Η δεκαετία του ’90 θεωρείται η καλύτερη εποχή για τους φίλους των ιαπωνικών αυτοκινήτων. Παρόλο που η Ιαπωνία διήρχετο οικονομική κρίσή τότε, οι αυτοκινητοβιομηχανίες της έκαναν τον κόσμο να παραμιλά. Το αυτοκίνητο που βλέπεις εδώ, το Nissan Trail Runner, δεν θα έλεγα πως εμπίπτει σε αυτή την κατηγορία, αν και έχει αρκετά πρωτοποριακά στοιχεία. Η παρουσίασή του έγινε στο σαλόνι του Τόκιο το 1997 και η ιδέα ήταν να κάνουν ένα πραγματικό Sport Utility Vehicle. Δηλαδή σπορ και χρηστικό (και) εκτός δρόμου. Υπό αυτό το πρίσμα τα SUV θα μου ήταν αρκετά συμπαθέστερα.

Έκτοτε λίγα SUV προσπάθησαν να τιμήσουν το S for Sport, με πιο επιτυχημένο αυτών να θεωρείται προσωπικά το Land Rover Evoque Coupe. Ακόμη και το πετυχημένο Evoque όμως δεν έχει την κραυγαλέα εμφάνιση του Trail Runner, που θυμίζει κάτι από αγωνιστικό του Dakar. Την ικανότητά του να τιμήσει τον χαρακτηρισμό σπορ, εξασφαλίζει το γεγονός πως στην ουσία πρόκειται για ένα Sunny GTi-R N14, το οποίο να θυμίσω έχει το σύστημα τετρακίνησης ATTESA που έγινε γνωστό στο Skyline GT-R. Αυτό συνδεόταν με το μοτέρ μέσω ενός κιβωτίου συνεχώς μεταβαλόμενων σχέσεων CVT, που όμως είχε και προκαθορισμένες σχέσεις που άλλαζαν με μπουτόν στο τιμόνι.

Πέραν των επιδόσεων το concept προωθούσε το funky style με ιδιαίτερο εσωτερικό, που εκτός του έντονου χρωματισμού είχε και αρκετά πρωτοποριακά λειτουργικά χαρακτηριστικά όπως head up display και navigation system, αν κατά την γνώμη μου το κίτρινο δεν ταιριάζει με το μαύρο εξωτερικό. Εντύπωση δε προκαλεί η τεράστια αεροτομή-απλώστρα που όμως χρησιμοποιείται όντως σαν απλώστρα αφού έχει θήκη για να βάζεις το snowboard μάλλον προκαλώντας εγκεφαλικά στο τμήμα αεροδυναμικού σχεδιασμού που συνειδητοποίησε πως δεν τους την ζήτησαν τόσο ψηλή για αεροδυναμικούς λόγους. Τέλος όπως ήταν σύνηθες κάποτε στα off road οχήματα, η ρεζέρβα ήταν σε περίοπτη θέση αφού το συρτάρι που την φιλοξενούσε άφηνε τμήμα της σε κοινή θέα και ενδεχομένως να λειτουργούσε και σαν προφυλακτήρας.

Προσωπικά δεν νομίζω πως υπήρχε ποτέ πρόθεση να βγει στην παραγωγή και όπως φάνηκε και από την μετέπειτα πορεία των SUV, ο κόσμος τα προτιμάει σαν αντικαταστάτη των οικογενειακών sedan με bonus το αίσθημα ασφάλειας και κύρους που προσθέτει το έξτρα ύψος.

  • Renault

    Ο πρόγονος της Bentley Bentayga (όπως λέγεται). Όσο για το εσωτερικό αποπνέει μια αίσθηση πλαστικούρας. Πάντως εξωτερικά είναι όμορφο…

  • SAMURAI-66

    Στην θεα της εικονας του κατευθειαν ηρθε στην σκεψη μου για ενα ακαθοριστο λογο το mazda mx-3 και το nissan nx 100 δυο αρκετα γνωστα και εμπορικα στην ελλαδα ιδιαιτερος ομορφα κουπε στην τοτε δεκαετια οχηματα που με ειχαν εντυπωσιαση…..αξεχαστη περιοδο αυτη του 90 για πολλους λογους.
    Οι γραμμες του πιστες στην τοτε εποχη αρκετα ενδιαφερουσες με την τεραστια αεροτομη να κανει την διαφορα,ομως το εσωτερικο ειναι επισης εντονο και οχι μακρυα απο την πραγματικοτητα με καθαρα σπορ προταση.
    Τα πειραματα της ιαπωνικης εταιρειας δεν εφεραν το επιθυμητο αποτελεσμα ισως και απο λαθος επιλογες και την εριξαν μετα σε προβληματα οικονομικης φυσεως και συμπορευση με την renault.
    Στην εποχη που η toyota εκανε το μεγαλο μπαμ με το rav 4 ξεκινωντας μια κατηγορια που γεμισε τετρατροχα τον πλανητη με τον γνωστο suv χαρακτηρα τους η nissan εκανε την δικη της προταση που δεν προχωρησε.
    Στον χωρο μπηκε και η suzuki με το Χ-90 παρομοιας φιλοσοφιας που εκανε μια μικρη πορεια παρουσιαζοντας την δικη της προταση που αντιθετα με το trail runner κυλησε στους δρομους διαγραφοντας την δικη του ιστορια!

  • δεν το θυμομουν καθολου !!!!
    το 1997 που τα SUV δεν ειχαν την τιμιτικη τους…θα πηγαινε ακλαυτο….πιστευω σημερα ειναι οτι πρεπει για να βγει στην αγορα !!!! :-D

  • Giannisk

    Μου αρέσει. Ναι ξέρω, έχω παράξενα γούστα.

  • charris

    4χ4 με VE μοτερ???

  • έπαιζε πολύ κόκα στα 90ς και έπεσαν με τα μούτρα οι εξέκς των εταιριών, οι σχεδιαστές, οι μηχανικοί. μπορεί να καταστράφηκαν οικονομικά αλλά οι εμπνεύσεις της κόκας έχουν αφήσει το στίγμα τους στη φαντασία μας.

  • xtra

    προσωπικα οταν βλεπω τρακτινη ζαντα , την φανταζομαι να σπινιαρει ανελεητα !

    Ισως αυτη η σκεψη να ξεκινησε απο τις viper mk1