Η δεκαετία του ’90 θεωρείται η καλύτερη εποχή για τους φίλους των ιαπωνικών αυτοκινήτων. Παρόλο που η Ιαπωνία διήρχετο οικονομική κρίσή τότε, οι αυτοκινητοβιομηχανίες της έκαναν τον κόσμο να παραμιλά. Το αυτοκίνητο που βλέπεις εδώ, το Nissan Trail Runner, δεν θα έλεγα πως εμπίπτει σε αυτή την κατηγορία, αν και έχει αρκετά πρωτοποριακά στοιχεία. Η παρουσίασή του έγινε στο σαλόνι του Τόκιο το 1997 και η ιδέα ήταν να κάνουν ένα πραγματικό Sport Utility Vehicle. Δηλαδή σπορ και χρηστικό (και) εκτός δρόμου. Υπό αυτό το πρίσμα τα SUV θα μου ήταν αρκετά συμπαθέστερα.

Έκτοτε λίγα SUV προσπάθησαν να τιμήσουν το S for Sport, με πιο επιτυχημένο αυτών να θεωρείται προσωπικά το Land Rover Evoque Coupe. Ακόμη και το πετυχημένο Evoque όμως δεν έχει την κραυγαλέα εμφάνιση του Trail Runner, που θυμίζει κάτι από αγωνιστικό του Dakar. Την ικανότητά του να τιμήσει τον χαρακτηρισμό σπορ, εξασφαλίζει το γεγονός πως στην ουσία πρόκειται για ένα Sunny GTi-R N14, το οποίο να θυμίσω έχει το σύστημα τετρακίνησης ATTESA που έγινε γνωστό στο Skyline GT-R. Αυτό συνδεόταν με το μοτέρ μέσω ενός κιβωτίου συνεχώς μεταβαλόμενων σχέσεων CVT, που όμως είχε και προκαθορισμένες σχέσεις που άλλαζαν με μπουτόν στο τιμόνι.

Πέραν των επιδόσεων το concept προωθούσε το funky style με ιδιαίτερο εσωτερικό, που εκτός του έντονου χρωματισμού είχε και αρκετά πρωτοποριακά λειτουργικά χαρακτηριστικά όπως head up display και navigation system, αν κατά την γνώμη μου το κίτρινο δεν ταιριάζει με το μαύρο εξωτερικό. Εντύπωση δε προκαλεί η τεράστια αεροτομή-απλώστρα που όμως χρησιμοποιείται όντως σαν απλώστρα αφού έχει θήκη για να βάζεις το snowboard μάλλον προκαλώντας εγκεφαλικά στο τμήμα αεροδυναμικού σχεδιασμού που συνειδητοποίησε πως δεν τους την ζήτησαν τόσο ψηλή για αεροδυναμικούς λόγους. Τέλος όπως ήταν σύνηθες κάποτε στα off road οχήματα, η ρεζέρβα ήταν σε περίοπτη θέση αφού το συρτάρι που την φιλοξενούσε άφηνε τμήμα της σε κοινή θέα και ενδεχομένως να λειτουργούσε και σαν προφυλακτήρας.

Προσωπικά δεν νομίζω πως υπήρχε ποτέ πρόθεση να βγει στην παραγωγή και όπως φάνηκε και από την μετέπειτα πορεία των SUV, ο κόσμος τα προτιμάει σαν αντικαταστάτη των οικογενειακών sedan με bonus το αίσθημα ασφάλειας και κύρους που προσθέτει το έξτρα ύψος.