Για πολλούς από εμάς το να πάμε στο πρατήριο και να πούμε “φούλαρέ το”, έχει μια ιδιαίτερη ψυχολογική διάσταση. Δεν είναι άλλωστε τυχαίος ο παραλληλισμός του νερού που πίνει ο διψασμένος άνθρωπος με την βενζίνη που καίει ένα δυνατό μοτέρ και αυτός ο παραλληλισμός δεν θα μπορούσε να γίνει στα μάλλον αποστειρωμένα ηλεκτρικά οχήματα. Όπως φαίνεται όμως η Nanoflowcell , μια ελβετική εταιρεία υψηλής τεχνολογίας, έχει διαφορετική άποψη κι αυτό όχι επειδή ενδιαφέρεται για τα φετίχ των petrolheads, αλλά επειδή η φόρτιση των μπαταριών είναι χρονοβόρα και ποιοτικά διαφέρει αρκετά από τον κλασσικό ανεφοδιασμό σε υγρά καύσιμα, κάτι που κάνει το αγοραστικό κοινό επιφυλακτικό απέναντι στα ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Στο σαλόνι της Γενεύης λοιπόν, τον ερχόμενο μήνα θα παρουσιάσει ένα αυτοκίνητο σαν κι αυτό που βλέπεις το Quant 48VOLT. Αυτό που βλέπεις στην κεντρική φωτογραφία είναι προηγούμενο πρωτότυπο, το e-Sportlimousine. Προφανώς και είναι ηλεκτρικό και η αναπλήρωση ενέργειας γίνεται μέσω υγρών, βασικά νερό με μεταλλικά άλατα που είναι ηλεκτρικά φορτισμένο, ένα δοχείο για το υγρό θετικών ιόντων και ένα για το δοχείο αρνητικών. Τα δύο αυτά δοχεία διαχωρίζονται από μια ημιπερατή μεμβράνη που επιτρέπει μόνο την διέλευση των ιόντων και έτσι παράγεται ή μάλλον απελευθερώνεται η ηλεκτρική ενέργεια.

Το όνομα αυτής της τεχνολογίας είναι ρευστές μπαταρίεςς και δεν είναι ακριβώς νέα, μιας και παντενταρίστηκε το 1976 από την NASA, που αναζητούσε έναν πιο αποτελεσματικό τρόπο αποθήκευσης της ηλεκτρικής ενέργειας για τα ταξίδια στο διάστημα. Οι συμβατικές μπαταρίες δεν μπορούν να φορτίσουν αρκετά γρήγορα και δεν μπορούν να απελευθερώσουν μεγάλα ποσά ενέργειας άμεσα. Επίσης σε σχέση με τις συμβατικές μπαταρίες, οι “ρευστές μπαταρίες” έχουν και μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα. Η Nanoflowcell ισχυρίζεται πως 1 κιλό από τις (ρευστές) μπαταρίες της έχει 20πλάσια ενέργεια σε σχέση με 1 κιλό μπαταριών οξέως-μολύβδου και 5πλάσια ενέργεια σε σχέση με 1 κιλό μπαταριών ιόντων λιθίου. Από την άλλη, 1 κιλό βενζίνης έχει 20πλάσια ενέργεια σε σχέση με τις “ρευστές μπαταρίες”.

Το προηγούμενο μοντέλο της Nanoflowcell, ήταν το Quant e-Sportlimousine, ένα πολυτελές αυτοκίνητο 5,26 μέτρων μήκους και 2,02 μέτρων πλάτους που με 400 κιλά ρευστών μπαταριών μπορούσε, σύμφωνα με τις προβλέψεις του κατασκευαστή να διανύσει 800 χιλιόμετρα και να αποδώσει από 644 έως 1074 ίππους. Η τάση λειτουργίας ήταν 735V, αρκετά περισσότερα σε σχέση με τα 48Volts του μοντέλου που θα παρουσιαστεί τον ερχόμενο μήνα.

Το παρακάτω βίντεο αν και είναι περισσότερο promo, δίνει μια ιδέα για το πως λειτουργεί.