Στις 7 Μαΐου του 2016, ο Joshua Brown έχασε τη ζωή του, όταν το Tesla Model S του έπεσε με ταχύτητα στο πίσω μέρος ενός φορτηγού, ενώ ταξίδευε με ενεργοποιημένο το σύστημα Autopilot. Πολλά γράφτηκαν για το συγκεκριμένο δυστύχημα και σήμερα ήρθε στη δημοσιότητα το τελικό πόρισμα των αρχών.
Σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες του NTSB, του Εθνικού Συμβουλίου Ασφαλείας των Μεταφορών των ΗΠΑ, το δυστύχημα έγινε λόγω ελλείψεων στο σύστημα Autopilot, στην έλλειψη προσοχής του οδηγού αλλά και στην υπερβολική σιγουριά που είχε αυτός στο ημι-αυτόνομο σύστημα της Tesla.
Σύμφωνα με την έρευνα, το Autopilot διέθετε σημαντικές ελλείψεις στο να εξασφαλίσει πως ο οδηγός θα το χρησιμοποιεί σωστά, με τον Brown να ήταν σε θέση να το χρησιμοποιεί σε δρόμο που κανονικά δεν έπρεπε να είχε ενεργοποιηθεί. Με απλά λόγια, η Tesla επέτρεπε τότε στον οδηγό να μπορεί να χρησιμοποιεί το σύστημα σε περιβάλλον που δεν μπορούσε να λειτουργήσει με ασφάλεια. Το τροχαίο ήταν αποτέλεσμα τριών πραγμάτων. 1ο: Το σύστημα δεν εξασφάλιζε ώστε ο οδηγός να δώσει την προσοχή που χρειαζόταν στον δρόμο. 2ο: Η αδιαφορία του οδηγού και 3ο, η υπερβολική εξάρτηση που είχε ο οδηγός στο Autopilot.
Σύμφωνα με το πόρισμα, ο Brown είχε τα χέρια του στο τιμόνι για μόλις 25 δευτερόλεπτα, σε μια περίοδο 37 λεπτών. Το σύστημα Autopilot προειδοποίησε 7 φορές με οπτικές ενδείξεις τον οδηγό να βάλει τα χέρια του στο τιμόνι, ενώ υπήρχαν ακόμη 6 ηχητικές προειδοποιήσεις. Ο Brown είχε 10 δευτερόλεπτα προκειμένου να αποφύγει το ατύχημα, αλλά δεν αντέδρασε στις ειδοποιήσεις του συστήματος. Οι αρχές δεν βρήκαν κανένα ελάττωμα στο σύστημα Autopilot, με το πόρισμα να τονίζει την ανάγκη των οδηγών να συνεχίζουν να δίνουν προσοχή στον δρόμο, ακόμη και όταν το σύστημα Autopilot είναι ενεργοποιημένο. Τέλος το πόρισμα αναφέρει πως ο Brown δεν παρακολουθούσε καμία ταινία μέσω DVD όπως αρχικά είχε γραφτεί.
Η Tesla έχει βελτιώσει από τότε το σύστημα Autopilot, βάζοντας περισσότερες δικλείδες ασφαλείας, ενώ δηλώνει πως θα συνεχίσει να βελτιώνει το Autopilot, ενώ θα συνεχίσει να διασφαλίζει πως οι ιδιοκτήτες των μοντέλων της, γνωρίζουν ότι το Autopilot δεν είναι ένα πλήρως αυτόνομο σύστημα.