1Εισαγωγή

Πλέον δεν είναι αρκετό να έχεις μόνο ένα crossover/SUV στην γκάμα σου, καθώς η κυρίαρχη τάση δείχνει ότι όλο και περισσότερες ανάγκες καλύπτονται από αυτά τα μοντέλα. Είναι πλέον τόσες οι επιλογές που κατηγοριοποιούνται στις ανάλογες υπό-κατηγορίες, με την Opel να έχει ήδη παρουσία στο B-SUV, με το Mokka X, αλλά να μπαίνει δυναμικά και στα συμπαγή crossover με το νέο Crossland X (το οποίο θα παρουσιαστεί στην Ελλάδα την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου, με τιμή από €17.300).

Έπρεπε, όμως, να δηλώσει το παρόν και στη C-SUV κατηγορία, με ένα πραγματικό διεκδικητή, η οποία σήμερα αριθμεί περίπου 1,9 εκατ. πωλήσεις στην Ευρώπη, ενώ στην χώρα μας κατέχει 23% μερίδιο αγοράς, με πολύ δυνατούς “παίκτες”, όπως το Ford Kuga, Hyundai Tuscon, Kia Sportage, Nissan Qashqai, Peugeot 3008, Renault Kadjar, Seat Ateca και VW Tiguan.

Γι’αυτό το λόγο, προσκεκλημένοι της Opel Ελλάς, βρεθήκαμε στο Μιλάνο για να δούμε για πρώτη φορά από κοντά -δύο μήνες μετά τα “ιντερνετικά” αποκαλυπτήρια- το νέο Grandland X, σε μια στατική παρουσίαση, καθώς τα επίσημα αποκαλυπτήρια του θα γίνουν στην έκθεση της Φρανκφούρτης σε κάτι λιγότερο από 2 μήνες.

Τα πρώτα αυτοκίνητα στις ελληνικές αντιπροσωπείες θα μπουν από τον ερχόμενο Οκτώβριο, και όπως καταλαβαίνεις είναι νωρίς να μιλάμε για ακριβή τιμοκατάλογο. Παρόλα αυτά, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ιθυνόντων της εταιρίας η τιμή του θα ξεκινάει από τις περίπου €25.000, με τις προ-παραγγελίες να ανοίγουν από τον επόμενο μήνα, όπου στο ελληνικό site της Opel θα υπάρχει και ανάλογος configurator.

2Το αυτοκίνητο

Για να εξασφαλιστεί ότι το Grandland X διαθέτει αναλλοίωτο τον χαρακτήρα των μοντέλων της Opel, αυτή επένδυσε 10.000.000 ευρώ για την εξέλιξη του. Έτσι, παρότι το πάτωμα και τα μηχανικά μέρη προέρχονται αυτούσια από το Peugeot 3008 η εξωτερική εμφάνιση και ο εσωτερικός σχεδιασμός είναι αυτός που περιμένεις από ένα μοντέλο της γερμανικής εταιρίας.

Διαθέτει μοντέρνα δυναμική σχεδίαση, η οποία ενισχύεται με την -προαιρετική- διχρωμία του αμαξώματος. Το εμπρός μέρος κυριαρχείται από την μεγάλη τραπεζοειδής μάσκα, που έκανε ντεμπούτο στο Mokka X και πλέον χαρακτηρίζει τα “Χ” μοντέλα της crossover/SUV οικογένειας, με τα αμυγδαλωτά φωτιστικά σώματα να προσφέρουν δυναμικό βλέμμα. Αυτά -προαιρετικά- είναι τεχνολογίας LED, και διαθέτουν το προσαρμοζόμενο συστήματος εμπρόσθιου φωτισμού (AFL), με λειτουργίες όπως φωτισμός στροφών, υποστήριξη μεγάλης σκάλας και αυτόματης ρύθμισης ύψους δέσμης.

Η off-road εμφάνιση τονίζεται από τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, τις εξωτερικές αναλογίες, τις αεροδυναμικές επιφάνειες και τους κοντούς πρόβολους. Το Grandland X έχει μήκος 4.477 χιλιοστά, πλάτος 1.844 χιλιοστά και ύψος 1.636 χιλιοστά, όντας μεγαλύτερο κατά 20 εκατοστά σε σχέση με το Crossland X. Εξαιτίας του μεταξονίου του, που φτάνει τα 2.675 χλστ., και είναι ίδιο με το 3008, χάρη στην EMP2 πλατφόρμα που είναι βασισμένα και τα δύο, προσφέρει εξαιρετικά άνετους χώρους για πέντε άτομα. Ο χώρος αποσκευών του ανέρχεται στα 514 λίτρα (ο μεγαλύτερος στην κατηγορία του), και μετά την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει τα 1.652 λίτρα.

Τέλος, ακόμα δεν έχουν πραγματοποιηθεί οι δοκιμές πρόσκρουσης από τον EuroNCAP, με τους ιθύνοντες της εταιρίας να μην περιμένουν κάτι λιγότερο από τα πέντε αστέρια.

3Εσωτερικό

Περνώντας στην καμπίνα, συναντάς γνώριμη εικόνα, καθώς ο σχεδιασμός είναι όμοιος με αυτόν του Astra. Διαθέτει τριάκτινο τιμόνι, και από τη σύντομη επαφή με το αυτοκίνητο, φάνηκε να έχει γίνει χρήση υψηλής ποιότητας πλαστικών και με σωστό φινίρισμα, παρότι τα συγκεκριμένα ήταν προ-παραγωγής.

Όλο το πάνω μέρος του ταμπλό και των θυρών διαθέτουν μαλακής υφής πλαστικό, ενώ στο κάτω μέρος του ταμπλό, στην κεντρική κονσόλα αλλά και στις πίσω πόρτες υπάρχει σκληρό συμπαγές υλικό. Οι piano black επενδύσεις μεταφέρουν την ιδιαίτερη και υψηλή αισθητική του εξωτερικού στο εσωτερικό, με τους όποιους διακόπτες να έχουν μινιμαλιστικό σχεδιασμό, έχοντας αντικαταστήσει τους αμέτρητους διακόπτες και τα κουμπιά που μας είχε συνηθίσει η Opel στα μέχρι τώρα μοντέλα της.

Η κεντρική κονσόλα έχει τρεις οριζόντιες σειρές χειριστηρίων για άμεση και διαισθητική πρόσβαση στις λειτουργίες infotainment, ελέγχου κλιματισμού και πλαισίου. Χαρακτηρίζεται από μια κομψή, σχεδιαστική λιτότητα με λίγους και απαραίτητους διακόπτες, με κύριο χαρακτηριστικό της κεντρικής κονσόλας να είναι οι καθαρές φόρμες και η οπτική σαφήνεια. Στο κέντρο υπάρχει το IntelliLink, το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, που διαθέτει έγχρωμη οθόνη αφής διαμέτρου 8 ιντσών, με τις λειτουργίες να ελέγχονται μέσω αφής ή από τα τηλεχειριστήρια στο τιμόνι (ένταση ήχου) ή μέσω φωνητικού ελέγχου.

Επιπλέον, ανάμεσα στον αναλογικό πίνακα οργάνων υπάρχει μια κεντρική οθόνη πληροφοριών, που προσφέρει βελτιωμένη αναγνωσιμότητα χάρη στις νέες 3,5” μονόχρωμες και 4,2” έγχρωμες οθόνες με λευκό φωτισμό LCD, ανάλογα την έκδοση. Η θέση οδήγησης είναι υπερυψωμένη, και φάνηκε να προσφέρει άριστη σφαιρική ορατότητα.

4Κινητήρες

Κατά το λανσάρισμα, το μοντέλο θα προσφέρεται με δύο κινητήρια σύνολα, ένα βενζίνης και έναν πετρελαίου, και τα δύο προερχόμενα από το PSA Group, τα οποία πάνε “πακέτο” με την πλατφόρμα του Grandland X.

Ο πρώτος είναι ένας αλουμινένιος βενζινοκινητήρας 1,2-λίτρων με turbo και άμεσο ψεκασμό, απόδοσης 130 ίππων και ροπή 230 Nm στις 1.750 σ.α.λ.. Η επίσημη μικτή κατανάλωση ανακοινώνεται στα 5,5 – 5,4 λίτρα/100 χλμ/ώρα, με τις εκπομπές CO2 στα 127 – 124 γρ/χλμ.

Από την άλλη, υπάρχει ο 1.600άρης πετρελαιοκινητήρας, απόδοσης 120 ίππων με ροπή 300 Nm στις 1.750 σ.α.λ., και μικτή κατανάλωση στα 4,6 – 4,3 λίτρα/100 χλμ., με τις εκπομπές CO2 στα 118 – 111 γρ/χλμ.

5Μετάδοση

Η κίνηση μεταφέρεται αποκλειστικά στον εμπρός άξονα, μέσω ενός 6-τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου ή ενός αυτόματου διπλού συμπλέκτη. Το Grandland X προσφέρεται προαιρετικά με το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Grip Control, που συμβάλλει στην ασφαλή οδηγική απόλαυση.

Ακόμα, εξασφαλίζει ότι η ισχύς μεταφέρεται με ασφάλεια στο δρόμο, παρέχοντας κορυφαία πρόσφυση όλο το χρόνο και σε όλες τις επιφάνειες. Έτσι, μπορείς να επιλέξεις πέντε προγράμματα οδήγησης, με το σύστημα να προσαρμόζει την κατανομή ροπής στους εμπρός τροχούς, επιτρέποντας την ολίσθηση του τροχού, εάν είναι απαραίτητο και, με το αυτόματο κιβώτιο, προσαρμόζει τα σημεία αλλαγών σχέσεων καθώς και την απόκριση του γκαζιού. Αυτό εξασφαλίζει την καλύτερη δυνατή πρόσφυση και σταθερή συμπεριφορά σε επιφάνειες με χιόνι, λάσπη, άμμο ή νερό.

6Τεχνολογίες

Ο πλούσιος βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων σύστημα αναγνώρισης παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας (lane departure warning), σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης (road sign recognition), σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα (hill start assist), radio R4.0 με δυνατότητα τηλεφώνου bluetooth hands-free, σύστημα κλιματισμού με φίλτρο σωματιδίων και οσμών, καθίσματα comfort με ποικίλες δυνατότητες ρύθμισης και διαιρούμενο/αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα, με το σύστημα OnStar να προσφέρεται στάνταρ από την έκδοση Edition, που περιλαμβάνει Wi-Fi Hotspot και νέες υπηρεσίες όπως κράτηση δωματίου σε ξενοδοχείο και αναζήτηση χώρου στάθμευσης.

Το Grandland X προσφέρει ακόμα μία γκάμα υπερσύγχρονων συστημάτων υποστήριξης, infotainment και χαρακτηριστικών άνεσης, όπως: σύστημα αναγνώρισης επικείμενης σύγκρουσης (forward collision warning) με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (automatic emergency βraking) και ανίχνευση πεζού, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού (driver drowsiness alert), σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος (advanced park assist) και κάμερα 360 μοιρών.

Το adaptive cruise control βρίσκεται στον επιπλέον εξοπλισμό, ενώ χαρακτηριστική άνεση προσφέρουν τα πιστοποιημένα από το AGR εργονομικά καθίσματα, καθώς και το θερμαινόμενο τιμόνι, τα θερμαινόμενα εμπρός και πίσω καθίσματα, η πίσω πόρτα που ανοίγει και κλείνει με απλή κίνηση του ποδιού κάτω από τον προφυλακτήρα και η πανοραμική ηλιοροφή.

Όπως σε όλα τα μοντέλα Opel, το Grandland X προσφέρει συνδεσιμότητα με Android Auto και Apple CarPlay, με τα smartphone να φορτίζονται ασύρματα μέσω επαγωγικής φόρτισης. Τέλος, το αυτοκίνητο διατίθεται με το premium ηχοσύστημα της Denon, με οκτώ ηχεία και ένα subwoofer.

  • Giannisk

    Εμφανισιακά δείχνει εντυπωσιακό όπως και το αδερφάκι του 3008. Ειναι γεμάτο τεχνολογία και έχει δοκιμασμενα μοτέρ. Αν αποδειχθεί και αξιόλογο στην οδήγηση δεν βρίσκω τον λόγο να μην πάρει ένα κομμάτι της κατηγορίας που αυτήν την στιγμή πουλάει με τρελούς ρυθμούς.

    • georgekaras

      θα θελα μια τετρακινηση ελεος πια τετοιο ντερεκακι που ειναι να μπορει εστω να μπει σε μια αμουδια

    • Giannisk

      Συμφωνώ και διαφωνώ ταυτόχρονα. Αν και η τετρακίνηση είναι καλοδεχούμενη συνήθως εκτοξεύει το κόστος. Μάλιστα όταν ρώτησα για το qashqai, προ μηνών, με τον τρόπο τους με απέτρεψαν προς την τετρακινητη έκδοση.

    • gv

      σε χαλαει να υπαρχει και σαν επιλογη γι αυτους που εχουν να ξοδεψουν και θελουν τετρακινηση δηλαδη?
      η και αυτο εκτοξευει το κοστος?

    • Giannisk

      Εμένα όχι αλλά ενοχλεί τις εταιρείες που θα ξοδέψουν χρήμα σε R&D καθώς και προσαρμογή στην γραμμή παραγωγής σε κάτι που δεν θα τους αποφέρει ανάλογο κέρδος. Η opel και κάθε opel, γνωρίζει ότι είναι ελάχιστοι αυτοί που θα δώσουν 30+ χιλιάδες για ένα opel. Ποιο opel με τέτοια τιμή πήγε καλά σε πωλήσεις τα τελευταία 20-30 χρόνια? Μην ξεχνάς επίσης ότι η εταιρεία είναι σε λιτότητα εδώ και χρόνια.

    • Dentdim

      Συμφωνώ απόλυτα. Αυτό που κανει η Peugeot με την απαξίωσή της 4κινησης περιορίζει πολυ τις επιλογές όλων οσων ενδιαφερομαστε για 4κινητα suv.Ηλπιζα οτι δεν θα κάνει το ιδιο με την opel αλλά να που κ εδώ all grip …Και ετσι το να βρεις 4κινητο diesel κατηγοριας c στα 30χλ αποτελεί πλέον μια πολυ δύσκολη υποθεση…

  • Μαχητής Σαολίν

    “Τα πρώτα αυτοκίνητα στις ελληνικές αντιπροσωπείες θα μπουν από τον ερχόμενο Οκτώβριο, και όπως καταλαβαίνεις είναι νωρίς να μιλάμε για ακριβές τιμοκατάλογο. ”

    πτώση ενικός
    ονομαστική ακριβής ακριβής ακριβές
    γενική ακριβούς ακριβούς ακριβούς
    αιτιατική ακριβή ακριβή ακριβές
    κλητική ακριβή(ς) ακριβής ακριβές

    πτώση πληθυντικός
    ονομαστική ακριβείς ακριβείς ακριβή
    γενική ακριβών ακριβών ακριβών
    αιτιατική ακριβείς ακριβείς ακριβή
    κλητική ακριβείς ακριβείς ακριβή

    Το σωστό είναι “…για ακριβή τιμοκατάλογο”
    Μάλλον ο αρθρογράφος λέει στην καθημερινή του ζωή ΤΟ τιμοκατάλογο.

    Σε κάθε άρθρο τα ίδια. Πόσο δύσκολο είναι να γράψετε ένα κείμενο και να μην μας πονάν τα μάτια;

  • gv

    α και τον diesel της πεζο θα φοραει?
    και τι θα γινει με τον πολυ καλο 1,6 diesel της οπελ?
    τζαμπα πηγαν τοσα λεφτα στην εξελιξη του?
    τι θα τον κανουν αυτον?
    η μηπως θεωρειται ιδιοκτησια της GM?
    καποιος που να ξερει?

  • Mika

    Συμπαθητικο δειχνει και με τιμη μαλλον πιο χαμηλη απο αυτην του 3008, θα τα παει καλα…

  • Gmph fast

    Άμα λέει θα ξεκινάει από τις 25Κ σημαίνει ότι θα έχει πάνω κάτω ίδιες τιμές με το 3008 το οποίο θεωρώ πως έχει το καλύτερο σχέδιο μέσα έξω σε αυτήν την κατηγορία. Δύσκολα τα πράγματα για το Opel.

    • Φωτόνιον

      Μου κάνει εντύπωση που είσαι ο πρώτος που το λες στα σχόλια. Η πρώτη μου σκέψη ήταν. Ρε μάγκες στην PSA/Opel… Στα ίδια λεφτά παίρνεις το 3008 που είναι ένα γλυπτό σε τροχούς. Να μη μιλήσω για εσωτερικό που κάνει και S class να ντρέπεται… Το Opel ούτε 4×4 είναι , ούτε κάτι ξεχωριστό προσφέρει. Δικήντα SUV βρίσκεις και με 17 -18χιλιάρικα, οπότε ποιος ο λόγος να το αγοράσεις; Πρέπει να είσαι φανατικός της Opel για να το δεις σοβαρά. Τελικά μόνο το Vitara κατάφερε (για την Ελλάδα πάντα) να ανασχέσει κάπως τη μονοκρατορία του Qashquai.

  • Γιώργος Βαρδου

    Grandland X = 3008 και Crossland X = 2008. Ξέρετε αν με την ελληνική αντιπροσωπεία δημιουργηθεί κάποιο πρόβλημα στο κοντινό μέλλον, αφού είναι “παρακλάδι της GM Europe”, για αυτό και ονομάζεται GM Ελλάς ΑΕ. Τώρα με την εξαγορά της Opel από την PSA τι θα γίνει;

    • δεν υπάρχει το παραμικρό πρόβλημα για την ελληνική εταιρία!
      υπήρχε πολύ αναλυτική κουβέντα με τον πρόεδρο της εταιρίας στην Ελλάδα, και ξεκαθαρίστηκε ότι δεν θα αλλάξει το παραμικρό…μόνο αντί για GM Ελλας, θα γίνει Opel Ελλας, γι’αυτό και αναφέρθηκε έτσι στο κείμενο!

    • Giannisk

      Όταν ειχα πάρει opel το 2002 νομίζω opel hellas ονομάζονταν. Πότε άλλαξε? Πάντως αυτά ειναι γραφειοκρατικές διαδικασίες, απλά ο επισημος εισαγωγέας πλέον τα εισαγει από την psa και επισης απλά αλλάζει όνομα.

  • yiamaha

    θέλει να γίνει mazda (σχεδιαστικά) η opel ή είναι ιδέα μου;