Εγκαινιάζεται σήμερα η Ιόνια Οδός. Ένας νέος ασφαλής, σύγχρονος αυτοκινητόδρομος που αλλάζει τα δεδομένα για τη δυτική Ελλάδα που μειώνει κατά πολύ τις αποστάσεις ανάμεσα στην κεντρική και στην δυτική Ελλάδα. Η Ιόνια οδός αποτελείται από 196 χλμ σύγχρονου κλειστού αυτοκινητόδρομου με 2 λωρίδες +ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας, ΣΕΑ, χώρους υγιεινής, 24ωρη οδική βοήθεια, ενώ η απόσταση έχει μειωθεί σημαντικά, αφού από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα ένα αυτοκίνητο θα φτάνει σε 1 ώρα και 40 λεπτά και συνολικά 3 ώρες και 40 λεπτά από την Αθήνα.

1Αναλυτικότερα, ο αυτοκινητόδρομος περιλαμβάνει ανάμεσα σε άλλα:

  • 4 σήραγγες διπλής κατεύθυνσης, συνολικού μήκους 11,2 χλμ.
  • 24 γέφυρες, συνολικού μήκους περίπου 7 χλμ.
  • 77 κάτω & 24 άνω διαβάσεις
  • 3 Κέντρα Λειτουργίας και Συντήρησης

Στον αντίποδα όμως υπάρχει το κόστος. Τα διόδια στα σχεδόν 200 χιλιόμετρα της Ιόνιας Οδού είναι 12, 50 ευρώ, και σε συνδυασμό με το τμήμα Αθηνών – Ρίου και το κόστος της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου το κόστος εκτινάσσεται στα 27,25 ευρώ. Κόστος που για όποιον επιλέγει να κάνει το ταξίδι Αθήνα – Ιωάννινα και αντίστροφα ισούται με το κόστος και της βενζίνης.

Ειδικότερα, ο αυτοκινητόδρομος έχει τέσσερις μετωπικούς σταθμούς διοδίων (Κλάκοβο, Αγγελόκαστρο, Μενίδι και Τέροβο) με συνολικό κόστος για τα αυτοκίνητα σε 12,50 ευρώ. Πλευρικοί θα υπάρχουν πέντε σε (Γαυρόλιμνη, Μεσολόγγι, Κουβαράς, Αρτα, Γοργόμυλο).

2Η Ιόνια οδός διασχίζει δύο περιφέρειες και τέσσερις νομούς και με την ολοκλήρωσή της:

  • Συνδέει όλη τη Δυτική Ελλάδα, αναβαθμίζοντας σημαντικά αστικά και αγροτικά κέντρα όπως τα Ιωάννινα, την Άρτα και το Αγρίνιο.
  • Προσφέρει επαρκέστερη σύνδεση των λιμανιών Πάτρας, Αστακού και Ηγουμενίτσας.
  • Συμβάλλει στην ευρύτερη ανάπτυξη της περιοχής βελτιώνοντας την προσβασιμότητα σε περιοχές με υψηλό τουριστικό και αρχαιολογικό ενδιαφέρον.

Να σημειωθεί ότι η Ιόνια οδός είναι ο τέταρτος δρόμος που εγκαινιάζεται μετά τον Μορέα (Κόρινθος-Καλαμάτα και Λεύκτρο-Σπάρτη), Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (Ράχες Φθιώτιδας-Κλειδί Ημαθίας) και Ολυμπία οδός (Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα).

  • Tsou Kostas

    3:40 είναι με τα όρια ταχύτητας. Χωρίς καφρίλες και υπερβολές, και χωρίς να ξεράσουν μέσα στο αμαξι όλοι, το κάνεις και 3:00 ξερό.

    • PAO

      Σωστος , το εκανα προχτες

    • επειδη δεν εχω κανει ποτε αυτην τη διαδρομη…..με τον παλιο δρομο για τι ωρες μιλαμε ..με καφριλες και χωρις ??

    • Πάνος

      5.30-6… σε οικογενειακους ρυθμους..ηταν καποτε…χωρις κανενα τμημα της εθνικης…

    • δηλαδη χαλαρα 2 ωρες κατω εισαι…και μπορει να το πας και 3 ωρες αμα κινηθεις σβελτα !!!
      οποτε ο χρονος ειναι χρημα….αρα λογικο και το κοστος !!!! και πανω απολα πας με ασφαλεια !!!!
      ξερεις μηπως και ποσα χιλιομετρα ηταν με τον παλιο η διαδρομη και ποσο με τον καινουριο ????

    • Πάνος

      Δε νομίζω να έχει διαφορά… Γύρω στο 450αρι νομίζω… Αλλά ένας τόσος μεγάλος αυτοκίνητο δρόμος ίσως είναι Κ πληκτικος… Στο λίγο που έχω μπει Σ ένα τμήμα βαριέσαι να βλέπεις ευθεία… Είναι να έχεις κάνα rs6 να ανοίγεις…

    • πληκτικος ????δηλαδη προτιμας να εισαι σε δρομο μια λωριδα ανα κατευθυνση…….και να παιζεις με κατεβασματα πισω απο νταλικες και αντιθετα ρευματα ????

      παντως αν θεωρεις τον δρομο πληκτικο……η πας απο το παλιο …η περιμενεις στο συντομο μελλον τα αυτονομα !!! ;-)

    • Πάνος

      Α πα πα πα πα! Μακριά από μας… Έχει Κι ο επαρχιακος δρόμος τη χάρη του… Λίγο στροφουλα τη θες όμως.. Προτιμώ μεικτό δρόμο… Ούτε φουλ ευθεία ούτε μια λωρίδα κατσικοδρομο.. Δεν ξέρω αν με πιάνεις…

    • o επαρχιακος δρομος εχει την χαρη του μονο αμα τον κανεις μια φορα τον χρονο !! αλλιως δεν αξιζει σε καμια περιπτωση……

    • Πάνος

      Εγώ τον κάνω περίπου 2-3 τον χρόνο όποτε είμαι ευχαριστημένος… Άσχετο αλλά ο νέος δρόμος ελπίζω να μην έχει κάμερες ΓΤ η τροχαία θα κάνει χρυσές δουλειές χα χα χα

    • οι καμερες αγχωνουν μονο οσους ειναι να κινηθουν πανω απο τα ορια του ΚΟΚ…δηλαδη πανω απο τα 130χλ/ω !!!

      στον επαρχιακο δρομο……τα ορια θα ειναι ακομα πιο χαμηλα….οποτε ευχομαι να μην αφησουν και εκει καμια καμερα……γιατι εκει να δεις χρυσες δουλειες !!! :-D

    • Tsou Kostas

      Αθήνα-Ηγουμενιτσα πήγα σε 3:30, ήρεμα, με 140-160. Από τον παλιο, το ρεκορ μου ήταν 4:20 νύχτα με το RX-8, αλλά με την ταυτότητα στα δόντια και 100 λίτρα βενζίνη.

    • αρα ο καινουριος δρομος συμφερει χαλαρα οπως και να το δεις !!! και απο ασφαλεια…και απο οικονομια και χρονου και χρηματων !

    • Renesis1

      Με το RX8 ο συγκεκριμένος χρόνος?..

    • Tsou Kostas

      οχι, με i30 diesel. Το RX έχει να περασει διοδια 3 χρόνια… το έχω για την πόλη.

    • Renesis1

      Να το βγάλεις πάντως μια φορά στο συγκεκριμένο κομμάτι. Με το 8αρι θα το απολαύσεις 120%, σε ένα τέτοιο δρόμο! Τα ξέρεις βέβαια τι στα λέω, αλλά είναι μια καλή ευκαιρία να το οδηγήσεις και να το ευχαριστηθείς στο φυσικό του περιβάλλον.. ;)

    • Tsou Kostas

      το φυσικο του περιβάλλον δεν είναι οι 2 λωρίδες με την νησίδα, εκει πάνε όλα. Το φυσικό του περιβάλλον ήταν ο παλιός. Βεβαια τώρα είναι το παρκιν του Σκλαβενίτη γιατι είναι παροπλισμένο και εκτελεί μόνο τοπικά δρομολογια. Είναι πολύ παλιό το δικό μου ρε συ, το έχω 13 χρόνια.

    • Renesis1

      Σωστός, οι στριφτερές διαδρομές είναι το φυσικό περιβάλλον του. Στο έγραψα γιατί που και που θέλει και ένα γερό “ξεμπούκωμα”, (τα ξέρεις ήδη) σε εθνική, αττική οδο κλπ.. 1η, 2α σταμάτα το “σκοτώνουν”. Θέλει και μερικές φορές να το βγάλεις στα ανοιχτά για να ανασάνει και να καθαρίσεις και τα κατάλοιπα από το όλο σύστημα. Εγώ βρίσκω μέρες και το βγάζω σε εθνικά οδικά δίκτυα, για να το ευχαριστηθώ καταρχάς και για να το κρατήσω καθαρό εντός. Το τερπνόν μετά του ωφελίμου..

    • Tsou Kostas

      καλά κάνεις. Αυτό έχει νόημα όταν ακόμα σώνεται, το δικό μου πλέον δεν σώνεται, περιμένω να πεθάνει και να το φτιάξω όλο από την αρχή. Από την άλλη, περιμένω 3 χρόνια και δεν έχει πάθει τίποτα….

    • Renesis1

      Το έχω κρατήσει μάχιμο και ευτυχώς κρατάει ακόμα γερά. Κάνω κάποια πράγματα ευλαβικά, για αυτό.. Με το καλό και το δικό σου, γρήγορα σαν καινούργιο!

    • sergio7

      Και μπορεί να περιμένεις πολύ ακόμα…. δε χαλάνε τόσο εύκολα όσο νομίζουν μερικοί. Μη ξεχνάς υπάρχει βίντεο, χωρίς λάδι μέσα καθόλου κ κολλημένο τον ένα ροτορα, συνεχόμενο burnout μέχρι σπασίματος του δευτερου, το στοίχημα ήταν 1 λεπτό άντε 2 και τελικά άντεξε 7μιση… δεν έσπαγε με τίποτα!
      Ποιο μοτέρ μπορεί να βαράει κοφτές για τόση ώρα χωρίς λάδι?

  • Bon Viveur

    Άρα πήγαινε έλα 74,5 μόνο για τα διόδια… βάλε και βενζίνες, πετρέλαια…. Τζάμπα!!
    καλύτερα να πάει κανείς στο Παρίσι, πιο φτηνά θα του έρθει….

    • για παρισι δεν ξερω…..αλα πανε ελα ρωμη 2 ατομα με40 ευρω το κανεις χαλαρα !!!! :-P

    • Bon Viveur

      Ρώμη θες;; Ρωμη! Στην πόλη θα τα χαλάσουμε; :D
      Αλλά σαν τα Γιάννενα πουθενά! Γι’ αυτό το πληρώνεις σαν ταξίδι στην ΝΥ… :P

    • λογικο…η ρωμη δεν εχει ουτε λιμνη…ουτε κερινα ομοιωματα !!!! :-P

    • Bon Viveur

      εμ έτσι εξηγείται η διαφορά κόστους!! :P

    • oi απαντησεις ειναι μπροστα σας…..αλλα εθελοτυφλειτε !!!!!! :-D

  • Mikoyan Gurevic

    Πληρώστε τους ολιγάρχες που λυμαίνονται τους Ελληνικούς Αυτοκινητόδρομους με κρατική και κοινοτική επιχορήγηση και με την ανοχή των εκάστοτε κυβερνήσεων.

    • Tsou Kostas

      Φίλε πληρώνω για να χρησιμοποιήσω έναν δρόμο που θα πάει την οικογένεια μου διακοπές ολόκληρη, και θα την φέρει και πίσω. Δεν ξέρω και δεν με ενδιαφέρει ποιος και πως τον εφτιαξε, εγω τον βρήκα εκεί και μου κάνει.

    • Mikoyan Gurevic

      Αφού σου περισσεύουν και θέλεις να συντηρείς αυτή την κατάσταση πρόβλημα σου. Εγώ πάω πάντα από εναλλακτικές διαδρομές και δεν δίνω ούτε 1 ευρώ στους ολιγάρχες. Αθήνα (από Λάρισα) πάω μέσω Μπράλου, Θήβας και βγαίνω Ελευσίνα, κάνω 35 λεπτά παραπάνω, αλλά είναι 125 χιλιόμετρα λιγότερα και χωρίς διόδια!

    • Tsou Kostas

      Τα δίνεις στον Βαρδινογιάννη σε βενζίνες. Καλά κάνεις κι εσυ, από μικρός στην ΚΝΕ ο Βαρδής…

    • Γιάννης

      Εχμ, για τον συγκεκριμένο δρόμο (και όχι μόνο για αυτόν) το κράτος δεν έδωσε ούτε ευρώ… Γι΄ αυτό και τα διόδια… Κάπως πρέπει να πληρωθούν οι «ολιγάρχες» που έφτιαξαν το δρόμο με δικά τους χρήματα…

    • Mikoyan Gurevic

      Βασικά στοιχεία της Ιόνιας Οδού

      Συνολικό μήκος: 196 χλμ.

      Προϋπολογισμός κατασκευής: περίπου 1,2 δις. ευρώ

      Τελικό συνολικό κόστος για το δημόσιο (ΕΣΠΑ): 1 δις. ευρώ

      Πρόοδος κατασκευής: 77%

      Εργαζόμενοι: 2.200

      Χρησιμοποιούνται: 1.530 μηχανήματα.

    • Mikoyan Gurevic

      Όλοι οι Αυτοκινητόδρομοι με τον ίδιο τρόπο κατασκευάστηκαν. Ούτε ένα ευρώ δεν βάλαν οι ολιγάρχες, πληρωμένα δουλικά.

  • Mika

    Τον εκανα προσφατα, βασικα το Σαββατοκυριακο που μας περασε, απο Μετεωρα, πηγα Γιαννενα, κατεβηκα μετα Πελλοποννησο, Ολυμπια, Κυπαρρισια, Πυλο, Καλαματα, Σπαρτη, κλπ..Πραγματικα πολυ καλος δρομος, κι η γεφυρα φυσικα δεν παιζεται, αν και ποναει πολυ, στα 13.30….
    Δεν εχει ομως πουθενα ΣΕΑ, aka REST AREA, ειναι ΟΛΑ ακομα υποκατασκευη, οποτε απο αυτην την αποψη, αν περασεις τωρα και πεινας, η δεν εχεις βενζινη, τον ηπιες, πρεπει να βγεις εκτος…Οταν, θα γινουν κι αυτα, θα ειναι οκ….

  • Pandal

    Πριν χωρίς δυοδια χρειαζόταν λιγότερο χρόνο!

  • Tony T

    εγώ δε θα κρίνω το κόστος των διοδίων….

    εμένα με μοιάζει που σε αυτή την ηλίθια χώρα τα αυτονόητα είναι τα δύσκολα…

    1. ένας ενιαίος πομποδέκτης για ΟΛΟΥΣ τους δρόμους σε όλη τη χώρα που έχουν διόδια. δε γίνεται να βρίζουμε το Δημόσιο και δύο-τρεις ιδιώτες να μην μπορούν να το κάνουν. Και αν είσαι μαγκας κ.Υπουργέ υποχρέωσε τους να το κάνουν…. θα βρεις τον τρόπο…

    2. χρέωση στο μπες-βγες. να φύγω από Καλαμάτα και να πληρώσω στην Καβάλα…
    όχι σαν τώρα που σταματάω κάθε 15 λεπτά σε 20-22 σταθμούς.

    3. πληρωμή με όλα τα μέσα.ακόμα και κάρτα… ANEΠΑΦΕΣ ΖΩΑ…..

    ιδιωτική πρωτοβουλία από τα LIDL…..

    • Tsou Kostas

      τι κακό είναι αυτό ρε φίλε…. Είναι δυνατόν να μην υπάρχει ένα μηχανακι, να πληρώνεις παντού, να αφαιρεί το ανάλογο ποσό κάθε φορά και να το πιστώνει στην αντίστοιχη εταιρία? Είναι δυνατόν να είναι τόσο βλάκες?

    • Tony T

      Και να έχεις υπόψιν ότι είναι ζήτημα μιας ημέρας το θέμα αυτό….Η υποδομή υπάρχει σε όλα τα τεχνικά επίπεδα.ακόμα και η εταιρία που κάνει τη συντήρηση είναι η ίδια.
      απλά υπάρχει κόντρα των εταιρειών για το ποια θα παίρνει το χρήμα μπροστά..
      αν εγώ βάλω 100€ στο μηχανάκι της Αττικής οδού, ουσιαστικά μέχρι να τα σπαταλήσω(από μια εβδομάδα έως μήνες ολόκληρους) , δανείζω την εταιρεία ζεστό χρήμα. Για αυτό το 100σταρικο επί πόσων χιλιάδων συνδρομητών, γίνεται η ζημιά…
      στα τέτοια τους ο καταναλωτής……

    • Mika

      Eλα ντε..Αλλου E-pass, αλλου Free-Pass, αστο διαολο….Ξεκινας απο Αθηνα να πας πανω, και το Free Pass, πιανει μεχρι Λαμια, μετα δεν γινεται κυριε μου σου λεει..Πας Πελοππονησο, πρεπει να αλλαξεις σε e-pass, γιατι εχουν αλο συστημα αυτοι…
      Οτι να ναι!!!!

    • Mika

      Eλα ντε..Αλλου E-pass, αλλου Free-Pass, αστο διαολο….Ξεκινας απο Αθηνα να πας πανω, και το Free Pass, πιανει μεχρι Λαμια, μετα δεν γινεται κυριε μου σου λεει..Πας Πελοππονησο, πρεπει να αλλαξεις σε e-pass, γιατι εχουν αλο συστημα αυτοι…
      Οτι να ναι!!!!