Komatsu-self-driving-dump-truck-760x405


Η αυτόνομη οδήγηση βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο, που σημαίνει ότι η ανάγκη ύπαρξης οδηγού είναι απαραίτητη για να αναλάβει το τιμόνι όταν και αν χρειαστεί. Παρ όλα αυτά η Komatsu αποδεικνύει ότι η απουσία του οδηγού από το όχημα μπορεί να λειτουργήσει και ως πλεονέκτημα.

Φαντάσου ένα τεράστιο ορυχείο όπου δεν υπάρχουν πολλοί άνθρωποι να περπατάνε μέσα σε αυτό και δεν είναι απαραίτητη η ύπαρξη οδηγού μέσα σε αυτού του είδους τα οχήματα, ώστε να επαναλαμβάνει το ίδιο δρομολόγιο κάθε ημέρα. Το 2008, όταν η Komatsu ξεκίνησε να ασχολείται με την αυτόνομη οδήγηση, τα οχήματα που χρησιμοποιούσε ήταν τα συμβατικά της και πρόσθετε εξοπλισμό ώστε να τα μετατρέψει σε αυτόνομα. Τώρα όμως επανασχεδίασε από την αρχή τα φορτηγά της, χωρίς να τοποθετεί κάπου την καμπίνα του οδηγό πάνω στο όχημα, όπως βλέπεις και στις φωτογραφίες.

komatsu-autonomous-truck-2

Ίσως το μεγαλύτερο πλεονέκτημα από αυτού του είδους τον σχεδιασμό, είναι ότι το όχημα μπορεί να κινείται εξίσου το ίδιο και με το μπροστινό αλλά και με το πίσω μέρος. Αυτό σημαίνει ότι δεν απαιτεί χώρος για μανούβρες και στην περίπτωση που είχε οδηγό δεν απαιτεί την κίνηση με την όπισθεν με την χρήση των καθρεπτών. Σε αυτό βοηθάει η μετάδοση της κίνησης και το στρίψιμο όλων των τροχών.

Ένα άλλο θετικό χαρακτηριστικό του είναι, ότι λόγω του ότι το δεν διαθέτει εμπρός και πίσω μέρος , το φορτίο που μπορεί να κουβαλήσει πάνω από 250 τόνους που κατανέμεται εξίσου σε όλους τους τροχούς με αποτέλεσμα να δέχεται το maximum σύμφωνα με τον όγκο του.

komatsu-autonomous-truck-1

Η ιπποδύναμη του αγγίζει τους 2.700 ίππους, η ταχύτητα του κυμαίνεται στα 64 χλμ/ώρα και έχει μήκος 15 μέτρα και πλάτος 8,5 μέτρα. Τα γιγάντια ελαστικά του έχουν διαστάσεις 59/80R63. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει ανακοίνωση για το πότε θα είναι διαθέσιμα τα οχήματα της Komatsu, αλλά όλα δείχνουν ότι έχουν ένα πολύ υποσχόμενο και παραγωγικό μέλλον, μιας και δεν θα υπάρχει λόγος να σταματάει η παραγωγή για διαλείμματα και θα ελαχιστοποιούνται οι κίνδυνοι για ατυχήματα.

  • NSchinas

    OMG

  • διαλειμματα θα εχουν….οσο θα υπαρχουν ανθρωποι μεσα στα ορυχεια !!
    παντως η αποδοση και η ασφαλεια θα παει σε αλλο επιπεδο πλεον !!

    • NSchinas

      Διαλείμματα πολλών ωρών.

  • SAMURAI-66

    Η καταρα του νταλικιερη που θα ειναι το επομενο θυμα….αρχισαν τα οργανα!!

    • Pandal

      Στο ελλαντα θα αργήσει πολύ η όλη κατάσταση. … τα λατομεία υπολειτουργουν γιατί δεν υπάρχουν γενικότερα δουλειές σε κατασκευές και για τους υπόλοιπους. .. κανένα αυτονομία όχημα δεν θα μπορέσει να μπει στις εταιρίες και πρακτορεία που πρώτον δεν υπάρχει υποδομή για βαρέα οχήματα (άσχετα αν με ταρζανιες τα βαζουμε) και δεύστερον ποιο αυτόνομο όχημα θα φορτώνεται και θα ξεφορτωνεται μόνο του;
      Στο μέλλον σίγουρα θα εκλείψουν πολλά επαγγέλματα. …

    • SAMURAI-66

      Δυστυχως φιλε μου αυτο ειναι το αλλο προσωπο και κακο της τεχνολογιας.

    • Christos Dimou

      Όχι απαραίτητα κακό. Τα Ορυχεια είναι πολύ επικίνδυνη δουλειά…

    • Christos Dimou

      Η λατομικη δραστηριότητα στην Ελλάδα δεν αναμένεται να μειωθεί στο εγγύς μέλλον. Με το άνοιγμα του Ορυχειου της Βευης είναι σχεδόν βέβαιο οτι τα αυτόνομα Damper Trucks θα βρούν το δρόμο και για την Ελληνική αγορά.

      Στο τομέα των διεθνών μεταφορών κάποιες μορφές αυτονομίας δοκιμαζονται ήδη. Το κόστος του οδηγού δεν είναι χαμηλό οπότε θα δούμε η τεχνολογία αυτή να εξαπλώνεται γοργα. Το πόσο γρήγορα θα εξαρτηθει απο τη νομοθεσία.

    • Pandal

      Σήμερα. .. σταματάω με ένα gla μισό μέτρο από το παιζοδρομιο και μου βγάζει ένδειξη για αυτονομο παρκάρισμα. … και πατάω ok να δω τι θα κάνει. Το σταμάτησα γτ καβάλησε ένα λαστιχενιο κολονακι και θα καβαλαγε το παιζοδρομιο!
      Ακόμα φέρε μου οποία νταλίκα θες να πάει σε πρακτορεία και εταιρίες που έχω πάει και πηγαίνουν πολλοί συνάδελφοι! Για μπορέσουν να λειτουργησουν τα αυτονομα πρέπει να υπάρχει και ανάλογη υποδομή. … δρόμοι διαγραμισεις καιρικες συνθήκες….

    • Christos Dimou

      Δεν μπορούμε να συγκρίνουμε συστήματα που είναι για να παρκάρει κάποιος υπό ιδανικές συνθήκες με συστήματα αυτονομίας επιπέδου 4.

      Τεχνολογικά δεν υπάρχει πια πρόβλημα στην τεχνολογία για αυτόνομη κίνηση. Ειδικά σε χώρους λατομείων όπου δεν ισχύει ο ΚΟΚ και δεν υπάρχουν και θέματα ηθικής ή προβλήματα διαγραμμισεων. Ούτε απαιτείται και ακρίβεια 10 εκατοστών που είναι λιγότερο από το πόσο παραπάνω κάθεται το πελμα του ελαστικου όταν φορτώνεται το όχημα. Ούτε και οικονομικά τίθεται θέμα για ένα σύστημα που θα βγάλει τα λεφτά του σε 1 ώρα.

      Τα μεγέθη είναι απλά τεράστια και είναι δύσκολο να τα αντιληφθουμε. Αλλά σε ένα φορτηγό 100 τόνων οφελιμο μια αύξηση Κατά 15% της ικανότητας φόρτωσης μπορεί να σημαίνει ως και χιλιάδες ευρώ την ημέρα κέρδος.

      Το κόστος του οδηγού είναι το λιγότερο σε αυτά τα μεγέθη. Όπως και οι ανάγκες για οικονομία σε αισθητήρες και υπολογιστική ισχύ που προδηλα ήταν το πρόβλημα στην περίπτωση που αναφέρεις.

    • Pandal

      Προσωπικά δεν μπορώ να συγκρίνω αυτές τις τεχνολογίες. … ξέρω όμως από την εμπειρία μου ότι χρειάζονται πάρα πολύ εξέλιξη για να εφαρμοστούν, και επειδή τυχαίνει να έχω περάσει 2,5 χρόνια κι από λατομεία θα σου πω ότι ούτε εκεί υπάρχουν οι ιδανικές συνθήκες. … όσο για το 15% επιπλέον που αναφερεις είναι λίγο μπροστά στα υπέρβαρα που φορτωνονται για να βγει η δουλειά. Απλά ενημερωτικά για την περίοδο της Ολυμπιάδας επιτρέπανε με 20% να βγουν τα αυτοκίνητα στους δρόμους. … σκέψου πόσο παραπάνω φόρτωναν μεσα στα λατομεια. Υπάρχουν πολλές ιδιαίτερο τη τες στο καθε οχημα -επάγγελμα και πιστεύω ότι δεν μπορεί η τεχνολογία να τα επεξεργαστεί τουλαχιστον ακόμα.

    • Christos Dimou

      Μπορείς να το δεις και ως δυνατότητα +20% στο 115%.

    • Pandal

      Δεν κατάλαβες. … +20% στα αυτοκίνητα που βγαίνουν και (υπουτίθεται) τηρούν τον κοκ στο λατομειο τα ταπερ έφτανε το 30 και 40%.
      Σίγουρα στο μέλλοντος θα κυριαρχήσουν τα αυτόνομα. … θα θελα να δω όταν θα παθαίνουν μπακ άουτ τις αντιδράσεις των ανθρώπων ?

  • edurakias

    Na to gemiseis me skata kai na to programatiseis na anatrapei stin vouli tin ora pou tha vgenoun oi 300 axaxaaaxaa!!!