Το κυρίαρχο πρόβλημα για τα ηλεκτροκίνητα είναι, όπως έχουμε γράψε τόσες φορές, ο χρόνος φόρτισης και οι εγκαταστάσεις που αυτό απαιτεί. Το πρόβλημα αυτό είναι αρκετά σπαζοκεφαλιά και υπάρχουν δύο σχολές σκέψης, η μία είναι η κλασσική που λέει πως θα φορτίζουμε το αυτοκίνητο όπως φορτίζουμε το κινητό. Η άλλη, ας την πω ριζοσπαστική, λέει πως θα μπορούσαμε να κάνουμε την φόρτιση να μοιάζει με το γέμισμα με υγρά καύσιμα που έχουμε συνηθίσει. Στην δεύτερη σχολή σκέψης εντάσσεται κατά την γνώμη μου και το Tanktwo, και είναι ένα ντεπόζιτο γεμάτο μικρές μπαταρίες.


Η ηδέα της αμερικάνικης start up (τεχνοβλαστός ελληνιστί) είναι να τοποθετήσει την μπαταρία μέσα σε ένα σφαιρίδιο. Το σφαιρίδιο αυτό έχει γύρω του ηλεκτρικές επαφές. Γεμίζεις ένα ντεπόζιτο με τέτοια σφαιρίδια και οι αυτά συνάπτουν τυχαίες επαφές μεταξύ τους. Οι μικρουπολογιστές μέσα σε κάθε σφαιρίδιο υπολογίζουν την βέλτιστη συστοιχία και έτσι έχεις μια μπαταρία μεγάλης χωρητικότητας. Στον σταθμό ανεφοδιασμού, αδειάζεις το ντεπόζιτο με τα αποφορτισμένα σφαιρίδια και γεμίζεις με νέα φορτισμένα, σε όση ποσότητα θες.

Βέβαια μπορείς να φορτίσεις και σε μια πρίζα το αυτοκίνητο, το θέμα είναι πως συνδυάζει τα θετικά και των 2 κόσμων. Δεν χρειάζεσαι ειδικές μπαταρίες, αλλά είναι universal όπως και τα υγρά καύσιμα. Ανεφοδιάζεσαι άμεσα όπως και με τα υγρά καύσιμα, αλλά αν πέσουν κάτω μερικά δεν πειράζει, τα ξαναβάζεις μέσα στο “ντεπόζιτο” κάτι που δεν μπορείς να κάνεις με την χυμένη βενζίνη. Επίσης, επειδή είναι πολλές μπαταρίες, κλεισμένες σε κέλυφος, με δυνατότητα να αναδιαταχτούν, σε περίπτωση ατυχήματος είναι πιο δύσκολο να καταστραφούν σε σχέση με τις συμβατικές μπαταρίες. Μέγιστο αρνητικό κατά την γνώμη μου στα σημερινά ηλεκτρικά οχήματα είναι πως αγοράζεις και τις μπαταρίες μαζί και αυτές δεν είναι universal, οπότε εξαρτάσαι αρκετά από τον κατασκευαστή, ένα πρόβλημα που είναι αρκετά διαδεδομένο στα κινητά. Με το Tanktwo την μπαταρία όταν θα την επιστρέφεις για “φουλάρισμα” τότε θα σου επιστρέφεται η αξία της και ίσως και το εναπομείναν ρεύμα που έχει. Το τι θα γίνουν οι προβληματικές μπαταρίες θα είναι θέμα της εταιρείας ανεφοδιασμού και όχι δικό σου και όποτε υπάρχουν βελτιωμένες τεχνολογίες που θα είναι εύκολο να ενσωματωθούν.

Το κακό με αυτές τις ιδέες είναι πως στο τέλος μάλλον θα επικρατήσει μία και ίσως όχι η καλύτερη και αν αυτή μαζικοποιηθεί τότε θα γίνει μονόδρομος. Υπάρχουν αρκετά τέτοια παραδείγματα στον κόσμο μας. Κλείνοντας να πω και ένα ελπιδοφόρο νέο για τους φίλους της ηλεκτροκίνησης, έχει ξεκινήσει να λειτουργεί το δίκτυο ΦΟΡΤΙΖΩ, το πρώτο δίκτυο σημείων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, με σταθμούς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

  • gv

    φοβερη ιδεα πολυ πρωτοτυπο!
    αλλά οταν εισαι στο 1/4 και θες να φουλαρεις τι θα γινει με το ρευμα που “πετας” επιστρεφοντας τα σφαιριδια?
    θα σου κανουν εκπτωση στη τιμη του ρεύματος που εχουν τα καινουρια φορτισμενα σφαιριδια?
    και μετα απο πολλες χρησεις πως θα τσεκαρουν για καθε σφαιριδιο ξεχωριστα αν εχει φτασει στο τελος της ζωής του και θελει αντικατάσταση?

    • Anestis Genk

      Κάθε σφαιρίδιο έχει τσιπάκι για να ελέγχεται, υποθέτω κάπου θα υπάρχει και ένας ποιοτικός έλεγχος. Επίσης υποθέτω θα ζητάς kwh και τα κομπιούτερς θα λογαριάζουν τι να βάλουν και τι να βγάλουν.

  • Smartass

    Η λύση στο πρόβλημα της αυτονομίας των ηλεκτρικών οχημάτων είναι,
    μικρές σε μέγεθος και βάρος μπαταρίες αλλά με πολύ μεγάλη χωρητικότητα.
    Αυτή νομίζω είναι η λύση.

    • τν ιδεα την εχεις….περιμενουμε την πραξη !!!:-D

  • Makis

    Πολύ καλή ιδέα και υλοποιήσιμη- ενδιάμεσο στάδιο – μέχρι που να φτάσουμε να φορτίζονται οι μπαταρίες έστω με ταχυφορτιστές στα 3-4 λεπτά. Αρκεί βέβαια να τα βρουν οι εταιρείες μεταξύ τους.

  • Makis

    Πολύ καλή ιδέα και υλοποιήσιμη- ενδιάμεσο στάδιο – μέχρι που να φτάσουμε να φορτίζονται οι μπαταρίες έστω με ταχυφορτιστές στα 3-4 λεπτά. Αρκεί βέβαια να τα βρουν οι εταιρείες μεταξύ τους.

  • Makis

    Πολύ καλή ιδέα και υλοποιήσιμη- ενδιάμεσο στάδιο – μέχρι που να φτάσουμε να φορτίζονται οι μπαταρίες έστω με ταχυφορτιστές στα 3-4 λεπτά. Αρκεί βέβαια να τα βρουν οι εταιρείες μεταξύ τους.

  • scaniolos

    Ωραίο project!Οι μπαταρίες εχουν μειονέκτημακαι απ οτι δείχνουν τα πράγματα στο τέλος θα επικρατήσει το υδρογόνο!