Οι αρχές της Γερμανίας προχώρησαν για πρώτη φορά σε σύλληψη ενός υπαλλήλου της Audi, λόγω του Dieselgate, κατηγορώντας τον για εξαπάτηση και για ψευδή διαφήμιση σε σχέση με το σκάνδαλο με τις εκπομπές ρύπων της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο εργαζόμενος συνελήφθη την Δευτέρα, κατ’ εντολή των εισαγγελέων του Μονάχου, ενώ η εκπρόσωπος της εισαγγελίας διέψευσε ότι η σύλληψη έγινε μετά από αίτημα των αμερικανικών Αρχών.

Την Πέμπτη, το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης δήλωσε ότι απήγγειλε κατηγορίες σε βάρος του πρώην διευθυντή Giovanni Pamio, υποστηρίζοντας ότι έδωσε οδηγίες σε εργαζομένους της Audi να σχεδιάσουν λογισμικό για να χειραγωγούν τις δοκιμές για εκπομπές ρύπων σε χιλιάδες οχήματα ντίζελ της Audi.

Οι εισαγγελείς του Μονάχου αρνήθηκαν να σχολιάσουν εάν ο συλληφθείς είναι εν ενεργεία ή πρώην υπάλληλος της Audi, ενώ ο εργαζόμενος οδηγήθηκε την Τρίτη ενώπιον δικαστή και είναι υπό κράτηση.

Τον Μάρτιο, οι εισαγγελείς του Μονάχου πραγματοποίησαν έρευνες στα γραφεία της Jones Day, της νομικής εταιρίας που η Volkswagen είχε προσλάβει για να ηγηθεί μιας εσωτερικής έρευνας στο σκάνδαλο με τις εκπομπές ρύπων, καθώς και στα κεντρικά γραφεία της Audi. Η Volkswagen είχε καταδικάσει τότε τις έρευνες και ποτέ δεν δημοσιοποίησε τα πλήρη ευρήματα της εσωτερικής έρευνας που διενεργήθηκε από την Jones Day.

Οι έφοδοι από τους εισαγγελείς του Μονάχου τον Μάρτιο είχαν στόχο να ρίξουν φως στο ποιος εμπλεκόταν στον σχεδιασμό και την τοποθέτηση του παράνομου λογισμικού σε 80.000 οχήματα VW, Audi και Porsche με τρίλιτρους κινητήρες.

Στην μηνυτήρια αναφορά που εξέδωσαν οι αμερικανικές Αρχές, οι εισαγγελείς κατηγόρησαν τον Pamio ότι αγνόησε ή απέκρυψε προειδοποιήσεις από συγκεκριμένους μηχανικούς της Audi ότι τα συστήματα ελέγχου ρύπανσης που χρησιμοποιούνται στους κινητήρες ντίζελ της εταιρίας παραβιάζουν την αμερικανική νομοθεσία για την προστασία του περιβάλλοντος.

Οι Αμερικανοί εισαγγελείς δήλωσαν ότι ο Pamio είχε δώσει εντολή σε υφιστάμενούς του να αποστείλουν ψευδείς πληροφορίες στις αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές, σύμφωνα με τις οποίες τα λεγόμενα οχήματα “καθαρού ντίζελ” της Audi δεν χρησιμοποιούσαν τεχνολογία που επιτρέπει την χειραγώγηση των δοκιμών για τις εκπομπές ρύπων. Τόσο η Audi και η μητρική της Volkswagen αρνήθηκαν να κάνουν κάποιο σχόλιο για την υπόθεση, ενώ ούτε ο ίδιος ο Pamio ούτε οι εκπρόσωποί του ήταν διαθέσιμοι για κάποιο σχόλιο.