Έναν πολύ έντονο εσωτερικό ανταγωνισμό έζησε η Mercedes την περσινή σεζόν. Ο Nico Rosberg θέλησε να κατακτήσει επιτέλους ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα, όταν ο Lewis Hamilton πάλευε για τον τέταρτο παγκόσμιο τίτλο. Οι δύο οδηγοί ήταν φίλοι στο παρελθόν, αλλά οι σχέσεις τους άλλαξαν κατά 180°, ιδιαίτερα την περσινή σεζόν.

Ο τελικός νικητής στη μάχη του πρωταθλήματος ήταν ο Γερμανός, ο οποίος αποχώρησε από το άθλημα στη συνέχεια, καθώς, όπως είπε, εκπλήρωσε το όνειρό του να κατακτήσει την κούπα του Πρωταθλητή για μία φορά. Ο Niki Lauda, μη-Εκτελεστικός Πρόεδρος της Mercedes AMG, μας δίνει μερικές λεπτομέρειες για τη σχέση των δύο οδηγών πέρυσι, τονίζοντας πως ούτε μιλούσαν μεταξύ τους.

Δεν είχαν καμία σχέση, κάτι που πάντα είναι κακό. Ήταν τόσο άσχημα τα πράγματα μεταξύ τους, που δεν έλεγαν ούτε γεια το πρωί. Δεν περίμενα να έχουν ένα πρωινό μαζί από τη στιγμή που δεν άρεσε ο ένας στον άλλον. Δεν περίμενα να καθίσουν μαζί και να πάρουν πρωινό, αλλά οι σχέσεις τους ήταν πραγματικά κακές. Αυτό επηρέασε κυρίως τον Lewis, αλλά και τον Nico, έτσι ήταν εντάξει, αλλά όχι εύκολο.

Τα πράγματα έγιναν πολύ χειρότερα μετά το Ισπανικό Grand Prix, όταν οι δυο τους είχαν επαφή, με αποτέλεσμα να βγουν εκτός αγώνα. Υπήρξε πολλή συζήτηση για το ποιος είχε την ευθύνη, με τον Lauda να εξηγεί ότι, για τον ίδιο, το μεγαλύτερο μέρος ανήκει στον Hamilton, όπως είπε και μπροστά στους οδηγούς του, με τον Βρετανό να έχει ένσταση σε αυτό.

Η μεγάλη ερώτηση ήταν ποιος έφταιγε; Για ‘μένα, ήταν ξεκάθαρο, επειδή ο Lewis ήταν πολύ επιθετικός, πήγε δεξιά, πάτησε το γρασίδι, δεν μπορούσε να σταματήσει το μονοθέσιό του και στη συνέχεια τον χτύπησε. Αν έπρεπε να διαλέξω, θα έλεγα ότι είναι περισσότερο λάθος του Lewis παρά του Nico. Και ο Lewis δεν το δέχτηκε αυτό, επειδή είχε διαφορετική άποψη. Είπε: «γιατί μου ασκείς κριτική;» Είπα: «Συγγνώμη, δεν μπορώ να δεχτώ ότι εσείς χτυπάτε μεταξύ σας και μετά κανείς δεν φταίει. Για ‘μένα, πρέπει κάποιος να φταίει.» Στη συνέχεια, ο Lewis αναστατώθηκε. Ο Nico είπε: «Ναι, έχεις κι εσύ την ευθύνη, μπήκες στην εσωτερική. Γιατί δεν άφησες χώρο;» Και ο Lewis είπε: «Γιατί έπρεπε να το κάνω; Είχαμε αγώνα.»

Μετά το συγκεκριμένο περιστατικό, η ομάδα του Brackley ήταν υποχρεωμένη να γράψει κάποιους κανονισμούς, ώστε να μειωθεί η ένταση. Οι δυο τους απειλήθηκαν μέχρι και αποδέσμευση συμβολαίου, με τον Αυστριακό να λέει ότι αυτό είχε αποτέλεσμα, καθώς οι επαφές τους μειώθηκαν στη συνέχεια του πρωταθλήματος.

Θεσπίσαμε κάποιους κανονισμούς και τους είπαμε -ειδικά στη Βαρκελώνη, όταν ο ένας έσπρωξε τον άλλον εκτός πίστας- ότι είναι απαράδεκτο για τη Mercedes, και πως ένας από τους δύο πρέπει να κερδίσει, δεν μπορείς να βγάζεις τον άλλον εκτός αγώνα. Είχαμε κάποιους κανόνες, ότι δεν επιτρέπεται να το κάνεις αυτό και ότι θα πρέπει να πάρεις μια τιμωρία αν το κάνεις πάλι ή θα σκεφτούμε να αποδεσμεύσουμε το συμβόλαιό του, επειδή είμαστε ομαδικοί παίχτες και δεν καταστρέφουμε ο ένας τον άλλον. Ο Toto ήρθε με κάποιους καλούς κανόνες και πάλι υπήρξε ειρήνη. Παλέψαμε σκληρά και αυτά τα ατυχήματα μειώθηκαν μεταξύ τους.

  • georgekaras

    και αφου αλλαξατε μηχανικους το Νικο και τους στειλατε στον Χαμιλτον το σηκωσε να μην τα ξεχναμε .Τωρα υπηρχε ανικανοτητα απο μερους του και καναν τα ιδια στον Χαμιλτον,εσεις το διαταξατε δεν ξερω .Απλα μου φαινεται περιεργο να προκαλουνται μηχανικα προβληματα οχι μια αλλα δυο χρονιες σε μονοθεσια της Μερσεντες που επεβλεπαν οι ιδιοι .Για αυτα Νικι δεν μας ειπες τιποτα

    • sotirisb

      Θα μας πουν οι Ηamilton και Toto οταν γραψουν τα βιβλια τους σε 10 χρονια :P

  • Anestis Genk

    Πρέπει να είναι για πολλές φάπες οι τύποι.
    Έχεις ένα σκασμό λεφτά.
    Κάνεις το χόμπυ σου.
    Γενικότερα λαβι ε μπελ για σένα.
    Ας χάσεις και το πρωτάθλημα, so what?
    Γιατί κάνεις σαν κακιασμένος αγάμητος και αντιπαθείς όλους όσους κάνουν αυτό που κάνεις κι εσύ;

    Αν οι μανατζαραίοι ήταν πιο ορθολογιστές, θα βάζαν τον οδηγό στην θέση του (του εκτελεστικού υπαλληλίσκου). Υπάρχουν πάρα πολλοί που μπορούν να πάρουν πρωτάθλημα με την Merc, δεν τα παίρνει επειδή είναι ο Hamilton εκεί. Για μένα οι κορυφαίες ομάδες δεν θα έπρεπε καν να δίνουν έναν σκασμό λεφτά αν δεν ξέραν πως μόνο κάποιος συγκεκριμένος οδηγός θα κάνει την διαφορά.

    • Nikolaos

      Έχεις απόλυτο δίκιο, αλλά από τη δική μας πλευρά-αυτή του φτωχού θεατή.
      Από την πλευρά του Νικο, ήθελε οπωσδήποτε ενα πρωτάθλημα για να μπει στο χολ οφ φειμ. Απο την πλευρά του Λουις, ήθελε όσες περισσότερες νίκες και πρωταθλήματα ώστε να γίνει πρώτος στην ιστορία, πάνω και απο τον σουμαχερ, πριν γεράσει…
      Τα κατομύρα είναι κατομύρια και τα έχουν ήδη, η δόξα όμως?

    • Anestis Genk

      Τι να την κάνεις την (ακόμη περισσότερη) δόξα; Να μπαίνεις στην wikipedia και να βλέπεις το όνομά σου να φιγουράρει πρώτο;
      Κανείς δεν ξεκίνησε ένα άθλημα επειδή απλά θέλει να είναι πρώτος, αλλά επειδή του αρέσει το άθλημα. Επειδή του αρέσει τα δίνει όλα και ο καλύτερος νικάει και η αξία της νίκης βασίζεται στο ποιον και πως νίκησες. Όποιος το ξεχνάει αυτό έχει προβληματάκι. Όσο για τα πρωταθλήματα από το 2010 τα παίρνει το αυτοκίνητο καθαρά, η μόνη έκπληξη ήταν ο Rosberg, που απλά επιβεβαίωσε αυτά που λέω περί άμαξας.

    • sotirisb

      Το προβλημα ειναι οτι οταν κανεις πρωταθλητισμο, σε οποιοδηποτε αθλημα, δεν μπορεις να σκεφτεσαι ετσι. Αυτοι ειναι ανθρωποι που εχουν διαμορφωθει απο μωρα να λειτουργουν με αυτον τον τροπο, εχουν περασει απο δεκαδες εκπαιδευτες, οι οποιοι οσο τους μαθαινουν τεχνικη, αλλο τοσο τους καλλιεργουν αυτη την ψυχολογια. Εαν παει καποιος εκει με τη λογικη του “και δευτερος να βγω δεν πειραζει” δεν προκειται να παει μπροστα. Το λαθος σου ειναι στο “Κανεις το χομπυ σου”. Για εμας μπορει να φαινεται χομπυ, για αυτους ειναι ολη τους η ζωη, εχουν φτυσει αιμα κυριολεκτικα και μεταφορικα. Δεν ξερουν να κανουν κατι αλλο.

    • Nikolaos

      αυτό ακριβώς.