Από σήμερα τα μεσάνυχτα, Δευτέρα 24 προς Τρίτη 25 Απριλίου, θα ξεκινήσει η λειτουργία των πρώτων διοδίων στην Ιόνια Οδό και ειδικότερα στην «Παράκαμψη Αγρινίου – Α/K Αμφιλοχίας».

Για τα ΙΧ η χρέωση θα είναι 3,50 ευρώ. Παράλληλα, θα λειτουργήσουν και πλευρικά διόδια στον Κουβαρά. Με αυτόν τον τρόπο, όσοι οδηγοί αυτοκινήτων θα εισέρχονται από την Αμφιλοχία στην Ιόνια Οδό με προορισμό τα Ιωάννινα, θα πληρώνουν 1,60 ευρώ. Το ίδιο ποσό θα πληρώνουν και όταν εξέρχονται. Οι τιμές διοδίων τελών, ανά σταθμό και κατηγορία οχήματος, είναι οι ακόλουθες:

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, οι τιμές των διοδίων καθορίζονται σε κάθε μετωπικό σταθμό βάσει του συνολικού μήκους της ζώνης στην οποία ανήκει ο σταθμός. Στους πλευρικούς σταθμούς εξόδου, ανάλογα με το μήκος που διανύθηκε από την αρχή της ζώνης στην οποία ανήκει ο σταθμός μέχρι το σταθμό. Στους πλευρικούς σταθμούς εισόδου ανάλογα με το μήκος που θα διανύσει ο χρήστης από το σταθμό έως το τέλος της ζώνης στην οποία ανήκει.

Επιπλέον, σε ανακοίνωσή της η Ιόνια Οδός σημειώνει πως: «Σε καμία περίπτωση δεν είναι δυνατόν, χρήστης που πληρώνει διόδιο τέλος σε μετωπικό σταθμό να πληρώσει ξανά σε πλευρικό σταθμό της ίδιας ζώνης, στο ίδιο ταξίδι. Αντιστοίχως, σε καμία περίπτωση δεν είναι δυνατόν χρήστης που πληρώνει διόδιο τέλος σε πλευρικό σταθμό να πληρώσει και σε μετωπικό ή άλλον πλευρικό σταθμό της ίδιας ζώνης στο ίδιο ταξίδι».

Σταδιακά, με την ολοκλήρωση και των υπόλοιπων 42 περίπου χιλιομέτρων της διαδρομής από το Αντίρριο (γέφυρα) μέχρι και τα Ιωάννινα, κάτι που προβλέπεται να έχει γίνει μέχρι τα τέλη Ιουνίου όταν και θα παραδοθούν στην κυκλοφορία, θα λειτουργήσουν ακόμη 3 μετωπικά διόδια (συνολικά 4). Έτσι, ο χρήστης της Ιόνιας Οδού, για ένα ΙΧ, θα πληρώνει στη διαδρομή Αντίρριο – Ιωάννινα 12,90 ευρώ και άλλο τόσα στην επιστροφή. Ωστόσο, θα πρέπει να συνυπολογίσουν πρώτον το θέμα της ασφάλειας που θα έχουν οδηγώντας σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο και δεύτερον την κατά πολύ συντόμευση της διαδρομής, χρονικά, κατά μία ώρα, με ό,τι συνεπάγεται σε καύσιμα και κούραση. Στη διάθεση των οδηγών επίσης υπάρχουν 24ωρα περίπολα οδικής ασφάλειας, 4ψήφιος αριθμός έκτακτης ανάγκης 1075, Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση Πελατών 2641 306 306 και Δωρεάν Οδική Βοήθεια σε περίπτωση ακινητοποίησης.

Όσον αφορά στο τμήμα «Παράκαμψη Αγρινίου – Α/K Αμφιλοχίας», είναι μήκους 60 περίπου χιλιομέτρων, με 2 λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ σε όλο του το μήκος. Διαθέτει: 6 Ανισόπεδους Κόμβους, 4 Γέφυρες, 55 Άνω και Κάτω διαβάσεις και 2 χώρους προσωρινής στάθμευσης.

  • Anestis Genk

    Θέλω να δω κάποτε μια σοβαρή μελέτη για το πόσο κόστισε ο δρόμος στον φορολογούμενο, που πήγαν τα λεφτά και με τι κέρδος.
    Επίσης πόσο κοστίζει η συντήρηση και γιατί κοστίζει τόσο.
    Και το υπόλοιπο δίκτυο συντηρείται, αλλά δεν έχει διόδια. Έχει τέλη κυκλοφορίας βέβαια, αλλά τα λεφτά πηγαίνουν για να ξεπληρώσουμε τους κακούς και όχι για τους δρόμους.

    Αυτό που θέλω να πω είναι πως δεν θέλω διόδια και θέλω να δω πόσο αναγκαία είναι πια, ή το “αναγκαίο κακό” είναι απλά μια κερδοσκοπική αφαίρεση.

    • Giannisk

      Ποιο οδικό δίκτυο συντηρείται χωρίς διόδια? Εδω στην Θεσσαλονικη, το ΣΚ, έστρωσαν άσφαλτο στην Αναγεννήσεως και ήταν πρώτη είδηση στα τοπικά site για μία εβδομάδα. Κάποιοι λένε ότι είχε να στρωθεί άσφαλτος από εποχής γέρου Καραμανλή.

    • NIKOS HomoAkatastatus

      Να πάρεις τηλέφωνο να σε ενημερώσουν,σε όλα τα μεταπολιτευτικά ΑΝΕΠΑΓΓΕΛΤΑ προδοτοκαθίκια,που έχουν λογαριασμούς στην Ελβετία,σπουδάζουν στα καλύτερα ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ και κυκλοφορούν με Porchικά-Ferrarika,rolexάρες και πουράτοι.
      Αυτούς πληρώνεις για τα highλίκια τους.
      Στα Εν Ελλάδι όργια ψηφοφόρους, μοιράζουν σφαλιάρες, πείνα ψόφο και παπατζοιδεολογίες της @ούτσας.

    • Spiros Athanassopoulos

      απο τους τελευταιους,ψηφιζονται οι πρωτοι.

  • apostolos32

    Τελικά σηκωνουμε τις μπάρες για να περνάμε ή όχι ?Με έχουν μπερδέψει οι κυβερνωντες, γιατί βγήκε τώρα ο αρμόδιος υπουργός (τρομάρα του), Σπιρτζης και είπε ότι δεν θα τιμωρηθεί κανένας από αυτούς που σηκωναν τις μπάρες. Ρε σε τι οίκο ζούμε ??