Αν εξαιρέσουμε τη Honda, τα power units των Mercedes, Ferrari και Renault βρίσκονται κοντά μεταξύ τους. Αυτός είναι ο ισχυρισμός της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας, η οποία οδηγήθηκε στην κατάργηση του συστήματος των μαρκών, ώστε να κλείσει η ψαλίδα από τη Mercedes, που εξακολουθεί να διαθέτει τον δυνατότερο κινητήρα.

Τρία είναι τα δέκατα που χωρίζουν τους κινητήρες αυτούς, ένα νούμερο που μπορεί να ακούγεται μικρό σε κάποιους. Η FIA έχει ακολουθήσει μια περίπλοκη μέθοδο για να προκύψει το αποτέλεσμα αυτό, όμως η Red Bull Racing εξακολουθεί να πιστεύει πως ο R.E.17 είναι αρκετά πίσω από τον M08 EQ Power+. Ο Helmut Marko, αγωνιστικός σύμβουλος των Αυστριακών, υποστηρίζει πως η διαφορά φάνηκε στη Ρωσία, όπου ο Daniel Ricciardo ήταν 1,7 δευτερόλεπτα πίσω από τον Sebastian Vettel στις κατατακτήριες, ενώ στον αγώνα ο Max Verstappen είδε την καρώ σημαία 1 λεπτό μετά τον Valtteri Bottas.

Το μεγαλύτερος μέρος της διαφοράς είναι ο κινητήρας, το μόνο σίγουρο. Αυτό κάνει τη μέτρηση της FIA να φαίνεται παράλογη. Η διαφορά στη Ρωσία δε σημαίνει ότι οφείλεται στην πίστα. Υπάρχουν τουλάχιστον ένα 5% που μας χωρίζει από τη Mercedes και τη Ferrari.

Επιπλέον, ο Marko θεωρεί ότι μία απλή μέθοδος είναι να κοιτάξουν τις διαφορές τις κατατακτήριες, εκεί που φαίνεται η καθαρή ταχύτητα του μονοθεσίου, αφού οι κινητήρες τρέχουν στις καλύτερες δυνατές ρυθμίσεις.

Γιατί να χρειαζόμαστε μια τόσο περίπλοκη μέθοδο; Αν ο Charlie Whiting πει ότι δεν το καταλαβαίνει, τότε μπορούμε να κοιτάξουμε μόνο στις κατατακτήριες, επειδή εκεί όλοι οδηγούν με τη μέγιστη δυνατή δύναμη και το ελάχιστο βάρος. Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να προσομοιώνουμε τη διαφορά.