Και για να καταλάβεις το μέγεθος, μέσα στις 30 ημέρες του Απριλίου δεν πουλήθηκε ούτε ένα Model S ή Model X. Ο λόγος απλός, και δεν έχει να κάνει με την απαξίωση των ηλεκτρικών μοντέλων της αμερικάνικης εταιρίας από τους κατοίκους του κινέζικου κρατιδίου, αλλά γιατί η κυβέρνηση του Hong Kong αποφάσισε να μειώσει τα κίνητρα αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Δεν είναι μόνο η Tesla που ζημιώθηκε, καθώς μόλις 5 ηλεκτρικά οχήματα πωλήθηκαν τον τέταρτο μήνα του έτους στο Hong Kong, όταν τον Μάρτιο καταχωρήθηκαν συνολικά 2.939 αυτοκίνητα Tesla, σχεδόν διπλάσια από τον Μάρτιο του 2016, ενώ κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, πουλήθηκαν περίπου 3.700 Tesla.

Μπορεί το νούμερο να φαντάζει ασήμαντο, επηρεάζει όμως πραγματικά τις παγκόσμιες πωλήσεις της εταιρείας. Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου, η Tesla κατέγραψε ρεκόρ πωλήσεων, με πάνω από 25.000 μονάδες παγκοσμίως, αλλά στους επόμενους τρεις μήνες οι παραδόσεις μειώθηκαν, παραδίδοντας μόλις πάνω από 22.000, λόγω της πτώσης του Hong Kong. Αυτό αποδεικνύει περίτρανα για ακόμα μια φορά, πόσο ευαίσθητη είναι η απόδοση της αμερικάνικης αυτοκινητοβιομηχανίας σε προγράμματα κρατικών επιχορηγήσεων.

Σύμφωνα με την κυβέρνηση του Hong Kong, η αυξημένη συμφόρηση των ιδιωτικών οχημάτων ήταν ο λόγος αλλαγής της φορολογικής πολιτικής, η οποία τέθηκε σε ισχύ την 1η Απριλίου, και είχε ανακοινωθεί από τον Φεβρουάριο. Έτσι, η απαλλαγή φόρου αφορά για ηλεκτρικά οχήματα μέχρι 97.500 HK δολάρια (περίπου 12.500 δολάρια), κάτι που σημαίνει ότι μετά την αλλαγή του φορολογικού συστήματος, το κόστος ενός βασικού Tesla S στο Hong Kong αυξήθηκε στα περίπου 130.000 δολάρια ΗΠΑ, όταν πριν κόστιζε κάτι λιγότερο από 75.000 δολάρια ΗΠΑ.

Τέλος, σύμφωνα με τους ειδικούς της αγοράς, τα προβλήματα της Tesla στο Hong Kong θα μπορούσαν να προκαλέσουν νέες προκλήσεις για την αμερικάνικη μάρκα στην Κίνα.