Όλο και περισσότεροι τοπικοί φορείς και οι επαγγελματίες, προσφεύγουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας, σε βάρος της υπουργικής απόφασης που προβλέπει τη λειτουργία σταθμού διοδίων 10 χλμ έξω από τα Ιωάννινα και 29 χλμ από το Μέτσοβο, στην Παμβώτιδα Δροσοχώριου Ιωαννίνων και την λειτουργία σταθμών διοδίων στο Αρδάνιο Αλεξανδρούπολης και στην Μέστη Αλεξανδρούπολης. 

Σήμερα λειτουργούν 8 σταθμοί διοδίων στην Εγνατία Οδό, ωστόσο με κοινή υπουργική απόφαση προβλέπονται συνολικά 38 σταθμοί, 18 μετωπικοί και 20 πλευρικοί.

Δήμοι, η περιφέρεια Ηπείρου, ο Δικηγορικός Σύλλογος Αλεξανδρούπολης, το Επιμελητήριο Έβρου, οι Ξενοδόχοι της Θράκης αλλά και επιχειρηματίες έχουν ήδη προσφύγει στο ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο, υποστηρίζοντας ότι τα επίμαχα τέλη τους προκαλούν οικονομική βλάβη, ζητώντας την ακύρωση της υπουργικής απόφασης.

Η Περιφέρεια Ηπείρου και οι εκεί τοπικοί φορείς υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχει κατάλληλο εναλλακτικό οδικό δίκτυο για να αποφύγει κάποιος τα διόδια, ενώ τονίζουν ότι η υπέρμετρη καταβολή διοδίων είναι μέτρο που περιορίζει το δικαίωμα της ελεύθερης κίνησης, της επαγγελματικής ελευθερίας και παραβιάζει τις αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας.

Σύμφωνα με τους προσφεύγοντες, τα πολλαπλά διόδια πλήττουν τον τουρισμό και τα ξενοδοχεία, ενώ επικαλούνται την ευρωπαϊκή νομοθεσία, η οποία όπως λένε, απαγορεύει ρητά την ταυτόχρονη επιβολή διοδίων για τη χρήση του ίδιου οδικού τμήματος στα βαρέα φορτηγά οχήματα.

Επίσης τονίζουν ότι για την κατασκευή των νέων σταθμών διοδίων δεν τηρήθηκε η προβλεπόμενη διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης, ούτε υπάρχουν οι απαιτούμενες επιστημονικές μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων, και επισημαίνουν την αναγκαιότητα απαλλαγής των μονίμων κατοίκων από την υποχρέωση καταβολής διοδίων για τις εντός και πέριξ των νομών μετακινήσεις των κατοίκων, επιχειρηματιών.

  • Giorgos Papaspyros

    O BOAK μια φορά θα κατασκευαστει χωρίς διόδια.

  • Giorgos Papaspyros

    O BOAK μια φορά θα κατασκευαστει χωρίς διόδια.

  • sotirisb

    Επειδη δε τα γλυτωνουμε, ας βαλουν τουλαχιστον ενα e-pass να μη χρειαζεται να σταματαμε..

  • sotirisb

    Επειδη δε τα γλυτωνουμε, ας βαλουν τουλαχιστον ενα e-pass να μη χρειαζεται να σταματαμε..

  • a_f_a

    πριν 2 βδομαδες ανεβηκα θεσσαλονικη, κατεβηκα από ιονία και πατρα-κορινθου. πραγματικα καθε 20-30χλμ εχει διοδια παντου, δεν έχει νοημα να πηγαινεις γρηγορα μιας και σταματας ολη την ωρα, περα φυσικα από το κόστος.
    ειναι τραγικό.

  • Christos Dimou

    Πως να τους λένε αυτούς που δίνουν 3 δις € για να φτιάξουν έναν δρόμο που δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσουν και ποτέ όταν οι άλλοι ζητούν τον δρόμο αυτό να τον χρησιμοποιούν τζάμπα;;;

    • Anestis Genk

      οικονομικά λογικούς

    • a_f_a

      Χρήστο, για την ιονία οδο, πολυ απλά αν δε βιαζομαι, την επόμενη φορά θα παω από το παλιό δρόμο. Αλλωστε τη διαδρομή Καστοριά-Γιαννενα και Γιαννενα-Αρτα τις έκανα από τους παλιους δρόμους που δε βιαζόμουν και δε βρήκα σχεδόν 1 αυτοκίνητο.
      Το θεμα ειναι η Πατρων-Κορίνθου που στην ουσία, αν δε κάνω λάθος, δε σου δίνει εναλλακτική εκτος αν πας τελείως παραλιακά μέσα από όλες τις πόλεις.
      Ε-πας δε θα μπω στη διαδικασία να πάρω μιας και δε ταξιδεύω συχνά προς βόρεια Ελλάδα ή Δυτική.

    • Christos Dimou

      Για 12 ευρώ δεν βάζω το κεφάλι μου στον τορβά. Και κακά τα ψέματα μία στάση παραπάνω πέρα από χρόνο σημαίνει και χρήμα. Δεν θα μιλήσω για τα 30 και πλέον παραπάνω χιλιόμετρα που σίγουρα παίζουν ρόλο.

  • Antonis Daggas

    Σε λιγο και στην εξωπορτα στο σπιτι μας θα βαλουν διοδια