Ένα από τα πολυαναμενόμενα νέα μοντέλα που περιμέναμε να παρουσιαστούν επίσημα στην έκθεση της Φρανκφούρτης είναι το Suzuki Swift Sport. Στην τρίτη γενιά του μοντέλου, η ιαπωνική εταιρία πραγματοποιεί την μεγαλύτερη αλλαγή, καθώς για πρώτη φορά διαθέτει έναν turbo κινητήρα.

1Κινητήρας

Πιο συγκεκριμένα κάτω από το καπό του μικρού hothatch υπάρχει ο 1.400αρης Boosterjet, προερχόμενος από το Vitara S, με την απόδοση του να μην αλλάζει και να ανέρχεται στα 140 άλογα με 230 Nm ροπής. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα 6-ταχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ίδιο με του προηγούμενου μοντέλου, αλλά με σημαντικές βελτιώσεις στην αίσθηση, στην ταχύτητα, και στην ομαλότητα. Η κίνηση στέλνεται στον εμπρός άξονα, ενώ εξίσου σημαντική είναι η μείωση του βάρους του κατά 80 κιλά σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, κάτι που σημαίνει ότι το συνολικό βάρος της γρήγορης έκδοσης του νέου Swift φτάνει τα 970 κιλά.

2Πλαίσιο

Η μείωση του βάρους έρχεται χάρη στη νέα πλατφόρμα που βασίζεται η τρίτη γενιά του μοντέλου, η οποία παράλληλα είναι πολύ πιο στιβαρή, ενώ προσφέρει και μεγαλύτερη ασφάλεια σε σχέση με το παρελθόν. Στον εμπρός άξονα υπάρχουν αμορτισέρ της Monroe, ενώ υπάρχει νέα -πιο παχιά- αντιστρεπτική ράβδος. Ακόμα οι πλήμνες των τροχών και τα έδρανα αυτών είναι συνδυασμένα σε μια μόνο μονάδα, για μεγαλύτερη σταθερότητα και στιβαρότητα. Η πίσω ανάρτηση έχει επανασχεδιαστεί αποκλειστικά για το Swift Sport, με την ακαμψία του ημιάκαμπτου άξονα να έχει βελτιωθεί κατά 1,4 φορές σε σχέση με τον προκάτοχό της, και το camber rigidity να είναι τρεις φορές καλύτερο.

Δυστυχώς, η ιαπωνική εταιρία δεν ανακοίνωσε νούμερα επιδόσεων, παρά μόνο αρκέστηκε να πει ότι είναι πιο γρήγορο, πιο επιθετικό και συναισθηματικό. Ακόμα η Suzuki αναφέρει ότι έχει βελτιώσει τα στοιχεία που το καθιστούν πρακτικό καθημερινά, όπως την αίσθηση του συμπλέκτη, την αίσθηση του κιβωτίου ταχυτήτων, τα καθίσματα και το τιμόνι.

3Σχεδίαση

Αισθητικά, το νέο Swift Sport διαθέτει νέο εμπρός και πίσω προφυλακτήρα, με μεγάλες εισαγωγές αέρα, νέα κυψελοειδή μάσκα, διπλές απολήξεις της εξάτμισης, ενώ πατάει σε 17άρες ζάντες με ελαστικά 195/45.

Στο εσωτερικό διακρίνουμε τον κοντό λεβιέ ταχυτήτων, τα σπορ ημι-bucket εμπρός καθίσματα, το κοφτό τιμόνι, ενώ θα δεις και το σπορ πίνακα οργάνων, ο οποίος κοκκινίζει στον κόφτη, με το ταχύμετρο να είναι γκρι. Στο κέντρο υπάρχει η οθόνη αφής 7-ιντσών του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, με 3D σύστημα πλοήγησης. Τέλος, το νέο Swift Sport είναι διαθέσιμο σε έξι χρώματα.