Στην Παγκόσμια Ομοσπονδία ποτέ δεν άρεσαν οι μεγάλες διαφορές μεταξύ των κινητήρων. Από το 2014, όταν και περάσαμε για τα καλά στην υβριδική εποχή, ο κινητήρας της Mercedes ήταν ξεκάθαρα μπροστά, αλλά στη συνέχεια η Ferrari κυρίως κατάφερε να μειώσει τη διαφορά. Από φέτος, το σύστημα των μαρκών δεν υπάρχει, με στόχο της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας να είναι η σύγκλιση στην απόδοση.

Πριν από μερικές μέρες, ο Sergio Perez έλεγε πως οι κινητήρες των Mercedes, Ferrari και Renault είναι πολύ κοντά μεταξύ τους. Σε περίπτωση που αμφισβητείς τα λεγόμενα του Μεξικανού, τότε έρχεται η FIA για να σε διαψεύσει. Σύμφωνα με ενδελεχή έρευνα της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας, οι τρεις κορυφαίοι κινητήρες απέχουν μεταξύ τους 3 δέκατα στον γύρο.

Αυτό προέκυψε μετά από λεπτομερή ανάλυση δεδομένων, με τον Charlie Whiting να λέει ότι η μέθοδος αυτή συμφωνήθηκε πέρυσι με τις ομάδες, ώστε να μελετηθούν οι διαφορές μεταξύ των power units ύστερα από τους τρεις πρώτους αγώνες.

Ένα μέρος της περσινής συμφωνίας μεταξύ των κατασκευαστών ήταν να υπάρξει σύγκλιση στα power units. Ήταν ένα σύστημα που όλοι θα αξιολογούσαν μετά από τους τρεις πρώτους αγώνες για το αν υπήρχε σύγκλιση. Αυτό ορίστηκε ως οι τρεις από τους τέσσερις κινητήρες να είναι εντός των 3 δεκάτων κοντά στη Βαρκελώνη.

Είναι πολύ πιο περίπλοκο από αυτό, επειδή υπήρξε μια πολύ λεπτομερής μεθοδολογία για προσομοίωσεις βασισμένη σε δεδομένα που έχουμε μόνο εμείς. Έτσι, κοιτάξαμε όλα τα δεδομένα από τους τρεις πρώτους αγώνες, από όλα τα power units. Έχουμε κάποιες προσομοιώσεις στη Γενεύη και κάποιες από τον Fabrice Lom (επί κεφαλής της FIA για τους κινητήρες).

Έκατσαν κάτω και ανέλυσαν όλα τα δεδομένα και, χρησιμοποιώντας αυτή τη μεθοδολογία, συμφωνήθηκε από όλους τους κατασκευαστές κινητήρων να προέλθουν από αυτές τις προσομοιώσεις, που σημαίνει πως αφορά τον χρόνο στη Βαρκελώνη. Αυτό έγινε. Ανακοινώσαμε τα αποτελέσματα στο Strategy Group και έχουμε σύγκλιση.

Ο Βρετανός λέει πως αυτό είναι κάτι που δεν μπορεί να αλλάξει, ενώ δεν αναφέρεται στην περίπτωση της Honda, ξεκαθαρίζοντας πως ό,τι γίνεται δεν αφορά τη βελτίωση ενός power unit, κάτι που σίγουρα θα ήθελε ο Ιάπωνας κατασκευαστής.

Ήταν κάτι που υπέγραψαν όλοι και συμφώνησαν με αυτή τη μεθοδολογία, αυτό είναι πολύ σημαντικό. Οι τέσσερις κατασκευαστές κινητήρων κάθισαν κάτω για ώρες και κατέληξαν περίπλοκη μέθοδο. Προφανώς, αυτό έγινε από τους κατασκευαστές των κινητήρων και όχι από τις ομάδες, αλλά πιστεύω πως ίσως υπάρχει ένα μικρό στοιχείο την έκπληξης γι’ αυτό. Αλλά, πετύχαμε σύγκλιση όπως ορίζεται από αυτό το σύστημα.

Δεν μπορούμε να το επαναδιαπραγματευτούμε. Είναι κάτι που ισχύει εδώ και έναν χρόνο. Όλοι ξέρουν πώς θα γίνει και πώς έγινε. Και αυτά είναι τα αποτελέσματα. Δεν έχει να κάνει με τη βοήθεια σε κάποιον. Έχει να κάνει με τη θέσπιση των μέτρων που έχουμε λάβει, χωρίς το σύστημα των μαρκών και όλα αυτά τα πράγματα που έγιναν για να συμβάλουν στην σύγκλιση, έχουν δουλέψει.

  • Gestione Sportiv@

    Κάπου διάβασα, πως η Honda χάνει 3sec στις ευθείες στο circuit του Sochi!!!!!
    Η διαφορά από τη Honda πόση είναι?????
    Τα αποτελέσματα μιλάνε από μόνα τους…………………. https://uploads.disquscdn.com/images/32cb8358f9828230fa4189f5638a958be27ab6c587aaa623549e40484e504a4e.jpg

    • Nerazzuro21

      Αυτό το είπε ο Alonso. Για την ακρίβεια είπε ότι στις ευθείες χάνουν 2.5-3 sec.

    • George Liverpool

      H honda ειναι τοσο πισω,που βλεποντας τη με το πορτοκαλι νομιζεις οτι δυει ο ηλιος στις 2 το μεσημερι.Τραγικα πραγματα…

    • George Liverpool

      H honda ειναι τοσο πισω,που βλεποντας τη με το πορτοκαλι νομιζεις οτι δυει ο ηλιος στις 2 το μεσημερι.Τραγικα πραγματα…

  • Mitsos Ribopaido

    Μου θυμίζει την διαφήμιση της αμστελ…” Ποιά χοντα??’

    • δεν γινεται ετσι … συνεδριαζουν οι ανθρωποι της χοντα και λενε μεταξυ τους .. ποια φερραρι ποια μερκ και ποια ρενο …

    • Mitsos Ribopaido

      Χαχα όντως more like it

  • Nerazzuro21

    Οι χρόνοι πάντως διαψεύδουν τη FIA.

  • gronholm89

    No excuses for Red Bull !!!

  • Anestis Genk

    Γιατί να υπάρξει σύγκλιση; ανταγωνιστικό άθλημα είναι

    Αν ο ανταγωνισμός κάνει κακό στο θέαμα, κάν’τε το εννιαίο, αφού ξέρω πόσο σας ψήνει αλλά μετά πως θα λέτε “αααα εμείς είμαστε διαφορετικοί είμαστε κάτι άλλο”

  • Akis-F1 FAN
  • Mika

    Δεν ξερω μου ακουγονται πολυ περιεργα ολα αυτα. Αρα η Mercedes εχασε το πλεονεκτημα της με το να μετριασει τον κινητηρα της σε σχεση με τους αλλους? Συμφωνησε με κατι τετοιο..?Κι η Φερραρι με τις βελτιωσεις στον δικο της αλλα και τα οφελη στην αεροδυναμικη αποδοση, την εφτασε,κι οπως δειχνει σε πολλες περιπτωσεις την ξεπερασε???

    • Bill BlackJack

      Αυτό δεν καταλαβαίνω και εγώ. Πως γίνεται η Μερσεντές να συμφώνησε σε κάτι τέτοιο. Δεν έχει δικαίωμα να διαφωνήσει; Οπότε είναι δυνατόν να μην χρησιμοποίησε αυτό το δικαίωμα; Υποχρέωσε η FIA να το δεχθεί η Merc; Γιατί, για το καλό του σπορ, και καλά;
      doesn’t make sense..

    • Mika

      Ειλικρινα δεν ξερω! Εκτος αν ξεπληρωνει μ αυτο τον τροπο τα τεστ με τα ελαστικα που την ειχαν “αφησει” να κανει τοτε, και απο την επομενη χρονια πεταγε…..
      Αν δρα ετσι η FIA, σου λεει, φαγατε εσεις,ειναι καιρος να φαει καποιος αλλος, ανακατευοντας παλι την τραπουλα, κι εδω ειμαστε….
      Και γιατι το αφηνει να διαρρευσει τωρα η FIA κι οχι στο μεσο η στο τελος της χρονιας? Δεν ξερει πως θα συζητηθει κατι τετοιο???

    • Ahilleas Tsikelis

      Ή αυτο που λες ή απο Βαρκελωνη και μετα θα δουμε μια τελειως διαφορετικη Μερκ αφου εγινε η επιθυμητη συγκλιση που ηθελαν.Αν και εν αντιθεση με τα προηγουμενα 3 χρονια που η Μερκ σε ορισμενους αγωνες ετρεχε εμφανως detuned για να μην βγαζει ματια η διαφορα της,πλεον η Φερραρι την εχει παει μαμιοντας.

    • Mitsos Ribopaido

      Απο το επόμενο gp θελω πολυ να δω με τις αναβαθμισεις τι θα γινει

    • Ahilleas Tsikelis

      Δεν βλεπω πουθενα για αναβαθμισεις απο την μερκ…οχι οτι τα προηγουμενα χρονια εδιναν λογαριασμο

    • Mitsos Ribopaido

      Για rb είδα για ρενο ειδα στους κινητήρες , η φερραρι θα φέρει επισης κατι νεο μ πανε απο τον οτε οποτε φανταζομαι θα ναι αυτο της mahle..τωρα ρωτάω στο τουιτερ τους φανς για την μερκ

    • Mitsos Ribopaido

      Απο το επόμενο gp θελω πολυ να δω με τις αναβαθμισεις τι θα γινει

    • Mika

      Καπως ετσι…Δες κι αυτα που γραφω πιο πανω, στον κυνικο george!

    • αν δεν συμφωνουσε θα εμεναν στο τελος να τρεχουν μονοι τους χωρις αλλες ομαδες χωρις θεατες … ολοι μαζι προσφερουν θεαμα … φυσικα ομως παιζει και το ενδεχομενο η φερραρι να εφτασε την μερκ γιατι απλα οι νομοι της φυσικης ειναι ιδιοι για ολους … και σε 100 χρονια θα τους εχει φτασει και η χοντα δεν μπορει θα το βρουνε …

    • Mika

      Ξερεις τι, δεν αμφισβητω τις ικανοτητες εκει στο Μαρανελο…Απλα, χωρις να εχω διαβασει αυτο το αρθρο και τη συμφωνια που υποτιθεται πως εκαναν οι κατασκευαστες με τη FIA, μου φαινοταν και φαινεται απιστευτο πως η Φερραρι δειχνει να εκλεισε την αποσταση στο θεμα του κινητηρα, τοσο γρηγορα..Περιμενα να ειναι πιο κοντα, να τους πιεζουν για νικες, κλπ. ενα βημα παραπανω δηλαδη απο περσι οπως ειναι και το λογικο..
      Εδω, απο τη πρωτη μερα, πηραν νικη,ειναι δυνατοι σ ολους τους αγωνες, κι επεται συνεχεια…Δηλαδη ειναι δυσκολο να υπαρξει τετοιος μηδενισμος στην αποσταση, τοσο συντομα.
      Απο την αλλη, αν οντως καθησαν και συμφωνησαν να φερουν ολους του κινητηρες κοντα, και για τους λογους που σωστα αναφερεις κι εσυ, για θεαμα, εισιτηρια,αγωνια, κλπ, τοτε εχει απολυτως νοημα η ολη ιστορια..
      Κι ειπαν ο νικητης θα κριθει απο την αξιοπιστια, το ταλεντο καθε οδηγου και την στρατηγικη της καθε ομαδας. Οχι ομως απο την αποδοση του κινητηρα!

    • Ahilleas Tsikelis

      Λογικα οσα λες,αλλα απο τον σημερινο αγωνα φανηκε οτι η Μερσεντες εχει μακραν τον καλυτερο κινητηρα ,και χωρις χρηση του Q mode….βεβαια στους αλλους αγωνες δεν υπηρχαν ευθειες?Αν συνεχισω θα καταληξω σε συνομοσιολογια προς οφελος του θεαματος και φετος θα οτι θα το παρει η Μερκ και απο του χρονου Φερραρι αλλα με μαχες οπως φετος για το καλο του αθληματος.Οπως και να χει εχει αποκτησει επιτελους ενδιαφερον.

    • Ahilleas Tsikelis

      Καπου ειχε ειπωθει οτι το 2015 ή 2016 δεν θυμαμαι ακριβως η Μερκ ειχε βοηθησει τη Φερραρι με τον κινητηρα,αληθεια ,ψεματα κανεις δεν θα μαθει.

    • Mitsos Ribopaido

      Χωρίς την χρήση του q Mode? Όταν σ λέει χρησιμοποιησε το κουμπί για τα προσπερΑσματα τη στιγμή που ήταν ο Μασσα μπροστά ( ο οποίος έκανε ίπποτικα πίσω λες και έχουνε αυτόματο χειροφρενο ρε παιδί μ με τις μερκ,κάτι βρωμάει και δεν είναι οι κάλτσες του

    • Ahilleas Tsikelis

      Μονο στην προσπεραση με τον Μασσα εγινε χρηση αλλου μοουντ.Κατα τα αλλα με κανονικες ρυθμισεις αγωνα 1ο-2ο σεκτορ η μερκ μοιραζε πονο που ειχε ευθειες,αθροιστικα 0,5 δευτερο

    • Mitsos Ribopaido

      Ανάλογα στην μεση και μετα έκοβε απο παντου ο φετελ αλλα στο 1ο έχανε αρκετα ναι