Αν εξαιρέσουμε τη Honda, τα power units των Mercedes, Ferrari και Renault βρίσκονται κοντά μεταξύ τους. Αυτός είναι ο ισχυρισμός της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας, η οποία οδηγήθηκε στην κατάργηση του συστήματος των μαρκών, ώστε να κλείσει η ψαλίδα από τη Mercedes, που εξακολουθεί να διαθέτει τον δυνατότερο κινητήρα.


Τρία είναι τα δέκατα που χωρίζουν τους κινητήρες αυτούς, ένα νούμερο που μπορεί να ακούγεται μικρό σε κάποιους. Η FIA έχει ακολουθήσει μια περίπλοκη μέθοδο για να προκύψει το αποτέλεσμα αυτό, όμως η Red Bull Racing εξακολουθεί να πιστεύει πως ο R.E.17 είναι αρκετά πίσω από τον M08 EQ Power+. Ο Helmut Marko, αγωνιστικός σύμβουλος των Αυστριακών, υποστηρίζει πως η διαφορά φάνηκε στη Ρωσία, όπου ο Daniel Ricciardo ήταν 1,7 δευτερόλεπτα πίσω από τον Sebastian Vettel στις κατατακτήριες, ενώ στον αγώνα ο Max Verstappen είδε την καρώ σημαία 1 λεπτό μετά τον Valtteri Bottas.

Το μεγαλύτερος μέρος της διαφοράς είναι ο κινητήρας, το μόνο σίγουρο. Αυτό κάνει τη μέτρηση της FIA να φαίνεται παράλογη. Η διαφορά στη Ρωσία δε σημαίνει ότι οφείλεται στην πίστα. Υπάρχουν τουλάχιστον ένα 5% που μας χωρίζει από τη Mercedes και τη Ferrari.

Επιπλέον, ο Marko θεωρεί ότι μία απλή μέθοδος είναι να κοιτάξουν τις διαφορές τις κατατακτήριες, εκεί που φαίνεται η καθαρή ταχύτητα του μονοθεσίου, αφού οι κινητήρες τρέχουν στις καλύτερες δυνατές ρυθμίσεις.

Γιατί να χρειαζόμαστε μια τόσο περίπλοκη μέθοδο; Αν ο Charlie Whiting πει ότι δεν το καταλαβαίνει, τότε μπορούμε να κοιτάξουμε μόνο στις κατατακτήριες, επειδή εκεί όλοι οδηγούν με τη μέγιστη δυνατή δύναμη και το ελάχιστο βάρος. Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να προσομοιώνουμε τη διαφορά.

  • ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΧΙΔΗΡΟΓΛΟΥ

    Νομίζω ο Marko, έχει δίκιο, τουλάχιστον 5 δέκατα θα έλεγα το λιγότερο.

  • Akis-F1 FAN

    Το σασί όμως της rb γιατί δεν μας λέει πόσο πίσω είναι ;; 1,7 δευτερόλεπτα που φάγαν στη Ρωσία σίγουρα δεν είναι μόνο από τον κινητήρα….γενικά στην rb πολύ σπάνια παραδέχονται ότι υστερούν και τους αρέσει να τα ρίχνουν στον κινητήρα….κάτι σαν την μακλαρεν.

    • Nerazzuro21

      Φέτος είναι η μόνη χρονιά που παραδέχονται ότι δεν έχουν κάνει καλή δουλειά στο chassis. Για να το παραδέχονται δημοσίως η RB13 πρέπει να είναι αρκετά πίσω από άποψη chassis.

    • Akis-F1 FAN

      Νομίζω οι οδηγοί μόνο το λένε….από χορνερ και μαρκο δεν έχω δει καμιά τέτοια δήλωση….εκτός αν υπάρχει καμία και μυ διαφεύγει. Πάντως το b spec μονοθέσιο που θα φέρουν στη Βαρκελώνη είναι η τελευταία τους ελπίδα για καμιά νίκη φέτος.

    • Nerazzuro21
    • Akis-F1 FAN

      Τελικά όντως όμως μου διέφευγε ;-P Θα έχει πάντως πολύ ενδιαφέρον να δούμε πόσο μεγάλο βήμα θα κάνουν στη Βαρκελώνη.

  • Mika

    Νομιζω ειναι κατι που το βλεπουμε κι εμεις δια γυμνου οφθαλου, δεν ειχαμε αναγκη το γερο Μαρκο…Η διαφορα των δυο πρωτων με τους υπολοιπους,ειναι σημαντικη…