Ο Randy Pobst είναι ο ζωντανός θρύλος του SCCA και πλέον παρουσιαστής του Motor Trend. Καταλαβαίνεις λοιπόν έχει μεγάλη εμπειρία σε αυτό που όλοι εμείς αποκαλούμε αυτοκίνητο και στο video αυτό εξηγεί με έναν παραστατικό τρόπο την διαφορά ανάμεσα στην ιπποδύναμη και στη ροπή που παράγει ένας κινητήρας.

  • Mika

    Απολαυστικος ο Randy….

  • sotirisb

    Η ροπη δε σημαινει απολυτως τιποτα. Η ιπποδυναμη ειναι αυτη που κινει το αυτοκινητο (και ειναι αναλογη με τη ροπη και τις στροφες του κινητηρα). Η ροπη απλα ειναι μια ενδειξη του χαρακτηρα του κινητηρα. Περισσοτερη ροπη σε συγκεκριμενες στροφες σημαινει και περισσοτερη ιπποδυναμη, αρα γρηγοροτερη επιταχυνση. Αυτο που σε πιεζει στο καθισμα ειναι η ιπποδυναμη. Τα diesel εχουν πολλη ροπη χαμηλα, αρα και πολλα περισσοτερα αλογα σε χαμηλες στροφες και για αυτο νιωθεις οτι τραβαει πολυ απο το ρελαντι. Τα βενζινοκινητα συνηθως εχουν χαμηλοτερη ροπη και χαμηλοτερη ιπποδυναμη χαμηλα αλλα ανεβαζουν πολλες περισσοτερες στροφες και αρα η μεγιστη ιπποδυναμη ειναι συνηθως υψηλοτερη, για αυτο και ειναι πιο γρηγορα με “παρομοια” χαρακτηριστικα. Βεβαια η ροπη (και κατ επεκταση η ιπποδυναμη) τους χαμηλα ολο και αυξανεται με τα χρονια.

  • εγω ξερω οτι η ιπποδυναμη ειναι αυτη που σου δειχνει ποσο γρηγορα θα πας πανω στον τοιχο…..ενω η ροπη αυτη που σου δειχνει ποσο μακρυα θα πας τον τοιχο !!!!! :-P

    παντως μια ερωτηση…τι θα προτιμουσατε ???
    ενα αυτοκινητο με 110ps αλλα 25κιλα ροπης απο τις 1500 εως 4000στροφες ??η ενα με 125ps με 15κιλα και διαθεσιμα απο τις 2800 εως 5000????

    • Mika

      Renault diesel vs Ecoboost??
      :p

    • καπως ετσι !!!! τελικα τι θα προτιμουσες δεν ειπες !!! :-D

    • Mika

      Απο αυτα τα δυο??Το πρωτο, που το εχω οδηγησει!!! Το δευτερο δεν το εχω, ακομα…

    • δεν λεω ποιο οδηγησες..τι θα προτιμουσες…..
      περισσοτερη ροπη με λιγοτερα αλογα ? η περισσοτερα αλογα με λιγοτερη ροπη ??

    • Mika

      Aναλογως τη χρηση….Πχ, ποιο μου δινει καλυτερη αισθηση στην καθημερινη οδηγηση, πιθανως το πρωτο…

    • λογικο….αλλα η καθημερινη χρηση φωναζει περισσοτερη ροπη στα χαμηλα και ας χανεις λιγο στο απολυτο νουμερο της ιπποδυναμης !!!

    • sotirisb

      Ξερεις τι θα πει να ξεκινησεις μεσα στην κινηση με πρωτη, να βαλεις δευτερα και μετα τριτη και ολα αυτα στο ρελαντι χωρις να ακουμπησεις το γκαζι?? Εγω ξερω με το clio diesel :P Καμια φορα φρεναρω με τριτη (απο τις πεντε ταχυτητες) και αν πεσω κατω απο τα 35χλμ/ωρα φτασει στις 1000 στροφες, αρχιζει και γκαζωνει ενω παταω φρενο! Δε θα το ανταλλαζα με τιποτα. O 1.5 dci (ειναι και ο μικρος με τα 90 αλογα) και να θελεις να σου σβησει, δεν προκειται να τα καταφερεις. Ο 1.6 που εχουμε στο Qasqai απο την αλλη στο ρελαντι δεν εχει δυναμη και σου σβηνει ανετα, αλλα τα 32 κιλα ροπης στις 1800 στροφες δεν παιζονται!

    • το ξερω και πολυ καλα αυτο που λες !!! απλα εδω μεσα εχουμε πεσει μονο σε γκαζιαριδες που πανε παντα κοφτες !!!! :-P

    • sotirisb

      Μακραν το πρωτο για καθημερινες μετακινησεις. Ποσο συχνα θα χρησιμοποιησεις τα 15 παραπανω αλογα στις 5000-6000 στροφες?

    • Αυτο θέλω να πω !!! 👍🏻👍🏻👍🏻👌🏻👌🏻👌🏻‼️‼️‼️🏁🏁🆎

  • Renesis1