Και για να καταλάβεις το μέγεθος, μέσα στις 30 ημέρες του Απριλίου δεν πουλήθηκε ούτε ένα Model S ή Model X. Ο λόγος απλός, και δεν έχει να κάνει με την απαξίωση των ηλεκτρικών μοντέλων της αμερικάνικης εταιρίας από τους κατοίκους του κινέζικου κρατιδίου, αλλά γιατί η κυβέρνηση του Hong Kong αποφάσισε να μειώσει τα κίνητρα αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Δεν είναι μόνο η Tesla που ζημιώθηκε, καθώς μόλις 5 ηλεκτρικά οχήματα πωλήθηκαν τον τέταρτο μήνα του έτους στο Hong Kong, όταν τον Μάρτιο καταχωρήθηκαν συνολικά 2.939 αυτοκίνητα Tesla, σχεδόν διπλάσια από τον Μάρτιο του 2016, ενώ κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, πουλήθηκαν περίπου 3.700 Tesla.

Μπορεί το νούμερο να φαντάζει ασήμαντο, επηρεάζει όμως πραγματικά τις παγκόσμιες πωλήσεις της εταιρείας. Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου, η Tesla κατέγραψε ρεκόρ πωλήσεων, με πάνω από 25.000 μονάδες παγκοσμίως, αλλά στους επόμενους τρεις μήνες οι παραδόσεις μειώθηκαν, παραδίδοντας μόλις πάνω από 22.000, λόγω της πτώσης του Hong Kong. Αυτό αποδεικνύει περίτρανα για ακόμα μια φορά, πόσο ευαίσθητη είναι η απόδοση της αμερικάνικης αυτοκινητοβιομηχανίας σε προγράμματα κρατικών επιχορηγήσεων.

Σύμφωνα με την κυβέρνηση του Hong Kong, η αυξημένη συμφόρηση των ιδιωτικών οχημάτων ήταν ο λόγος αλλαγής της φορολογικής πολιτικής, η οποία τέθηκε σε ισχύ την 1η Απριλίου, και είχε ανακοινωθεί από τον Φεβρουάριο. Έτσι, η απαλλαγή φόρου αφορά για ηλεκτρικά οχήματα μέχρι 97.500 HK δολάρια (περίπου 12.500 δολάρια), κάτι που σημαίνει ότι μετά την αλλαγή του φορολογικού συστήματος, το κόστος ενός βασικού Tesla S στο Hong Kong αυξήθηκε στα περίπου 130.000 δολάρια ΗΠΑ, όταν πριν κόστιζε κάτι λιγότερο από 75.000 δολάρια ΗΠΑ.

Τέλος, σύμφωνα με τους ειδικούς της αγοράς, τα προβλήματα της Tesla στο Hong Kong θα μπορούσαν να προκαλέσουν νέες προκλήσεις για την αμερικάνικη μάρκα στην Κίνα.

  • Anestis Genk

    ελέυθερη αγορά ftw

  • a_f_a

    πριν 6 μήνες ήμουν Χονγκ Κονγκ και πραγματικά γινοταν χαμός από Τεσλα. παντού ήταν.
    ωστόσο πραγματικά, στο καράκεντρο της πόλης γίνεται χαμός από αυτοκίνητα (κατι σαν μητροπόλεως/ερμου φάση σε κάτι σημεία.

  • Mika

    Οταν τους εχεις καλομαθει, και σταματας τα κινητρα, δικαιως σου γυρνανε την πλατη!

  • που ειναι οι ”οικολογοι” τωρα ???
    το εχω πει…και θα το ξαναπω !!!!
    οι οικολογοι ειναι ελαχιστοι που αγοραζουν συνειδητα !!!! ολοι οι αλλοι…η μαζα….αγοραζει συμφωνα με την τσεπη της !!!!!! με την κρατικη επιδοτηση ΣΥΜΦΕΡΕ και πολυ !!!! τωρα εχεις και αλλες επιλογες !!!!
    + οτι αυτο μετις επιδοτησεις το λεγαμε……οτι οσο αυξανεται ο αριθμος των ηλεκτικων……τα προνομια τους θα λιγοστευουν!!!! ;-)

  • jim_1

    Πραγματικά ελεύθερη αγορά δεν υπάρχει απλά τα κράτη κυβέρνησης αποφασίζουν με ποιον θα πάνε δίνοντας εκάστοτε προνόμια..Οι αριθμοί πραγματικά μιλάνε..Όλα για το κεφάλαιο γίνονται..Αν γίνει τέρμα ανάλυση πιστεύω ότι τα ηλεκτρικά δεν είναι τα ποιο οικολογικά..

    • δεν νομιζω οτ εχει να κανει με ποιον θελουν να προμοταρουν τα κρατη….απλα παντα συμφερει να δινει κινητρα στους λιγους….

      δες πχ σε εμας τι γινοταν με τα ντιζελ……….και τι σημερα….