Για τους νέους η Lotus είναι μια σχετικά άγνωστη μάρκα, οι παλιότεροι όμως την γνώρισαν μέσω της Formula 1 που κάποτε ήταν κυρίαρχη ομάδα και φυτώριο ταλέντων. Στην σύγχρονή της πορεία ταλανίστηκε αρκετά και έσβησε άδοξα για άλλη μια φορά σαν να έχει κακό κάρμα. Αυτό όμως που έχει μείνει χαραγμένο στην μνήμη όσων είδαν μια Lotus F1 ήταν ο χρωματισμός που πάντοτε ήταν αρκετά καλαίσθητος και ένα από τα πιο iconic liveries στην ιστορία του motorsport είναι το χρυσόμαυρο John Player Special. Αυτό τον χρωματισμό τον είχε από το 1972 ως το 1986 με ένα διάλειμμα τις σεζόν του ’79 και ’80. Το JPS βάψιμο συνδέθηκε με μια πολύ παραγωγική περίοδο όπου κέρδισε 3 παγκόσμια πρωταθλήματα κατασκευαστών(1972, 1973, 1978) και 2 παγκόσμια πρωταθλήματα οδηγών, ένα με τον Emerson Fittipaldi (1972) και ένα με τον Mario Andretti (1978). Βέβαια στην σύγχρονη εκδοχή του από το 2012 ως και το 2015 απλά έμεινε το χρυσόμαυρο καθώς η John Player Special είναι καπνοβιομηχανία και δεν επιτρέπονται διαφημίσεις καπνού πλέον.

Η Lotus Cars τιμώντας την ιστορία της έδωσε το JPS livery σε πολλά αυτοκίνητά της, ξεκινώντας από της Esprit S2 μετά με την Elise S2 και τώρα με το κορυφαίο μοντέλο της γκάμας της, την Evora Sport 410 GP Edition! Η Evora 410 με 410 ίππους είναι η δυνατότερη Lotus ever και με τελική ταχύτητα 306 χλμ/ώρα είναι και η ταχύτερη! Ξέρω πως αν είσαι 30 ετών και άνω θα θυμάσαι τις τουρμπισμένες Esprit των 90s με αρκετά σεβαστές δυνατότητες βελτίωσης που αν και ξεκινούσαν από τα 350 άλογα, στα χέρια των tuners ανέβαιναν μερικές εκατοντάδες και στην χώρα μας κυριάρχησαν και στους αγώνες dragster.

Η Evora Sport 410 όμως είναι αρκετά δυνατή out of the box και με τον 3,5-λίτρων Toyota 2GR-FZE θα έλεγα και αρκετά αξιόπιστη. Η ισχύς είναι 410 ίπποι στις 7000 rpm και η ροπή 410 Nm στις 3500 rpm. Η Evora Sport 410 διαφοροποιείται από την Evora 400, στο βάρος, τις αναρτήσεις, την αεροδυναμική και προφανώς το χρώμα. Το βάρος φτάνει τα 132 κιλά, 60 κιλά ελαφρύτερη από την Evora 400. Η μείωση στο βάρος ήρθε από την χρήση ανθρακονημάτινων μερών (-14,3 κιλά) που άλλαξαν στα σημεία την εμφάνιση του αυτοκινήτου, από την μπαταρία που πλέον είναι ιόντων λιθίου (-10,8 κιλά), από τους σφυρήλατους τροχούς (-7,2 κιλά) και το ελαφρύτερο παρμπρίζ (-3,4 κιλά). Επίσης διατίθεται ως έξτρα και εξάτμιση τιτανίου που μειώνει το βάρος άλλα 10 κιλά! Οι αναρτήσεις έχουν σκληρότερα ελατήρια και το ύψος μειώθηκε κατά 5 χιλιοστά. Το κράτημα αναλαμβάνουν τα Michelin Pilot Sport 4S, που θεωρούνται τα καλύτερα στην κατηγορία τους. Τα δε αεροδυναμικά βοηθήματα, που περιλαμβάνουν εμπρόσθιο splitter, πίσω αεροτομή και διαχύτη, διπλασίασαν την κάθετη δύναμη στα 64 κιλά πλέον, μειώνοντας παράλληλα κατά τι τον συντελεστή οπισθέλκουσας! Το διαφορικό είναι περιορισμένης ολίσθησης τύπου Torsen, ο σφόνδυλος είναι ελαφρωμένος και το ESP έχει 4 modes, Drive / Sport / Race / Off.

Το αυτοκίνητο είναι πλήρως νόμιμο και για την Αμερικάνικη αγορά, κάτι που σημαίνει πως δεν έχουν γίνει εκπτώσεις στην παθητική ασφάλεια. Το μειονέκτημα (;) για την βόρεια Αμερική είναι πως η βασική έκδοση είναι με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Υπάρχει και η επιλογή για αυτόματο με paddle shift στο τιμόνι, το Intelligent Precision Shift της Aisin Seiki, που όμως αυξάνει το βάρος κατά 11 κιλά και μειώνει την τελική στα 280 χλμ/ώρα. Το εσωτερικό είναι ντυμένο με Alcantara και υπάρχει και οθόνη αφής για το infotrainment. Η Evora Sport 410 θα παράγεται σε 150 κομμάτια ετησίως και η GP Edition θα είναι διαθέσιμη μέσω του Lotus Exclusive programme, που δίνει αρκετές επιλογές για customising στους απαιτητικούς πελάτες.

Τέλος η τιμή της στην Αμερική θα είναι περίπου στις 105.000 Ευρώ με την σημερινή ισοτιμία.

Triva fact: Με εκπομπές CO2 που φτάνουν τα 225 gr/km στην Ελλάδα θα πλήρωνε τέλη 686.25 € αρκετά λιγότερα από τα 1150 € που θα πλήρωνε με το παλιό καθεστώς του κυβισμού!

  • Renesis1

    Πολύ όμορφη η Evora στο μαύρο με τις χρυσές λεπτομέρειες..

  • Mika

    Πολυ καλη!!!

  • Mika

    Πολυ καλη!!!