Στην Παγκόσμια Ομοσπονδία ποτέ δεν άρεσαν οι μεγάλες διαφορές μεταξύ των κινητήρων. Από το 2014, όταν και περάσαμε για τα καλά στην υβριδική εποχή, ο κινητήρας της Mercedes ήταν ξεκάθαρα μπροστά, αλλά στη συνέχεια η Ferrari κυρίως κατάφερε να μειώσει τη διαφορά. Από φέτος, το σύστημα των μαρκών δεν υπάρχει, με στόχο της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας να είναι η σύγκλιση στην απόδοση.

Πριν από μερικές μέρες, ο Sergio Perez έλεγε πως οι κινητήρες των Mercedes, Ferrari και Renault είναι πολύ κοντά μεταξύ τους. Σε περίπτωση που αμφισβητείς τα λεγόμενα του Μεξικανού, τότε έρχεται η FIA για να σε διαψεύσει. Σύμφωνα με ενδελεχή έρευνα της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας, οι τρεις κορυφαίοι κινητήρες απέχουν μεταξύ τους 3 δέκατα στον γύρο.

Αυτό προέκυψε μετά από λεπτομερή ανάλυση δεδομένων, με τον Charlie Whiting να λέει ότι η μέθοδος αυτή συμφωνήθηκε πέρυσι με τις ομάδες, ώστε να μελετηθούν οι διαφορές μεταξύ των power units ύστερα από τους τρεις πρώτους αγώνες.

Ένα μέρος της περσινής συμφωνίας μεταξύ των κατασκευαστών ήταν να υπάρξει σύγκλιση στα power units. Ήταν ένα σύστημα που όλοι θα αξιολογούσαν μετά από τους τρεις πρώτους αγώνες για το αν υπήρχε σύγκλιση. Αυτό ορίστηκε ως οι τρεις από τους τέσσερις κινητήρες να είναι εντός των 3 δεκάτων κοντά στη Βαρκελώνη.

Είναι πολύ πιο περίπλοκο από αυτό, επειδή υπήρξε μια πολύ λεπτομερής μεθοδολογία για προσομοίωσεις βασισμένη σε δεδομένα που έχουμε μόνο εμείς. Έτσι, κοιτάξαμε όλα τα δεδομένα από τους τρεις πρώτους αγώνες, από όλα τα power units. Έχουμε κάποιες προσομοιώσεις στη Γενεύη και κάποιες από τον Fabrice Lom (επί κεφαλής της FIA για τους κινητήρες).

Έκατσαν κάτω και ανέλυσαν όλα τα δεδομένα και, χρησιμοποιώντας αυτή τη μεθοδολογία, συμφωνήθηκε από όλους τους κατασκευαστές κινητήρων να προέλθουν από αυτές τις προσομοιώσεις, που σημαίνει πως αφορά τον χρόνο στη Βαρκελώνη. Αυτό έγινε. Ανακοινώσαμε τα αποτελέσματα στο Strategy Group και έχουμε σύγκλιση.

Ο Βρετανός λέει πως αυτό είναι κάτι που δεν μπορεί να αλλάξει, ενώ δεν αναφέρεται στην περίπτωση της Honda, ξεκαθαρίζοντας πως ό,τι γίνεται δεν αφορά τη βελτίωση ενός power unit, κάτι που σίγουρα θα ήθελε ο Ιάπωνας κατασκευαστής.

Ήταν κάτι που υπέγραψαν όλοι και συμφώνησαν με αυτή τη μεθοδολογία, αυτό είναι πολύ σημαντικό. Οι τέσσερις κατασκευαστές κινητήρων κάθισαν κάτω για ώρες και κατέληξαν περίπλοκη μέθοδο. Προφανώς, αυτό έγινε από τους κατασκευαστές των κινητήρων και όχι από τις ομάδες, αλλά πιστεύω πως ίσως υπάρχει ένα μικρό στοιχείο την έκπληξης γι’ αυτό. Αλλά, πετύχαμε σύγκλιση όπως ορίζεται από αυτό το σύστημα.

Δεν μπορούμε να το επαναδιαπραγματευτούμε. Είναι κάτι που ισχύει εδώ και έναν χρόνο. Όλοι ξέρουν πώς θα γίνει και πώς έγινε. Και αυτά είναι τα αποτελέσματα. Δεν έχει να κάνει με τη βοήθεια σε κάποιον. Έχει να κάνει με τη θέσπιση των μέτρων που έχουμε λάβει, χωρίς το σύστημα των μαρκών και όλα αυτά τα πράγματα που έγιναν για να συμβάλουν στην σύγκλιση, έχουν δουλέψει.