαει τοσες ανακλησεις. ΟΜΩΣ! ξαναλεω. οι ανακλησεις αυτες γινονται με πρωτοβουλια της εταιριας, ΟΧΙ επειδη παραπονεθηκαν πελατες!! η σειρα biturbo ειχε προβληματα που ειχαν καταγγειλει οι πελατες, για αυτο τη δευτερη χρονια κυκλοφοριας οι πωλησεις επεσαν ραγδαια.
    να το πω πιο απλα, ο μαρκιονε αποφασιζει και διαταζει για αυτες για να τραβηξει την προσοχη του κοσμου. ειναι μια λαθος κινηση αν το δεις απο μια αλλη οπτικη γωνια, αλλα δε νομιζω οτι ειναι ικανες να πληξουν την εικονα του μοντελου και της εταιριας