Με όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά και μια πλειάδα προμηθευτών και εταιριών τεχνολογίας να εργάζονται πυρετωδώς για την ανάπτυξη των αυτόνομων συστημάτων οδήγησης, μια μελέτη της Alix Partners LLP, προβλέπει πως θα χαθούν πολλά δισεκατομμύρια ευρώ, μιας και δεν υπάρχουν πολλές συνεργασίες ανάμεσα στις εταιρίες που θα μπορούσαν να μειώσουν το κόστος ανάπτυξης και εξέλιξης.

Σήμερα περισσότερες από 50 εταιρίες αναπτύσσουν συστήματα αυτόνομης οδήγησης, αλλά μέσα στην επόμενη δεκαετία, σύμφωνα με την έρευνα, ο αριθμός αυτός θα μειωθεί σε λιγότερες από 5, με όποιες εταιρίες καταφέρουν να φτάσουν πρώτες στο να βγάλουν στην αγορά αυτόνομη τεχνολογία επιπέδου 5, να αποκτούν ένα σημαντικό πλεονέκτημα σε σχέση με τις υπόλοιπες.

Στις σχετικές ειδήσεις η Toyota ανακοίνωσε τη δημιουργία της Toyota AI Ventures, ενός επενδυτικού βραχίονα που αρχικά θα επενδύσει 100 εκατ. δολάρια σε τρεις εταιρίες. Στόχος της είναι η επιτάχυνση της ανάπτυξης της ρομποτικής, της τεχνητής νοημοσύνης, της ρομποτικής, της τεχνολογίας cloud, της αυτόνομης φορητότητας και του διαμοιρασμού των δεδομένων.

Η πρώτη επένδυση της είναι στην Nautodesign, μια εταιρεία που θέλει να βγάλει στην αγορά ένα σύστημα (Nauto) που θα είναι σε θέση να αποτρέψει τροχαία ατυχήματα που οφείλονται σε απόσπαση της προσοχής του οδηγού. Η εταιρία έχει ξεκινήσει ήδη τις δοκιμές με 23 οχήματα στην έδρα της, στο Palo Alto της Καλιφόρνια, με την εταιρία να αναφέρει πως το 68% των τροχαίων οφείλεται στην απόσπαση της προσοχής και το 25% στη χρήση κινητού τηλεφώνου.

Η Toyota AI Ventures έχει επενδύσει επίσης σε ακόμη δύο εταιρίες, στη βρετανική SLAMcore που αναπτύσσει αλγόριθμους για τεχνολογικές πλατφόρμες όπως τα αυτόνομα οχήματα και τα drone καθώς και συστήματα AR/VR, για τη δημιουργία χαρτών και στην ισραηλινή Intuition Robotics που αναπτύξει ρομπότ τεχνητής νοημοσύνης για τους ηλικιωμένους.