Κάποιοι από τους πρώτους αριθμούς που διαβάζουμε όταν παρουσιάζεται ένα αυτοκίνητο είναι η δύναμή του. Οι εταιρείες ανακοινώνουν την ιπποδύναμη και τη ροπή, αλλά τα νούμερα αυτά αφορούν τον στρόφαλο, διότι υπάρχουν απώλειες μέχρι η δύναμη να φτάσει στους τροχούς. Ένας καλός τρόπος για να μάθεις πόση δύναμη φτάνει στην άσφαλτο, είναι να ανεβάσεις το αυτοκίνητό σου σε ένα δυναμόμετρο.

Όπως, μάλλον, γνωρίζεις, όλα τα δυναμόμετρα δεν είναι ίδια. Δηλαδή, πάντα υπάρχει μια μικρή απόκλιση μεταξύ τους. Εκτός από αυτό, ο Jason Fenske από το Engineering Explained θέλησε να πάρει ένα Honda S2000 και να το τρέξει στο δυναμόμετρο. Κι ενώ η ιπποδύναμη τις τρεις πρώτες φορές ήταν αρκετά σταθερή, υπήρξε σημαντική μείωση στη ροπή, κάτι που πιθανότατα έχει να κάνει με το γεγονός ότι το δυναμόμετρο δεν υπολόγισε το στροφάρισμα του S2k όπως θα έπρεπε. Το video του Fenske είναι για μια ακόμα φορά αναλυτικό.

  • Mika

    Πολυ επεξηγηματικος και χρησιμος, οπως παντα..