Αυτό είναι το Komatsu E-Dumper, ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο φορτηγό που φορά μπαταρίες 700 kWh. Το συνολικό τους βάρος αγγίζει τους 4,5 τόνους, με το φορτηγό να βασίζεται στο 605 HD, μόνο που στη θέση του τεράστιου κινητήρα ντίζελ, υπάρχουν ηλεκτροκινητήρας

Πρόκειται για το αποτέλεσμα της συνεργασίας των Kuhn AG και Lithium Storage GmbH, με το κόστος του να ξεπερνά το 1 εκατομμύριο ευρώ. Η μπαταρία είναι δημιουργίας Shenzen Westart, με το φορτηγό να ζυγίζει 110 τόνους και μπορεί να μεταφέρει 65 τόνους φορτίου. Διαθέτει σύστημα ανάκτησης ενέργειας 40 kWh κατά το φρενάρισμα σε κάθε μια από τις 20 καθόδους του στην καρδιά του λατομείου, κάτι που μεταφράζεται σε ενέργεια 200 kWh καθημερινά.

Η φόρτιση του γίνεται κατά τη διάρκεια της νύχτας και για την ώρα το Komatsu E-Dumper είναι ένα και μοναδικό και αν τελικά αποδειχτεί πως μπορεί να αντεπεξέλθει στις ανάγκες ενός λατομείου, τότε θα κατασκευαστούν και άλλα.

  • SAMURAI-66

    Να το προμηθευτη η ελληνικος χρυσος στης σκουριες χαλκιδικης και με αυτο τον τροπο να δειξει το οικολογικο της προφιλ.
    Μην κατηγορουν τους αγιους ανθρωπους της eldorado gold οτι βρωμιζει συνεχεια το περιβαλλον!!

  • ξερουμε ποσο ζυγιζουν οι μπαταριες με τους ηλεκτροκινητηρες σε σχεση με ενα γεματο ντεποζιτο και τον ντιζελ κινητηρα ????

    • Anestis Genk

      Εγώ λέω πως είναι πιο ελαφρύ το πετρόλαδο, αλλά το θέμα είναι και η φόρτηση. Αν φτάνει η μπαταρία για την βάρδια και αν είναι επαρκώς γεμάτη μέχρι την επόμενη.

    • η λογικη αυτο λεει….αλλα θελω επισημα νουμερα και δεν εβγαλα ακρη !!! :-D
      παντως και να ειναι μερικους τονος παραπανω… ΑΝ η φορτιση βγαζει μια βαρδυα…τοτε το κερδος απο τα καυσιμα θα ειναι πολυ μεγαλο !!!!

      υ.γ μεσα στα λατομεια….δεν ισχυει ο ΚΟΚ..οποτε μπορεις και να το πας ελαφρως υπερβαρο !!!! :-P

    • DarkV12Tdi

      αυτός είναι ο κινητήρας του,6 κύλινδρος 775 ίππων :P για το βάρος του δεν βρήκα :P

      http://www.usedgenerators.biz/files/KOMATSU%20SA6D170-A-1%20ENGINE%20(6).jpg

      http://www.usedgenerators.biz/files/KOMATSU%20SA6D170-A-1%20ENGINE%20(6).jpg

    • DarkV12Tdi