Δεν έχει περάσει παρά μια εβδομάδα από τότε που ο Sergio Marchionne δήλωσε πως έχει μηδενικό ενδιαφέρον για την συγχώνευση με την VW, αλλά τώρα, ο ισχυρός άνδρας της FCA σε νέες του δηλώσεις, ανέφερε πως περιμένει με ανυπομονησία να συναντήσει τον επικεφαλής της VW, Matthias Muller, προκειμένου να συζητήσουν για μια πιθανή συνεργασία μεταξύ της FCA και της VW, προσθέτοντας πως έχει να δει τον ομόλογό του για έξι με επτά μήνες.


O Marchionne δηλώνει εδώ και πολύ καιρός υπέρμαχος των συγχωνεύσεων, προκειμένου να μειωθούν τα κόστη ανάπτυξης και παραγωγής και να αυξηθούν τα κέρδη. Πέρυσι προσπάθησε να καταφέρει να πείσει την GM να συγχωνευθούν, αλλά οι προσπάθειές του απέβησαν άκαρπες. Ο ισχυρός άνδρας της FCA δήλωσε από τη Γενεύη:

Θα περιμένουμε με προσμονή. Υπάρχουν 4-5 από εμάς [κατασκευαστές αυτοκινήτων] σε παγκόσμιο επίπεδο και αν κάτι πρέπει να γίνει, θα γίνει. Δεν έχω δει τον Muller εδώ και 6-7 μήνες, αλλά θα πάω να τον βρω με την πρώτη ευκαιρία.

Πριν από δύο εβδομάδες από την έκθεση της Γενεύης ο Marchionne είχε κάνει δηλώσεις σχετικά με μια πιθανή συνεργασία/συγχώνευση με την VW, ενώ την περασμένη εβδομάδα είχε πει:

Το μόνο που είπα στη Γενεύη είναι πως αν είσαι η Νo. 1 αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη και μια αυτοκινητοβιομηχανία συνεργάζεται με κάποια άλλη ώστε να γίνει η No 2 αυτοκινητοβιομηχανία, πλησιάζοντάς σε, η πρώτη αντίδραση σου είναι να μεγαλώσεις την απόσταση που σε χωρίζει από τον δεύτερο. Είμαστε ο μόνος εταίρος για κάποιον που θέλει να κάνει κάτι τέτοιο. Αν παίζαμε ένα παιχνίδι σκάκι, αυτό θα κάναμε.

Ο Marchionne συνέχισε λέγοντας πως είναι ανοικτός ώστε να ακούσει τις προτάσεις και την προσφορά του CEO της VW, Matthias Muller. Χαρακτηριστικά είπε:

Αν θέλει να έρθει, ξέρει που ζω. Εγώ δεν τον κυνήγησα και δεν έχω καμία πρόθεση να τον κυνηγήσω. Αλλά αν έχω δίκιο σχετικά με τις συγχωνεύσεις των εταιρειών και τη δημιουργία οικονομιών κλίμακας, τότε εμείς είμαστε το φυσικό μέρος για να γίνει κάτι τέτοιο.

Εγώ δεν θα καλέσω τον Matthias. Δεν έχω κανένα ενδιαφέρον να το κάνω.

Ο Matthias Muller πριν από 10 ημέρες είχε δηλώσει:

Δεν υπήρξε καμία επαφή με τον Marchionne για το συγκεκριμένο θέμα, αλλά εγώ δεν είπα ποτέ πως αποκλείω ένα τέτοιο ενδεχόμενο [συνεργασίας της VW με την FCA].

Δεν έχουμε ασχοληθεί με αυτό. Από τότε που ανέλαβα τα ηνία στο VW Group το 2015, υπήρξαν διάφορα προβλήματα στην FCA που με έκαναν να μην επικεντρωθώ σε αυτή.

Κατά τη γνώμη μου, το μέγεθος δεν έχει σημασία. Θα λέω πάντα πως ο όγκος πωλήσεων δεν είναι ο μοναδικός μας στόχος. Θέλουμε να είμαστε ένας επιτυχημένος κατασκευαστής με κάθε τρόπο.

Θα ήταν πολύ χρήσιμο αν ο κ. Marchionne επικοινωνούσε μαζί μου για να μου πει τις εκτιμήσεις του, παρά να τις λέει μόνο στους δημοσιογράφους.

Είμαι αρκετά βέβαιος για το μέλλον της VW, με ή χωρίς τον Marchionne.

Καταλαβαίνεις λοιπόν πως υπάρχει ένα “φλέρτ” ανάμεσα στα στελέχη των δύο εταιριών και μένει κάποιος να σηκώνει επιτέλους το τηλέφωνο και να καλέσει τον άλλον. Σας παρακαλώ κάντε το, όσο γίνεται πιο νωρίς γιατί ήδη άρχισε να κουράζει το θέμα.

  • SAMURAI-66
  • Christos-

    Ωχ!

  • Chris Pavlidis Exhaust

    Aυτο μενει να δω την αναγεννηση τις lancia με TSI μοτερ και να κλεισω σαν ανθρωπος
    η ισως το επομενο touareg με μοτερ ferrari κ αυτο θα τα γαματο!!!!!
    Αντι ο marchionne να επικεντροθει στη επικειμενη επιτυχια τις alfa και μεσα απ αυτη να ξαναζωντανεψουν fiat και lancia καθετε και κωλοτριβεται στους γερμανους οι οποιοι αν θελαν θα σε περναν οταν ησουν αδυναμος τωρα δυσκολα να μπεις στα κατεχομενα!!

  • Κώστας

    τον τρωει ο κ@λος του τελικα

  • τι να αποφασίσει ο άνθρωπας μωρέ; στην κόψη του ξυραφιού κινείται, σε δύο βάρκες, με το μαχαίρι στο λαιμό, και όποια άλλη μεταφορά θες. πάει για φούντο η φίατ και προσπαθεί να το σώσει με θαύματα.

  • Mika

    Σαν κλαμμενη χηρα κανει ωρες ωρες…

  • αμα την αγορασει η VW ..η εστω αμα συνεργαστουν…και τελικα οι γαλλικες αρχες βρουν οτι το FCA εχει θεμα με τους ρυπους γιατι το ερευνουν…τη νυφη ποιος θα την πληρωσει ?????

    • Δημητρης Μαρκοπουλος

      ψαχνει για μ…κα μαλλον

  • Δημητρης Μαρκοπουλος

    Φαε ενα Σνικερς ρε Μαρκιοννε γιατι κανεις σαν ντιβα οταν πεινας
    https://www.youtube.com/watch?v=IShkcEr_Pbw

  • GiannisTs

    Ε, πως να μην συγχωνευθούν αυτες οι δυο; Η μια κοροιδεύει τον κόσμο για μια καταπληκτική οικονομία καυσίμου στα Polo αλλά μόλις σταματούσαν στο φανάρι έσβηναν. Έπειτα, κορόιδειψαν τα ανώτερα κλιμάκια λέγοντας πως οι ρύποι είναι οι κατάλληλοι αλλά μόνο έτσι δεν ήταν.

    Η άλλη πλευρά, σκοτώνει την ιστορία της, αλλάζει ανούσια τις μάρκες της και φυσικά θεωρεί πως υπάρχει κέρδος στα “ξένα” σαλόνια που θέλει να εισβάλει. Μην πω γιατι είναι και οι δυο τελικά…

  • Ιωάννης

    O Marchionne απλώς παίζει πανέξυπνα με την δύναμη που του δίνει η θέση που κατέχει. Κάθε δήλωση του ξέρει πως έχει την δυνατότητα να ανεβοκατεβάσει την μετοχή του ομίλου του για πλάκα. Κατ’εμέ, δεν υπάρχει καμία πιθανότητα συγχώνευσης. Εξάλλου, ο όμιλος VW την Alfa ήθελε και θέλει, και κάθε φορά που χτύπησε την πόρτα του ιταλικού ομίλου έφαγε άκυρο. Παιχνίδια παίζουν και οι 2 μεριές..