Μετά από 54 χρόνια, η Toyota έκλεισε σήμερα το εργοστάσιό της στην Αλτόνα, σε ένα προάστιο της Μελβούρνης της Αυστραλία. Η απόφαση είχε παρθεί από το 2014, με την ιαπωνική εταιρία να γίνεται η τρίτη αυτοκινητοβιομηχανία που ανακοινώνει τη φυγή της από την Αυστραλία, με την Ford και την Holden.

Η Toyota θέλοντας να υπερασπιστεί της επιλογής της αυτής, αναφέρει πως το υψηλό κόστος παραγωγής, το δυσμενές Αυστραλιανό δολάριο και η χαμηλής οικονομικής κλίμακας παραγωγή αυτοκινήτων στην Αυστραλία, ήταν οι κύριες αιτίες για την απόφαση τερματισμού της παραγωγής στη χώρα των Καγκουρό. Η Toyota Motor Corporation Australia θα μετατρέψει το εργοστάσιο σε μονάδα κατάρτισης και ανάπτυξης προϊόντων, ενώ θα φέρει από το Σίδνεϊ στη Μελβούρνη, τα τμήματα πωλήσεων και μάρκετινγκ. Για την ώρα δεν έχει γίνει γνωστό το πόσα άτομα θα χάσουν τη δουλειά τους, με το εργοστάσιο να έχει 3.000 ανθρώπους εργατικό δυναμικό.

Η Toyota ξεκίνησε να κατασκευάζει αυτοκίνητα στην Αυστραλία τον Απρίλιο του 1963. Το πρώτο αυτοκίνητο που κατασκεύασε ήταν το Tiara, στο εργοστάσιο της στο λιμάνι της Μελβούρνης, με το εργοστάσιο στην Αλτόνα να ξεκινά την λειτουργία του τον Ιούλιο του 1994 και να κατασκευάζει το Corolla. Από τον Μάρτιο του 1995 ξεκίνησε να κατασκευάζει το Camry, ενώ τον Οκτώβριο του 2006 ανέλαβε και την παραγωγή του Aurion.

Η παραγωγή του Aurion σταμάτησε τον περασμένο Αύγουστο, ενώ το τελευταίο Camry Hybrid βγήκε από τη γραμμή παραγωγής στα τέλη του Σεπτέμβρη. Η Toyota κατασκεύασε συνολικά 3.451.115 αυτοκίνητα επί αυστραλιανού εδάφους.

  • Anestis Genk

    Στον δρόμο που χάραξε η Ελλαδάρα!

    • LJ

      Στο Mega Factory του Βόλου αναφέρεσαι;

    • Anestis Genk

      Αναφέρομαι στην ιδέα που έχουν μερικοί πως στην Ελλάδα είμαστε υπερσυνδικάλες και διεφθαρμένοι και γι’αυτό δεν μας προτιμούν οι επενδυτάς και οι εντέρπρενερς :)

    • LJ

      Σε κατάλαβα βρε, πλάκα κάνω.

  • SAMURAI-66

    Μεγαλο κριμα για τους 3000 εργαζομενους που βρισκονται στον αερα…μακαρι να βρουν μεσα στην ιδια εταιρεια εργασια και να μην βρεθουν ξεκρεμαστοι.
    Η κινα μαζι με της νοτιο-ανατολικες χωρες της ασιας εχουν κανει δυστυχως το κακο με τα φθηνα σχεδον σε επιπεδο δουλου ημερομησθια που κατακερματιζουν καθε επενδυση σε αλλη χωρα που δεν τους ακολουθει κατα ποδας στης δικες τους πρακτικες.
    Καπιταλισμος στα καλυτερα η στα χειροτερα του αναλογα απο ποια πλευρα το βλεπει ο εργοδοτης η εργαζομενος!

    • mother1russia

      Για την Ε.Ε. η λυση ειναι να φορολογηθουν ολα τα μοντελα που εισαγονται απο χωρες εκτος ευρωπης σε τιμες που να μην τους συμφερει να φυγουν.
      Αν γινει κατι τετοιο ολες οι ευρωπαικες αυτοκινητοβιομηχανιες θα πλακωσουν στην Ελλαδα επειδη εχουμε τους χαμηλοτερους μισθους…..
      Κατι παρομοιο με αυτο που πηγε να κανει ο Τραμπ με το Μεξικο

  • Demetrios Hadjinicolaou

    Τὰ καλὰ τῆς παγκοσμιοποιήσεως. Ἂν ἤμουν Αὐστραλός, δὲν θ’ ἀγόραζα αὐτοκίνητο ποὺ δὲν παράγεται στὴν χώρα μου. Tώρα πλέον εἶναι πολὺ ἀργά._